Hei työtön, kiinnostaisiko sinua surkeasti palkattu paskaduuni henkilökohtaisena avustajana?
Runsaasti kaikenlaisten eritteiden kanssa saat olla tekemisissä ja kaupan päälle tulee huutoa ja tiuskimista, kun et osaa lukea avustettavan ajatuksia, etkä osaa kaikkea jo valmiiksi työhön tullessasi, vaikka ilmoituksessa sanotaan, että työhön perehdytetään eikä alalta tarvitse olla ennestään kokemusta.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teille ulisijoille pitäisi maksaa, kun 12-13€ lisineen on ihan paska palkka?
Jos tunteja 2-4 päivässä niin laske siitä. Nää saa valtiolta ilmaisen avustajan jota kohtelevat kuin koiraa.
Muuten hyvä öyhötys, mutta avustat myöntää kunta, ei valtio. Tuohon koira-osiooon en edes viitsi tarttua. Ymmärrän, että te lapset olette kovin ehdottomia ettekä osaa nähdä kuin yhden mahdollisen vaihtoehdon.
Kyllä minun henk.koht. avustajan palkka tuli sotelta eli hyvinvointialueelta= valtio. Omaishoidontuet maksaa kunnat joka ei kuulu tuohon henk.koht. avustajan palkkioon mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teille ulisijoille pitäisi maksaa, kun 12-13€ lisineen on ihan paska palkka?
Jos tunteja 2-4 päivässä niin laske siitä. Nää saa valtiolta ilmaisen avustajan jota kohtelevat kuin koiraa.
Muuten hyvä öyhötys, mutta avustat myöntää kunta, ei valtio. Tuohon koira-osiooon en edes viitsi tarttua. Ymmärrän, että te lapset olette kovin ehdottomia ettekä osaa nähdä kuin yhden mahdollisen vaihtoehdon.
Kyllä minun henk.koht. avustajan palkka tuli sotelta eli hyvinvointialueelta= valtio. Omaishoidontuet maksaa kunnat joka ei kuulu tuohon henk.koht. avustajan palkkioon mitään.
Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Suurimmalle osalle avustajista palkan maksaa kunta tai yksityinen palveluntarjoaja.
Omaishoidontuesta ei tietenkään puhuta nyt, kun aiheena on henkilökohtainen apu. Avustajasi voi kertoa, mitä eroa näillä kahdella asialla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hölmönä minä tietysti luen viestin ja otaksun, että kirjoittaja tarkoittaa sitä mitä kirjoittaa.
Niin, hölmö tosiaan olet kun vääristelet toisten sanomisia. Kukaan ei missään ole kirjoittanut, että avustajan palkka on aina ja kaikissa tilanteissa 12-13€. Sinä keksit sellaisen sisällön ihan omasta päästäsi.
Voi sinua. Et siis vieläkään ymmärtänyt mistä tämä viestiketju lähti liikkeelle. En koe tarpeelliseksi nimitellä sinua, koska lukihäiriöt ja lukutaidottomuus eivät ole naurun tai pilkan asia. Jos haluat, niin voin tarvittaessa tavuttaa viestini jos se auttaa ymmärtämään paremmin?
Täällä av-palstalla on säännöllisesti aika kriittisiä keskusteluja henkilökohtaisen avustajan työstä. Vinkkini sinulle on, että ei kannata tulla niihin pahoittamaan
Tuo ei itseasiassa pidä paikkaansa. Jos luet keskustelun uudelleen, niin ehkä ymmärrät paremmin. Keskustelija alkoi möyhöttämään minulle jotakin rautalangasta vääntämisestä. Minulla ei ole mitään vaikeuksia pilkkoa omia viestejäni osiin ja vaikka tarvittaessa tavuttaa niitä heikkolahjaisemmille lukijoille. Tämän vänkääjän vain pitäisi nyt osata sanoittaa se, että mikä hänelle nyt on minun viestinnässä niin epäselvää, että hän on jo monen viestin ja sivun verran jaksanut jauhaa samaa asiaa. Keskustelu ei edisty mihinkään jos jokaisessa viestissä vain toistuu sama "sInÄ vÄäRiStElEt MuIdEn SaNoMiSiA"-mantra. Mitä minä olen vääristellyt? Missä kohtaa minä olen ollut väärässä?
