Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi tuttava suuttui kun "katosin" kesken viestittelyn?!

Vierailija
26.03.2024 |

Juteltiin siis ihan niitä näitä iltasella ja siinä vaiheessa mun piti alkaa puuhata kaikenlaista, mennä kauppaan, tehdä työeväitä, käydä suihkussa jne. ja laitoin luonnollisesti puhelimen pois käsistäni. Kun sain nämä kaikki askareet tehtyä, niin kello oli jo niin paljon, että oli aika mennä nukkumaan. Seuraavana iltapäivänä sain sitten kiukkuisen viestin siitä, että tämä ihminen oli nyt valtavan huolissaan siitä, että olin yhtäkkiä vaan kadonnut.

Odotatteko oikeasti ihmisiltä jotain päätöstä rupatteluun? Mua jotenkin ärsyttää ajatuskin siitä, että mun pitäisi raportoida toiselle ihmiselle tekemisistäni.

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiinnostava kulttuuriero, kun mulle tuli tosiaan ihan uutena, että tällaista etikettiä noudatetaan jossakin. Koska jos mulla olisi suht intensiivinen keskustelu toisen henkilön kanssa ja hän yhtäkkiä vastaisi mulle kesken keskustelun, että "pitää mennä, moikka" niin pitäisin sitä omituisena ja ajattelisin, että hän ei halua keskustella aiheesta enempää.

- se jolle vastasit"

Miksi noin ajattelisit? Toisella voi olla sovittu tapaaminen ja sinne pitää lähteä, mutta ei se todellakaan tarkoita ettei haluaisi keskustella aiheesta enempää vaan siitä voi keskustella myöhemmin. 

Mulla alkaa palaveri viiden minuutin kuluttua, palaillaan myöhemmin!

Vierailija
82/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen monasti keskustellut jonkun kanssa esim. illalla vaihdellen viestejä nopeaan tahtiin, niin kyllä siinä on tullut mainittua, esim. että "hei kuule, nyt täytyy alkaa nukkumaan, palaillaan taas toisella kertaa". Toinen on tähän vastannut esim. "joo, niin täytyis mun myös, kiva oli jutustella, palaillaan" ja sitten hyvän yön toivotukset ja hymiöt päälle. Harvemmin jää mitään kriittistä käsittelemättä, etteikö viestittelyä voi keskeyttää. Jos taas toisella on kriisi, niin mieluummin selvitän asian ihan puhumalla ajan kanssa. 

Tällälailla molemmat tietää missä mennään, eikä kumpikaan jää ihmettelemään. Tuo 'palaillaan' antaa myös mahdollisuuden siihen, ettei mitään pakkoa ole jatkaa heti seuraavana päivänä, vaan kun on taas aikaa ja asiaa. 

Toisaalta taas viestittelen vain ihmisten kanssa, jotka ovat minulle tärkeitä ja läheisiä, niin on kiva päättää keskustelu hyvillä mielin, jos siis on tämä pidempi viestinvaihto menossa. Jos taas on jotain "ootko kaupoille menossa viikonloppuna" ja toinen vastaa "joo, voin tulla hakemaan sut kyytiin", nii tässä vaan sovitaan aika ja paikka ilman sen kummempia päätöslauseita.

Riippuu niin paljon siitä, mitä viestitellään, millä tahdilla, mihin aikaan ja kenen kanssa. En minä mitään suihkutaukoja ilmoita kenellekään, mutta jos tietää ettei ole vastaamassa enää pitkiin aikoihin (loppupäivä, vuorokausi, vuorokausiin), niin silloin keskustelu päätetään ihan samoin kuin puhelimessa puhuessa ja live-keskustelussa. 

