Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi tuttava suuttui kun "katosin" kesken viestittelyn?!

Vierailija
26.03.2024 |

Juteltiin siis ihan niitä näitä iltasella ja siinä vaiheessa mun piti alkaa puuhata kaikenlaista, mennä kauppaan, tehdä työeväitä, käydä suihkussa jne. ja laitoin luonnollisesti puhelimen pois käsistäni. Kun sain nämä kaikki askareet tehtyä, niin kello oli jo niin paljon, että oli aika mennä nukkumaan. Seuraavana iltapäivänä sain sitten kiukkuisen viestin siitä, että tämä ihminen oli nyt valtavan huolissaan siitä, että olin yhtäkkiä vaan kadonnut.

Odotatteko oikeasti ihmisiltä jotain päätöstä rupatteluun? Mua jotenkin ärsyttää ajatuskin siitä, että mun pitäisi raportoida toiselle ihmiselle tekemisistäni.

Kommentit (183)

Vierailija
41/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, jos useampia viestejä vaihdellaan, ja toinenkin on paikalla. Kyllä muakin ärsyttää kun jää odottamaan seuraavaa viestiä ja toinen sitten vaan häviääkin. Kun jos se viesti keskeyttää vaikka mun sarjan katselun, tai pelaamisen, niin kyllä mä jään odottamaan tuleeko lisää juttelua, enkä käynnistä peliä uudelleen, tai palaa suoratoistoon kun ei siitä hyppelystä sovellusten välilläkään mitään tule.

Ei ole vaikea sanoa että palataan!

Vierailija
42/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tarpeeseen te "höpötelette" niitä näitä? Itse keskustelen vain silloin kun on asiaa, toki siinä sivussa voi joku huumorijuttu tms tulla käsiteltyä. Kuulostaa rasittavalta että pitäisi olla saatavilla aina kun toinen hakee huomiota höpöttelemällä. Ja on ok olla kokonaan vastaamatta jos joku pommittaa noilla höpöttelyavauksilla muutaman tunnin välein. Ei siinä pitäsi kokea syyllisyyttä jos ei jaksa/kehtaa/huvita vastata noihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen tajuaa, jos toinen on linjiolla ja odottaa vastausta, joten silloin on hyvä sanoa, että jatketaan keskustelua myöhemmin. 

Linjoilla :D Nykyään kaikki on koko ajan linjoilla eikä kukaan varsinaisesti poistu mihinkään ellei lähde johonkin verkkojen ulottumattomiin tai vankilaan. Siksi tuntuu oudolta ajatukselta ilmoittaa, että "pitää mennä", kun en varsinaisesti mene oikeastaan mihinkään. Ymmärrättekö? Vastustan myös sitä, että kaikkien pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa.

Ap

Lakkaa jo tää provo. Sysipaska

Vierailija
44/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ette sovi toisillenne, jos toisen mielestä toisen jutut on höpinää ja toisen mielestä ei. Ja mun mielestä mun työkaverin avautumiset on jonninjoutavaa höpinää, etten jaksais kuunnella mut hänelle ne työasioista avautumiset on tärkeää jutustelua. 

Todellakin on höpinää, jos keskustelun taso on "kato miten hauska koiravideo tässä".

Ap

Jaa. Ehkä minun ja puolison 20 vuoden yhdessäolon salaisuus onkin se, että kestetään myös toisemme höpinöitä. Jos olen vapaalla ja satun törmäämään niin hauskaan videoon, että tukehdun nauramiseeni, niin varmasti laitan linkin videoon puolisolle töihin. 

Vierailija
45/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa jollain tapaa. Tyttäreni viestittelee koulusta kaiket päivät ja suuttuu, jos lähden pois wa- keskustelusta, vaikka käydäkseni vessassa. "Et sä voi noin lähtee kesken kaiken." Ärsyttää olla puhelin liimaantuneena käteen koko ajan. Täytyy aina keksiä joku tekosyy lopettaa viestittely, mikä on vaikeaa, kun tytär tietää kyllä, että mulla ei ihmeempiä hommia yleensä ole.

No ei ehkä kannata lähteä tuohon viestittelyyn edes mukaan vaan sanoo, että puhutaan sitten kotona, kun nähdään. Miten koulusta on aikaa viesitellä kaiket päivät? Ei kuulosta ihan normaalilta. 

On lukiossa ja siellä saa olla puhelimet. Jotkut opettajat eivät anna räplätä puhelinta tunneilla, mutta suurin osa antaa. Riippuen aineesta viestejä tulee päivän mittaan paljon. Tytär on autismikirjolla, se kyllä selittää, eikä hänellä ole yhtään kaveria koulussa.

Vierailija
46/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi autisti jankkaa. Miksi edes aloitit tämän keskustelun, kun mikään vastaus ei kelpaa. Taisit luulla, että me kaikki tulemme yhdessä haukkumaan kaverisi ja ylistämään paremmuuttasi. Sinulle on kuitenkin kaikki sanoneet, että käyttäydyt pällisti. Miksi edelleen jatkat jankuttamista? Ei voi olla suuri vaiva kirjoittaa "sori täytyy mennä, heippa". 

Aloitus sisälsi myös kysymyksen, johon sinäkään et nyt vastannut. Minusta tämä on ihan hyvä keskustelu siitä kuinka erilaisia tapoja ihmisillä on viestittelyn suhteen. En varsinaisesti kaivannut mitään apua, joten en ihan ymmärrä mihin viittaat tuolla "mikään vastaus ei kelpaa"-kommentillasi?

Ap

Vierailija
47/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ette sovi toisillenne, jos toisen mielestä toisen jutut on höpinää ja toisen mielestä ei. Ja mun mielestä mun työkaverin avautumiset on jonninjoutavaa höpinää, etten jaksais kuunnella mut hänelle ne työasioista avautumiset on tärkeää jutustelua. 

Todellakin on höpinää, jos keskustelun taso on "kato miten hauska koiravideo tässä".

Ap

Se hyvä puoli uudessa tuttavuudessa, jos et tykkää niin lopeta tuttavuus. Asiallisesti, niinku aikuiset tekee. Kasvotusten puhumalla. Vain raukat ghostaa tai jättää viestillä, tai yllättäen vain lopettaa viestittämisen ja yhteydenpidon. 

Vierailija
48/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, jos useampia viestejä vaihdellaan, ja toinenkin on paikalla. Kyllä muakin ärsyttää kun jää odottamaan seuraavaa viestiä ja toinen sitten vaan häviääkin. Kun jos se viesti keskeyttää vaikka mun sarjan katselun, tai pelaamisen, niin kyllä mä jään odottamaan tuleeko lisää juttelua, enkä käynnistä peliä uudelleen, tai palaa suoratoistoon kun ei siitä hyppelystä sovellusten välilläkään mitään tule.

Ei ole vaikea sanoa että palataan!

Miksi ihmeessä jäät odottamaan? Tämä on kyllä ihan itseaiheutettu ongelma.

Vierailija
49/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:ta täysin. 

Olen aika väsynyt siihen, että nykyaikana odotetaan toisten ihmisten olevan jatkuvasti saatavilla.

Mä olen töissä tietokoneella ja puhelimella kahdeksan tuntia päivässä ja viisi päivää viikossa, vapaa-ajalla haluan keskittyä kotiin, perheeseen ja harrastuksiin. En puhelimella näpyttelyyn.

Älypuhelin on kätevä pankkiasioiden yms hoitamiseen, mutta noin muuten tekisi mieli palata lankapuhelimeen ja kirjeisiin.

Jos jollakin läheiselläni on tärkeää asiaa, niin soittakoon sitten ja voimme puhua asian läpi heti. Jos asia ei ole tärkeä, niin vastailen miten ehdin. En keskeytä tekemisiäni sen takia, että puhelimeeni tulee viesti.

Vierailija
50/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se syy, miksi en halua älypuhelinta tai internet-yhteyttä kotitietokoneeseeni. 

Rahansäästön lisäksi lähipiiri tietää, että minut tavoittaa puhelimitse, tekstiviestillä ja sähköpostilla, eikä ole mitään ärsyttävää viestittely- tai raportointivelvollisuutta.

Nettiä käytän töissä ja lähikirjastossa ja se riittää.

Lisäksi vältän liian suuren ruutuajan, sekä kyyryniskazombieksi muuttumisen. Niitä näkee liikaa tuolla kaupungilla, tuijottavat puhelinta kävellessä ja sitten törmäilevät ja kävelevät auton alle. Noh, jälkimmäinen toki on vain evoluutiota, heikoin aines poistuu saamalla darwin-palkinnon.

Vierailija
51/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen tajuaa, jos toinen on linjiolla ja odottaa vastausta, joten silloin on hyvä sanoa, että jatketaan keskustelua myöhemmin. 

Linjoilla :D Nykyään kaikki on koko ajan linjoilla eikä kukaan varsinaisesti poistu mihinkään ellei lähde johonkin verkkojen ulottumattomiin tai vankilaan. Siksi tuntuu oudolta ajatukselta ilmoittaa, että "pitää mennä", kun en varsinaisesti mene oikeastaan mihinkään. Ymmärrättekö? Vastustan myös sitä, että kaikkien pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa.

Ap

Ei tarvitse olla todellakaan koko ajan tavoitettavissa, en pidä itsekään siitä ajatuksesta.

Kokonaan toinen asia on sitten kertoa kohteliaasti, että "Nyt minun pitää lopettaa, heippa!" tms. Se ei ole hankalaa ja jättää fiksumman kuvan.

Vierailija
52/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en raportoi menemisiäni kenellekään nettituttavuudelle. Ihan normaalia viestitellä silloin kun ehtii ilman että täytyy erikseen selittää että mitä on kulloinkin tekemässä tai miksi ei ehdi jatkaa keskustelua. 