Osalta porukasta puuttuu työllistymiseen liittyvä realismi täysi. Miksi yksikään yritys tarjoisi uudelle työntekijälle ja vielä tällä nimenomaisella alalla heti täyspäiväistä työtä, kun se sama yritys on todennäköisesti jo valmiiksi täynnä osa-aikaisia työntekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
En valehdellut. Ennen kiinnosti, ei enää. Ennen osa-aikatyö+tuet oli edes jollain tavalla kannattava vaihtoehto täystyöttömyydelle, enää ei ole. Pelkästä työn ilosta en avustajan työtä tee.
Kyllä valehtelit, koska ensin sanoit, että työt ei kiinnosta tukien menettämisen takia ja seuraavassa viestissä ne kiinnostivat, jos saa kokopäivätyötä. Nyt taas ei kiinnosta minkäänlainen työ. Koeta päättää! :D
Mikä sinun ongelmasi nyt oikein on? Haluaisit, että kaikki ilolla suostuisivat mihin tahansa osa-aika-sälätyöhön, josta ei jää mitään käteen ja jota ei käytännössä edes ole vara tehdä?
Jokainen meistä tekee ihan itse valinnan, mitä työtä ja millä ehdoilla on valmis tekemään. Hallituksen päätösten tultua voimaan minua ei enää kiinnosta tehdä osa-aikaista avustajan työtä. Kokoaikaisena voisin jatkossakin tehdä, mutta sellaista ei ole tarjolla.
Aiemmin tukien suojaosa toimi kannustimena tehdä mitä vaan osa-aikaista paskatyötä. Nyt tämä kannustin puuttuu joten puuttuu myös työmotivaatio osa-aikaisiin paska-, sälä-, pätkä-, nollasoppari- yms. töihin, joiden palkasta ei jää mitään käteen.
Et varmaan vieläkään ymmärtänyt, mutta sille minä en voi mitään.
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/bdb41068-…;
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/15f2a649-…
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/849c1b90-…
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/71f69f9d-…
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/9ea54958-…
Melkoisia vaatimuksia; koronarokotuksia, ei saa olla omia haasteita elämässä, vaaditaan omaa autoa, tietoa autismista, työpaikka vaihtelee eri paikkakunnilla: järjestät itse omat kuljetukset, avustaja toimii pitkien matkojen kuskina eli vaaditaan ajokorttia tai raitista.
Tuo henkilökohtaisten avustajien ala on kyllä melko sekalainen ja moni käyttää systeemiä röyhkeästi väärin. Tuntuu, että haetaan enemmän jotain piian ja ystävän yhdistelmää. Nää on niinku jotain Tinderin ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sote tarkoittaa sosiaali- ja terveysalaa. Se on ihan eri asia kuin hyvinvointialue. Ja hyvinvointialue taasen on täysin eri asia kuin valtio. Me asumme valtiossa, jonka nimi on Suomi. Suomi jakaantuu 21 hyvinvointialueeseen, joista jokainen päättää omista rahoistaan. Hyvinvointialueet tekevät päätöksiä sosiaali- ja terveysalan palveluihin liittyen. Näin kuuluvat muun muassa vammaispalvelut ja omaishoito. Osa palveluista on koko hyvinvointialueen vastuulla, osa kuntakohtaisia. Henkilökohtainen avustaja on tyypillisesti kunnan palkkalistoilla, koska henkilökohtaisen avun tunnit myöntää avustettavan asuinkunnan vammaispalvelu. Koska palvelu on kuntakohtaista, avustajien palkoissa on hieman vaihtelua eri kunnissa.
