Hei työtön, kiinnostaisiko sinua surkeasti palkattu paskaduuni henkilökohtaisena avustajana?
Runsaasti kaikenlaisten eritteiden kanssa saat olla tekemisissä ja kaupan päälle tulee huutoa ja tiuskimista, kun et osaa lukea avustettavan ajatuksia, etkä osaa kaikkea jo valmiiksi työhön tullessasi, vaikka ilmoituksessa sanotaan, että työhön perehdytetään eikä alalta tarvitse olla ennestään kokemusta.
Kommentit (239)
No ei kiinnosta, onneksi oon työkyvytön. Kärsimys ei ketään jalosta.
Monesti myös väkivallan uhka on ilmeinen.
Ei. Eritteet ällöttävät enkä muutenkaan luonteeltani sovi tuollaisiin töihin.
Bussipysäkillä näkee yhtä avustettavaa aina ja melkein joka kerta eri avustajan kanssa. Naisavustajien tissejä tai tissittömyyttä haukkuu, puristelee perseestä, miehille kiroaa ja haukkuu. Matkan aikana haukkuu sit kovaan ääneen bussikuskia, varsinkin jos on ulkomaalainen. Jos joutuisin tuollaisen avustajaksi niin työntäisin sen tulevan bussin alle.
Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat.
Eikö tämä ole oikea kauhutyöpaikka: olet sen ku sipään orja ja alainen samalla kertaa?!
Sillä palkalla voisi löytyä muutakin hommaa. Tarkoitettu "kutsumustyötä" tekeville.
Olen tehnytkin sitä työtä. Ihan kiva työ oli, ei mitään eritteitä eikä huutamistakaan. Tiuskimista oli aluksi, mutta kun tutustuttiin ja käytiin läpi vähän pelisääntöjä niin sen jälkeen tultiin hyvin toimeen.
Pahinta työssä oli sosiaalisuus. Ääri-introverttina jatkuva jutustelu ja toisen (vieraan) ihmisen murheiden kuuntelu veivät minusta kaikki mehut. Pari vuotta sitä jaksoin.
Ei minun tarvinut minkään eritteiden kanssa olla tekemisissä, kun toimin sokean henkilön avustajana. Lähinnä työ ole konserteissa, teatterissa, kaupassa jne. käymistä. Ei paha yli 12€ tuntipalkalla. Varsinkaan sunnuntaisin, kun palkan sai tuplana.
Pyöröovi noissa paikoissa käy tiheästi.
En ole työtön, mutta jos joutuisin työttömäksi, niin henkilökohtaiseksi avustajaksi en alkaisi ikimaailmassa. Mieluummin kuolisin nälkään.
Ei sellainen kotiorjan pesti ihan säälittävällä palkalla ja surkeilla työoloilla ole nykyaikaa. Käsittämätöntä, että vieläkin vaan se avustettava voi toimia samanaikaisesti sekä asiakkaan että työnantajan roolissa.
Nuorena opiskelijana toimin hetken aikaa henkkarina ja se oli kyllä elämäni huonoin työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Pyöröovi noissa paikoissa käy tiheästi.
Riippuu paikasta. Ei kaikki avustettavat ole hirviöitä. Itse oli avustajana samalla avustettavalla 4 vuotta kunnes hän kuoli. Oli mielestäni oikein mukava työ. Avustettava osasi itse käydä vessassa ja suihkussa ja osallistui kaikkeen kykyjensä mukaan. Enimmäkseen työni oli seuranpitoa ja kevyitä kotitöitä.
Kuinka paljon teille ulisijoille pitäisi maksaa, kun 12-13€ lisineen on ihan paska palkka?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teille ulisijoille pitäisi maksaa, kun 12-13€ lisineen on ihan paska palkka?
Paljon on semmosiakin tapauksia näissä, joissa on alle 10 euron palkka. Mitä paskaisempi ja huonosti käyttäytyvämpi avustettava, niin sitä korkeampi pitää palkankin olla, mutta ei toistaiseksi mene niin.
Kyllä kiinnostaisi, jos töitä olisi tarjolla sen verran, että työllä saisi elätettyä itsenä ilman tukia. Nythän nuo ovat lähinnä 30h/kk paikkoja.
Juupa juu. No ei tosiaan.