Alan olla ihan kypsä tähän MENE TÖIHIN jankkaukseen
Asia ei koske minua suoraan, sillä olen pienyrittäjä enkä työtön. Mutta kypsyttää tämä jatkuva jankkaus että ns. loisten eli työttömien pitäisi mennä töihin.
Voiko typerämpää ja murskaavampaa kehotusta ollakkaan ihmiselle, joka jo tekee kaikkensa?
Uskokaa jo pää peessä elävät aivopestyt urpot että töitä EI OLE kaikille halukkaille. Kukaan terve ei HALUA olla työtön ja joutua kituuttamaan pienellä toimeentulolla, käymään turhilla aktivointikursseilla ja tulla kohdelluksi yhteiskunnan syöpäläisenä. Sairaat ja muuten ongelmaiset oikeat työstä kieltäytyjät ovat asia erikseen, heistä ei puhuta nyt.
Nyt puhutaan tavallisista ihmisistä, jotka syystä tai toisesta ovat ajautuneet tarvitsemaan yhteiskunnan tukea.
Töihin ei vaan mennä niin kuin 80-luvulla. Helvetti, sadat ihmiset tappelevat saadakseen nollatuntisopparin, ja joutuvat käymään nelivaiheisia haastattelusirkuksia läpi. Vain pettyäkseen taas, kun eivät tulleet valituiksi.
Sosiaalitukien on tarkoitus auttaa ihmistä pääsemään taas jaloilleen. Ne keksittiin sitä varten. Turha byrokratia, kepillä hakkaaminen ja suoranainen pahantahtoisuus eivät auta ketään pääsemään jaloilleen, päin vastoin.
Aloitus on vihainen mutta olen kyllästynyt heikommassa asemassa olevien potkimiseen ja kuluneisiin fraaseihin ja asenteisiin.
Joskus sinäkin, joka vihaat työttömiä ja pienituloisia, voit tarvita apua.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
No se tässä luokin toivoa, että roska-aloitusten seassa tällä roskapalstalla on edes yksi empaattinen ja älykäs aloitus.
Älykäs? :D Oikeastiko olet niin pöljä, että pidät tätä trollien ruokkimista älykkäänä :D
Eli mistään ei saa puhua jos se saattaa herättää trollit koloistaan?
Ok. Toisin sanoen mistään ei saa puhua :D
Ap on tehnyt oikein hyvän aloituksen ihan aiheesta, miksi ihmeessä täällä mellastaa ihmiset jotka selvästi nauttii siitä kun saavat verbaalisesti hyökätä heikompi- ja huonompiosaisten kimppuun. Itse olen pitkäaikaistyötön, taustalla on muutama vaikea-asteinen mt-puolen sairaus jotka ovat rajoittaneet elämääni valtavasti. Silti täälläkin kuulee mukamas nokkelia heittoja "työ parantaa", "ei masennus ole sairaus", yms yms yms.. onko tämä maa ja maailma täynnä kylmiä ja empatiakyvyttömiä ihmisiä vai ovatko he kaikista äänekkäin ryhmä?
Ap:lla on selvästi empatiakykyä ja se on hienoa nähdä miten asiallisesti olet vastaillut täällä jopa noille trolleille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin sivuilla yli 24 000 avointa työpaikkaa.
Kyllä sieltä löytyy kuin ei ole ronkeli.
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/
Työttömiä vaan on se 230 000. Ota vaikka laskin käteen jos et muuten ymmärrä.
Täyttäkää ensi alkuun nuo avoinna olevat työpaikat. Sitten kun avoimia työpaikkoja on nolla voitte sanoa ettei ole työtä tarjolla.
Vaikea täyttää kun meitä ei niihin huolita.
Vierailija kirjoitti:
No se tässä luokin toivoa, että roska-aloitusten seassa tällä roskapalstalla on edes yksi empaattinen ja älykäs aloitus.
Älykäs? :D Oikeastiko olet niin pöljä, että pidät tätä trollien ruokkimista älykkäänä :D
Jostain syystä et kykene edes asiallista kommenttia esittämään. Aina pitää haukkua toisia pöljäksi tai jotain muuta. Sanavarastosi on alakoululaisen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vastailen kommentteihin mielestäni asiallisesti. On trollien oma vika jos he provosoituvat siitä.
Ei kun sinä provosoiduit trolleista. Muutenhan et olisi tehnyt tätäkään aloitusta.
Jos trollaus eli kiusaaminen tarkoittaa samaa kuin ihmisten halventaminen vaikeassa tilanteessa, niin minä puutun siihen ja asetun kiusatun puolelle jos vain voin. Ja jos tämä aloitus tuo lohtua edes yhdelle, olen siinä onnistunut.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä et kykene edes asiallista kommenttia esittämään. Aina pitää haukkua toisia pöljäksi tai jotain muuta. Sanavarastosi on alakoululaisen tasolla.
Aina? Mistähän kuvittelet tietäväsi, miten minä milloinkin kommentoin? Ja mikä sinä minulle olet saarnaamaan, kun itse räksytät ihan samalla tavalla.
Helpostipa provosoidut. Totuus sattuu, sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastailen kommentteihin mielestäni asiallisesti. On trollien oma vika jos he provosoituvat siitä.
Ei kun sinä provosoiduit trolleista. Muutenhan et olisi tehnyt tätäkään aloitusta.
Jos trollaus eli kiusaaminen tarkoittaa samaa kuin ihmisten halventaminen vaikeassa tilanteessa, niin minä puutun siihen ja asetun kiusatun puolelle jos vain voin. Ja jos tämä aloitus tuo lohtua edes yhdelle, olen siinä onnistunut.
-ap
Toi, kiitos sinulle :)
Vierailija kirjoitti:
Kommari tullut itkemään. Mene töihin rotta ja lopeta ruikuttaminen!
Aloittajalla on edelleen töitä, ota silmälasit nenälle ja lue.
Vierailija kirjoitti:
Kommari tullut itkemään. Mene töihin rotta ja lopeta ruikuttaminen!
Väsynyttä. Etkö parempaa keksinyt?
Vierailija kirjoitti:
Alan olla kypsä elättämään yhteiskunnan parasiitteja verorahoillani.
Voi kuule, kun osalla riittää varallisuus olla tekemättä sitä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
Aina voi kouluttautua lisää tai alkaa yrittäjäksi.
Ihan turha lässyttää, että "olen tehnyt kaikkeni".
No et ole.
Muutama huomio tähän:- koulutus ei takaa välttämättä työtä. Nytkin on korkeastikoulutettuja työttömiä
- opiskeluun ei välttämättä ole varaa (optintotukikuukaudet voi olla käytetty ja lainat jo tapissa, eikö töitä ehkä löydy opiskelun ohelle)
- yrittäjyys ei sovi kaikille. Lisäksi sitä varten pitää olla toimiva liikeidea että ei mene nurin ja lisäksi pääomaa aloittamiseen jota harvalla on
Jos ei ole oikeutettu opintotukeen, saa tt-tukea haettua normaalisti. Se on tänä päivänä jopa isompi tuki kuin opintotuki.
Vierailija kirjoitti:
Alan olla kypsä elättämään yhteiskunnan parasiitteja verorahoillani.
Menisit sitten töihin, niin mun ei tarvitsisi sua elättää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
No et ole.
Muutama huomio tähän:- koulutus ei takaa välttämättä työtä. Nytkin on korkeastikoulutettuja työttömiä
- opiskeluun ei välttämättä ole varaa (optintotukikuukaudet voi olla käytetty ja lainat jo tapissa, eikö töitä ehkä löydy opiskelun ohelle)
- yrittäjyys ei sovi kaikille. Lisäksi sitä varten pitää olla toimiva liikeidea että ei mene nurin ja lisäksi pääomaa aloittamiseen jota harvalla on
Jos ei ole oikeutettu opintotukeen, saa tt-tukea haettua normaalisti. Se on tänä päivänä jopa isompi tuki kuin opintotuki.
Ei saa jos asuu tienaavan puolison kanssa. Tällaisessa tilanteessa voi olla tosi tiukkaa, jos puoliso on matalapalkka-alalla eikä mitään rahallista tukea ole.
Silloin ei välttämättä ole varaa opiskella uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
No et ole.
Ihan puhtaasti mielenkiinnosta. Mitä rahaa sitten saa toimettomana työttömänä jos ei ole opiskelijana oikeutettu opintotukeen eikä tt-tukeen? Mikä se kannustinloukku tässä on ettei kannata opiskella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun mun veroeurot on myös suosittu fraasi.
Tiedoksi, että veroeurojasi haaskataan paljon turhempiinkin asioihin kuin heikossa asemassa olevien ihmisten tukemiseen. Kuten massiivisiin yritustukiin.
Mutta ei, tärkeintä että saa tehdä jonkun köyhän elämän vielä kurjemmaksi kuin se on.
Toinen fraasi joka todella syö miestä on tämän jampan vuosien jauhaminen yritystuista. Monasti hänelle on kauniisti selitetty ehdot joilla sitä saa, siis rosentin ,osan, suunniteltusta investoinneista mutta ei, yritystukimies on sitä mieltä että niissä se on Suomen tuho.
-)))))))!
Pleees, hanki elämääää!
Lisäksi ne "valtaisat" tuet on yleensä lainaa, joka täytyy maksaa takaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla niin, että osa väestöstä kokee oikeudekseen loisia muiden kansalaisten kustannuksella.
Menkää töihin. Te ette ole niin ainutlaatuisia, että kukaan haluaisi teitä elättää
Hyvinvointivaltio perustuu siihen, että kaikista kansalaisista pidetään huolta. Myös niistä, jotka eivät tällä hetkellä ole työelämässä. Ja koska työpaikkoja ei ole tarpeeksi, ihmisiä on tällä hetkellä paljon työttömänä ja pakosta sosiaaliturvan piirissä, koska köyhänkin on syötävä ja asuttava jossain.
Trollihan tämä oli, mutta ihan vain tämmöinen tietoisku varmuuden vuoksi, jos tämä ei ole jollekulle selvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla niin, että osa väestöstä kokee oikeudekseen loisia muiden kansalaisten kustannuksella.
Menkää töihin. Te ette ole niin ainutlaatuisia, että kukaan haluaisi teitä elättää
Saako osa väestä sitten potkia ketä huvittaa? Eikö tuo ole sama asia? Osa kokee voivansa tehdä jotain vain siksi että sanoo niin? Kuka sinulle antoi oikeuden tehdä yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy huomioida, että valitettavan suuri osa työttömistä on niitä, jotka eivät kovin tosissaan hae töitä.
Näistä on mediakin tehnyt eräänlaisia sankareita, kun kertovat lehdissä, kuinka ovat jättäytyneet "kirjailijoiksi" tms. ja elävät yhteiskunnan rahoilla.
Sanot että suuri osa? Tarvitsen faktatietoa eli lukuja tai prosentteja, mikä on se suuri osa? Mututuntuma tai seiskasta luettu tieto ei nyt kelpaa.
62,79 %
Lähde?
Trolli nyt provosoituu vaikka omasta peilikuvastaan