Olisin tuossa AP:n tapauksessa laittanut samalla tyylillä; kuule, nyt pitää hoitaa asioita, joten palaillaan taas toiste. Ei maksa mitään olla edes hiukan huomaavainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi ärsyttävää jos viestittely jää ikäänkuin kesken. Sitä sitten miettii, että vieläkö se kohta laittaa jotain vai eikö. Jos se sitten laittaa viestin vasta tuntien tai päivien päästä, niin olen kyllä niin kettuuntunut, että en vastaa enää mitään.

Vierailija
84/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi ärsyttävää jos viestittely jää ikäänkuin kesken. Sitä sitten miettii, että vieläkö se kohta laittaa jotain vai eikö. Jos se sitten laittaa viestin vasta tuntien tai päivien päästä, niin olen kyllä niin kettuuntunut, että en vastaa enää mitään.

Kuulostaa hyvältä, en todellakaan halua elämääni tällaisia hätähousuja, joille pitää vastata välittömästi. 

Vierailija
85/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä, en todellakaan halua elämääni tällaisia hätähousuja, joille pitää vastata välittömästi. 

On myös epäkohteliasta tarkoituksella viivytellä vastaamista. 

Vierailija
86/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä typerästi tehty, ap. Ihan hyvin olisit voinut sanoa, että nyt pitää mennä, palataan huomenna jossain kohtaa asiaan, heippa.

Vierailija
87/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen tajuaa, jos toinen on linjiolla ja odottaa vastausta, joten silloin on hyvä sanoa, että jatketaan keskustelua myöhemmin. 

Linjoilla :D Nykyään kaikki on koko ajan linjoilla eikä kukaan varsinaisesti poistu mihinkään ellei lähde johonkin verkkojen ulottumattomiin tai vankilaan. Siksi tuntuu oudolta ajatukselta ilmoittaa, että "pitää mennä", kun en varsinaisesti mene oikeastaan mihinkään. Ymmärrättekö? Vastustan myös sitä, että kaikkien pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa.

Ap

Kyllä minä ainakin menen pois puhelimen ulottuvilta, silloin kun olen suihkussa tai ajamassa kauppaa tai siellä kaupassa. Eväitäkin haluan tehdä rauhassa samoin nukkua. Nämä kaikki ilman puhelinta ja velvoitepakkoa vastata.

Mutta näin 50+ henkilölle tuli yllätyksenä tästä ketjusta se, että on erilaisia keskusteluja. Sellaisia, joista voi lähteä kesken kaiken ja jättää kaveri roikkumaan turhaan toiseen päähän.

Ja sitten erikseen keskustelu. Mulle nämä menevät samaan kategoriaan : joko keskustellaan tai ei keskustella.

Vierailija
88/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viestittelen ainakin aina silloin tälloin muiden toimien ohella. Kuulostaisi hassulta sanoa ainoa, että "Moikka, mä meen nyt suihkuun", "Heippa, tulin takas suihkusta", "Moikka, mä meen nyt syömään iltapala", "Heippa oon takas, iltapala syöty", "Moikka, nyt pitää kyllä mennä kakalle", "Heippa taas, tulin just kakalta"...

Vierailija
89/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te kaikki katositte kesken tän keskustelun? 😡😡😡

Vierailija
90/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin te kaikki katositte kesken tän keskustelun? 😡😡😡

Hei! Mä olen nyt taas paikalla 🙃

Vierailija
91/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä viestittelen ainakin aina silloin tälloin muiden toimien ohella. Kuulostaisi hassulta sanoa ainoa, että "Moikka, mä meen nyt suihkuun", "Heippa, tulin takas suihkusta", "Moikka, mä meen nyt syömään iltapala", "Heippa oon takas, iltapala syöty", "Moikka, nyt pitää kyllä mennä kakalle", "Heippa taas, tulin just kakalta"...

Mä viestittelen ja sitten lopetan. Ei mulla ole aikaa koko päivän ajan laitella viestejä vähän väliä. Omituinen toi sun tyylisi. Tuollainen on kovin takertuvaa ja häiritsevää. Haaskaat kamalasti muiden aikaa.

Vierailija
92/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä viestittelen ja sitten lopetan. Ei mulla ole aikaa koko päivän ajan laitella viestejä vähän väliä. Omituinen toi sun tyylisi. Tuollainen on kovin takertuvaa ja häiritsevää. Haaskaat kamalasti muiden aikaa.

No enhän minä tietenkään oleta, että se toinen on koko ajan vastaamassa minun viesteihin, vastaa silloin kun hänelle itselle parhaiten sopii, vaikka seuraavana päivänä. Mielestäni on hullumpaa olettaa, että se toinen olisi vapaa pitämään pitkiä keskusteluja just silloin kun sinä olet vapaana.

Vierailija
93/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe, eipä ole tullut ajeteltua asiaa. Harvoin käytän whatsappia pelkkään kuulumisten vaihtoon, enemmänkin tiedonvälitykseen tai jotain asiaa kyselen, tapaamisten sopimiseen tai sitten siihen meemeilyyn. Mutta silloin joskus, kun jotain kuulumistenvaihtoa tapahtuu ja sattuu niin, että molemmat ovat "linjoilla" samaan aikaan (Teamsissa vihreänä -tyyliin) ja keskustelua tapahtuu useamman viestin verran pienen hetken sisällä, saatan kuitata, jos lähden muihin hommiin, tai muuten "päättää" keskustelun. Sitten taas, jos vastausten väli venyy ja alkaa muistuttaa kirjeenvaihtoa, en päätä keskustelua. Whatsappia voi käyttää chat-tyyliin tai kirjeenvaihtotyyliin, se kumpi keskustelu on meneillään, määrittelee käytöskoodin.

Vierailija
94/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen aihe, eipä ole tullut ajeteltua asiaa. Harvoin käytän whatsappia pelkkään kuulumisten vaihtoon, enemmänkin tiedonvälitykseen tai jotain asiaa kyselen, tapaamisten sopimiseen tai sitten siihen meemeilyyn. Mutta silloin joskus, kun jotain kuulumistenvaihtoa tapahtuu ja sattuu niin, että molemmat ovat "linjoilla" samaan aikaan (Teamsissa vihreänä -tyyliin) ja keskustelua tapahtuu useamman viestin verran pienen hetken sisällä, saatan kuitata, jos lähden muihin hommiin, tai muuten "päättää" keskustelun. Sitten taas, jos vastausten väli venyy ja alkaa muistuttaa kirjeenvaihtoa, en päätä keskustelua. Whatsappia voi käyttää chat-tyyliin tai kirjeenvaihtotyyliin, se kumpi keskustelu on meneillään, määrittelee käytöskoodin.

Saatan joskus vaikka tekstailla kaupan jonossa ja sitten kun tulee mun vuoro niin laitan puhelimen pois ja jatkan sitten kotona kun olen purkanut ostokset. 

Vierailija
95/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan viestittelyn tyylistä. Tottakai sillä, sovitaanko viesteillä jotain hotellivarauksia vai linkkaillaanko kivoja syyskenkiä on eroa millä tahdilla pitää vastata.

Oikeastiko ihmiset pitää kaverin viestittelyä turhana höpöttelynä? Minulle tulee ihan paha mieli noista. Ette taida arvostaa ystäviänne kovin paljon. Toki viestikulttuuri on erilaista eri kaveri-, perhe- ja parisuhteissa mutta en silti tykkää tuosta että kuulumisten vaihtoa pidetään turhana jauhamisena ja huomionhakuisuutena.

Minulla ja parhaalla kaverillani on joidenkin mielestä varmaan ihan hirveä tapa kommunikoida. Viestitellään usein sellaisia parhaimmillaan monenkymmenen viestin rysäyksiä, joissa saatta olla meneillään siis monta erillistä keskustelua samaan aikaan. Joskus noihin vastaillaan monta kertaa päivässä, joskus pari kertaa viikkoon.

Vierailija
96/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enhän minä tietenkään oleta, että se toinen on koko ajan vastaamassa minun viesteihin, vastaa silloin kun hänelle itselle parhaiten sopii, vaikka seuraavana päivänä. Mielestäni on hullumpaa olett

En mä vastaa enää vanhoihin viesteihin. Skippaan ne vaan. Vastaan lähes heti ja keskustelen asian loppuun. Olisi kauheaa jos toinen vaan pommittaisi randomeilla viesteillä pitkin päivää! Laittaisin tyypin varmaan estoon. Ja olen yhdelle niin tehnytkin.

Vierailija
97/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enhän minä tietenkään oleta, että se toinen on koko ajan vastaamassa minun viesteihin, vastaa silloin kun hänelle itselle parhaiten sopii, vaikka s

En mä vastaa enää vanhoihin viesteihin. Skippaan ne vaan. Vastaan lähes heti ja keskustelen asian loppuun. Olisi kauheaa jos toinen vaan pommittaisi randomeilla viesteillä pitkin päivää! Laittaisin tyypin varmaan estoon. Ja olen yhdelle niin tehnytkin.

Minulla ja ystävilläni harvoin on ylipäätään sellaisia keskusteluja, joissa on selkeä alku ja loppu, vaan se on ihan ajatusten vaihtoa erilaisista aiheista. Jos asiat koskevat jotain kiireellisempää, niin silloin toki koitetaan vastata niin pian kuin mahdollista, mutta yleensä asia ei ole mitenkään erityisen kiireinen. Justiinsa olemme sopimassa kaverin kanssa tapaamisesta ensi viikolle, ja minä lähetin hänelle viestin aamulla. Hän vastasi minulle iltapäivällä, ja minä laitoin juuri hänelle viestin takaisin. Loput asiat tapaamisesta sovitaan sitten läheisempänä ajankohtana ja välissä voidaan jutella vaikka jostain muusta jos siltä tuntuu. Tuo, että pitäisi heti olla vastaamassa viesteihin kuulostaa ihan joltain armeijatouhulta. 

Vierailija
98/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v tyttäreni tekee tätä kesken viestittelyn katoamista ja on äärimmäisen raivostuttavaa,sitten jos soitan että mihi hävisit niin hiiltyy että älä soita,ei mulla oo mikään hätä, päätin vaan alkaa syömään/katsomaan Netflixiä,läksin kaverille.

Olisi kohteliasta ilmoittaa "jatketaan myöhemmin,syön jotain/menen suihkuun " ym

Vierailija
99/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viestittelyssä (wa, snap, ig/fb/tmv dm) ole mitään alkuja ja loppuja. Olen ap:n puolella ja luulen että nämä häntä parjaavat ihmiset on eri sukupolvea (40+? 50+?) jotka eivät ymmärrä että viestittely ei ole tullut kommunikaatiomuotona esim. puhelun tilalle vaan on omanlaisensa muoto jolla on erilaiset kohteliaisuussäännöt kuin muilla tavoilla. 

Vai kuinka moni laittoi tekstariaikana, kun viesteistä piti maksaa erikseen, heit, moit ja hyvän päivän toivotukset?

Vierailija
100/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on tässä erilaisia. Ykden iaverin kanssa viestittelyyn liittyy aina hirmuiden protokolla  ja keskustelussa pitää olla kiinni intensiivisesti ja pitkään ettei hän koe itsensä loukatuksi. Toinen kanssa taas meillä on ihan asiapohjainen keskustelu menossa ja siitä voi ottaa päivien taukoja ja  palata ilman mitään heippa moikka pitää pestä pyykkiä viestejä. Monesti vastailemme eri aikaan ja harvemmin on tiivistä pitkää viestittely sessiota. Jälkimmäinen on itselle parempi, ensimmäisen kanssanen välttelen viestittelytn ryhtymistä ellei ole varmasti tunti tai pari aikaa.