Alan olla ihan kypsä tähän MENE TÖIHIN jankkaukseen
Asia ei koske minua suoraan, sillä olen pienyrittäjä enkä työtön. Mutta kypsyttää tämä jatkuva jankkaus että ns. loisten eli työttömien pitäisi mennä töihin.
Voiko typerämpää ja murskaavampaa kehotusta ollakkaan ihmiselle, joka jo tekee kaikkensa?
Uskokaa jo pää peessä elävät aivopestyt urpot että töitä EI OLE kaikille halukkaille. Kukaan terve ei HALUA olla työtön ja joutua kituuttamaan pienellä toimeentulolla, käymään turhilla aktivointikursseilla ja tulla kohdelluksi yhteiskunnan syöpäläisenä. Sairaat ja muuten ongelmaiset oikeat työstä kieltäytyjät ovat asia erikseen, heistä ei puhuta nyt.
Nyt puhutaan tavallisista ihmisistä, jotka syystä tai toisesta ovat ajautuneet tarvitsemaan yhteiskunnan tukea.
Töihin ei vaan mennä niin kuin 80-luvulla. Helvetti, sadat ihmiset tappelevat saadakseen nollatuntisopparin, ja joutuvat käymään nelivaiheisia haastattelusirkuksia läpi. Vain pettyäkseen taas, kun eivät tulleet valituiksi.
Sosiaalitukien on tarkoitus auttaa ihmistä pääsemään taas jaloilleen. Ne keksittiin sitä varten. Turha byrokratia, kepillä hakkaaminen ja suoranainen pahantahtoisuus eivät auta ketään pääsemään jaloilleen, päin vastoin.
Aloitus on vihainen mutta olen kyllästynyt heikommassa asemassa olevien potkimiseen ja kuluneisiin fraaseihin ja asenteisiin.
Joskus sinäkin, joka vihaat työttömiä ja pienituloisia, voit tarvita apua.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy huomioida, että valitettavan suuri osa työttömistä on niitä, jotka eivät kovin tosissaan hae töitä.
Näistä on mediakin tehnyt eräänlaisia sankareita, kun kertovat lehdissä, kuinka ovat jättäytyneet "kirjailijoiksi" tms. ja elävät yhteiskunnan rahoilla.
Tuet eivät ole niin suuria mitä yleisesti väitetään eri keskustelupalstoilla.kelan sivuilta saa oikeaa tietoa .lehtijuttuja voi tehdä mutta onko haastateltu kaikki sadat tuhannet työttömät työnhakijat? Jos et usko että tuilla ei elä ,niin ota lopputili ,silloin selviää hetkessä totuus että ne tuet ovat todellakin niin pieniä että niillä ei elä.siitä sitten lopputiliä ottamaan .toimi heti!!
Jatkuvasti saa lukea kuinka nyt kun suojaosuus poistuu lopetetaan
Lisätyötä kyllä saa kun hommaa toisen osa-aikaisen paikan lisäksi.,turha väittää että osa-aikatyötä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä saamarin suomen kansa on niin traumatisoitu empatiakyvyttömyydellä ja kurjuudella, että täällä kadehditaan avunsaajia ja heidän saamiaan satasia tai jopa muutamaa kymppiä.
Surkuhupaisaa.
En ole kyllä yhdessäkään keskustelussa kuullut, että joku kadehtisi työttömiä.
Se on eri asia, jos joku kritisoi työttömien saamia tukia.
Jatkuvastihan näitä tulee vastaan :D Tyyliin "Hemmetti sentään, tuo pääkaupunkiseudulla asuva työtön saa enemmän tukia kuin meikäläinen saa rankasta kokopäivätyöstä palkkaa! kyllä pistää vihaksi!! Taidanpa jättäytyä työttömäksi!!!!!" Ja aina näistä jää mainitsematta, että kyseinen pääkaupunkiseudulla asuva työtön onkin 10 lapsen yksinhuoltaja, ja lapsista viisi saa vammaistukia.
Kukaan kokopäivätyössä käyvä ei todellakaan kadehdi ihmisiä, jotka eivät "saa" edes omistaa mitään. Eikä kukaan todellakaan vaihtaisi elämäänsä jonkun 10 lapsen yksinhuoltajan kanssa. Mutta he kadehtivat itse kuvittelemiaan visioita hyvätuloisista laiskottelijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy huomioida, että valitettavan suuri osa työttömistä on niitä, jotka eivät kovin tosissaan hae töitä.
Näistä on mediakin tehnyt eräänlaisia sankareita, kun kertovat lehdissä, kuinka ovat jättäytyneet "kirjailijoiksi" tms. ja elävät yhteiskunnan rahoilla.
Tuet eivät ole niin suuria mitä yleisesti väitetään eri keskustelupalstoilla.kelan sivuilta saa oikeaa tietoa .lehtijuttuja voi tehdä mutta onko haastateltu kaikki sadat tuhannet työttömät työnhakijat? Jos et usko että tuilla ei elä ,niin ota lopputili ,silloin selviää hetkessä totuus että ne tuet ovat todellakin niin pieniä että niillä ei elä.siitä sitten lopputiliä ottamaan .toimi heti!!
Jatkuvasti saa lukea kuinka nyt kun suojaosuus poistuu lopetetaan työnteko.Eli sen sijaan että etsittäisiin lisätyötä, jäädään tuille.Tuet ovat sitten vieläkin liian hyvät .
Kyllä me osa-aikaiset koko ajan etsitään lisätyötä, mutta kun edelleenkään niitä TÖITÄ EI OLE tai NIITÄ EI SAADA hakemisista huolimatta. Miten vaikea tätä asiaa on käsittää?
Olen sattumoisin juuri tekemässä seuraavaa työhakemustani siihen paikkakuntani ainoaan osa-aikatyöhön, jonka voisin ehkä jotenkin yhdistää nykyisen työni kanssa ja johon voisin osaamiseni puolesta realistisesti päästä. Noh, arvatenkaan en tule valituksi tälläkään kertaa.
Nekin osa-aikaiset, jotka "jäävät tuille" joutuvat hakemaan vähintään 4 työpaikkaa/kk ja tarjottu työ on otettava vastaan. Kukaan ei voi vain "jättäytyä tuille".
Kukaan ei halua työttömäksi, ellei sitten ole jonkinlaisia mielenterveysongelmia. Kärsin itse ennen ahdistuksesta enkä halunnut töihin. Mitä vain että sain olla työttömänä ja kohtaamatta ketään. Ihan sama vaikka minulla ei ollut varaa mihinkään. Minulla oli pleikka ja ohi kiitävät päivät.
Terve, onnellinen ihminen haluaa töihin ja itselleen paremman elämän. Kunpa yhteiskunta pystyisi tarjoamaan tämän mahdollisuuden sitä haluaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto! Tämä aloitus palautti uskoni siihen, että palstalla käy kirjoittelemassa myös älykkäitä ihmisiä. Aloitus on hyvä suomea, asiallinen ja ajankohtainen.
Kiitos!
Kyllä täällä käy myös älykkäitä ihmisiä, mutta välillä vasemmistotrollien takia tuntuu siltä, ettei vaan jaksa...
Jep, eiköhän trolleja tule sekä oikealta että vasemmalta.
Tulee tietysti, mutta täällä 90% tuntuu olevan noita vasemmiston trolleja.
MENE TÖIHIN!
Aina voi kouluttautua lisää tai alkaa yrittäjäksi.
Ihan turha lässyttää, että "olen tehnyt kaikkeni".
No et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti sa
Näihin "ota toinen osa-aikatyö"-huuteluihinkin jo sata kertaa vastattu että eivät ne työnantajat ala yhden ihmisen mukaan vuorolistoja tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto! Tämä aloitus palautti uskoni siihen, että palstalla käy kirjoittelemassa myös älykkäitä ihmisiä. Aloitus on hyvä suomea, asiallinen ja ajankohtainen.
