Uusi tuttava suuttui kun "katosin" kesken viestittelyn?!
Juteltiin siis ihan niitä näitä iltasella ja siinä vaiheessa mun piti alkaa puuhata kaikenlaista, mennä kauppaan, tehdä työeväitä, käydä suihkussa jne. ja laitoin luonnollisesti puhelimen pois käsistäni. Kun sain nämä kaikki askareet tehtyä, niin kello oli jo niin paljon, että oli aika mennä nukkumaan. Seuraavana iltapäivänä sain sitten kiukkuisen viestin siitä, että tämä ihminen oli nyt valtavan huolissaan siitä, että olin yhtäkkiä vaan kadonnut.
Odotatteko oikeasti ihmisiltä jotain päätöstä rupatteluun? Mua jotenkin ärsyttää ajatuskin siitä, että mun pitäisi raportoida toiselle ihmiselle tekemisistäni.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Jos toisella on selkeästi jokin juttu kesken niin olen sen verran fiksu että laitan kyllä viestin että palataan myöhemmin.
No kun ei ollut mitään juttua kesken vaan tuollaista yleistä höpinää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toisella on selkeästi jokin juttu kesken niin olen sen verran fiksu että laitan kyllä viestin että palataan myöhemmin.
Johan tässä tuli ilmi että ei ollut "juttu kesken", vaan jotain koiravideoiden lähettelyä...
Jos mä lähetän jonkun videon kaverille niin odotan siihen kyllä kommenttia. Edes peukkua tai jotain.
Miten voi olla, että ihmiset ei osaa edes alkeellisimpiakaan käytöstapoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No nyt tiedät, että se mikä sulle on jotain mitä lie höpinää, on toisille keskustelua ja keskustelu pitää lopettaa nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan tässä tuli ilmi että ei ollut "juttu kesken", vaan jotain koiravideoiden lähettelyä...
Jos mä lähetän jonkun videon kaverille niin odotan siihen kyllä kommenttia. Edes peukkua tai jotain.
Miten voi olla, että ihmiset ei osaa edes alkeellisimpiakaan käytöstapoja?
Missä lukee, että en reagoinut tähän videoon mitenkään?
Ap
Yleensä vastaan viesteihin silloin, kun on aikaa ja en välttämättä vastaa viesteihin heti, mutta jos on tilanne, että viestitellään puolin ja toisin nopeaan tahtiin, niin silloin laitan siihen viimeiseen viestiin, että sori nyt pitää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No nyt tiedät, että se mikä sulle on jotain mitä lie höpinää, on toisille keskustelua ja keskustelu pitää lopettaa nätisti.
Jos vaihdat jonkun kanssa vaikka kaksi viestiä niin päätätkö tämänkin viestittelyn kirjoittamalla "moikka, pitää mennä"? Pitäisin tuollaista todella outona toimintana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos vaihdat jonkun kanssa vaikka kaksi viestiä niin päätätkö tämänkin viestittelyn kirjoittamalla "moikka, pitää mennä"? Pitäisin tuollaista todella outona toimintana.
Ap
Aloituksessa sä itsekkin sanot että katosit kesken viestittelyn Sitten kun sille sanotaan että ei tuo ole kohteliasta niin rupeat puhumaan kahdesta viestistä ja oudosta toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No otsikoi sitten toisin, just itte sanot että katosit kesken viestittelyn. Sellanen provo tämä.
Vaihteeksi yksi aloitus, josta ei tiedä, onko sen tarkoitus provoilla vai onko aloittaja esim. autismin kirjolla.
Vaikka viestittelynne olisi ollut mielestäsi vain "höpinää" tai videoiden lähettelyä, niin on silti fiksua ja kohteliasta ilmoittaa viestittelykaverille, että nyt vetäydyn iltapuuhien pariin, jutellaan taas myöhemmin, moikka. Mitään sanomatta keskustelusta häipyminen antaa kenestä tahansa moukkamaisen ja tökerön kuvan. Joku voi myös huolestua, että olet saanut sairauskohtauksen, jos yhtäkkiä vain häviät linjoilta. Niinhän viestittelykaverisi jo säikähti, että sinulle olisi sattunut jotain, kun vain katosit kesken kaiken. Et sinä varmaan kasvotusten jutellessakaan vain häivy tuosta noin vaan, vaikka keskustelunne olisikin vain jotain koiravideoille naureskelua?
