Hei työtön, kiinnostaisiko sinua surkeasti palkattu paskaduuni henkilökohtaisena avustajana?
Runsaasti kaikenlaisten eritteiden kanssa saat olla tekemisissä ja kaupan päälle tulee huutoa ja tiuskimista, kun et osaa lukea avustettavan ajatuksia, etkä osaa kaikkea jo valmiiksi työhön tullessasi, vaikka ilmoituksessa sanotaan, että työhön perehdytetään eikä alalta tarvitse olla ennestään kokemusta.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku avustajaa tarvitseva ei osaa lukea ja sitten spämmää tänne kilometrin pituisia kopioita asioista, jotka eivät liity ketjun aiheeseen mitenkään. Ketjun aiheena ei ole asumistuki, vaan avustajan palkka. LUKUTAITO!
Vastaus ketjun aloittajan kysymykseen: Ei todellakaan kiinnosta avustajan työ enää hallituksen tekemien asumistuki- ym tukimuutosten takia. Muuten kyllä kiinnostaisi ja olen tehnytkin.
Asia selvä. Normaaliälyiset kyllä tekevät töitä palkan takia, mutta mikäpä siinä jos sinulle työ on keino tienata tukia :D
Sun pitää pyytää rikkaita noihin hommiin. Vähän kuin vapaaehtoistyöhönkin. Köyhillä ei ole varaa sitä enää tehdä.
Ehkä Petsku ja Riikka pistää sulle avustajaksi jonkun narkkarin, jos toim
Se, että sinä tarvitset avustajaa, ei tarkoita, että kaikki täällä kirjoittavat tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku avustajaa tarvitseva ei osaa lukea ja sitten spämmää tänne kilometrin pituisia kopioita asioista, jotka eivät liity ketjun aiheeseen mitenkään. Ketjun aiheena ei ole asumistuki, vaan avustajan palkka. LUKUTAITO!
Vastaus ketjun aloittajan kysymykseen: Ei todellakaan kiinnosta avustajan työ enää hallituksen tekemien asumistuki- ym tukimuutosten takia. Muuten kyllä kiinnostaisi ja olen tehnytkin.
Asia selvä. Normaaliälyiset kyllä tekevät töitä palkan takia, mutta mikäpä siinä jos sinulle työ on keino tienata tukia :D
Ei vaan hommissa on harvoin tarjolla kokopäivätyötä. Miten vaikeaa tämä on ymmärtää? T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan hommissa on harvoin tarjolla kokopäivätyötä. Miten vaikeaa tämä on ymmärtää? T. Eri
Hyvin helppo on ymmärtää. Nyt vaan ei puhuttu siitä, vaan aiheena oli se, meneekö avustajan töihin tukien takia vai ei. Pyydä opettajaa huomenna koulussa pitämään sinulle tukiopetusta luetunymmärtämisessä niin pärjäät paremmin täällä aikuisten palstalla, Veeti-pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes sitten, jos saisit kokopäiväisen paikan etkä tarvitsisi lainkaan muiden veronamaksajien sinulle antamia rahoja?
Tietenkin kiinnostaisi siinä tapauksessa. Kokoaikaisia avustajan hommia ei kuitenkaan ole tarjolla ainakaan täällä päin yhtään.
Muualla on. Ei muuta kuin muutat työn perässä. Niin me työssäkäyvätkin olemme joutuneet tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes sitten, jos saisit kokopäiväisen paikan etkä tarvitsisi lainkaan muiden veronamaksajien sinulle antamia rahoja?
Tietenkin kiinnostaisi siinä tapauksessa. Kokoaikaisia avustajan hommia ei kuitenkaan ole tarjolla ainakaan täällä päin yhtään.
Eli valehtelit, kun sanoit, että hallituksen leikkausten takia työ ei kiinnosta. Oikeasti se ei kiinnosta siksi, ettei ole tarjolla kokopäivätyötä, kuten juuri kerroit. Miksi sinun piti väkisin saada hallitus tähänkin asiaan mukaan, vaikka aiheena on avustajan työ?
En valehdellut. Ennen kiinnosti, ei enää. Ennen osa-aikatyö+tuet oli edes jollain tavalla kannattava vaihtoehto täystyöttömyydelle, enää ei ole. Pelkästä työn ilosta en avustajan työtä tee.
