Täällä puhutaan, että tuilla elävän pitäisi muuttaa halvempiin kuntiin. Kela ei kuitenkaan tue tätä.
Eli jos toimeentulotuella oleva haluaisi muuttaa Helsingistä jonnekin Keiteleelle, niin sellaiseen ei Kelasta saa tukea, jos ei ole hyväksyttävää syytä (työ tai opiskelu) muuttaa toiselle paikkakunnalle.
Kommentit (594)
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei enää voi toimia niin, että aikuisia ihmisiä tuetaan rahallisesti aivan kaikessa. Nyt alkavat ajat, jolloin oikeasti pitää alkaa auttamaan itse itseään.
Miten se ennen pystyi tukemaa? Silloin oli asiat hyvin. Ihmiset osti suomalaisia tuotteita, eikö tilannut Kiinasta. Töitä riitti. Nyt ei oikeasti ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei enää voi toimia niin, että aikuisia ihmisiä tuetaan rahallisesti aivan kaikessa. Nyt alkavat ajat, jolloin oikeasti pitää alkaa auttamaan itse itseään.
Jenkkilässä ei ole asevelvollisuutta, vaan valtion kustantama ammattiarmeija. Eikä jenkkilässä makseta niin paljon veroja kuin Suomessa. Jos siis aletaan purkamaan hyvinvointiyhteiskuntaa, sen pitää näkyä muullakin tavalla kuin hylkäämällä vähäosaiset oman onnensa nojaan.
Miksi kaikki pitäisi saada Kelalta? Ei minunkaan muuttokulujani Kela ole ikinä tukenut sentilläkään. Silti olen pystynyt muuttamaan jopa maasta toiseen.
Eivätkö ihmiset osaa enää edes muuttaa ilman Kelaa? Pitkälle on holhousvaltio mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mutta niin hyvinvointiyhteiskunta toimii, ja elämme suurimpia vaurauden aikoja Suomen historiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se ennen pystyi tukemaa? Silloin oli asiat hyvin. Ihmiset osti suomalaisia tuotteita, eikö tilannut Kiinasta. Töitä riitti. Nyt ei oikeasti ole töitä.
No ei se tukenut mitenkään. Sosiaalietuudet ovat aika uusi juttu. Ei niitä ollut esim. 1800-luvulla ollenkaan. Silti ihmiset pärjäsivät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki pitäisi saada Kelalta? Ei minunkaan muuttokulujani Kela ole ikinä tukenut sentilläkään. Silti olen pystynyt muuttamaan jopa maasta toiseen.
On ihan oma vikasi ettet ole hankkinut tarpeeksi irtaimistoa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä Kelaa tarvitset? Tavarat reppuun ja talsimaan. Ei minullakaan ollut 16-vuotiaana kuin VR:n menolippu ja se, mitä kannoin.
Itsensä yläpeukuttaminen on noloa. Se mitä joku teki 16-vuotiaana ei EHKÄ ole ole vertailukelpoinen nykypäivän aikuisen elämään ja esim muuttoihin lol.
Vierailija kirjoitti:
Joskus elämässä pitää vaan maksaa itse asioita itselleen ei aina joka asiaan voi pummia muilta rahaa
EK ehdottaa että itä-suomeen pitäis maksaa tukia, joten voihan sitä maksaa asukkaillekin.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset osaa enää edes muuttaa ilman Kelaa? Pitkälle on holhousvaltio mennyt.
No tämä. Kohta varmaan vaaditaan Kelaa pyyhkimään persekin, kun eihän sitä nyt mitenkään voi itse vessapaperia hommata.
Vierailija kirjoitti:
Helppo ratkaisu, hommaa se työ- tai opiskelupaikka. Liiku elämässä eteenpäin äläkä käytä energiaa käsi ojossa märisemiseen.
opiskeluhan oli pahasta, ei sellaista saa ehdottaa. Töihin sitä pitää vaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansaneläkelaitos perustettiin 16.12.1937.
Sitä ennen pärjättiin ihan ilman yhteiskunnan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se tukenut mitenkään. Sosiaalietuudet ovat aika uusi juttu. Ei niitä ollut esim. 1800-luvulla ollenkaan. Silti ihmiset pärjäsivät.
Jep 1800-luvulla oli syöpäläisiä täynnä olevat vanhustentalot, irtolaisia, maaorjuuden, rikollisten asuttamia hökkelikyliä ja kovia huumeita ilman reseptiä
Hei oikee tosi nyt kaikkuen täytyy osallistua tämän velkalaivan kurssin kääntämiseen,eihän Petterin voida okelttaa sitä yksin tekevän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan oma vikasi ettet ole hankkinut tarpeeksi irtaimistoa.
On ihan oma vikasi ettet ole hankkinut tarpeeksi resursseja muuttoa varten. Myy vaikka sitä irtaimistoasi niin on vähemmän kannettavaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät EIVÄT pärjänneet 1800-luvulla. Tajuatko sinä pentu, minkälaista elämä oli ihan 1940-luvun Suomessa useimmille? Kukaan täysjärkinen ei toivo sitä takaisin. Suomalaisilla on joku geenivirhe, en ole tavannut muun maalaisia jotka oikein tahtovat että omaa kansaa kurjistetaan ja haaveilevat elämästä jossain menneiden aikojen pulavuosissa.
Olen muuttanut elämäni aikana - myös totaalisen persaukisena - yhteensä 15 kertaa. Koskaan ei ole kukaan tukenut rahallisesti enkä ole sitä pyytänyt. Mutta tämän päivän suomalainen työtön on valmis käyttämään energiansa mieluummin muutosvastarintaan, valittamiseen ja tekosyiden keksimiseen jotta ei tarvitsisi luopua saavutetuista eduista, nähdä vaivaa tai tehdä mitään uhrauksia
Jep 1800-luvulla oli syöpäläisiä täynnä olevat vanhustentalot, irtolaisia, maaorjuuden, rikollisten asuttamia hökkelikyliä ja kovia huumeita ilman reseptiä
On niitä 2020-luvullakin. Yllättikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkilässä ei ole asevelvollisuutta, vaan valtion kustantama ammattiarmeija. Eikä jenkkilässä makseta niin paljon veroja kuin Suomessa. Jos siis aletaan purkamaan hyvinvointiyhteiskuntaa, sen pitää näkyä muullakin tavalla kuin hylkäämällä vähäosaiset oman onnensa nojaan.
Mitä ihmettä sinä horiset?
"teidän"? Ketäköhän sinä nyt teitittelet? Alkaako suomivihaajalla taas muna kovettua, kohta on taas ketju täynnä mielenvikaisia vihaviestejä missä syljetään työttömien päälle.