Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tuttava suuttui kun "katosin" kesken viestittelyn?!

Vierailija
26.03.2024 |

Juteltiin siis ihan niitä näitä iltasella ja siinä vaiheessa mun piti alkaa puuhata kaikenlaista, mennä kauppaan, tehdä työeväitä, käydä suihkussa jne. ja laitoin luonnollisesti puhelimen pois käsistäni. Kun sain nämä kaikki askareet tehtyä, niin kello oli jo niin paljon, että oli aika mennä nukkumaan. Seuraavana iltapäivänä sain sitten kiukkuisen viestin siitä, että tämä ihminen oli nyt valtavan huolissaan siitä, että olin yhtäkkiä vaan kadonnut.

Odotatteko oikeasti ihmisiltä jotain päätöstä rupatteluun? Mua jotenkin ärsyttää ajatuskin siitä, että mun pitäisi raportoida toiselle ihmiselle tekemisistäni.

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19v tyttäreni tekee tätä kesken viestittelyn katoamista ja on äärimmäisen raivostuttavaa,sitten jos soitan että mihi hävisit niin hiiltyy että älä soita,ei mulla oo mikään hätä, päätin vaan alkaa syömään/katsomaan Netflixiä,läksin kaverille.

Olisi kohteliasta ilmoittaa "jatketaan myöhemmin,syön jotain/menen suihkuun " ym

Mun poika tekee välillä samoin ja se on suunnattoman ärsyttävää!

Miksi se ärsyttää? Jos ei tule toiselta viestiä niin alat vaan itsekin tekemään omia asioitasi.

Vierailija
122/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesken viestittelyn katoaminen tuntuu,kuin  lyötäisiin luuri korvaan. Annetaan viesti etten kiinnosta enkä ole tärkeä.

Minä "Kahvi kuulostaa hyvältä.Äidille muuten tehtiin pallolaajennus"

Ystävä: Ei vastaa

Minä: Huhuu?

Kuusi päivää myöhemmin, ystävä lähettää viestin "Tänään kahville?" Joo kiitos mutta ei enää kiinnosta kun sinuakaan ei kiinnosta minun kuulumiseni!

Lähetätkö oikeasti jotain "huhuu?"-viestejä perään??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monet tuntuvat sekoittavan käsitteitä. Randomi vastailu johonkin satunnaisiin viesteihin ei ole sama asia kuin aktiivinen keskustelu "chättääminen" On törkeää vain hävitä siitä aktiivisesta keskustelusta, aivan sama mitä nykyajan pennut sanovat. 

Vierailija
124/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä viestittelen ainakin aina silloin tälloin muiden toimien ohella. Kuulostaisi hassulta sanoa ainoa, että "Moikka, mä meen nyt suihkuun", "Heippa, tulin takas suihkusta", "Moikka, mä meen nyt syömään iltapala", "Heippa oon takas, iltapala syöty", "Moikka, nyt pitää kyllä mennä kakalle", "Heippa taas, tulin just kakalta"...

Mä viestittelen ja sitten lopetan. Ei mulla ole aikaa koko päivän ajan laitella viestejä vähän väliä. Omituinen toi sun tyylisi. Tuollainen on kovin takertuvaa ja häiritsevää. Haaskaat kamalasti muiden aikaa.

Takertuvaa on nimenomaan se, että haluat toisen osapuolen vastaavan viestiisi samantien eikä hän saa vastata silloin kun hänelle sopii parhaiten. <

Viestittely on sama asia kuin puhelu. Se vaan tehdään kirjoittamalla. Ethän sä puheluakaan lopeta vaan häipymällä?

Viestittelyhän on ihan päinvastainen kuin puhelu, ja se viesti ei katoa minnekään, vaikka et heti vastaisikaan. Mistä tiedät sitä viestiä lähettäessäsi, kuinka paljon sillä henkilöllä on aikaa viestitellä juuri sillä hetkellä? Kysytkö sinä häneltä, että sopiiko sinun viestitellä tänään kanssani kello 16.0016.30? Muuten on turha odottaa, että toinen on sillä hetkellä vapaa tai edes kiinnostunut juttelemaan kanssasi juuri silloin. Hän saattaa vaikka olla uupunut töiden jälkeen tai saattaa lyhyesti vastata viestiisi vaikka ollessaan tauolla, odottaessaan lääkäriä, odottaessaan metroa, hoitaessaan lasta jne. Tai voi tulla jokin muu yllättävä asia, joka keskeyttää viestittelyn, esimerkiksi ovikello soi tai samanaikaisesti tulee viestiä useammalta henkilöltä ja vastailee useampaan keskusteluun yhtä aikaa. Itselläni on joskus kolme ja neljäkin keskustelua samanaikaisesti menossa eri ihmisten kanssa, joten en tietenkään voi vastata niihin kaikkiin yhtä aikaa.

Vierailija
125/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä monet tuntuvat sekoittavan käsitteitä. Randomi vastailu johonkin satunnaisiin viesteihin ei ole sama asia kuin aktiivinen keskustelu "chättääminen" On törkeää vain hävitä siitä aktiivisesta keskustelusta, aivan sama mitä nykyajan pennut sanovat. 

Koska en viitsi koko ajan olla ilmoittelemassa, että nyt olen vapaa ja nyt en ole. Esimerkiksi tänään viestittelin aamulla kaverin kanssa ja sitten lähdin kohti metroasemaa, jolloin en voinut keskustella. Metroa odotellessani oli hetki aikaa taas jutella, mutta sitten olin taas metrossa, ja metro sukelsi pian tunneliin, missä ei ole yhteyttä. Vaihdan eri metrolinjaan ja metroasemalla puhelinyhteys pelaa ja voin taas viestitellä, mutta sitten taas olin taas uudelleen metrossa, ja yhteys katkeaa. Saavun työpaikalle, ja siinä työn yhteydessä voi olla muutama hetki vastailla viesteihin, mutta työ tietenkin on ykkössijalla. Lounasaikaan hetki vastailla viesteihin, mutta silloin täytyy syödäkin, ja saattaa olla, että joku kollega juttelee minulle, joten keskityn siihen paikalla olevaan henkilöön puhelimen sijaan. Sitten kotiin ja sama metroruljanssi. Kotona ruuanlaittoa ja kotitöitä, niiden välissä voin hetken viestitellä, mutta en jää puhelimen viereen päivystämään. Sitten iltatoimet, kuten suihku, seuraavaan päivään valmistautuminen, ehkä haluan lukea jotain kirjaa tai katsella leffaa jne.

Vierailija
126/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, jos useampia viestejä vaihdellaan, ja toinenkin on paikalla. Kyllä muakin ärsyttää kun jää odottamaan seuraavaa viestiä ja toinen sitten vaan häviääkin. Kun jos se viesti keskeyttää vaikka mun sarjan katselun, tai pelaamisen, niin kyllä mä jään odottamaan tuleeko lisää juttelua, enkä käynnistä peliä uudelleen, tai palaa suoratoistoon kun ei siitä hyppelystä sovellusten välilläkään mitään tule.

Ei ole vaikea sanoa että palataan!

Itsehän sinä tuon mahdollistat. Minkä takia ylipäätään annat sen ensimmäisen viestin keskeyttää sun sarjan katselun tai pelaamisen? Laita puhelin äänettömälle ja keskity siihen sarjan katsomiseen tai pelaamiseen ja tarkista puhelimen viestit ja vastaa viesteihin silloin kun sulla ei ole jokin muu asia kesken.

Vierailija
127/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut saattavat olla kiireisiä, keskittyneitä muihin asioihin tai yksinkertaisesti eivät halua olla jatkuvasti saatavilla puhelimensa ääressä. On tärkeää kunnioittaa näitä eroja ja ymmärtää, että jokaisella on oikeus omiin rajoituksiinsa viestinnässä. Sen sijaan että tuomitsisit toisten viestintätapoja ja asettaisit omat odotuksesi yleispäteviksi normeiksi, olisi hyödyllisempää pyrkiä ymmärtämään erilaisia näkökulmia ja kommunikointitapoja. 

Vierailija
128/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö myös sen, että jollain toisella ihmisellä voi olla erilainen suhtautuminen kännykän kautta tapahtuvaan jutusteluun kuin itselläsi? Se, mitä sinä pidät höpinänä, voi toiselle olla ihan live-keskustelua vastaava tilanne. Lähtisitkö kasvokkain tapahtuvasta keskustelusta pois kesken, sanomatta sanaakaan?

Ja tämän toisen tapa suhtautua oli jotenkin tärkeämpi kuin AP:n? 

Ymmärrän AP:ta, itse saattaisin tehdä samoin.

Ei ollenkaan tärkeämpi, vaan erilainen. Hän ei kuitenkaan ole ilmeisesti kokenut tarpeelliseksi avautua jossain keskustelupalstalla ärtymyksestään toisen ihmisen tavasta hoitaa keskustelutilanteita.

Sinäkö tiedät kaikki maailman keskustelupalstat sitten?

Vierailija
129/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että onkohan tää joku sukupolvikysymys, kun kyseessä on vähän vanhempi ihminen. Nuoret ihmiset harvoin lähettelee mitään "moikka, täytyy mennä" vaan juttu jatkuu sitten kun jatkuu ilman, että sitä välillä katkaistaan.

Ap

Minusta kyse on käytöstavoista ja tietynlaisesta etiketistä, jota odotetaan noudatettavan myös viestitellessä. Jos toinen selvästi aktiivisesti kirjoittaa sinulle ja vastailee viesteihisi, eli on nyt sillä hetkellä saatavilla, niin juttu on teillä kesken. Jos sinä yksipuolisesti vaan häviät keskustelusta, niin se on vähän sama kuin jos kasvotusten päättäisit poistua paikalta kesken rupattelun. Ei mitään selittelyjä, kävelisit vaan pois taaksesi katsomatta. En ole mikään kovin vanha, juuri ja juuri kolmikymppinen nainen, mutta kyllä mä laitan viestin jos pitää ryhtyä muihin hommiin. Ihan vaan "sori, täytyy lähteä kauppaan, jutel

Mä voin kasvotustenkin keskustella / olla toisen kanssa niin, että teen samalla kotihommia, vien/tuon yläkertaan jotain, heitän koirat takapihalle, vien roskat tai vaikka käyn vessassa. Silloin en vastaa joka hetki, vaan sitten joskus.

Mun mielestä tämä voi mennä samalla tavalla kuin, se, että laitan jollekin viestin jossain kanavassa ja esitän asiani ennen kuin toinen vastaa tervehdykseen. Usein siis esim. ryhmissä voidaan keskustella ilman, että kaikki ovat online tai mahdollisuus osallistua keskusteluun.

Vierailija
130/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan yhtään ihmettele, jos joku yhtäkkiä lakkaa vastaamasta. Ajattelen, että hän nukkuu, ajaa autoa, tekee töitä tai ei vaan halua olla puhelimen ääressä. Mulla on yksi vanhempi tuttava, joka käyttää Whatsappia vähän niinkuin normipuhelua. Hän ilmoittaa aina erikseen, milloin poistuu puhelimen ääreltä ja ihmettelee, jos laittaa viestiä näiden aikojen ulkopuolella. Nuorempi sukupolvi on tottunut siihen, että viestitellään ja vastaillaan milloin sattuu. Eikä loukkaannuta, jos unohtuu vastata viestiin.

Vierailija
131/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen tajuaa, jos toinen on linjiolla ja odottaa vastausta, joten silloin on hyvä sanoa, että jatketaan keskustelua myöhemmin. 

Linjoilla :D Nykyään kaikki on koko ajan linjoilla eikä kukaan varsinaisesti poistu mihinkään ellei lähde johonkin verkkojen ulottumattomiin tai vankilaan. Siksi tuntuu oudolta ajatukselta ilmoittaa, että "pitää mennä", kun en varsinaisesti mene oikeastaan mihinkään. Ymmärrättekö? Vastustan myös sitä, että kaikkien pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa.

Ap

Tai pitäisi muutaman viestin keskusteluun raportoida.

- käyn vessassa, linjoilta 4 min pois.

- haen kahvia, linjoital 2,5 min pois

- koira oksensi, linjoilta 10 min pois

- käynnistän koneen, linjoilta 7,5 min pois.

- ajan autoa, linjoilta pois 22 min

Ei mitenkään ole mahdollista, jos linjoilla on vaikka messengerissä itsellä useita ihmisiä, samoin töissä.

Vierailija
132/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän outoa jos on keskustelu kesken ja yhtäkkiä toinen lakkaa vastaamasta.

Kyllä mä päätän keskustelun sanomalla esim. Palataan aiheeseen myöhemmin, pitää tehdä vielä xl asiat, moikka.

Ehkä ymmärrän, jos kyse on oikeasti keskustelusta eikä vaan höpinästä. Mutta onko sekään suuttumisen asia? Itse ainakin ymmärrän sanomattakin, että elämässä on paljon muitakin velvollisuuksia kuin puhelimella roikkuminen.

Ap

Miksi ylipäänsä käyt jotain höpinäviestittelyitä? En minä ainakaan. Viestittelen, jos on joku oikea asia. Enkä muuten myöskään vastaa mihinkään höpinäviesteihin.

Enkä kyllä puhu puhelimessakaan muuta kuin välttämättömät. Keskustelut tahdon käydä kasvokkain. Jos tämä ei jollekulle sovi, hän on hyvä ja etsii it

Minun ei tulisi paljoakaan keskusteltua monien läheisteni kanssa, jos keskustelut pitäisi käydä aina kasvokkain, kun välimatkaa on sen verran. Esimerkiksi yhtä parhaista ystävistäni saatan tavata livenä vain kerran vuodessa.

Jokaisella on oma tyyli kommunikoida, mutta minulle ja monille läheisilleni nimenomaan viesteillä reaaliajassa käytävä keskustelu on kaikkein mukavin ja luontevin keskustelun muoto, sellainen, jossa molemmat ovat intensiivisesti läsnä. En minä sitä kaikkien kanssa harrasta, kun tiedän, etteivät kaikki siitä tykkää eikä se kaikille sovi, mutta tiettyjen ihmisten kanssa se on osoittautunut erinomaiseksi keinoksi pitää ihmissuhteita yllä. Välillä puhutaan syvällisiä, välillä ihan vaan höpötellään. Itse tykkään sellaisista ihmissuhteista, joissa voidaan välillä höpötellä myös turhia. Mutta niinhän se on, että jokaisella on omat mieltymyksensä ja oma tyylinsä ja ystävyyksiä alkaa rakentua nimenomaan niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa on riittävästi yhteistä.

Vierailija
133/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko ajan lukuisia keskusteluja ja ryhmäkeskusteluja tulilla niin pitäisikö jokaiseen ketjuun aina raportoida, mitä teen milloinkin?

Vierailija
134/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen tajuaa, jos toinen on linjiolla ja odottaa vastausta, joten silloin on hyvä sanoa, että jatketaan keskustelua myöhemmin. 

Linjoilla :D Nykyään kaikki on koko ajan linjoilla eikä kukaan varsinaisesti poistu mihinkään ellei lähde johonkin verkkojen ulottumattomiin tai vankilaan. Siksi tuntuu oudolta ajatukselta ilmoittaa, että "pitää mennä", kun en varsinaisesti mene oikeastaan mihinkään. Ymmärrättekö? Vastustan myös sitä, että kaikkien pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa.

Ap

Ei tarvitse olla todellakaan koko ajan tavoitettavissa, en pidä itsekään siitä ajatuksesta.

Kokonaan toinen asia on sitten kertoa kohteliaasti, että "Nyt minun pitää lopettaa, heippa!" tms. Se ei ole hankalaa ja jättää fiksumman kuvan.

On se hankalaa, koska se voi tuplata viestien määrän.

Jos vaikka lähetät 15 ihmisille viestejä päivän aikaan, niin jokaisen viestin jälkeen, pitää laittaa noin "Nyt minun pitää lopettaa, heippa!", jos ei tiedä, voiko minuutin päästä vielä viestitellä.

Viestejä voi kuitenkin tulla satoja päivässä ja aina varuilta tuo viesti perään, jos ei tiedä, miten kauan vielä on "langoilla".

Vierailija
135/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan yhtään ihmettele, jos joku yhtäkkiä lakkaa vastaamasta. Ajattelen, että hän nukkuu, ajaa autoa, tekee töitä tai ei vaan halua olla puhelimen ääressä. Mulla on yksi vanhempi tuttava, joka käyttää Whatsappia vähän niinkuin normipuhelua. Hän ilmoittaa aina erikseen, milloin poistuu puhelimen ääreltä ja ihmettelee, jos laittaa viestiä näiden aikojen ulkopuolella. Nuorempi sukupolvi on tottunut siihen, että viestitellään ja vastaillaan milloin sattuu. Eikä loukkaannuta, jos unohtuu vastata viestiin.

Itse ihmettelen, että eikö näillä luurin vieressä päivystävillä ole mitään muuta elämää kuin odottaa sen toisen viestiä? Eikö heillä itsellä ole töitä, perhettä, opiskelua, ystäviä, harrastuksia, ja muita menoja, jotka määrittelevät sen milloin siihen viestiin on ylipäätään aikaa vastata... 

Vierailija
136/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesken viestittelyn katoaminen tuntuu,kuin  lyötäisiin luuri korvaan. Annetaan viesti etten kiinnosta enkä ole tärkeä.

Minä "Kahvi kuulostaa hyvältä.Äidille muuten tehtiin pallolaajennus"

Minä: Huhuu?

Kuusi päivää myöhemmin, ystävä lähettää viestin "Tänään kahville?" Joo kiitos mutta ei enää kiinnosta kun sinuakaan ei kiinnosta minun kuulumiseni!

Minä voisin olla tuo sinun ystävä. Syy vastaamattomuuteen on se, että on lukuisia tuttuja ja sukulaisia, joita pitäisi infota, mutta en jaksa kirjoitella. Ja varmaan tuossa tilanteessa on äidinkin asioita mietittävänä ja järjestettävänä. Ajatus olisi, että kahvilla sitten jutellaan tarkemmin. 

Vierailija
137/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän outoa jos on keskustelu kesken ja yhtäkkiä toinen lakkaa vastaamasta.

Kyllä mä päätän keskustelun sanomalla esim. Palataan aiheeseen myöhemmin, pitää tehdä vielä xl asiat, moikka.

Ehkä ymmärrän, jos kyse on oikeasti keskustelusta eikä vaan höpinästä. Mutta onko sekään suuttumisen asia? Itse ainakin ymmärrän sanomattakin, että elämässä on paljon muitakin velvollisuuksia kuin puhelimella roikkuminen.

Ap

Miksi ylipäänsä käyt jotain höpinäviestittelyitä? En minä ainakaan. Viestittelen, jos on joku oikea asia. Enkä muuten myöskään vastaa mihinkään höpinäviesteihin.

Enkä kyllä puhu puhelimessakaan muuta kuin välttämättömät. Keskustelut tahdon käydä kasvokkain. Jos

Kai laitat tällaista keskustelua varten kalenterivarauksen tai keskustelukutsun? Että vastapuoli pystyy sitoutumaan siksi ajaksi, kun keskustelun jatkuminen on vaatimuksena.

Vai toisenko vaan pitää olla loputtomasti sinun kanssasi keskustelussa ja kaikki muu jää sitten tauolle?

Vierailija
138/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koko ajan lukuisia keskusteluja ja ryhmäkeskusteluja tulilla niin pitäisikö jokaiseen ketjuun aina raportoida, mitä teen milloinkin?

Tässä selkeästi näkee, että elämäntilanteita on erilaisia ja mitä ikäpolvea kukin on, sekä kuinka sosiaalinen piiri ihmisellä on. Nuoremmilla on vissiin tällaisia ryhmäkeskusteluja (tai kai niitä joillakin vanhemmillakin on) ja satoja viestejä päivittäin, mutta itselläni (~5-kympin tienoilla) ei ole yhtään ryhmää, eikä viestejä tule kuin muutama kymmenen viikottain WhatsAppissa.

Minulla WA on käytössä vain lähisukulaisten ja parin ystävän kanssa (en ole kovin sosiaalinen), joten mitään intensiivistä keskustelua ei tule usein käytyä. Toki joskus miniän kanssa innostutaan ja koko ilta menee viestinvaihdossa ja tällöin keskustelu päätetään samoin kuin puhelimessa puhuessa. Oman pojan kanssa viestit ovat muutaman sanan vaihtoa ja joitain videoiden ja meemien lähettelyä. Jutut käydään yleensä läpi kasvokkain ystävien kanssa. 

Töissä ei ole WA käytössä, joten työviestejä ei tule ollenkaan. 

Ymmärtäähän sen, ettei näissä ryhmissä ilmoiteta poistumista ja jos jonkun kanssa lähetellään viestejä, joihin vastaaminen ei ole kiireellistä. Esim. just minä kun viestittelen poikani kanssa, niin saattaa mennä kauankin aikaa vastatessa. Osataan kyllä soittaa, jos asia vaatii välitöntä vastaamista tai on monimutkaisempi keskustelu käytävä. 

Vierailija
139/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai pitäisi muutaman viestin keskusteluun raportoida.

- käyn vessassa, linjoilta 4 min pois.

- haen kahvia, linjoital 2,5 min pois

- koira oksensi, linjoilta 10 min pois

- käynnistän koneen, linjoilta 7,5 min pois.

- ajan autoa, linjoilta pois 22 min

Näiden puhelinnatsien mielestä sun varmaan pitäisi ylipäätään kysyä heiltä lupa, että sopiiko pitää 4 minuutin vessatauko.

Vierailija
140/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19v tyttäreni tekee tätä kesken viestittelyn katoamista ja on äärimmäisen raivostuttavaa,sitten jos soitan että mihi hävisit niin hiiltyy että älä soita,ei mulla oo mikään hätä, päätin vaan alkaa syömään/katsomaan Netflixiä,läksin kaverille.

Olisi kohteliasta ilmoittaa "jatketaan myöhemmin,syön jotain/menen suihkuun " ym

Mun poika tekee välillä samoin ja se on suunnattoman ärsyttävää!

Miksi se ärsyttää? Jos ei tule toiselta viestiä niin alat vaan itsekin tekemään omia asioitasi.

Ei kun sitten mä joudun soittamaan perään, että mikset vastannut. Mä kun en lähettele mitään höpinäjuttuja vaan viestittelen asiaa.

Enkä ikinä missään kaupassa kassajonossa ala kännykkää räpläämään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi