Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä puhutaan, että tuilla elävän pitäisi muuttaa halvempiin kuntiin. Kela ei kuitenkaan tue tätä.

Vierailija
25.03.2024 |

Eli jos toimeentulotuella oleva haluaisi muuttaa Helsingistä jonnekin Keiteleelle, niin sellaiseen ei Kelasta saa tukea, jos ei ole hyväksyttävää syytä (työ tai opiskelu) muuttaa toiselle paikkakunnalle. 

Kommentit (594)

Vierailija
41/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin tammikuussa kalliimmalle paikkakunnalle, koska siellä halvemmalla paikkakunnalla olisi jäänyt paljon enemmän maksettavaksi toimeentulotuen ruokarahasta. Nyt menee 2 euroa yli normin.

Vierailija
42/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei enää voi toimia niin, että aikuisia ihmisiä tuetaan rahallisesti aivan kaikessa. Nyt alkavat ajat, jolloin oikeasti pitää alkaa auttamaan itse itseään.

Hei vatipäinen idioottivajakki - millä ihmeellä sinä kuvittelet ihmisen muuttavan, jos sitä rahaa ei ole? Etkö sinä tosiaan tajua, miten tajuttoman tyhmää tuo auttamaan itse itseään -lässytys oikein on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy irtaimisto. Pidä vain se, mitä ei voi korvata eli lähinnä valokuvia ja jotain muistoesineitä. Siitä saat rahaa itsesi siirtämiseen muualle ja takuuvuokran. On helppo muuttaa. Romua saa aina lisää. 

Minun nähdäkseni olisi aika tyhmää yhteiskunnan maksaa jonkun muutto muuttofirman palveluita käyttäen. Ne taksat on niin isoja, että siinä irtaimiston arvo on pienempi. 

Minun tuttavapiirissä muutot tehdään talkoina kavereiden kesken. Pakettiautoja saa vuokrattua edullisesti. Peräkärry maksaa 20€/päivä. Rahaa olisi ostaa palvelu, mutta ehkä niillä juuri siksi on sitä rahaa, että mietitään mihin niitä euroja kannattaa käyttää - ja mihin ei. 

Vierailija
44/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukea siihen ja tukea tuohon. Yhyy, miks mä en saa enemmän tukea! 😂

Vierailija
45/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt elämässä taaksepäin. Olin nuorena sitä mieltä, että töitä riittää ja lakot on kiristystä ja elää mukavasti, vaikka ei ole aina rahaa. Tai edes asuntoa ja aina löytyi joku halpa pimeästi eteenpäin vuokrattu opiskelijakämppä tms. Ja ihan sama missä asun, kavereita löytyy baarista kuin baarista. 

Minulla oli kolmio lähentää Helsingin keskustaa yms. Terveys meni ja sen mukana työ. Pikkuhiljaa meni muutkin asiat, esim ansiosidonnainen yms. Nyt olen riippuvainen kavereista ja kelasta ja lääkkeistä yms. 

Maailma ei ole enää niin helppo kuin annatte ymmärtää. Stressiä ja kipua joka päivä ja siihen päälle vityuilut. 

Jatkoin yhteen aikaan paljon veroja, mutta en niin paljon, että olisin loppuelämäni plussan puolelle. Tervetuloa elämääni ratkaisemaan raha-asiat. Ilman tukia. 

Vierailija
46/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus elämässä pitää vaan maksaa itse asioita itselleen ei aina joka asiaan voi pummia muilta rahaa

Sitä ei vai voi olla ihmettelemättä, miten tajuttoman typeriä jotkut ovat noissa kommenteissaan. Mitenkähän ihmeessä sinä kuvittelet, että toimeentulotuella oleva maksaa sen asian itse itselleen, kun ne rahat on pitänyt jo käyttää ensin, ennen kuin voi olla edes toimeentulotuella? Siis hyvin yksinkertaisesti jos olet toimeentulotuella, sinulla ei voi olla rahaa maksaa mitään tällaista itse. Miten joku typerä pahvi ei tuon vertaa tajua?

