Mitkä kirjat sopivat luettavaksi helteellä?
Kun lukee helteellä kirjaa, jonka tapahtumat sijoittuvat helteiseen säähän, niin voi eläytyä siihen vielä paremmin, kun itselläkin on kuuma.
Mitä ehdottaisit nyt luettavaksi?
Kommentit (50)
En mä valitse luettavia kirjoja sääolojen mukaan. Mikä ihmeen trollausaloitus tämäkin taas oli?
Markettiromaanit sopivat hyvin kesäluettavaksi. Kahmaisin Citymarketin Ale-pöydältä kasan kirjoja ja osa niistä on yllättävän hyviäkin. Kevyttä ja helppolukuista kiireisille ihmisille.
Roald Amundsenin ja Simo Häyhän elämänkerrat.
Helle on pehmentänyt päätä sen verran, etten ainakaan jaksaisi mitään venäläistä klassikkoa läpi kahlata.
Pyllyn pesu pakkasella, ohjekirja talvimökkeilyyn.
Vierailija kirjoitti:
En mä valitse luettavia kirjoja sääolojen mukaan. Mikä ihmeen trollausaloitus tämäkin taas oli?
Sittenhän tämä lanka ei ole sinulle. Miksi olet täällä?
Pistä kirja kun kirja pakkaseen, lue sitä niin kauan kun on viileä. Pidä tauko kun kirja lämpenee ja pistä taas pakkaseen.........
Miten olisi Alistair McLeanin Jääasema "Zebra". Se on kohtalaisen kylmä.
Mietin, että voiko tässä tulla sama efekti kuin kylmään suihkuun mennessä. Kylmä suihku helteellä ei ole nimittäin hyvä, koska elimistö alkaa tuottamaan lämpöä. Ja se vain pahentaa oloa. Eli mahtaako kirjakaan, jossa ssikkaillaan Pohjoisnavan lähistöllä, auttaa?
Kerstin Thorvall: Tyttö Pariisissa
Samat kirjat kuin muissakin lämpötiloissa, tyhmä.
Tietokirjoja: Ludvig XIV:n elämäkerta tai "Kun Aurinko seisahtui - Raamatun ilmiöt tieteen valossa".
Dekkarit, trillerit ja romantiikka sopii kevyeksi kesälukemiseksi.
Mulla on tuolla odottelemassa Louis Sacharin Paahde, sopii ainakin säähän.
En tiedä, miksi ap on saanut näin vihamielisiä vastauksia, kyllähän monet esim. katsovat joulukuussa jouluaiheisia elokuvia, miten tämä eroaisi siitä niin merkittävästi?
Harrastusaiheiset kirjat ja kartat. Kirjakaupassa voi olla kesäaiheisia kirjoja, myös romaaneja. Samoin kirjasto.
Luen paljon eikä lukemiseni ole mitenkään riippuvainen sääolosuhteista. Luen sitä mikä kiinnostaa.