Jos luet keskustelun uudelleen, niin ehkä ymmärrät paremmin
Ei kukaan jaksa sinun jankkaustasi lukea moneen kertaan. Se on ihan riittävän rasittavaa kertalukemallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En valehdellut. Ennen kiinnosti, ei enää. Ennen osa-aikatyö+tuet oli edes jollain tavalla kannattava vaihtoehto täystyöttömyydelle, enää ei ole. Pelkästä työn ilosta en avustajan työtä tee.
Kyllä valehtelit, koska ensin sanoit, että työt ei kiinnosta tukien menettämisen takia ja seuraavassa viestissä ne kiinnostivat, jos saa kokopäivätyötä. Nyt taas ei kiinnosta minkäänlainen työ. Koeta päättää! :D
Mikä sinun ongelmasi nyt oikein on? Haluaisit, että kaikki ilolla suostuisivat mihin tahansa osa-aika-sälätyöhön, josta ei jää mitään käteen ja jota ei käytännössä edes ole vara tehdä?
Jokainen meistä tekee ihan itse valinnan, mitä työtä ja millä ehdoilla on valmis tekemään. Hallituksen päätösten tultua voimaan minua ei enää kiinnosta tehdä osa-aikaista avustajan työtä. Kokoaikaisena voisin jatkossakin tehdä, mutta sellaista
Miksi otat todesta päivänselvän trollauksen? :D
Vierailija kirjoitti:
Niin, juuri vaan tämä meidän keskustelumme ei ole juuri elänyt, kun olet jäänyt jumiin siihen kuinka minä olen sinun näkemyksesi mukaan vääristellyt jonkun toisen (vai sinun?) sanomisia (miten, missä?). Et oikeastaan ole edes ottanut kantaa minun alkuperäiseen pointtiini, joten vaikuttaa siltä, että sinulle on kenties tärkeämpää tämän keskustelun tuoma sosiaalinen kontakti kuin esimerkiksi rakentava keskustelu aiheesta, joka aloitti tämän kaiken.
Jos olet yksinäinen, niin kyllä minä voin kanssasi höpötellä. Henkilökohtaiseksi avustajaksi en sentään sinulle ala, koska minulla on jo työpaikka toiselta alalta.
Nyt alkaa trolli olla jo HYVIN heikoilla. Kannattaisiko pikkuhiljaa lopettaa tämä on ketjusi nostelu, jos et tuon parempaan tekstintuottoon pysty?
Minähän en ole tämän keskustelun aloittaja. Ensimmäinen viestini löytyy sivulta 2.
En nyt osaa ottaa kantaa siihen onko tälle palstalle kirjoittelu ikinä erityisen kannattavaa vai ei, mutta jos joku väittää minun vääristelleen jonkun toisen sanomisia, niin kyllä minua kiinnostaa kuulla, että millä tavalla. Kenties saan aiheellista kritiikkiä, jonka pohjalta pystyn parantamaan omaa viestintääni ja opin olemaan vääristelemättä. Jos näin käy, niin sanoisin, että ehkä tämä on ollut kannattavaa.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että en tule ikinä kuulemaan missä kohtaa tämä väitetty vääristely tapahtui. Ehkä se oli vain tekosyy, jonka varjolla keskustelija pystyi jatkamaan keskustelua kanssani, oli syy sitten yksinäisyydessä tai kenties ihastuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, juuri vaan tämä meidän keskustelumme ei ole juuri elänyt, kun olet jäänyt jumiin siihen kuinka minä olen sinun näkemyksesi mukaan vääristellyt jonkun toisen (vai sinun?) sanomisia (miten, missä?). Et oikeastaan ole edes ottanut kantaa minun alkuperäiseen pointtiini, joten vaikuttaa siltä, että sinulle on kenties tärkeämpää tämän keskustelun tuoma sosiaalinen kontakti kuin esimerkiksi rakentava keskustelu aiheesta, joka aloitti tämän kaiken.
Jos olet yksinäinen, niin kyllä minä voin kanssasi höpötellä. Henkilökohtaiseksi avustajaksi en sentään sinulle ala, koska minulla on jo työpaikka toiselta alalta.
Nyt alkaa trolli olla jo HYVIN heikoilla. Kannattaisiko pikkuhiljaa lopettaa tämä on ketjusi nostelu, jos et tuon parempaan tekstintuottoon pysty?
Minähän en ole tämän keskustelun aloittaja. Ensimmäi
Trollololloo.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan jaksa sinun jankkaustasi lukea moneen kertaan. Se on ihan riittävän rasittavaa kertalukemallakin.
Pakko nostaa hattua uskomattomalle laiskuudellesi ja toisaalta myös pitkäjänteisyydellesi siinä, että toisaalta et jaksa lukea (suhteellisen lyhyitä) viestejäni kuin kerran, mutta silti sinusta löytyy vielä sen verran sisua, että jaksat viimeisillä voimillasi vängätä täällä useamman kirjoittajan kanssa viestitolkulla.
Lisäksi jos sinulla ei ole jaksamista edes yrittää ymmärtää mistä minä puhun, niin en ymmärrä miksi vastailet minulle vielä.
Saanko suositella, että jos jaksaminen on kortilla, niin voisit sammuttaa koneen ja mennä vaikka päivänokosille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän en ole tämän keskustelun aloittaja. Ensimmäi
Maksa sille sun avustajalle enemmän kuin kymppi tunnilta niin se viitsii vääntää sulle rautalangasta jokaisen sanan merkityksen erikseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko nostaa hattua uskomattomalle laiskuudellesi ja toisaalta myös pitkäjänteisyydellesi siinä, että toisaalta et jaksa lukea (suhteellisen lyhyitä) viestejäni kuin kerran, mutta silti sinusta löytyy vielä sen verran sisua, että jaksat viimeisillä voimillasi vängätä täällä useamman kirjoittajan kanssa viestitolkulla.
Lisäksi jos sinulla ei ole jaksamista edes yrittää ymmärtää mistä minä puhun, niin en ymmärrä miksi vastailet minulle vielä.
Saanko suositella, että jos jaksaminen on kortilla, niin voisit sammuttaa koneen ja mennä vaikka päivänokosille?
Miksi puhut itsestäsi sinä-muodossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultapieni, nyt on jo ilta. Ei enää käydä päivänokosille. Kohta on siellä suljetulla osastolla jo iltapala-aika.
Henkilökohtainen avustaja voi tulla pystymetsästä ja hän tekee työtä toisen kodissa eli mm. omat vessa- ja ruokatauot pitää jotenkin järjestää.
Avustettavia on monenlaisia. Olen nollatuntisopimuksella isolla alan työnantajalla ja olen käynyt läpi monta tarjottua asiakasta.
Ajanoloon olen saanut itselleni riittävän n. 25 viikkotunnin ohjelman mukavilta tyypeiltä, joiden kanssa juttu ja työt luistaa. Kemiat toimii!
Tiskaan, imuroin, käyn kaupassa, juttelen, autan lomakkeissa, keitän puuroa jne. Ihan parasta on, kun yhdessä todetaan, että nyt juodaan kunnon kahvit. Vessajuttuja en tee, kotihoitajat auttavat pesut ja pisut.
Palkka on pieni, mutta tunnen itseni tarpeelliseksi ja töiden jälkeen sopivasti väsyneeksi.
Saanko suositella, että lopetat tuollaiset aivottomuudet?
Anteeks kaikki kun oon oksentanu pahaa olooni tähän ketjuun. Ketuttaahan se kun kukaan ei suostu pyyhkiin mun pyllyä, käyttään mua suihkussa ja kuunteleen mun kyynistä katkeraa jankutusta 12 eurolla. Työttömien pitäis pyyhkiä mun pyllyä ja pussatakkin sitä vielä kiitoksena siitä että oon rajoituksineni luomassa lisää työpaikkoja suomeen
Köyhän on pakko laskea, mikä kannattaa. Pyydä rikkaita vaihtamaan vaippasi 12€/h.
Se, että sinä olet vaipoissa, ei tarkoita että kaikki ovat. Pyydä äitiä auttamaan kirjoittamisessa, jos et tuon parempaan pysty.