Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50+ nainen ja työhakemus

santeri
27.03.2024 |

Olen 54v.lähihoitaja,työhakemuksia lähetellyt,aikanaan ja pääsin heti työhaastatteluun ja töihin,näin uskoin vielä alkuvuodesta,mutta ei .Onko nyt se ikä jossa tökkää?

Auta miten ja mitä kirjoittasit kun haet vanhuspuolen osasto/kotipalvelu  paikkaa?Miten aloitan että haluan heille töihin ym.?

Pitääkö mainita erikseen että ikää on mutta vielä työintoa löytyy?

Anna jotain vinkkejä,kiitos.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne. Hoitajat saa kyllä heti töitä. Ikää ei tarvitse mainita lainkaan, laitat missä olet opiskellut, missä olet ollut töissä , onko jotain lisäkoulutuksia ( labra esim. )

Mahdollsiimman lyhyt  ja selkeä. Kukaan ei halua lukea romaania , eikä tarvi mainita harrastuksiakaan. Sillee minä olen päässyt lähes aina haastatteluun. Lyhyt ja ytimekäs CV.

Vierailija
2/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin iän pois kokonaan ilmoituksesta. Sain kutsun haastatteluun tosin eri alalle. Oon 50v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuotta nuorempi. Jos menettäisin työpaikkani, hakutuisin johonkin työnvälityspalveluun keikkaa tekemään. Sitä kautta voisin tulla tutuksi jollain työpaikalla niin, että palkkaisivat suoraan vakituiseksi.

Pelkällä cv:lla voi iän takia olla vaikeaa. Ja jos ei ikää mainitse, sen pystyy arvioimaan cv:stä. Jos ei, niin cv todennäköisesti joutuu ö-mappiin.

T. Parisataa työntekijää palkannut

Vierailija
4/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt cv ja motivaatio kirje mukaan.

Vierailija
5/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on niin paljon kirjoitusvirheitä että älä kirjoita. Tulee tosi huono kuva. Varaa aika ja mene käymään

Vierailija
6/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on kokemusta niin uskoisin että vanhustenhoitoon pääset. Monikin jatkaa vielä eläkeikän jälkeen. 

Mutta tosiaan, pienet kirjoitusvirheet ei haittaisi, mutta sinulla on todella silmiinpistäviä ja pilkkua käytetty ihan miten sattuu, joten uskoisin, että tuohon se tökkää. 

Vierailija
7/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on niin paljon kirjoitusvirheitä että älä kirjoita. Tulee tosi huono kuva. Varaa aika ja mene käymään

Työkkäristä löytyy ihmisiä, jotka voivat auttaa hakemuksen ja CV:n kirjoittamisessa siistiin kuosiin. En ole sotealalla, mutta olen myös ymmärtänyt, että lähärit voivat saada töitä soittamalla suoraan työnantajille.

-Eri

Vierailija
8/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 korjaa omansa: eläkeiän...

Vierailija
9/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyöstä saa paremmin fyffee ja tunteja riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä. Sijaiseksi pääsee jo sillä kun paperit ja luvat on kunnossa ja ilmoittautuu listalle, jolle lähetetään työtilaisuuksia. Kuitataan tekstiviestillä mahdollisimman nopeasti keikat vastaanotetuiksi, ennen kuin joku toinen ehtii. Palkan maksaa keskitetysti välittäjä. Itse saa valita joka ilta tai aamu, että meneekö töihin. Jos ottaa alle viikon työsuhteita, tuntipalkka  on vieläkin korkeampi. Ohareita ei sovi tehdä, jotta pysyy listoilla, mutta kaikkia keikkoja ei todellakaan tarvitse hyväksyä. 

Vierailija
10/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin käteen ja alat soittelemaan. Kyseessä on ammatti, jossa ikä ei yleensä ole ongelma ja työvoimapula on suuri. Varsinkin kun kesä on tulossa eikä kaikkiin sijaisuuksiin edes löydy tekijää. Vakipaikkoihin saattaa joissain yksiköissä olla tunkua, mutta määräaikaista työtä ja keikkaa löytyy varmasti. 

Jos mitään töitä ei löydy, niin syy ei ole yli viidenkympin ikä, vaan ongelma on sitten jossain muussa. 

Vierailija
11/19 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#hoitajapula...

Vierailija
12/19 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän kirjoittaessani en kielioppia ees aatellut mihin ne pilkut ym.laitetaan ja hakemuksessa onneksi kone osaa korjata kirj.virheet

Vierailija
13/19 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue ylempi vastaukseni

Vierailija
14/19 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin iän pois kokonaan ilmoituksesta. Sain kutsun haastatteluun tosin eri alalle. Oon 50v

Kyllä iän arvaa työhistoriasta. Milloin on ollut töissä.

Vierailija
15/19 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hain itse kuntarekryn keikkalaiseksi. Haastattelu jo oli. Ja ikää mulla 58-v. Uskon että keikkaa tulee. Tosin kuulemma yt:t joillakin osastoilla. Siis hoitoalan keikat/sijaisuudet vähentyneet säästösyistä.

Vierailija
16/19 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos CV:ssä on koulutusta useampi vuosi ja työkokemusta esim +25 vuotta, niin äkkiä siitä iän päättelee.

Vierailija
17/19 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tähän kirjoittaessani en kielioppia ees aatellut mihin ne pilkut ym.laitetaan ja hakemuksessa onneksi kone osaa korjata kirj.virheet

Miten niin et ajatellut? Jos kirjoitat tuolla tyylillä minne tahansa luot itsestäsi tietynlaisen käsityksen. Ja se käsitys leviä kuin kulovalkea. Esim. Laitat kirjoitusvirheitä someen tai tekstareihin, niin kyllä joku tutun tuttu rekryn tiimoilta saattaa nähdä ne ja lopputulos on "ei palkata'.

Vierailija
18/19 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoesittelyt vaaditaan jo nykyään

Vierailija
19/19 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin et ajatellut? Jos kirjoitat tuolla tyylillä minne tahansa luot itsestäsi tietynlaisen käsityksen. Ja se käsitys leviä kuin kulovalkea. Esim. Laitat kirjoitusvirheitä someen tai tekstareihin, niin kyllä joku tutun tuttu rekryn tiimoilta saattaa nähdä ne ja lopputulos on "ei palkata'.

No voi että. Mitä väliä miten kirjoittaa keskustelupalstalla?

Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä