Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tuttava suuttui kun "katosin" kesken viestittelyn?!

Vierailija
26.03.2024 |

Juteltiin siis ihan niitä näitä iltasella ja siinä vaiheessa mun piti alkaa puuhata kaikenlaista, mennä kauppaan, tehdä työeväitä, käydä suihkussa jne. ja laitoin luonnollisesti puhelimen pois käsistäni. Kun sain nämä kaikki askareet tehtyä, niin kello oli jo niin paljon, että oli aika mennä nukkumaan. Seuraavana iltapäivänä sain sitten kiukkuisen viestin siitä, että tämä ihminen oli nyt valtavan huolissaan siitä, että olin yhtäkkiä vaan kadonnut.

Odotatteko oikeasti ihmisiltä jotain päätöstä rupatteluun? Mua jotenkin ärsyttää ajatuskin siitä, että mun pitäisi raportoida toiselle ihmiselle tekemisistäni.

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä lähemmäs 10 ihmisen kanssa keskusteluja auki, joihin puolin ja toisin vastataan kun ehditään. Joskus voi mennä päiviä. 

Vierailija
162/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä teidän huipputärkeät viestit ovat joihin tarvitsee saada vastaus sekunnin murto-osassa?

Varmaan he tarvitsevat jotain ydinaseiden koodeja tai heillä on pankkivankitilanne meneillään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kun sitten mä joudun soittamaan perään, että mikset vastannut. Mä kun en lähettele mitään höpinäjuttuja vaan viestittelen asiaa.

Enkä ikinä missään kaupassa kassajonossa ala kännykkää räpläämään!"

Jos asia on erittäin kiireinen niin silloin onkin varmaan parasta soittaa että asia on erittäin kiireellinen. Ymmärräthän myös, että kaikki eivät toimi juuri niin kuin sinä ja heille se kassajono saattaa olla juuri se paras hetki vastailla viesteihin ennen kuin pitää kiirehtiä kotiin laittamaan ruokaa perheelle.

Mulle ei ainakaan kannata laittaa mitään höpinäjuttuja kassajonosta turhan päiten.

Muuttuuko se sama viesti jotenkin tärkeämmäksi jos lähetän sen työpöytäni äärestä jakkupukuun pukeutuneena?

Minä olen tätä myös pohtinut, että miten välitän sille toiselle, että nyt olen tärkeällä asialla. Muutenhan hän voi tosiaan ajatella, että olen näpytellyt sen viestin kassajonossa kuin mikäkin rahvas.

T. Hyacinth Bucket 

Vierailija
164/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sun pitää sanoa, että mun pitää nyt mennä, moikka. Ihan samalla tavalla kuin puhelimessa puhuessakin. Vai katkaisetko puhelun vaan kun kyllästyt?

Minä ajattelen näköjään selvästi toisin kuin useat palstalla. Kun ilmenee jotakin tekemistä, katoan ja jatkan keskustelua sitten vaikka seuraavana päivänä siitä mihin jäätiin. Se on mielestäni viestittelyssä parasta, se ei sido samalla tavalla. Tietysti jos joku juttu tai asian sopiminen oikeasti jää kesken, niin silloin on epäkohteliasta olla palaamatta asiaan edes ylihuomenna.

Yksi mieleen jäänyt tapaus oli, kun laitoin tutulle messengerissä viestin joskus kolmelta yöllä, ajatellen että hän näkee sen sitten kun seuraavan kerran selaa somea. No, hän vastasikin välittömästi, että on nukkumassa! Itselläni kun ei ole someviesteissä äänet lainkaan päällä, niin en voinut käsittää että jollakulla on. T

Tuo on kyllä hullua jos ei itse tajua pitää äänettömällä ja valittaa, että joku keskeyttää unet. Minulla on kavereita ympäri maailmaa ja itsekin matkustelen paljon niin en todellakaan rupea miettämään aikaeroja tai miettimään, että nukkuukohan Maija yhdeksästä viiteen vai kahdestatoista yhdeksään tai milloin on hänen lastensa päiväunien aika.

Vierailija
165/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielestäni on jotenkin surullista, että joku kokee itsensä niin tärkeäksi, ettei edes leffan ajaksi voi laittaa puhelinta kiinni, kun kokee etteivät muut pärjää ilman häntä. Esimerkiksi nuo lapset ovat kuitenkin jo ilmeisesti melko isoja, kun jo osaavat laittaa ruokaa. Onhan se mukavaa, että sinä neuvot, mutta heidänkin olisi opittava, ettei äiti ole aina tavoitettavissa. Jos he tarvitsevat vaikkapa ruuanlaittovinkkejä, he kyllä pystyvät hakemaan apua netistä ongelmaansa. Samoin ex-miehellesi sinulla ei ole mitään velvollisuutta olla päivystämässä puhelimen vieressä, kunhan lasten asiat tulevat hoidetuiksi. Ja harvoin sisarustenkaan asiat ovat niin tärkeitä, ettei niitä voisi odottaa muutamaa tuntia. Tuossa tumpelon ystävän tapauksessa taas voit ihan suosiolla olla odottamatta vastausta. Jos asetuksen vaihtaminen ei onnistu, sen voi vaihtaa kyllä myöhemminkin eikä tumpelon maailma siihen kaadu.

"

No ei, minä nimenomaan en ole tärkeä kellekään. Täällä minä päivät pitkät leffoja katselen, ja joudan kyllä hyvin laittamaan ne pois jos minua joku tarvitsee, vaikka vähäpätöisessäkin asiassa. Mutta jos niitä viestejä siinä molemmat paikalla ollen vaihdellaan useampia, niin kyllä minusta ei ole liikaa vaadittu että se toinen laittaa jonkin lopetuksen, että meen nyt tms., eikä jatka samaa asiaa kenties 10 minuutin päästä kun olen palannut leffaani katsomaan, kun hänen nyt piti käydä suihkussa kesken viestittelyn.

Lapseni ovat todellakin aikuisia, mutta mielelläni olen neuvomassa jos satun olemaan paikalla, samoin kuin exän ongelmissa.

En aina tietenkään ehdi, en pidä puhelinta mukana kun olen ulkona tai vaikka kaupassa.

Ei pitäisi olla niin iso asia toiselle jotenkin ilmaista että menee nyt. Ja siis tämä nyt koskee niitä pidempiä keskusteluja, kun näen että ollaan molemmat paikalla.

Mutta ehkä minua, näin turhan tärkeänä itseäni pitävää ei tarvitse huomioida edes noin. Edes kiitosta avusta en kaipaa, toki sekin toimii lopetuksena keskustelulle mielestäni. Jos lapsi sanoo thanks, niin tiedän että asia on nyt selvä eikä jatka varmaan ihan heti.

Ja jos se tumpelo tarvitsee sitä apua, ja hän ensimmäisen ohjeen saatuaan häviää, ja minä luulen että menee nyt niihin asetuksiin ja palaa kohta asiaan, mutta käykin kaupassa, ja palaa yli puolen tunnin päästä että oon nyt siellä asetuksissa enkä löydä, niin kyllä se ottaa himpun verran päähän.

Hän kun on sen verran tumpelo ettei se koskaan mene millään ylimalkaisilla ohjeilla.

Silloin voi ollakin etten keskeytä enää sitä leffaa uudelleen, ja voi olla että vastaisuudessa jätän neuvomatta, vaikkei minulla tosiaan ole muuta kuin aikaa noin periaatteessa.

Vierailija
166/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silloin voi ollakin etten keskeytä enää sitä leffaa uudelleen, ja voi olla että vastaisuudessa jätän neuvomatta, vaikkei minulla tosiaan ole muuta kuin aikaa noin periaatteessa."

En ymmärrä miten joku jaksaa pelata tällaisia pelejä ja pitää suunnilleen kirjaa jostain vastausviiveestä.

Ap

Vierailija
167/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli provo. Ap

Vierailija
168/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinpäs tosi mahtavan höpöhöpö aloituksen🤣 ihmiset ottaa tosissaa. Ap

Vierailija
169/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣

Vierailija
170/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puhelin pääsääntöisesti äänettömällä, vain silloin jos odotan jotain tiettyä puhelua, laitan äänen päälle. En ole vielä ihan täysin puhelimeeni kiinni liimautunut, joten välillä saattaa mennä aikaa, ennen kuin huomaan viestiin vastata. Siksipä en sitten itsekään heti loukkaannu, jos jonkun toisen vastaus viipyy - eiköhän kaikilla ole muutakin tekemistä..

Vierailija
171/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli provo. Ap

Provo tai ei niin tällaisia ihmisiä on tosiaan olemassa. Ihan hyvä keskustelunaihe, joka tapauksessa.

Vierailija
172/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli provo. Ap

Provo tai ei niin tällaisia ihmisiä on tosiaan olemassa. Ihan hyvä keskustelunaihe, joka tapauksessa.

Jollain vale-Ap:lla on tylsää ja haluaa trollailla täällä. Ei ole provo, mutta eipä ole myöskään tästä tyypistä kuulunut enää mitään sen kiukkuisen viestin jälkeen. Olisi ilmeisesti halunnut jotain selityksiä.

Ap

Vierailija
173/183 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö myös sen, että jollain toisella ihmisellä voi olla erilainen suhtautuminen kännykän kautta tapahtuvaan jutusteluun kuin itselläsi? Se, mitä sinä pidät höpinänä, voi toiselle olla ihan live-keskustelua vastaava tilanne. Lähtisitkö kasvokkain tapahtuvasta keskustelusta pois kesken, sanomatta sanaakaan?

Laita tuon "erilainen" -sanan tilalle "epänormaali".

Vierailija
174/183 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on huvittavaa, kun jotkut ihmiset laittaa näitä "Mikset vastaa????"-viestejä ikäänkuin ne hyödyttäisivät jotain.

Vierailija
175/183 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään odota että vastapuoli vastaa heti paikalla kun olen viestin laittanut vaan, että sitten kun vastaa ja jos olen itse siihen heti vastaamassa, niin ei häivy pois ennen kuin keskustelu on jollakin tavalla päätetty.

Jos nyt ollaan vaikka jotain menoa sopimassa niin kyllä se olisi kiva sopia johonkin suuntaan saman tien kun kumpikin on kännykkä kädessä. Eikä silleen, että mennäänkö illalla salille? Ja monen tunnin jälkeen, että joo mennään vaan.

Vierailija
176/183 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään odota että vastapuoli vastaa heti paikalla kun olen viestin laittanut vaan, että sitten kun vastaa ja jos olen itse siihen heti vastaamassa, niin ei häivy pois ennen kuin keskustelu on jollakin tavalla päätetty.

Jos nyt ollaan vaikka jotain menoa sopimassa niin kyllä se olisi kiva sopia johonkin suuntaan saman tien kun kumpikin on kännykkä kädessä. Eikä silleen, että mennäänkö illalla salille? Ja monen tunnin jälkeen, että joo mennään vaan.

Jonkun menon sopiminen onkin eri asia kuin kevyt höpöttely.

Ap

Vierailija
177/183 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mukailen viestittelyni sen vastapuolen mukaan. Jos tiedän, että toisella on aina tapana sanoa, milloin poistuu puhelimelta tai menee nukkumaan, pyrin itsekin toimimaan samoin. Koska tiedän, että se odottaa sitä. Toisilla on tapana katoilla ja palailla asiaan sitten, kun heille sopii. Molemmat tavat sopii mulle. Jos ei tunne vastapuolta, varminta lienee laittaa se poistumisviesti. Tämä siis, jos keskustelu on jotain muuta kuin videoiden lähettelyä toisilleen.

Vierailija
178/183 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli provo. Ap

Jollain vale-Ap:lla on tylsää ja haluaa trollailla täällä. Ei ole provo, mutta eipä ole myöskään tästä tyypistä kuulunut enää mitään sen kiukkuisen viestin jälkeen. Olisi ilmeisesti halunnut jotain selityksiä.

Ap

Eli tarkoitin itseäni. Ap

Vierailija
179/183 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ette sovi toisillenne, jos toisen mielestä toisen jutut on höpinää ja toisen mielestä ei. Ja mun mielestä mun työkaverin avautumiset on jonninjoutavaa höpinää, etten jaksais kuunnella mut hänelle ne työasioista avautumiset on tärkeää jutustelua. 

Todellakin on höpinää, jos keskustelun taso on "kato miten hauska koiravideo tässä".

Ap

Miten toisen sukupolven ihmiselle tulee läheteltyä koiravideoita?

Vierailija
180/183 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että onkohan tää joku sukupolvikysymys, kun kyseessä on vähän vanhempi ihminen. Nuoret ihmiset harvoin lähettelee mitään "moikka, täytyy mennä" vaan juttu jatkuu sitten kun jatkuu ilman, että sitä välillä katkaistaan.

Ap

Groomausta vanhemmalta ihmiseltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi