Hei työtön, kiinnostaisiko sinua surkeasti palkattu paskaduuni henkilökohtaisena avustajana?
Runsaasti kaikenlaisten eritteiden kanssa saat olla tekemisissä ja kaupan päälle tulee huutoa ja tiuskimista, kun et osaa lukea avustettavan ajatuksia, etkä osaa kaikkea jo valmiiksi työhön tullessasi, vaikka ilmoituksessa sanotaan, että työhön perehdytetään eikä alalta tarvitse olla ennestään kokemusta.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Asumistuessa on ollut tähän saakka 300 € suojaosa, jonka hallitus nyt poistaa 1.4. alkaen. Eli pienetkin tulot (tuloiksi lasketaan myös peruspäiväraha) pienentävät sitä jyrkästi. Käytännössä joka euro työmarkkinatuen päälle vähentää sitä. Sinä täällä puhut paskaa.
Muuten hyvä, mutta tuo suojaosa ei ole asumistuessa, vaan peruspäivärahassa. Asumistuesta leikataan vain se 10% eli entisen 80% sijaan saa 70% vuokrasta.
Molemmista se lähtee pois 1.4. 2024 alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Joku avustajaa tarvitseva ei osaa lukea ja sitten spämmää tänne kilometrin pituisia kopioita asioista, jotka eivät liity ketjun aiheeseen mitenkään. Ketjun aiheena ei ole asumistuki, vaan avustajan palkka. LUKUTAITO!
Vastaus ketjun aloittajan kysymykseen: Ei todellakaan kiinnosta avustajan työ enää hallituksen tekemien asumistuki- ym tukimuutosten takia. Muuten kyllä kiinnostaisi ja olen tehnytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoitat, että tuntipalkka on 12-13 euroa, niin miksi se on mielestäsi lukijoiden tehtävä päätellä, että vaikka kirjoitit noin, niin et tarkoittanut sitä?
No miksi kaikki muut osasivat, mutta sinä et? Kukaan muu ei ole ruvennut vänkäämään mitään. Varsinkin, kun hyvinkin moni on jo esimerkkien kautta vahvistanut, että 12-13€ on hyvinkin tyypillinen palkka alalla. Totta kai jokainen tajuaa, että on niitäkin, joissa palkka on vähemmän. Mutta sehän ei tarkoita, että palkka alalla on aina paska, kuten aloituksessa yritettään provosoivasti esittää.
Siis miksi nyt jankkaat näistä "kaikista muista"? Ketä ovat nämä "kaikki muut"? Oliko täällä jonkinlainen huutoäänestys, kun en ollut paikalla? Vai tarkoitatko lähinnä itseäsi ja noita sivupersooniasi, jotka täällä "sivusta" kommentoivat?
Minä en vänkää mistään.
No kaikki muut PAITSI SINÄ. Sinut tunnistaa kirjoitustyylistä, joten on helppo päätellä, että olet ainut jolle on ylivoimaista tajuta, että "12-13€" tunti ei tarkoita, että jokainen Suomessa avustajan hommia tekevä automaattisesti aina tiena tuon. Todellisessa elämässä tuon tienaa vain noin 80-90% avustajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuessa on ollut tähän saakka 300 € suojaosa, jonka hallitus nyt poistaa 1.4. alkaen. Eli pienetkin tulot (tuloiksi lasketaan myös peruspäiväraha) pienentävät sitä jyrkästi. Käytännössä joka euro työmarkkinatuen päälle vähentää sitä. Sinä täällä puhut paskaa.
Muuten hyvä, mutta tuo suojaosa ei ole asumistuessa, vaan peruspäivärahassa. Asumistuesta leikataan vain se 10% eli entisen 80% sijaan saa 70% vuokrasta.
Ei kaikki saa molempia. Ei ole mikään automaatiom, että asumistuen saaja saa myös peruspäivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Asumistukea leikataan vasta sitten, kun on seuraavan tarkistuksen aika. Se on jokaisella hieman eri aikaan vuodesta. Itselläni se ajoittuu päivämäärälle 1.9.2024
t. eri
Kyllä kaikki sopeutuisivat, jos täällä olisi totalitarismi ja pakotettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku avustajaa tarvitseva ei osaa lukea ja sitten spämmää tänne kilometrin pituisia kopioita asioista, jotka eivät liity ketjun aiheeseen mitenkään. Ketjun aiheena ei ole asumistuki, vaan avustajan palkka. LUKUTAITO!
Vastaus ketjun aloittajan kysymykseen: Ei todellakaan kiinnosta avustajan työ enää hallituksen tekemien asumistuki- ym tukimuutosten takia. Muuten kyllä kiinnostaisi ja olen tehnytkin.
Asia selvä. Normaaliälyiset kyllä tekevät töitä palkan takia, mutta mikäpä siinä jos sinulle työ on keino tienata tukia :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki sopeutuisivat, jos täällä olisi totalitarismi ja pakotettaisiin.
No ei muuta kuin suunta Pohjois-Koreaan, jos sellainen tyyli kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vassareiden on pakko päästä meuhkaamaan hallitusjuttuja jokaiseen ketjuun. Sairailla ihmisillä on pakkomielteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes sitten, jos saisit kokopäiväisen paikan etkä tarvitsisi lainkaan muiden veronamaksajien sinulle antamia rahoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoitat, että tuntipalkka on 12-13 euroa, niin miksi se on mielestäsi lukijoiden tehtävä päätellä, että vaikka kirjoitit noin, niin et tarkoittanut sitä?
No miksi kaikki muut osasivat, mutta sinä et? Kukaan muu ei ole ruvennut vänkäämään mitään. Varsinkin, kun hyvinkin moni on jo esimerkkien kautta vahvistanut, että 12-13€ on hyvinkin tyypillinen palkka alalla. Totta kai jokainen tajuaa, että on niitäkin, joissa palkka on vähemmän. Mutta sehän ei tarkoita, että palkka alalla on aina paska, kuten aloituksessa yritettään provosoivasti esittää.
Siis miksi nyt jankkaat näistä "kaikista muista"? Ketä ovat nämä "kaikki muut"? Oliko täällä jonkinlainen huutoäänestys, kun en ollut paikalla? Vai tarkoitatko lähinnä itseäsi ja noita sivupersooniasi, jotka täällä "sivusta" k
Niin, hölmönä minä tietysti luen viestin ja otaksun, että kirjoittaja tarkoittaa sitä mitä kirjoittaa. Sen sijaan sinun tyylisi on se, että sinä kirjoitat vähän sinne päin ja jätät lukijan vastuulle faktojen tarkastamisen ja sinun viestisi tarkoituksen tulkinnan. Aika hauska taktiikka! Monet taiteilijathan (esimerkiksi runoilijat) tekevät noin, mutta yleensä asiakeskustelu on vain niin asiallista, kuin kirjoittajien argumentit.
Huomaan, että et ole enää pitkään aikaan ottanut edes kantaa mihinkään mitä minä olen kirjoittanut vaan sinulla on jäänyt vähän levy päälle. Otaksun, että tiedostat, että minun alkuperäinen pointtini on ihan validi. En odota sinun nöyrtyvän ja myöntävän minun olevan oikeassa tai mitään, mutta jotenkin noloa, että yrität vielä epätoivoisesti saada viimeisen sanan sanottua. Voit tietysti yrittää lohduttautua sillä, että "kaikki muut" tajusivat mitä tarkoitit. Minä voin puolestani kuvitella, että tämä kuvitteellinen kasvoton lukijajoukko tälläkin hetkellä nyökkäilee hyväksyvästi minulle ja viesteilleni. Sitten he ryhtyvät villeihin aplodeihin ja lällättelevät sinulle porukalla.
9e/pv on ihan riittävä palkka tuosta.
Riippuu avustajan ja avustettavan kemioista. Ensimmäinen työkokemukseni silloin 17-18 vuotiaana oli nimenomaan avustajatyö. Itse pidin kyseisestä työstä ja tulin avustettavan kanssa hyvin toimeen vaikka välillä toisen murheiden kuunteleminen olikin henkisesti raskasta. Tuollaisessa työssä mielestäni kasvaa ihmisenä ja ainakin oppii pitämään omia puoliaan, jos avustettava on erittäin veemäinen tapaus - minun tapauksessani näin ei kuitenkaan ollut.
Itselleni jäi hyvät kokemukset, mutten voinut jatkaa kyseistä työtä omien opintojeni takia.
Henkilökohtainen avustajuus ei todellakaan ole ihan kaikkien ihmisten juttu, mutta jos ihmisten kanssa työskentely kiinnostaa hitusenkaan verran niin suosittelen. Suurin osa avustettavista on ihan tavallisia ihmisiä ja totta kai jokaisesta ammatista löytyy muutamia hankalia tapauksia. Ei kuitenkaan kannata koko työtä haukkua maanrakoon. Palkkaus on ankeaa, mutta harvoin se on avustettavan syy.
Liian pieni palkka tai liian vähän tunteja. Parempaakin osa-aikaduunia voi olla saatavilla.
Ja osa-aikatyöhän ei enää kannata, jollei siitä makseta kunnolla.
Eikä yksinhuoltajan kokopäivätyökään pääkaupunkiseudulla. Viimesijaiselle tukiluukulle paskapalkkaisista hommista vaan joutuu: tiliotteet kytätään läpi joka kuukausi, et saa matkustaa minnekään, teet 37,5 h/vko töitä, ja Kelan itseäsi pienipalkkaisempi etuuskäsittelijä kyykyttää sua.
Vierailija kirjoitti:
9e/pv on ihan riittävä palkka tuosta.
Siitä vaan paikkaa hakemaan.
Niin, hölmönä minä tietysti luen viestin ja otaksun, että kirjoittaja tarkoittaa sitä mitä kirjoittaa.
Niin, hölmö tosiaan olet kun vääristelet toisten sanomisia. Kukaan ei missään ole kirjoittanut, että avustajan palkka on aina ja kaikissa tilanteissa 12-13€. Sinä keksit sellaisen sisällön ihan omasta päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes sitten, jos saisit kokopäiväisen paikan etkä tarvitsisi lainkaan muiden veronamaksajien sinulle antamia rahoja?
Tietenkin kiinnostaisi siinä tapauksessa. Kokoaikaisia avustajan hommia ei kuitenkaan ole tarjolla ainakaan täällä päin yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia selvä. Normaaliälyiset kyllä tekevät töitä palkan takia, mutta mikäpä siinä jos sinulle työ on keino tienata tukia :D
Sun pitää pyytää rikkaita noihin hommiin. Vähän kuin vapaaehtoistyöhönkin. Köyhillä ei ole varaa sitä enää tehdä.
Ehkä Petsku ja Riikka pistää sulle avustajaksi jonkun narkkarin, jos toimeentulotuesta tulee vastikkeellista. Sitten ei pidä itkeä, jos lääkkeet, arvotavarat ja televisiot varastetaan ja pillerikauppaa käydään keittiössäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kiinnostaisi siinä tapauksessa. Kokoaikaisia avustajan hommia ei kuitenkaan ole tarjolla ainakaan täällä päin yhtään.
Eli valehtelit, kun sanoit, että hallituksen leikkausten takia työ ei kiinnosta. Oikeasti se ei kiinnosta siksi, ettei ole tarjolla kokopäivätyötä, kuten juuri kerroit. Miksi sinun piti väkisin saada hallitus tähänkin asiaan mukaan, vaikka aiheena on avustajan työ?
Minkä työmarkkinatuen? En minä ainakaan saanut mitään työmarkkinatukea, vaan elin pelkällä palkalla ja asumistuella.
t. se, jonka "pärjäsin asumistuen avulla" viestistä tämä vääntö alkoi