Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verkkokaupasta tilattu tuote ei vastaa tuotekuvaa

Vierailija
07.02.2023 |

Varsinkin pienemmät verkkokaupat saattavat lähettää vastaavan, mutta erilaisen tuotteen.
Lisäksi moni pitää Matkahuollon lähetyksen hinnan itsellään 8-10e, siinä voi olla pakkauslisä pari euroa, vaikka lähettää tuotteen kirjepostissa.

Verkkokaupasta tilattu tuote ei vastaa tuotekuvaa

Vaihtoehdot

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin pitää olla kuvassa oleva tuote.

Vierailija
2/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu melkolailla tuotteesta. Jos se on käsintehty, on ilmiselvää että luultavasti saat vähän erilaisen. Jos taas kyseessä vaikkapa numismaattinen raha, olettaisin saavani kuvan rahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetyskulut on muutakin kuin se matkahuollon tai postimaksun hinta. Pakkauksetkin maksaa, esim. tavaraa suojeleva poksumuovipaketti monta euroa.

Vierailija
4/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan myynti-ilmoituksesta. Jossainhan on, ettei voi valita esim. väriä tai minkä vaihtoehdon hieman toisistaan poikkeavista tuotteista, vaan lähettävät jonkin kyseisistä tuotteista. Ainakin aikaisemmin oli usein tuollaisia tekstejä jossain leluissa.

Vierailija
5/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetyskulut on muutakin kuin se matkahuollon tai postimaksun hinta. Pakkauksetkin maksaa, esim. tavaraa suojeleva poksumuovipaketti monta euroa.

Ei taida poksumuovi maksaa montaa euroa jos on minilähetys kirjeessä. Ja osalla ei ole suojausta edes. Joillakin pikkupahvi.

Vierailija
6/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä firmoilla ei yleensä ole pakettien noutoa vaan ajavat itse sinne matkahuollolle viemään paketit. Kyllä mä itseki haluan tekemästäni työstä palkan ja ajosta kilometrikorvaukset.

Vähän riippuu mitkä ne erot on.... jos tilaan mustan paidan ja saan harmaan, ei käy. Jos tilaan naisten paidan ja saan miesten, ei käy. Jos tilaan v-aukon ja saan o:n, niin saattaa käydäkin.

Vierailija
7/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aivan myynti-ilmoituksesta. Jossainhan on, ettei voi valita esim. väriä tai minkä vaihtoehdon hieman toisistaan poikkeavista tuotteista, vaan lähettävät jonkin kyseisistä tuotteista. Ainakin aikaisemmin oli usein tuollaisia tekstejä jossain leluissa.

Niin. Tuo on vähän eri asia. On siis kauppiaita joilla ei lue mitään tekstiä ja kuva on eri kuin mitä kirjeessä tai paketissa tulee. Esimerkiksi korussa ei olekaan paksuutta kuten kuvassa ja renkaan sijaan on erilainen pidike. Ja hopealeimaa ei näy missään, vaikka ehkä se on hopeaa tuurilla. Ei ole tarkoitus arvostella myyjiä, mutta asia kaipaa huomiota.

Vierailija
8/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienillä firmoilla ei yleensä ole pakettien noutoa vaan ajavat itse sinne matkahuollolle viemään paketit. Kyllä mä itseki haluan tekemästäni työstä palkan ja ajosta kilometrikorvaukset.

Vähän riippuu mitkä ne erot on.... jos tilaan mustan paidan ja saan harmaan, ei käy. Jos tilaan naisten paidan ja saan miesten, ei käy. Jos tilaan v-aukon ja saan o:n, niin saattaa käydäkin.

Ymmärrän. Mutta osa siis lähettää kirjekuoressa ihan postilaatikon kautta (joskus jopa ilman pehmukkeita), vaikka asiakas maksaa täydet Matkahuollot tai muut. Sekä joku muu lisä jota ei mainita edes sivulla.

Vierailija
9/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että pitää vastata kuvaa, mutta tarkennan, että esim. jossain käsitöissä / käsin tehdyissä voi olla sitten selvää, ettei vaikkapa kankaan kuviot mene aina täsmälleen samalla tavalla kuin siinä tuotekuvassa. Siis jos on joku tuote, joka valmistetaan vaikka kuviollisesta kankaasta. Kutenkin jos tilaan "valkopohjaisella punapilkullisella kankaalla" olevan tuotteen, en odota saavani sinikukkaista tuotetta.

Vierailija
10/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin "muu vaihtoehto, mikä". Mielestäni pitäisi ottaa tilaajaan yhteyttä ja kysyä, hyväksyykö hän erilaisen tuotteen. Joskus esimerkiksi väärä väri ei haittaa ollenkaan, joskus se voi olla syy perua ostos.

Olen viime aikoina tilaillut netin kautta kukkalähetyksiä. Ne ovat hyvinkin erilaisia kuin mallikuva, eikä tilaajalta edes kysytä, saako tuote olla toisenlainen. Joskus olen tilannut kimpun, jossa on valkoisia neilikoita ja sinisiä ruusuja, mutta vastaanottaja onkin saanut kimpun valkoisia ruusuja ja liljoja. Tämä on ilmeisesti alalla ihan yleinen käytäntö.

Vierailija
11/11 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin "muu vaihtoehto, mikä". Mielestäni pitäisi ottaa tilaajaan yhteyttä ja kysyä, hyväksyykö hän erilaisen tuotteen. Joskus esimerkiksi väärä väri ei haittaa ollenkaan, joskus se voi olla syy perua ostos.

Olen viime aikoina tilaillut netin kautta kukkalähetyksiä. Ne ovat hyvinkin erilaisia kuin mallikuva, eikä tilaajalta edes kysytä, saako tuote olla toisenlainen. Joskus olen tilannut kimpun, jossa on valkoisia neilikoita ja sinisiä ruusuja, mutta vastaanottaja onkin saanut kimpun valkoisia ruusuja ja liljoja. Tämä on ilmeisesti alalla ihan yleinen käytäntö.

Huh. Noin villi meno kukkakaupoissa? Ilmeisesti kukkien saatavuus vaihtelee, mutta kuvia ei uusita verkkoon tai tekstiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän