Uusi tuttava suuttui kun "katosin" kesken viestittelyn?!
Juteltiin siis ihan niitä näitä iltasella ja siinä vaiheessa mun piti alkaa puuhata kaikenlaista, mennä kauppaan, tehdä työeväitä, käydä suihkussa jne. ja laitoin luonnollisesti puhelimen pois käsistäni. Kun sain nämä kaikki askareet tehtyä, niin kello oli jo niin paljon, että oli aika mennä nukkumaan. Seuraavana iltapäivänä sain sitten kiukkuisen viestin siitä, että tämä ihminen oli nyt valtavan huolissaan siitä, että olin yhtäkkiä vaan kadonnut.
Odotatteko oikeasti ihmisiltä jotain päätöstä rupatteluun? Mua jotenkin ärsyttää ajatuskin siitä, että mun pitäisi raportoida toiselle ihmiselle tekemisistäni.
Kommentit (183)
Normaalia se on viestittää esim. oli kiva rupatella, nyt täytyy lopettaa.
Mut jos sulla ärsyttää raportointi tekemisistäsi, miksi raportoit tähän noin tarkkaan mitä sun piti tehdä viestittelyn lopetettuasi?
Vierailija kirjoitti:
No onhan se vähän outoa jos on keskustelu kesken ja yhtäkkiä toinen lakkaa vastaamasta.
Kyllä mä päätän keskustelun sanomalla esim. Palataan aiheeseen myöhemmin, pitää tehdä vielä xl asiat, moikka.
Ehkä ymmärrän, jos kyse on oikeasti keskustelusta eikä vaan höpinästä. Mutta onko sekään suuttumisen asia? Itse ainakin ymmärrän sanomattakin, että elämässä on paljon muitakin velvollisuuksia kuin puhelimella roikkuminen.
Ap
Ymmärrätkö myös sen, että jollain toisella ihmisellä voi olla erilainen suhtautuminen kännykän kautta tapahtuvaan jutusteluun kuin itselläsi? Se, mitä sinä pidät höpinänä, voi toiselle olla ihan live-keskustelua vastaava tilanne. Lähtisitkö kasvokkain tapahtuvasta keskustelusta pois kesken, sanomatta sanaakaan?
Mietin, että onkohan tää joku sukupolvikysymys, kun kyseessä on vähän vanhempi ihminen. Nuoret ihmiset harvoin lähettelee mitään "moikka, täytyy mennä" vaan juttu jatkuu sitten kun jatkuu ilman, että sitä välillä katkaistaan.
Ap
No ehkä ette sovi toisillenne, jos toisen mielestä toisen jutut on höpinää ja toisen mielestä ei. Ja mun mielestä mun työkaverin avautumiset on jonninjoutavaa höpinää, etten jaksais kuunnella mut hänelle ne työasioista avautumiset on tärkeää jutustelua.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö myös sen, että jollain toisella ihmisellä voi olla erilainen suhtautuminen kännykän kautta tapahtuvaan jutusteluun kuin itselläsi? Se, mitä sinä pidät höpinänä, voi toiselle olla ihan live-keskustelua vastaava tilanne. Lähtisitkö kasvokkain tapahtuvasta keskustelusta pois kesken, sanomatta sanaakaan?
Tämä toinen ihminen ei selkeästi myöskään ymmärtänyt mun suhtautumista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että onkohan tää joku sukupolvikysymys, kun kyseessä on vähän vanhempi ihminen. Nuoret ihmiset harvoin lähettelee mitään "moikka, täytyy mennä" vaan juttu jatkuu sitten kun jatkuu ilman, että sitä välillä katkaistaan.
Ap
Joo, nuorille pitää opettaa vähän käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä ette sovi toisillenne, jos toisen mielestä toisen jutut on höpinää ja toisen mielestä ei. Ja mun mielestä mun työkaverin avautumiset on jonninjoutavaa höpinää, etten jaksais kuunnella mut hänelle ne työasioista avautumiset on tärkeää jutustelua.