Vierailija
53/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa jollain tapaa. Tyttäreni viestittelee koulusta kaiket päivät ja suuttuu, jos lähden pois wa- keskustelusta, vaikka käydäkseni vessassa. "Et sä voi noin lähtee kesken kaiken." Ärsyttää olla puhelin liimaantuneena käteen koko ajan. Täytyy aina keksiä joku tekosyy lopettaa viestittely, mikä on vaikeaa, kun tytär tietää kyllä, että mulla ei ihmeempiä hommia yleensä ole.

Tässäkin on vähän eroa siihen, käytkö vessassa ja vastaat 5-10min päästä, vai vastaatko seuraavan kerran viesteihin vasta seuraavana päivänä. Tytär on myös vähän eri asia kuin ystävä tai joku uusi tuttavuus, omalta lapselta voi odottaa tietynlaista liimautumista vanhempiin vaikka sitten viestien muodossa. En toki tiedä minkä ikäinen tyttäresi on, mutta ei kuulosta vielä kovin itsenäiseltä ihmiseltä. Sitten taas, vaikka kyseessä olisi oma lapsi, niin minusta on edelleen kohteliasta lopettaa keskustelu jollain tavalla. Ei se lapsestakaan ole kivaa, että vanhempi vaan häviää keskustelusta mitään sanomatta. Lapsen kanssa voi myös keskustella kotona siitä, millaisissa tilanteissa viestittely on suotavaa ja missä tilanteissa ei tarvitse jäädä odottamaan vastausta, etenkin jos koulusta viestittelee.

Vierailija
54/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vastaa nyt tähän: katkaisitko sinä sen puhelun? Siis onko nyt kyse puhelusta (eli ääneen lausutuista sanoista) vai jostain muusta viestimisestä?

Vierailija
55/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tarvitse olla todellakaan koko ajan tavoitettavissa, en pidä itsekään siitä ajatuksesta.

Kokonaan toinen asia on sitten kertoa kohteliaasti, että "Nyt minun pitää lopettaa, heippa!" tms. Se ei ole hankalaa ja jättää fiksumman kuvan.

Ei mun kaverit tai sukulaisetkaan lähetä mulle tällaisia viestejä. Puhelut taas on asia erikseen. 

Ap

Vierailija
56/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, jos päivän mittaan satunnaisesti viestittelen jonkun kanssa ja keskustelussa on pitkiä taukoja eikä se ole reaaliaikaista. Mutta jos on intensiivisempi keskustelu meneillään ilman kovin pitkiä taukoja, niin kyllä minusta olisi erikoista käytöstä vain kadota selittämättä mitään. Ei siihen mitään hirveän pitkiä selityksiä tarvita, ihan vaan "Oli kiva jutella, mutta nyt pitää mennä iltatoimiin."

Vierailija
57/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"liibalaaba liibalaaba..."

"ok, palataan asiaan huomenissa".

Vierailija
58/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehkä kannata lähteä tuohon viestittelyyn edes mukaan vaan sanoo, että puhutaan sitten kotona, kun nähdään. Miten koulusta on aikaa viesitellä kaiket päivät? Ei kuulosta ihan normaalilta. 

Mutta ap:n tuttavan tekemänä sama asia onkin ihan normaalia?

Onko ap:n tuttava koululainen? Tarkoitin tuolla normaalilla, että miten tunneilta on mahdollista viestitellä pitkin päivää. 

Vierailija
59/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Linjoilla viittaa nyt siihen, että näkyy olevan keskustelussa paikalla. Jokaisella on kyllä oikeus omaan elämään puhelimen ulkopuolellakin, mutta koska kommunikaatio nyt on niin paljon puhelimesta kiinni niin silloin kannattaa vaan olla kohtelias ja ilmoittaa, kun ei ole enää saatavilla. Se, että ei ole tavoitettavissa 24/7 ei minusta tarkoita sitä, että voit hävitä keskustelusta mitään sanomatta ja jatkaa sitä kun itsellesi sopii. Koska nykyaika on mitä on, olisi ihan kohteliasta vaikka sitten sanoa kavereille/perheelle/työnantajalle, että en vastaa sähköpostiin tai viesteihin tiettyinä aikoina ja joskus vastaaminen voi kestää. Eipähän tule väärinymmärryksiä.

Vierailija
60/183 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Linjoilla viittaa nyt siihen, että näkyy olevan keskustelussa paikalla. Jokaisella on kyllä oikeus omaan elämään puhelimen ulkopuolellakin, mutta koska kommunikaatio nyt on niin paljon puhelimesta kiinni niin silloin kannattaa vaan olla kohtelias ja ilmoittaa, kun ei ole enää saatavilla. Se, että ei ole

Ihan jokaisessa pikaviestisovelluksessa ei ole mitään "paikalla"-tietoa, niitä kun on olemassa muitakin kuin whatsapp.