Itse en olisi kuvaamassasi tilanteessa varsinaisesti suuttunut mutta kylläkin lopettanut viestittelyn omalta osaltani siihen. Olen väsynyt opettamaan perustason sosiaalisia taitoja aikuisille ihmisille enkä sitä ilman palkkaa enää suostu tekemään.
Ymmärrän aloittajaa jollain tapaa. Tyttäreni viestittelee koulusta kaiket päivät ja suuttuu, jos lähden pois wa- keskustelusta, vaikka käydäkseni vessassa. "Et sä voi noin lähtee kesken kaiken." Ärsyttää olla puhelin liimaantuneena käteen koko ajan. Täytyy aina keksiä joku tekosyy lopettaa viestittely, mikä on vaikeaa, kun tytär tietää kyllä, että mulla ei ihmeempiä hommia yleensä ole.
Laitoit puhelimen pois käsistäsi, puuhailit omiasi ja lopulta menit nukkumaan?
Katkaisitko sinä sen puhelun? Vai jätitkö linjan auki?
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että onkohan tää joku sukupolvikysymys, kun kyseessä on vähän vanhempi ihminen. Nuoret ihmiset harvoin lähettelee mitään "moikka, täytyy mennä" vaan juttu jatkuu sitten kun jatkuu ilman, että sitä välillä katkaistaan.
Ap
Puhutte jatkossa vain puhelimessa. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Aloituksessa sä itsekkin sanot että katosit kesken viestittelyn
Mutta mihin vedät sen rajan milloin pitää jättää jotain hyvästejä?
Ap
Kyllä sen tajuaa, jos toinen on linjiolla ja odottaa vastausta, joten silloin on hyvä sanoa, että jatketaan keskustelua myöhemmin.
Taas yksi autisti jankkaa. Miksi edes aloitit tämän keskustelun, kun mikään vastaus ei kelpaa. Taisit luulla, että me kaikki tulemme yhdessä haukkumaan kaverisi ja ylistämään paremmuuttasi. Sinulle on kuitenkin kaikki sanoneet, että käyttäydyt pällisti. Miksi edelleen jatkat jankuttamista? Ei voi olla suuri vaiva kirjoittaa "sori täytyy mennä, heippa".
Vierailija kirjoitti:
Onko ap autistinen?
"Nyt pitää mennä. Moi!"
On. Perus käyttäytymissäännöt on autisteille hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajaa jollain tapaa. Tyttäreni viestittelee koulusta kaiket päivät ja suuttuu, jos lähden pois wa- keskustelusta, vaikka käydäkseni vessassa. "Et sä voi noin lähtee kesken kaiken." Ärsyttää olla puhelin liimaantuneena käteen koko ajan. Täytyy aina keksiä joku tekosyy lopettaa viestittely, mikä on vaikeaa, kun tytär tietää kyllä, että mulla ei ihmeempiä hommia yleensä ole.
No ei ehkä kannata lähteä tuohon viestittelyyn edes mukaan vaan sanoo, että puhutaan sitten kotona, kun nähdään. Miten koulusta on aikaa viesitellä kaiket päivät? Ei kuulosta ihan normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen tajuaa, jos toinen on linjiolla ja odottaa vastausta, joten silloin on hyvä sanoa, että jatketaan keskustelua myöhemmin.
Linjoilla :D Nykyään kaikki on koko ajan linjoilla eikä kukaan varsinaisesti poistu mihinkään ellei lähde johonkin verkkojen ulottumattomiin tai vankilaan. Siksi tuntuu oudolta ajatukselta ilmoittaa, että "pitää mennä", kun en varsinaisesti mene oikeastaan mihinkään. Ymmärrättekö? Vastustan myös sitä, että kaikkien pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ehkä kannata lähteä tuohon viestittelyyn edes mukaan vaan sanoo, että puhutaan sitten kotona, kun nähdään. Miten koulusta on aikaa viesitellä kaiket päivät? Ei kuulosta ihan normaalilta.
Mutta ap:n tuttavan tekemänä sama asia onkin ihan normaalia?