Todellakin on höpinää, jos keskustelun taso on "kato miten hauska koiravideo tässä".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän toisen tapa suhtautua oli jotenkin tärkeämpi kuin AP:n?
Ymmärrän AP:ta, itse saattaisin tehdä samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä toinen ihminen ei selkeästi myöskään ymmärtänyt mun suhtautumista.
Ap
Niin, mitä siitä? Haetko palstalta nyt jotain validitointia, että kyllä sinä olet tässä ihan oikeassa ja tämä toinen henkilö on ihan tyhmä, kun haluaa keskusteluihin lopetuksen?
Jos tämä tuttava oli niin valtavan huolissaan, niin miksi ei soittanut sinulle... Taisi vaan olla helposti suuttuvaa sorttia ja sellainen että kaikkien pitää toimia kuten hän itse toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän toisen tapa suhtautua oli jotenkin tärkeämpi kuin AP:n?
Ymmärrän AP:ta, itse saattaisin tehdä samoin.
Ei ollenkaan tärkeämpi, vaan erilainen. Hän ei kuitenkaan ole ilmeisesti kokenut tarpeelliseksi avautua jossain keskustelupalstalla ärtymyksestään toisen ihmisen tavasta hoitaa keskustelutilanteita.
Ei sitten tullut sulle mieleenkään että voisit ihan kohteliaasti ilmoittaa että nyt täytyy lopettaa/mennä, palataan asiaan?.. Tarkempaa ei tarvitse ruveta selittelemään eikä tilittelemään eikä välttämättä tarvitse asiaan palata eikä olla missään yhteyksissä mutta tuollainen ykskaks häviäminen keskustelusta silkkaa moukkamaisuutta. Kasvoitko kenties jossain katuojassa ja jäi alkeelliset käytöstavat oppimatta?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minusta kyse on käytöstavoista ja tietynlaisesta etiketistä, jota odotetaan noudatettavan myös viestitellessä. Jos toinen selvästi aktiivisesti kirjoittaa sinulle ja vastailee viesteihisi, eli on nyt sillä hetkellä saatavilla, niin juttu on teillä kesken. Jos sinä yksipuolisesti vaan häviät keskustelusta, niin se on vähän sama kuin jos kasvotusten päättäisit poistua paikalta kesken rupattelun. Ei mitään selittelyjä, kävelisit vaan pois taaksesi katsomatta. En ole mikään kovin vanha, juuri ja juuri kolmikymppinen nainen, mutta kyllä mä laitan viestin jos pitää ryhtyä muihin hommiin. Ihan vaan "sori, täytyy lähteä kauppaan, jutellaan myöhemmin" tai jotain vastaavaa, mikä nyt tilanteeseen sopii. Osoitan sillä vastapuolelle, että omalta puoleltani keskustelu jää nyt siihen ja samalla vastapuoli tajuaa, että en ole enää saatavilla. Vanhemmilla ihmisillä varmasti tämä korostuu, mutta olisin itsekin tuosta äkillisestä hiljaisuudesta loukkaantunut.
Tottakai sun pitää sanoa, että mun pitää nyt mennä, moikka. Ihan samalla tavalla kuin puhelimessa puhuessakin. Vai katkaisetko puhelun vaan kun kyllästyt?
Jos toisella on selkeästi jokin juttu kesken niin olen sen verran fiksu että laitan kyllä viestin että palataan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai sun pitää sanoa, että mun pitää nyt mennä, moikka. Ihan samalla tavalla kuin puhelimessa puhuessakin. Vai katkaisetko puhelun vaan kun kyllästyt?
En. Enhän minä varsinaisesti mennyt mihinkään enkä "katkaissut" puhelua. Siihen tuli vaan tauko.
Ap
No onhan se vähän outoa jos on keskustelu kesken ja yhtäkkiä toinen lakkaa vastaamasta.
Kyllä mä päätän keskustelun sanomalla esim. Palataan aiheeseen myöhemmin, pitää tehdä vielä xl asiat, moikka.