Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulutusluotto: kuukausierä 550€, lainan lyhennys 50€. Mitä jos päästän ulosottoon?

Vierailija
26.03.2024 |

Ei ole kokemuksia ulosotosta mutta kun heräsin tähän velkatilanteeseeni, niin mietin. 

Jos lyhennä 37t. lainaa 50€/kk ja korkoa 500€, niin onko tuo edes laillista? 

Jos menee ulosottoon, niin meneekö se 37t./€ sinne niin pieneneekö lainan kokonaiskorko periaatteessa? 

Yritän tässä miettiä mitä tehdä. Makselenko pois joka kuukausi tuota vai mitä on järkevää tehdä? Maksukykyinen olen sen uhalla, että paastoan useamman päivän kuukaudessa. 

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On nämä kulutus ja pikavippi firmat kyllä törkeitä ja eihän tuommoisen koronkiskonnan pitäisi olla laillista. Korkokatto pitäisi olla suomessa ja lakiin määrätty. Tämähän on ihan mafia youhua ja kansalaisten hyväksikäyttöä. Vielä kun huomioidaan että näitä pikavippejä käyttää yleensä vähävaraiset kansalaiset jotka ei pankista saa lainaa. Miksi valtio sallii tämmöisen hyväksikäytön?

Epäilisin ensin ap:n lukuja, koska Svean sivuilta ei nyt löydy mitään tuollaisella korkorakenteella. Pelkästään 50 euron kuukausittainen lyhennys 37 000 euron lainaan tarkoittaisi ilman korkoja 62 vuoden takaisinmaksuaikaa. 550 voi olla kuukausilyhennys, mutta se ei mitenkään voi jakaantua 50 euroa lyhennykseen ja 500 euroa korkoihin. 

Sieltä löytyy myös, että korko lasketaan jokaiselle asiakkaalle erik

Tuskin Svea antaa kenellekään 37000 lainaa 50 euron lyhennyksellä. Tai jos antaa niin lainanottajan pitäisi katsoa minä vuonna lainan tulee maksettua takaisin.

Vierailija
82/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kertoa miten laina tapahtui. Elin sellaisessa tilanteessa jossa en ollut ihan "tässä" maailmassa. Kenties olin lievässä psykoosissa. 

Olen ollut aiemmin rahan merkityksen ymmärtävä ja todella tarkka. Kuitenkin yhtenä päivänä pahan paikan tullen otin pienen luoton ja se lähti siitä sitten muodostumaan ja edelleen minä elin kuin viimeisiä päiviäni. 

En tiedä mikä minun oli. Haluan nuo maksaa takaisin tietenkin ja sitten muistaa tämän tunteen ikuisesti mikä minulla on nyt tämän vuoksi. Niin sitten en koske enää koskaan yhteenkään luottoon vaikka korkokin olisi "pieni". Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin Svea antaa kenellekään 37000 lainaa 50 euron lyhennyksellä. Tai jos antaa niin lainanottajan pitäisi katsoa minä vuonna lainan tulee maksettua takaisin.

Kulutusluotot sovitaan yleensä annuiteetti- tai kiinteä tasaerä lainoina joissa asiakas maksaa saman suuruisen erän per kk. Nyt AP on sopinut maksavansa 550€/kk ja tietysti ensimmäisessä erässä koron osuus on suurin. Ei siis mitään ihmeellistä paitsi AP:n tyhmyys.

Vierailija
84/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee ulosottoon, niin vouti perii kuukausittain automaattisesti tilistä/tuesta/eläkkeestä tietyn laskennallisen kaavan mukaisen summan. Niin kauan kun velka on maksettu. Jos ei ole rahaa, niin jotakin omaisuutta voi ulosmitata. Ei kannata saada nimeään negatiiviseen luottotietorekisteriin, koska se vaikuttaa tosi moneen asiaan.

Vierailija
85/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo kauhistella ja antaa neuvoja, kun isi ja äiti, tai varakas puoliso tukee tiukan paikan tullessa rahallisesti.

Typerät olisitte edes hiljaa.

Ei mitään käsitystä pienituloisten elämästä näillä ulisijoilla.

Minulla on lainaa kolminkertainen summa ap:hen verrattuna. Ei vanhempia tai puolisoa lainaa maksamassa. Tietoisesti olen riskin ottanut, miettinyt pystynkö pahana päivänä lainani maksamaan. Ap ei ole sitä miettinyt ja nyt pohtii pitäisikö laina jättää maksamatta kun tuntuu niin kurjalta sitä lyhentää. 

Vierailija
86/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo kauhistella ja antaa neuvoja, kun isi ja äiti, tai varakas puoliso tukee tiukan paikan tullessa rahallisesti.

Minulla on lainaa kolminkertainen summa ap:hen verrattuna. Ei vanhempia tai puolisoa lainaa maksamassa. Tietoisesti olen riskin ottanut, miettinyt pystynkö pahana päivänä lainani maksamaan. Ap ei ole sitä miettinyt ja nyt pohtii pitäisikö laina jättää maksamatta kun tuntuu niin kurjalta sitä lyhentää. 

AP:n kaltaisethan on juuri syy miksi korot ovat vakuudettomissa kulutusluotoissa niin korkeat. Kova riski vaatii myös kovat korkoprosentit.

Vierailija
87/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta. 

Ei se totta olekaan.

Vierailija
88/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Ensin hankit lainaa ja sitten mietit että kannattaako sitä maksaa takaisin vai jättää maksamatta?

Kuinka itsekkäitä voikaan ihmiset olla.

Lukutaito?

Ap miettii keinoja millä tuota saisi maksettua.

AP lähinnä miettii keinoja olla maksamatta.

Vierailija
89/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Ensin hankit lainaa ja sitten mietit että kannattaako sitä maksaa takaisin vai jättää maksamatta?

Lukutaito?

Sehän onnistuu ihan maksamalla sen sopimansa kuukausierän.

Vielä paremmin onnistuu, kun maksaa 37k€ lainasta vähintään 500€/kk lyhennystä. Ja korot siihen päälle. 50€/kk lyhennyksellä luottopääoma on maksettu pois vasta noin 62 vuodessa!

Vierailija
90/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottitiedot menee, kannattaa siis ottaa joustoluottoja ja pikavippejä sitä ennen niin paljon kuin irtoaa niin on hetken aikaa kivaa. 

Vierailija
91/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito?

AP lähinnä miettii keinoja olla maksamatta.

Häh? Mietin kyllä keinoja maksaa tuon. Et ole tainnut lukea koko ketjua. 

Mielellään maksan ylimääräistä heti kun on ja lyhennä velkaa parissa vuodessa toivottavasti paljon. 

Tiedän ettei tämä nyt mikään ideaaliilanne ole ja olen varmaan moraalisaarnan ansainnut. En minä nyt kuitenkaan täysin välinpitämätön ole vaikka välillä olen vain pohtinut kaikenlaisia skenaarioita. Kaikkeen pitää kuitenkin varautua. Ensisijaisesti aikomukseni on kuitenkin maksaa velka ja asap pois. Ap 

Vierailija
92/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On nämä kulutus ja pikavippi firmat kyllä törkeitä ja eihän tuommoisen koronkiskonnan pitäisi olla laillista. Korkokatto pitäisi olla suomessa ja lakiin määrätty. Tämähän on ihan mafia youhua ja kansalaisten hyväksikäyttöä. Vielä kun huomioidaan että näitä pikavippejä käyttää yleensä vähävaraiset kansalaiset jotka ei pankista saa lainaa. Miksi valtio sallii tämmöisen hyväksikäytön?

Epäilisin ensin ap:n lukuja, koska Svean sivuilta ei nyt löydy mitään tuollaisella korkorakenteella. Pelkästään 50 euron kuukausittainen lyhennys 37 000 euron lainaan tarkoittaisi ilman korkoja 62 vuoden takaisinmaksuaikaa. 550 voi olla kuukausilyhennys, mutta se ei mitenkään voi jakaantua 50 euroa lyhennykseen ja 500 euroa korkoihin. 

Meillä kotona aina hoettiin velka on veli otettaessa, velipuoli maksettaessa. Tais olla niin käynyt ap: n tapauksessakin.

Vierailija
93/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusluotto. Jo pelkästään tuolla sanalla on niin negatiivinen kaiku että ihmettelen kuka niitä luottoja ottaa. Älyttömät korot rahasta, joka hassataan kulutukseen.

Vierailija
94/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se meille käy, ruvetaankin haukkumaan sun tyhmyyttäs. Apmiettii eri vaihtoehtoja, miten maksaa.

Vierailija
95/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap lukemaan sitä ulosotossa blogia. Saat hyviä neuvoja sekä henkiseen että fyysiseen oloosi. Siellä ei syyllistetä, vaan ymmärretään.

Vierailija
96/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pankki ei lainaa myönnä niin sitten pitäisi itse ymmärtää ettei ole lainakelpoinen. Ihan hirveä riski lainata rahaa ihmisille, joita ei välttämättä edes kiinnostaa maksaa velkaansa takaisin. Joten ymmärrän kyllä nuo valtavat korot kun riskikin on valtava. 

Vierailija
97/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeitä ovat ihmiset, jotka noita lainoja ottavat. Suomessa ei kukaan pakota pikavippejä tai kulutusluottoja ottamaan.

Pitää vaan saada kaikki mulle heti!

Vierailija
98/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tai ainakin lapsille ruokaa ja heti. 

Vierailija
99/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka itse ollut velkahelveissä, ymmärtää, ettei sitä lainattua rahaa koskaan ole käyttöön asti ollutkaan. Sillä on epätoivoisesti maksettu eri lainojen korkoja.

Vierailija
100/146 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeitä ovat ihmiset, jotka noita lainoja ottavat. Suomessa ei kukaan pakota pikavippejä tai kulutusluottoja ottamaan.

Pitää vaan saada kaikki mulle heti!

Kyllä jokainen itse tietää mitä tarvitsee. Ei vaan kannata ottaa liian pitkiä laina-aikoja tai korkojen osuus räjähtää. Tuolla 15v. laina-ajalla ja 16%-korolla AP maksaa 99000€  kokonaisuudessaan. 7v. laina-ajalla olisi mennyt 'vain' 62000€.