Kiitos!
Kyllä täällä käy myös älykkäitä ihmisiä, mutta välillä vasemmistotrollien takia tuntuu siltä, ettei vaan jaksa...
Jep, eiköhän trolleja tule sekä oikealta että vasemmalta.
Tulee tietysti, mutta täällä 90% tuntuu olevan noita vasemmiston trolleja.
Millainen on vasemmiston trolliviesti? Haluaisin laskea onko tilastointisi oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua työttömäksi, ellei sitten ole jonkinlaisia mielenterveysongelmia. Kärsin itse ennen ahdistuksesta enkä halunnut töihin. Mitä vain että sain olla työttömänä ja kohtaamatta ketään. Ihan sama vaikka minulla ei ollut varaa mihinkään. Minulla oli pleikka ja ohi kiitävät päivät.
Terve, onnellinen ihminen haluaa töihin ja itselleen paremman elämän. Kunpa yhteiskunta pystyisi tarjoamaan tämän mahdollisuuden sitä haluaville.
Viisaita sanoja. Kuinka paljon roikotetaankaan työttöminä ihmisiä, jotka eivät todellisuudessa terveytensä puolesta kykene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on yli 200 000 ja lehdissä työttömyyttään mainostaa alle kymmenen ideologisesti työtöntä. Tästä sinä vedät johtopäätöksen, että suuri osa työttömistä ei hae tosissaan töitä.
Matematiikan opetus on epäonnistunut ja pahasti. Sääliksi käy sun työnantajaa.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
No et ole.
Muutama huomio tähän:
- koulutus ei takaa välttämättä työtä. Nytkin on korkeastikoulutettuja työttömiä
- opiskeluun ei välttämättä ole varaa (optintotukikuukaudet voi olla käytetty ja lainat jo tapissa, eikö töitä ehkä löydy opiskelun ohelle)
- yrittäjyys ei sovi kaikille. Lisäksi sitä varten pitää olla toimiva liikeidea että ei mene nurin ja lisäksi pääomaa aloittamiseen jota harvalla on
Vierailija kirjoitti:
naisena en usko että olet pienyrittäjä, vaan palstalla päivästä toiseen itkevä pummi.
Kukaan ei usko, että olet nainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon jankkauksen tarkoituksena olekaan kuin vittuilla ja lyödä henkisesti heikommassa asemassa olevia. Miksi, sen tietävät vain nämä jankkaajat. Nauttivat varmaan toisten kiusaamisesta, ikävä kyllä jotkut ovat sellaisia.
Joskus ihmetyttää eikö heitä ärsytä työkaveri tai pomo, joku tasavertainen ihminen, joka jaksaa heidän kanssa vääntää. Mutta pitää löytää se raatelun kohde köyhistä tai jostain ihmisryhmistä, anonyymisti palstoilla. Joku sijaiskärsijä.
Ei tietenkään uskalleta omalla naamalla sellaisten kimppuun hyökätä, jotka voivat antaa samalla mitalla tai voimakkaamminkin takaisin. Kiusaajien 101.
Vierailija kirjoitti:
Noita mainitsemiasi tapauksia on ehkä muutamia kymmeniä. Työttömiä yhteensä on satoja tuhansia. Jo ala-asteen matikalla ymmärtää eron noiden kahden luvun välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti sa
Newsflash: nämä leikkaukset koskevat myös useampaa osa-aikatyötä tekevää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti kyllä pummin tekstiltä.
Kyllä se on taas sitä ikuista pummin itkua
Menisi ap töihin jo vihdoin
Vierailija kirjoitti:
Moi ap, sinä persu jumalan armosta (tai ilman).
Vuoden 2024 tammikuussa Suomessa oli työttömiä 231 000 (virhemarginaali 21 000). Tästä tietenkin puuttuu kaikki tempputyöllistetyt yms.
Uusia avoimia työpaikkoja ilmoitettiin työ- ja elinkeinotoimistoihin sekä kuntakokeiluihin vuoden 2024 helmikuun aikana yhteensä 66 700, mikä on 25 200 vähemmän kuin edellisen vuoden helmikuussa. Kaikkiaan helmikuussa oli avoinna 151 400 työpaikkaa, mikä on 46 900 vähemmän kuin vuosi sitten.
500 työpaikkaa ei pystytty täyttämään.
-Lähde: Työ-ja elnkeinoministeriön työllisyyskatsaus https://temtyollisyyskatsaus.fi/
Veikkaisin, että aamulla kattelet peiliin suunnattoman ylpeänä omasta typeryydestäsi.
Et tainnut ymmärtää aloituksesta yhtään mitään.
Listaamasi asiat nimittäin todistavat ap:n puheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!
No et ole.
Muutama huomio tähän:- koulutus ei takaa välttämättä työtä. Nytkin on korkeastikoulutettuja työttömiä
- opiskeluun ei välttämättä ole varaa (optintotukikuukaudet voi olla käytetty ja lainat jo tapissa, eikö töitä ehkä löydy opiskelun ohelle)
- yrittäjyys ei sovi kaikille. Lisäksi sitä varten pitää olla toimiva liikeidea että ei mene nurin ja lisäksi pääomaa aloittamiseen jota harvalla on
Lisäksi:
- Kaikkia ei opiskelu kiinnosta
- Itse tykkään nukkua aamulla pitkään, joten aikaisin alkava työ tai koulu ei sovi minulle
- Odotan, että minut tullaan kotoa hakemaan töihin tai minulle annetaan valmiiksi miljardien arvoinen liikeidea ja ohjeet sen toteuttamiseen
- Haluan juoda kaljaa myös päivisin, joten työ tai yrittäminen häiritsee sitä harrastusta
- Olen vain laiska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi ap, sinä persu jumalan armosta (tai ilman).
Vuoden 2024 tammikuussa Suomessa oli työttömiä 231 000 (virhemarginaali 21 000). Tästä tietenkin puuttuu kaikki tempputyöllistetyt yms.
Uusia avoimia työpaikkoja ilmoitettiin työ- ja elinkeinotoimistoihin sekä kuntakokeiluihin vuoden 2024 helmikuun aikana yhteensä 66 700, mikä on 25 200 vähemmän kuin edellisen vuoden helmikuussa. Kaikkiaan helmikuussa oli avoinna 151 400 työpaikkaa, mikä on 46 900 vähemmän kuin vuosi sitten.
500 työpaikkaa ei pystytty täyttämään.
-Lähde: Työ-ja elnkeinoministeriön työllisyyskatsaus https://temtyollisyyskatsaus.fi/
Veikkaisin, että aamulla kattelet peiliin suunnattoman ylpeänä omasta typeryydestäsi.
Et tainnut ymmärtää aloituksesta yhtään mitään.
Listaamasi asiat nimittäin todistavat ap:n puheet
Ja anteeksipyyntö heti perään. En huomannut seuraavaa viestiäsi. Pahoittelut tuosta.
Kerropa, jos oikeasti olet rekrytoija, miksi palkkaatte aina ensin jo työssä olevan? Siksikö, että teille itsellenne olisi hommia jatkossakin, koska sen työpaikanvaihtajan tilalle pitää entiseen firmaan rekrytoida joku?
Minulla on koodarin taitoja, mutta eipä silti ole pääkaupunkiseudun firmoista duunia irronnut. Lieneekö sitten juuri tuo työttömyyteni syynä, vai ikä 60 vuotta? Älyttömin selitys, jonka kuulin, oli se etten kumminkaan olisi valmis muuttamaan (asun Tampereella). Osaatko kertoa, mistä firmoista kannattaisi hakea?