Alan olla ihan kypsä tähän MENE TÖIHIN jankkaukseen
Asia ei koske minua suoraan, sillä olen pienyrittäjä enkä työtön. Mutta kypsyttää tämä jatkuva jankkaus että ns. loisten eli työttömien pitäisi mennä töihin.
Voiko typerämpää ja murskaavampaa kehotusta ollakkaan ihmiselle, joka jo tekee kaikkensa?
Uskokaa jo pää peessä elävät aivopestyt urpot että töitä EI OLE kaikille halukkaille. Kukaan terve ei HALUA olla työtön ja joutua kituuttamaan pienellä toimeentulolla, käymään turhilla aktivointikursseilla ja tulla kohdelluksi yhteiskunnan syöpäläisenä. Sairaat ja muuten ongelmaiset oikeat työstä kieltäytyjät ovat asia erikseen, heistä ei puhuta nyt.
Nyt puhutaan tavallisista ihmisistä, jotka syystä tai toisesta ovat ajautuneet tarvitsemaan yhteiskunnan tukea.
Töihin ei vaan mennä niin kuin 80-luvulla. Helvetti, sadat ihmiset tappelevat saadakseen nollatuntisopparin, ja joutuvat käymään nelivaiheisia haastattelusirkuksia läpi. Vain pettyäkseen taas, kun eivät tulleet valituiksi.
Sosiaalitukien on tarkoitus auttaa ihmistä pääsemään taas jaloilleen. Ne keksittiin sitä varten. Turha byrokratia, kepillä hakkaaminen ja suoranainen pahantahtoisuus eivät auta ketään pääsemään jaloilleen, päin vastoin.
Aloitus on vihainen mutta olen kyllästynyt heikommassa asemassa olevien potkimiseen ja kuluneisiin fraaseihin ja asenteisiin.
Joskus sinäkin, joka vihaat työttömiä ja pienituloisia, voit tarvita apua.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy huomioida, että valitettavan suuri osa työttömistä on niitä, jotka eivät kovin tosissaan hae töitä.
Näistä on mediakin tehnyt eräänlaisia sankareita, kun kertovat lehdissä, kuinka ovat jättäytyneet "kirjailijoiksi" tms. ja elävät yhteiskunnan rahoilla.
Työttömiä on yli 200 000 ja lehdissä työttömyyttään mainostaa alle kymmenen ideologisesti työtöntä. Tästä sinä vedät johtopäätöksen, että suuri osa työttömistä ei hae tosissaan töitä.
Matematiikan opetus on epäonnistunut ja pahasti. Sääliksi käy sun työnantajaa.
Kokoomus on järjestelmällisesti ajanut koulutusta alas. Tässä näemme tuloksen.
Voin sanoa omasta ystäväpiiristäni, työttömät eivät halua laskea tasoasn, vaikka ovat olleet vuosia työttöminä.
Paikkakuntaa ei voi vaihtaa, kodistaankaan ei voi muuttaa. Esim mun veli asuu isolla paikkakunnalla, vähän kaupungin laidassa. Kun lapset asuivat kotona, lohkaisi kotoa pienen kaksion, iso omakotitalo. Mun tuttu sanoi sielläki on töitä, mutta ei rahaa jäisi, kun pitää vuokra maksaa. Mun veli on vuokrannut sitä kaksiota 500 eurolla, sis sähköt , netti, vesi. En mä niin kaukaa halua. Veljen vaimo jää nyt eläkkeelle, on koko työuran mennyt fillarilla, poislukien paukkupakkaset.
Tutulla on sellainen konsulttiyritys, hääsuunnittelija. Saa asiakkaita 2 kuussa. Yritys olisi pitänyt laittaa kiinni vuosikymmeniä sitten.
Ostaa kotiin rekvisiittaa, vuokraa niitä hääpareille, ainoa lisätulo. Ei osaa kilpailuttaa jne .
Parempi on yritys alas, jos tulos on 0 tai - merkkinen.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin sivuilla yli 24 000 avointa työpaikkaa.
Kyllä sieltä löytyy kuin ei ole ronkeli.
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/
Työttömiä vaan on se 230 000. Ota vaikka laskin käteen jos et muuten ymmärrä.
Kiitos aloituksestasi, AP <3 Mä olen aivan täysin samaa mieltä sun kanssasi!
Vierailija kirjoitti:
24 000 vs 200 000+
Kuinka monta jää työttömäksi, kun nuo on täytetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy huomioida, että valitettavan suuri osa työttömistä on niitä, jotka eivät kovin tosissaan hae töitä.
Näistä on mediakin tehnyt eräänlaisia sankareita, kun kertovat lehdissä, kuinka ovat jättäytyneet "kirjailijoiksi" tms. ja elävät yhteiskunnan rahoilla.
Sanot että suuri osa? Tarvitsen faktatietoa eli lukuja tai prosentteja, mikä on se suuri osa? Mututuntuma tai seiskasta luettu tieto ei nyt kelpaa.
62,79 %
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No MENE TÖIHIN ettei meidän muiden tarvitse jankata!
Aloittaja on jo töissä omassa yrityksessään. Hän on empaattinen ja vihainen niiden puolesta jotka eivät hakemisesta huolimatta saa töitä.
Niin kuin aloitus kertoo jos sen vain jaksaisit lukea.
Parempi että MENEE oikeisiin TÖIHIN kun ei tuommoisessa kusisessa nakkikiskassa räveltämisestä jää edes mitään käteen. Pienyrittäjä my ass.
Kuvaile oikea työ? Jos yrittäjyys ei sitä ole.
Ihan vain vinkiksi kanssatyöttömille.
En usko että henkilö pystyy tähän kuvailuun. Kunhan öyhöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on jo töissä omassa yrityksessään. Hän on empaattinen ja vihainen niiden puolesta jotka eivät hakemisesta huolimatta saa töitä.
Parempi että MENEE oikeisiin TÖIHIN kun ei tuommoisessa kusisessa nakkikiskassa räveltämisestä jää edes mitään käteen. Pienyrittäjä my ass.
Harrastelutoimintaa tuollainen 'pienyrittäjyys' on. Oikeista töistä maksetaan palkkaa eikä tarvitse harrastella. Hei AP, MENE TÖIHIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24 000 vs 200 000+
Kuinka monta jää työttömäksi, kun nuo on täytetty?
On tunne ettei yrittäjät ota +- kymmentä ihmistä yhteen työpaikkaan. Mutta joillekkin tämä matikka on liika vaikeaa ehkä, annetaan heille ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa omasta ystäväpiiristäni, työttömät eivät halua laskea tasoasn, vaikka ovat olleet vuosia työttöminä.
Paikkakuntaa ei voi vaihtaa, kodistaankaan ei voi muuttaa. Esim mun veli asuu isolla paikkakunnalla, vähän kaupungin laidassa. Kun lapset asuivat kotona, lohkaisi kotoa pienen kaksion, iso omakotitalo. Mun tuttu sanoi sielläki on töitä, mutta ei rahaa jäisi, kun pitää vuokra maksaa. Mun veli on vuokrannut sitä kaksiota 500 eurolla, sis sähköt , netti, vesi. En mä niin kaukaa halua. Veljen vaimo jää nyt eläkkeelle, on koko työuran mennyt fillarilla, poislukien paukkupakkaset.
Tutulla on sellainen konsulttiyritys, hääsuunnittelija. Saa asiakkaita 2 kuussa. Yritys olisi pitänyt laittaa kiinni vuosikymmeniä sitten.
Ostaa kotiin rekvisiittaa, vuokraa niitä hääpareille, ainoa lisätulo. Ei osaa kilpailuttaa jne .Parempi on yritys alas, jos tulos on 0 tai - merkkinen.
Kaksio jossain korvessa ja sitten itketään kun työttömät ei sinne muuta intopiukeana polkupyöräilemään. Kun se veljenvaimokin pyöräili. Jo se että sinne pitäs puolipakolla saada tuttu työtön asumaan, kertoo että kaksio on niin paskalla paikalla ettei sinne halua kukaan. Ei edes työssäkäyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole vaan kyllästynyt. Ei myöskään ole yhteiskunnan tehtävä taata kuin välttävä koti ja minimi elanto jos on työtön,
Ja jos haluat olla ideologisesti työtön tai muuten taiteilla päivärahoilla, kaikki pois
Se onkin jännä, että Orpo-Purran leikkaukset ja kyykytykset kohdistuvat ensi sijassa työtä tekeviin tai työtä oikeasti etsiviin ihmisiin, mutta eivät juuri sohvillaan makaaviin elämäntapatyöttömiin. Hallituksen fanittajilta tuntuu tämä fakta menevän ihan kokonaan ohi silmien ja korvien.
Tämä x 1000! Ensi kuussa on kiva jatkaa osa-aika työtä (jota olen tähän asti tehnyt ihan siksi, että pysyisin edes jotenkin mukana työelämässä), kun suojaosa poistuu. Taloudellisesti ei enää kannattavaa. Tuntuu musertavalta tällainen nöyryytys. Kokoaikaisia töitä ei ole, viimeisimpäänkin hakemaani haki 400 muuta. Yksi pääsi, 399 ei. Olen kyllä aina ollut kiitollinen kun töitä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastelutoimintaa tuollainen 'pienyrittäjyys' on. Oikeista töistä maksetaan palkkaa eikä tarvitse harrastella. Hei AP, MENE TÖIHIN!
Kun henkilö yläpeukuttaa oman kommenttinsa kun ei muualta rakkautta ja arvostusta saa. Siis tämä edellinen.
Miten perustelet pienyrittäjyyden olevan harrastustoimintaa? Jos ap tekee sillä elantonsa, tai näin siis oletan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ehdotitte, että alkaa yrittäjäksi. Nyt se(kin) on huono juttu? Taisit siis tarkoittaa sitä, että menee sellaisiin töihin, joista sinä saat lisää rahaa. Jotta sinä voit jatkaa meidän muiden kustannuksella elämistä. Olet siis osa ongelmaa. Viet koko ajan, mutta et tuota mitään.
Miksi reagoit heihin ja annat heidän mennä ihon alle? Sitähän he nimenomaan tavoittelevat. Trolli kuolee parhaiten kun sen jättää täysin huomiotta. Koskee myös näitä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/
Työttömiä vaan on se 230 000. Ota vaikka laskin käteen jos et muuten ymmärrä.
Täyttäkää ensi alkuun nuo avoinna olevat työpaikat. Sitten kun avoimia työpaikkoja on nolla voitte sanoa ettei ole työtä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto! Tämä aloitus palautti uskoni siihen, että palstalla käy kirjoittelemassa myös älykkäitä ihmisiä. Aloitus on hyvä suomea, asiallinen ja ajankohtainen.
Kiitos!
Kyllä täällä käy myös älykkäitä ihmisiä, mutta välillä vasemmistotrollien takia tuntuu siltä, ettei vaan jaksa...
Lopeta sitten se trollaaminen.
Hienosti todistit edellisen kommentoijan olleen oikeassa.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Miksi reagoit heihin ja annat heidän mennä ihon alle? Sitähän he nimenomaan tavoittelevat. Trolli kuolee parhaiten kun sen jättää täysin huomiotta. Koskee myös näitä tapauksia.
Koska minulla on surku heidän puolesta, joille tämä mene töihin käsky esitetään. Se voi oikeasti vetää ihmisten mielet vielä enemmän maihin, kun on jo valmiiksi pohjalla työttömyyden aiheuttaman stressin ja epätoivon takia.
Tuo kehotus yksinkertaisesti lyö lyötyä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on surku heidän puolesta, joille tämä mene töihin käsky esitetään. Se voi oikeasti vetää ihmisten mielet vielä enemmän maihin, kun on jo valmiiksi pohjalla työttömyyden aiheuttaman stressin ja epätoivon takia.
Tuo kehotus yksinkertaisesti lyö lyötyä.
- ap
Parhaiten auttaisit heitäkin jättämällä trollit huomiotta. Sillä että teet erikseen tällaisen aloituksen vain lietsot heidän toimintaansa, kuten tästäkin ketjusta helposti huomaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly vie kohta kaikkien hommat.
Mutta kai persutkin tajuaa silloin mennä töihin? Eikä vain lusmuilla.
Miksei menisi?
Töissähän ne on nytkin.
https://amongus.io
Tuolla tilastot.