En valehdellut. Ennen kiinnosti, ei enää. Ennen osa-aikatyö+tuet oli edes jollain tavalla kannattava vaihtoehto täystyöttömyydelle, enää ei ole. Pelkästä työn ilosta en avustajan työtä tee.
Kyllä valehtelit, koska ensin sanoit, että työt ei kiinnosta tukien menettämisen takia ja seuraavassa viestissä ne kiinnostivat, jos saa kokopäivätyötä. Nyt taas ei kiinnosta minkäänlainen työ. Koeta päättää! :D
"Pelkästä työn ilosta en avustajan työtä tee."
En minäkään. Kyllä mulle siitä ihan maksetaan rahaa.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Niin, hölmönä minä tietysti luen viestin ja otaksun, että kirjoittaja tarkoittaa sitä mitä kirjoittaa.
Niin, hölmö tosiaan olet kun vääristelet toisten sanomisia. Kukaan ei missään ole kirjoittanut, että avustajan palkka on aina ja kaikissa tilanteissa 12-13€. Sinä keksit sellaisen sisällön ihan omasta päästäsi.
Voi sinua. Et siis vieläkään ymmärtänyt mistä tämä viestiketju lähti liikkeelle. En koe tarpeelliseksi nimitellä sinua, koska lukihäiriöt ja lukutaidottomuus eivät ole naurun tai pilkan asia. Jos haluat, niin voin tarvittaessa tavuttaa viestini jos se auttaa ymmärtämään paremmin?
Täällä av-palstalla on säännöllisesti aika kriittisiä keskusteluja henkilökohtaisen avustajan työstä. Vinkkini sinulle on, että ei kannata tulla niihin pahoittamaan mieltään, kun aihe on selvästi sinulle lähellä sydäntä. Toivon, että löydät itsellesi sopivan ja mieluisan avustajan pian. Kenties tuo asuntotuista keskusteleva henkilö harkitsee kantaansa uudelleen.
Kuka nyt tuollaista tukien laskijaa nyt vakavissaan edes haluaisi palkatakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli valeh
Huoh. Yleisesti: Osa-aikatyö ei enää kannata, koska hallituksen leikkaukset. Ja 90% henkilökohtaisen avustajan paikoista on osa-aikatyötä tai pienipalkkaisista silpputyötä, jossa omalla kustannuksellasi liikut autolla yhden avustettavan luota toiselle. Monella ei ole varaa sitä työtä enää tehdä, koska palkkasi jää satasiksi ja kulut nousevat, tukesi laskevat ja vuokra pitää maksaa ja jotain syödä.
Köyhän on pakko laskea, mikä kannattaa. Pyydä rikkaita vaihtamaan vaippasi 12€/h.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valehtelit, koska ensin sanoit, että työt ei kiinnosta tukien menettämisen takia ja seuraavassa viestissä ne kiinnostivat, jos saa kokopäivätyötä. Nyt taas ei kiinnosta minkäänlainen työ. Koeta päättää! :D
Olet ärsyttävä. Toivottavasti jäät ilman avustajaa. En lähtisi sua piikomaan edes 100 €/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hölmönä minä tietysti luen viestin ja otaksun, että kirjoittaja tarkoittaa sitä mitä kirjoittaa.
Niin, hölmö tosiaan olet kun vääristelet toisten sanomisia. Kukaan ei missään ole kirjoittanut, että avustajan palkka on aina ja kaikissa tilanteissa 12-13€. Sinä keksit sellaisen sisällön ihan omasta päästäsi.
Voi sinua. Et siis vieläkään ymmärtänyt mistä tämä viestiketju lähti liikkeelle. En koe tarpeelliseksi nimitellä sinua, koska lukihäiriöt ja lukutaidottomuus eivät ole naurun tai pilkan asia. Jos haluat, niin voin tarvittaessa tavuttaa viestini jos se auttaa ymmärtämään paremmin?
Täällä av-palstalla on säännöllisesti aika kriittisiä keskusteluja henkilökohtaisen avustajan työstä. Vinkkini sinulle on, että ei kannata tulla niihin pahoittamaan mieltään, kun aihe on selvästi sinulle lähellä
Voi sinua. Et vieläkään tajua, että ketju elää keskustelun edetessä. Ei kaikessa ole kyse siitä, mistä ketju lähti liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ärsyttävä. Toivottavasti jäät ilman avustajaa. En lähtisi sua piikomaan edes 100 €/h.
Olet tyhmä. Kuka sut nyt edes huolisi töihin vaikka ilmaiseksi saisi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä av-palstalla on säännöllisesti aika kriittisiä keskusteluja henkilökohtaisen avustajan työstä. Vinkkini sinulle on, että ei kannata tulla niihin pahoittamaan mieltään, kun aihe on selvästi sinulle lähellä
Keskitypä vain siihen omaan lukutaidottomuuteesi äläkä lässytä muille. Sinähän se rupesit vänkäämään, että pitää vääntää rautalangasta erikseen jokainen asia, jotta sinäkin tajuat, että kaikilla ei ole sama palkka.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teille ulisijoille pitäisi maksaa, kun 12-13€ lisineen on ihan paska palkka?
Jos tunteja 2-4 päivässä niin laske siitä. Nää saa valtiolta ilmaisen avustajan jota kohtelevat kuin koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teille ulisijoille pitäisi maksaa, kun 12-13€ lisineen on ihan paska palkka?
Jos tunteja 2-4 päivässä niin laske siitä. Nää saa valtiolta ilmaisen avustajan jota kohtelevat kuin koiraa.
Muuten hyvä öyhötys, mutta avustat myöntää kunta, ei valtio. Tuohon koira-osiooon en edes viitsi tarttua. Ymmärrän, että te lapset olette kovin ehdottomia ettekä osaa nähdä kuin yhden mahdollisen vaihtoehdon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä av-palstalla on säännöllisesti aika kriittisiä keskusteluja henkilökohtaisen avustajan työstä. Vinkkini sinulle on, että ei kannata tulla niihin pahoittamaan
Niin, juuri vaan tämä meidän keskustelumme ei ole juuri elänyt, kun olet jäänyt jumiin siihen kuinka minä olen sinun näkemyksesi mukaan vääristellyt jonkun toisen (vai sinun?) sanomisia (miten, missä?). Et oikeastaan ole edes ottanut kantaa minun alkuperäiseen pointtiini, joten vaikuttaa siltä, että sinulle on kenties tärkeämpää tämän keskustelun tuoma sosiaalinen kontakti kuin esimerkiksi rakentava keskustelu aiheesta, joka aloitti tämän kaiken.
Jos olet yksinäinen, niin kyllä minä voin kanssasi höpötellä. Henkilökohtaiseksi avustajaksi en sentään sinulle ala, koska minulla on jo työpaikka toiselta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä av-palstalla on säännöllisesti aika kriittisiä keskusteluja henkilökohtaisen avustajan työstä. Vinkkini sin
Vaikea keskustella ihmisen kanssa, joka ei edes ymmärrä, että täällä kirjoittaa enemmän kuin yksi hänen lisäkseen.
Niin, juuri vaan tämä meidän keskustelumme ei ole juuri elänyt, kun olet jäänyt jumiin siihen kuinka minä olen sinun näkemyksesi mukaan vääristellyt jonkun toisen (vai sinun?) sanomisia (miten, missä?). Et oikeastaan ole edes ottanut kantaa minun alkuperäiseen pointtiini, joten vaikuttaa siltä, että sinulle on kenties tärkeämpää tämän keskustelun tuoma sosiaalinen kontakti kuin esimerkiksi rakentava keskustelu aiheesta, joka aloitti tämän kaiken.
Jos olet yksinäinen, niin kyllä minä voin kanssasi höpötellä. Henkilökohtaiseksi avustajaksi en sentään sinulle ala, koska minulla on jo työpaikka toiselta alalta.
Nyt alkaa trolli olla jo HYVIN heikoilla. Kannattaisiko pikkuhiljaa lopettaa tämä on ketjusi nostelu, jos et tuon parempaan tekstintuottoon pysty?
Miksi mun pitäisi pyytää yhtään ketään hommiin? Ei minulla ole yritystä enkä tarvitse avustajaa.