Vierailija
47/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei enää voi toimia niin, että aikuisia ihmisiä tuetaan rahallisesti aivan kaikessa. Nyt alkavat ajat, jolloin oikeasti pitää alkaa auttamaan itse itseään.

Miten se ennen pystyi tukemaa? Silloin oli asiat hyvin. Ihmiset osti suomalaisia tuotteita, eikö tilannut Kiinasta. Töitä riitti. Nyt ei oikeasti ole töitä. 

No ei se tukenut mitenkään. Sosiaalietuudet ovat aika uusi juttu. Ei niitä ollut esim. 1800-luvulla ollenkaan. Silti ihmiset pärjäsivät. 

Köyhät EIVÄT pärjänneet 1800-luvulla. Tajuatko sinä pentu, minkälaista elämä oli ihan 1940-luvun Suomessa useimmille? Kukaan täysjärkinen ei toivo sitä takaisin. Suomalaisilla on joku geenivirhe

Hyvin pärjäsivät, kun sinun sukusikin on jatkununut näihin päiviin saakka. Katsos lapsonen kun ihminen, joka ei pärjää kuolee pois ilman jälkeläisiä. Eli sinuakaan ei olisi täällä raivoamassa, jos sinun esivanhempasi eivät olisi pärjänneet köyhinä. 

Vierailija
48/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tässä myös katsellut edullisempia asuntoja, kun oma asunto on 20e yli tämän kunnan vuokran. Kaikki 30 neliön kokoiset yksiöt täällä, jotka eivät ole noilla pelottavilla ja vaarallisilla alueilla maksavat yli 600e, mikä on sitten yli 80e sen hyväksyttävän rajan.

En tiedä mitä tehdä. En haluaisi muuttaa vaaralliselle alueelle, sellaisessa kun olen kerran asunut ja minulta varastettiin kaikki.

Vierailija
49/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te tukiluukuttajat muuttotukea sossusta (kykyään Kelasta) saatte, olette aina saaneet. Turha yrittää valehdella taas ja yrittää selitellä miksei yhtään mitään voi ikinä oman tilanteensa eteen tehdä.

Vierailija
50/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit samassa tilanteessa kuin moni tuen saaja on, niin itkisit itsekkin. Ulkopuoliset luulee, että tukia tulee valtavasti. Yhyy miksi maksan veroja? Yhyy miksi bensa on kallista. Yhyy miksi on lakkoja. Yhyy miksi en saa naista. 

Vierailija
51/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti nainen? Miksi olet yksin, etkä parisuhteessa? Ota sellainen mies joka käy edes jossain työssä, ja jolla on auto.

Vierailija
52/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit samassa tilanteessa kuin moni tuen saaja on, niin itkisit itsekkin. Ulkopuoliset luulee, että tukia tulee valtavasti. Yhyy miksi maksan veroja? Yhyy miksi bensa on kallista. Yhyy miksi on lakkoja. Yhyy miksi en saa naista. 

No ihan siksi maksan veroja, että sinä saisit vinkua täällä, miten vähän saat vastikkeetonta rahaa. Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
53/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy irtaimisto. Pidä vain se, mitä ei voi korvata eli lähinnä valokuvia ja jotain muistoesineitä. Siitä saat rahaa itsesi siirtämiseen muualle ja takuuvuokran. On helppo muuttaa. Romua saa aina lisää. 

Minun nähdäkseni olisi aika tyhmää yhteiskunnan maksaa jonkun muutto muuttofirman palveluita käyttäen. Ne taksat on niin isoja, että siinä irtaimiston arvo on pienempi. 

Minun tuttavapiirissä muutot tehdään talkoina kavereiden kesken. Pakettiautoja saa vuokrattua edullisesti. Peräkärry maksaa 20€/päivä. Rahaa olisi ostaa palvelu, mutta ehkä niillä juuri siksi on sitä rahaa, että mietitään mihin niitä euroja kannattaa käyttää - ja mihin ei. 

