Alan olla ihan kypsä tähän MENE TÖIHIN jankkaukseen
Asia ei koske minua suoraan, sillä olen pienyrittäjä enkä työtön. Mutta kypsyttää tämä jatkuva jankkaus että ns. loisten eli työttömien pitäisi mennä töihin.
Voiko typerämpää ja murskaavampaa kehotusta ollakkaan ihmiselle, joka jo tekee kaikkensa?
Uskokaa jo pää peessä elävät aivopestyt urpot että töitä EI OLE kaikille halukkaille. Kukaan terve ei HALUA olla työtön ja joutua kituuttamaan pienellä toimeentulolla, käymään turhilla aktivointikursseilla ja tulla kohdelluksi yhteiskunnan syöpäläisenä. Sairaat ja muuten ongelmaiset oikeat työstä kieltäytyjät ovat asia erikseen, heistä ei puhuta nyt.
Nyt puhutaan tavallisista ihmisistä, jotka syystä tai toisesta ovat ajautuneet tarvitsemaan yhteiskunnan tukea.
Töihin ei vaan mennä niin kuin 80-luvulla. Helvetti, sadat ihmiset tappelevat saadakseen nollatuntisopparin, ja joutuvat käymään nelivaiheisia haastattelusirkuksia läpi. Vain pettyäkseen taas, kun eivät tulleet valituiksi.
Sosiaalitukien on tarkoitus auttaa ihmistä pääsemään taas jaloilleen. Ne keksittiin sitä varten. Turha byrokratia, kepillä hakkaaminen ja suoranainen pahantahtoisuus eivät auta ketään pääsemään jaloilleen, päin vastoin.
Aloitus on vihainen mutta olen kyllästynyt heikommassa asemassa olevien potkimiseen ja kuluneisiin fraaseihin ja asenteisiin.
Joskus sinäkin, joka vihaat työttömiä ja pienituloisia, voit tarvita apua.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy huomioida, että valitettavan suuri osa työttömistä on niitä, jotka eivät kovin tosissaan hae töitä.
Näistä on mediakin tehnyt eräänlaisia sankareita, kun kertovat lehdissä, kuinka ovat jättäytyneet "kirjailijoiksi" tms. ja elävät yhteiskunnan rahoilla.
Media ei todellakaan tee näistä sankareita!
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Suomessa on kasvatettu tämmöinen narsistinen joukko ihmisiä, jotka luulee olevansa kaikkien muiden yläpuolella, eikä heidän siksi tarvitse muka välittää omasta elatuksestaan, vaan kaikilla muilla on muka joku velvollisuus
Ei ole. MENKÄÄ TÖIHIN
Mene hoitoon! Sulta puuttuu hyvin ilmeisesti täysin kyky asettua toisten asemaan, mikä on yksi typeryyden laji.
Koen, että tämä työpakotus koskee myös meitä varakkaita kotirouvia. Niin vastenmielistä elää tässä maassa tänä päivänä.
Nämä trollit on oikeasti tosi väsyneitä ja antaa ihmisestä ihan ääliömäisen kuvan.
Miksi joku haluaa esittää tahallaan tyhmää, vai ovatko he tyhmiä?
Mä olen kilpirauhassairas ja vastustuskykyni on huono. Niin ollen olen työelämässä ollessani jatkuvasti sairaslomilla. Olen nytkin työssä, mutta taas kerran saikulla. Mua todella v****taa tää tilanne. En ole tilannut itselleni tätä sairautta ja ennen olin fyysisesti todella hyvässä kunnossa, mutta ikä ja sairaus on tehnyt tehtävänsä. Silti aina saikulla omatunto kiusaa kun olen taas pois - en tiedä mitä tekisin, varmaan joudun vaihtamaan alaa johonkin jota voi tehdä vaikka etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy huomioida, että valitettavan suuri osa työttömistä on niitä, jotka eivät kovin tosissaan hae töitä.
Näistä on mediakin tehnyt eräänlaisia sankareita, kun kertovat lehdissä, kuinka ovat jättäytyneet "kirjailijoiksi" tms. ja elävät yhteiskunnan rahoilla.
Media ei todellakaan tee näistä sankareita!
Ei, kaivaa ne "pahimmat" tapaukset esille ja luo kuvaa, että tällaisia ovat työttömät. Ja jotkut vähä-älyiset nielevät kuin kala koukun. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun mun veroeurot on myös suosittu fraasi.
Tiedoksi, että veroeurojasi haaskataan paljon turhempiinkin asioihin kuin heikossa asemassa olevien ihmisten tukemiseen. Kuten massiivisiin yritustukiin.
Mutta ei, tärkeintä että saa tehdä jonkun köyhän elämän vielä kurjemmaksi kuin se on.
Toinen fraasi joka todella syö miestä on tämän jampan vuosien jauhaminen yritystuista. Monasti hänelle on kauniisti selitetty ehdot joilla sitä saa, siis rosentin ,osan, suunniteltusta investoinneista mutta ei, yritystukimies on sitä mieltä että niissä se on Suomen tuho.
-)))))))!
Pleees, hanki elämääää!
Lisäksi ne "valtaisat" tuet on yleensä lainaa, joka täytyy maksaa takaisin :D
Ne on silti tukia, investoinneilla tehdään voittoa, samalla kun niiden varassa maksetaan isoja osinkoja (joihin kuluvista rahoista osa muuten jouduttaisiin käyttämään investointeihin).
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa eli suurin osa!? Todellako kuvittelet näin. Voi v* mikä urpo!
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Suomessa on kasvatettu tämmöinen narsistinen joukko ihmisiä, jotka luulee olevansa kaikkien muiden yläpuolella, eikä heidän siksi tarvitse muka välittää omasta elatuksestaan, vaan kaikilla muilla on muka joku velvollisuus
Ei ole. MENKÄÄ TÖIHIN
Et taida edes tietää, mitä narsisti tarkoittaa?
Oma kirjoituksesi on hyvä esimerkki sellaiseen taipuvasta persoonallisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Nämä trollit on oikeasti tosi väsyneitä ja antaa ihmisestä ihan ääliömäisen kuvan.
Miksi joku haluaa esittää tahallaan tyhmää, vai ovatko he tyhmiä?
Haluavat lyödä lyötyä, nauttivat siitä. Psykopaatteja/sosiopaatteja.
Onhan se mielenkiintoista, että jotkut kadehtii niin kovasti työttömiä... Surkuhupaisaa. Väsynyttä ja ennen kaikkea junttia tuollainen "menkää töihin". Jos olet joskus yli 20 vuotta sitten päässyt "vain sisään kävelemällä" johonkin liukuhihnatyöhön ilman koulutusta, niin kylläpä kävi tuuri. Tiedä sitten oletko siellä vielä eläkeiässä vai joudatko kortistoon. Voi tulla kiire opiskella myös joku ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun mun veroeurot on myös suosittu fraasi.
Tiedoksi, että veroeurojasi haaskataan paljon turhempiinkin asioihin kuin heikossa asemassa olevien ihmisten tukemiseen. Kuten massiivisiin yritustukiin.
Mutta ei, tärkeintä että saa tehdä jonkun köyhän elämän vielä kurjemmaksi kuin se on.
Toinen fraasi joka todella syö miestä on tämän jampan vuosien jauhaminen yritystuista. Monasti hänelle on kauniisti selitetty ehdot joilla sitä saa, siis rosentin ,osan, suunniteltusta investoinneista mutta ei, yritystukimies on sitä mieltä että niissä se on Suomen tuho.
-)))))))!
Pleees, hanki elämääää!
Lisäksi ne "valtaisat" tuet on yleensä lainaa, joka täytyy maksaa takaisin :D
Tuet siirretään veroparatiisiin. Yritys konkkaan ja velkajärjestelyyn. Suurin osa veloista jää maksamatta. Silti pomot saavat miljoonansa. Veroista maksettuina.
Tuottava työ loistaa poissaolollaan. Penniäkään eivät ole ansainneet. Puhdas varkaus. Kirsikkana kakun päälle, työntekijät pihalle. Työttömyyteen. Vain siksi, että joku on niin rahanahne, että varastaisi vaikka vauvalta.
Kiitos ap kun kirjoitit tämän viestin. Moni ajattelee varmaan juuri näin mutta nämä nönnönnöö öyhöttäjät haluavat vain lietsoa eripuraa.
Ilmoittakaa vain asiattomiksi.
Nönnönnöö öyhöttäjille tiedoksi, asiaton teksti ei ole sama asia kuin sananvapaus.
Minun isäni piti tuota MENKÄÄ TÖIHIN -jankkaamista ja oli niin olevinaan. Meille lapsille motkotti jopa siitä, että opiskellaan. Miksei VAAN MENNÄ TÖIHIN. Sitten loppuikin yllättäen työt eikä iäkkäänä kirvesmiehenä enää päässyt noin vaan töihin. Jotenkin karma osui. Eipä kelpaakaan ne lähihoitajan opinnot, joista myös joskus pauhasi, että työttömät lähihoitajan hommiin pois meidän lompakoilta...
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni piti tuota MENKÄÄ TÖIHIN -jankkaamista ja oli niin olevinaan. Meille lapsille motkotti jopa siitä, että opiskellaan. Miksei VAAN MENNÄ TÖIHIN. Sitten loppuikin yllättäen työt eikä iäkkäänä kirvesmiehenä enää päässyt noin vaan töihin. Jotenkin karma osui. Eipä kelpaakaan ne lähihoitajan opinnot, joista myös joskus pauhasi, että työttömät lähihoitajan hommiin pois meidän lompakoilta...
Surullista että isäsi piti kohdata tämä totuus tätä kautta. Kolahti varmaan ylpeyteen pahemmin kuin jos olisi itse ollut ymmärtäväisempi.
Mistä tämä menkää töihin mentaliteetti edes tulee? Vanhempiemme ikäiseltä sukupolvelta jonka traumatisoi heidät omat vanhempansa?
Mitä jos menisit töihin kypsymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan olla kypsä elättämään yhteiskunnan parasiitteja verorahoillani.
Menisit sitten töihin, niin mun ei tarvitsisi sua elättää...
Olen ihan ollut yhtäjaksoisesti 25 vuotta työelämässä ja parikymmentä vuotta eläkkeeseen, mites itse?
- se jota lainasit
Ihan voisi joku taho tehdä kyselytutkimuksen syistä miksi ihmiset ovat työttömiä. Ihan raksi ruutuun, että:
olen sairas ja työkyvytön
en ole vielä löytänyt/ saanut töitä, vaikka haen
olen väliaikaisesti työtön ja työni jatkuu ajankohtana x
ei huvita tehdä töitä
Loppuisi nämä väitteet että SUURIN OSA työttömistä on laiskoja lusmuja, jotka haluaa vain maata kotona.
Olet juuri ongelman ytimessä. Ei ole varaa opiskella eikä töitä löydy vaikka hakee. Nämä ihmiset ei voi muuta kuin nostaa sosiaaliturvaa ja kamppailla vähäisistä työpaikoista.