Mutta kun ei ole kavereita kun valtion mielestä ei saa olla kavereita, tuttavia, seurustelukumppania, sukulaisia eikä saa edes kenellekään puhua saati edes moikata ketään! Tukiverkkoja ei saa olla ja jos niitä on niin pitää muuttaa mahdollisimman kauas, että nitä ei varmasti ole!

Kaikilla ei ole myöskään varaa ajokorttiin eikä autoon eikä kaikki ole ajokuntoisia tai hyviä ajamaan autoa.

Näin isommin ajateltuna tämähän hyödyttää vain erästä tiettyä tunnettua ja suurta muuttofirmaa olisiko peräti korruptiota!?!

Vierailija
54/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa täälläkin miten kakarat, max parikymppiset nyky-yhteiskunnan turvottamat ja laiskistuttamat oikein haaveilevat menneiden aikojen pulavuosista. Eivät pöntöt tajua että myös heiltä lähtisivät pelit ja vehkeet eikä se iskukki ja äityli loputtomiin poikaa elätä. Työpaikkakin voi lähteä milloin vain niin kuin muiltakin ja latteuksia lateleva pentu pääsisi nauttimaan niistä ennen sotia syntyneiden kärsimyksistä. Mitäköhän nämä urbot oikein katselevat netissä, tuntuu olevan joku villitys näihin satojen vuosien takaisiin kurjistamisiin. Parikymppinen kertomassa meille miten sosiaalietuudet toimivat ennen sotia ja kuinka nykyäänkin pitäisi elää niin :) 

Vierailija
55/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei ole kavereita kun valtion mielestä ei saa olla kavereita, tuttavia, seurustelukumppania, sukulaisia eikä saa edes kenellekään puhua saati edes moikata ketään! Tukiverkkoja ei saa olla ja jos niitä on niin pitää muuttaa mahdollisimman kauas, että nitä ei varmasti ole!

Kaikilla ei ole myöskään varaa ajokorttiin eikä autoon eikä kaikki ole ajokuntoisia tai hyviä ajamaan autoa.

Näin isommin ajateltuna tämähän hyödyttää vain erästä tiettyä tunnettua ja suurta muuttofirmaa olisiko peräti korruptiota!?!

Sattuuko sinua johonkin vai mitä hourailet? 

Vierailija
56/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki pitäisi saada Kelalta? Ei minunkaan muuttokulujani Kela ole ikinä tukenut sentilläkään. Silti olen pystynyt muuttamaan jopa maasta toiseen. 

Sinulla varmaan oli rahaa muuttaa. Toimeentulotuella olevalla ei ole. Miten tuo voi olla mitenkään epäselvää surkeimmallekaan idioottivajakille?

Ilman euroja muutto ei ole yhtään mitenkään mahdollista. 

Vierailija
57/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö teidän lukea ensin Kelan sivuja ja öyhöttää vasta sitten?

Vierailija
58/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa ei vain hallitse talousasioita. Oli kyseessä palkallaan toimeentuleva tai tt-tuen varassa elävä.  Tuet kyllä riittää. Jos eletään järkevästi ja ymmärretään ettei sitä löysää ole kuin korkeintaan 100e/kk.

Vierailija
59/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan siksi maksan veroja, että sinä saisit vinkua täällä, miten vähän saat vastikkeetonta rahaa. Oliko muuta kysyttävää?

Ja kukahan maksaa tämän aamusta yöhön pöivästä päivään vuodesta toiseen vinkumisen palstoilla? Olisiko peräti maksullista toimintaa ja onko niistä ilmoitettu verottajalle tulot?

Vierailija
60/594 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki pitäisi saada Kelalta? Ei minunkaan muuttokulujani Kela ole ikinä tukenut sentilläkään. Silti olen pystynyt muuttamaan jopa maasta toiseen. 

Sinulla varmaan oli rahaa muuttaa. Toimeentulotuella olevalla ei ole. Miten tuo voi olla mitenkään epäselvää surkeimmallekaan idioottivajakille?

Ilman euroja muutto ei ole yhtään mitenkään mahdollista. 

Älä vaahtoa, surkea idioottivajakki! 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi