Miesystävä ujuttaa pikkuhiljaa lastaan mun hoidettavaksi
En periaatteessa edes olisi halunnut alkaa seurustella pikkulapsen isän kanssa, mutta jotenkin siinä vaan niin kävi. Mies ei kertonut lapsesta heti, enkä älynnyt kysyä, mies kun on jo yli 50v.
Nyt 3kk seurusteltu ja lapsi minulle esitelty. Ei asuta miehen kanssa, mutta vietetään paljon aikaa yhdessä ja pääsääntöisesti mun luona. Lastakin on nyt muutaman kerran tuonut mun luo. Kaupassa ollaan vuorotellen ostettu viikonlopun ruuat ja musta tuntuu hassulta, että mun pitäisi ruokkia myös tämä lapsi. En halua olla nipo, mutta en halua että minua käytetään maksumiehenä, lapsenvahtina, viihdyttäjänä. En. Yhtään. Isänsä ei jaksa kokoaikaa kuunnella lapsensa jatkuvaa puhetulvaa, joten lapsi kinuaa huomiota sitten minulta. Ja kaupassa ja mun kotons kinuaa ties mitä herkkuja, minulta. Miten saisin fiksusti tähän stopin? Yötä lapsi ei mun luona ole, eikä tule, sen olen saanut pidettyä.
Kommentit (229)
Jos lapsi on ollut sun luona vasta muutaman kerran (2-4 kertaa?) ja vuorottelette siitä kumpi maksaa ruoat kaupassa, niin realistisesti olet siis maksanut ruokaostokset 1-2 kertaa. En ehkä itse tuossa vaiheessa vielä sanoisi, että maksumieheksi on jouduttu. Toki on ok olla huolestunut siitä, että kehittyykö tilanne siihen. Itse pistäisin ajattelemattomuuden piikkiin.
Kun olette sun luonasi, niin on ymmärrettävää, että lapsi tulee juttelemaan sulle. Omituinen ajatus, että hänen pitäisi vaan kommunikoida isänsä kanssa ja sä olisit ulkopuolella.
Mikäli et halua lasta luoksesi etkä halua lapsen puhuvan sulle, niin kannattaa erota. Ei ole reilua lasta kohtaan, että äitipuolena on joku, joka ei halua lapsen puhuvan hänelle eikä halua lapsen syövän maksamiaan ruokia.
Uusperhe ei oikein toimi jos toinen haluaa tehdä sellaista tarkkalinjaista sulle/mulle-jaottelua ruokien, keskustelun ja muun suhteen.
Jos tämä tarina on totta, niin se kertoo valitettavasti erittäin huonosta miehestä, joka ei ole todellakaan kunnollista parisuhde-, taikka isäainesta. Naiset kiinnostavat vain sängyssä, lastenhoitajina ja ruoanlaittajina, ja ilmeisesti siivoojina, jos mies viisikymppisenä ei osaa edes omaa kämppäänsä pitää kondiksessa. Hyi hitto, mikä luuseri! Suosittelen ap:lle sianjättöä...
Christiiina kirjoitti:
Miksi te AP sovitte tapaamiset enimmäkseen sun asunnolle?
Vastaa AP!
Miehenä tämä tapahtuu aina. Että ihan hyvät tasa.arvot jos se sun mies tekee sulle samaa mitä jokainen nainen tekee miehille.
"Pelkään vaan, että mies välttelee etukäteen ilmoittamista, koska sitten peruisin tapaamisen, mutta en kehtaisi olla päästämättä sisälle jos ovat jo ovella "
Näinhän mies tekee juuri nyt :D.
Vierailija kirjoitti:
En olisi tuollaisen kanssa. Mutta jos välttämättä haluat olla niin sovi tapaamiset vain lapsivapaille. Tapaa lasta korkeintaan pieniä hetkiä niin että käytte yhdessä jätskikioskilla jätskillä ja anna miehen mennä jonottamaan, pyydä häntä tuomaan sinulle tietty jätski ja odota itse kioskin vieressä. Ja jatka siitä omiin menoihin, mies voi jatkaa lapsen kanssa kotiinsa.
Voit selittää asian fiksusti ja hienosti niin, että koet, että olette tunteneet vasta niin vähän aikaa, että haluaisit ensin rauhassa tutustua ensin vain mieheen, ja sitten jos suhde syvenee, niin vasta sitten myös lapseen. Jos tämä ei miehelle sovi ( kuten todennäköisesti ei sovi), niin tiedät, että hän etsii vain lapsenpiikaa, maksumiestä, pillua ja viihdyttävää, jolloin vaihdat seuraavaan.
Ap, olet ääliö, kaiketi myös persusaastaa. Hyi!
Julma totuus , mutta monista miehistä ei ole isäksi. Olihan vähän aikaa sitten lehtijuttu miehistä jotka ovat vastointahtoaan tulleet isäksi vaikka eivät olisi halunneet. Mulle on ainakin päivänselvää miksi tuokin lapsi vaatii jatkuvasti huomiota ja kinuaa asioita; lapsi aistii kyllä jos vanhempi ei häntä halua, ei huomioi eikä ylipäätänsä halua viettää lapsen kanssa kahdestaan aikaa ja samassa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei osta lapsensa ja omia ruokiaan. 😲 Ihme systeemiin olet alkanut.
Ei lapsi saa kinuta kylässä mitään. Pitää olle omat herkut tai sitten tyytyä siihen jos jotain tarjotaan mutta ei kerjätä eikä kylässä mennä kaapeille.
Niinpä. Ihmeelliseen kotileikkiin on ap lähtenyt 3 kuukauden tuttavuuden perusteella.
Nää tilanteet on tulleet yllättäen etukäteen suunnittelematta ja multa kysymättä 'Ville tulinkin tänään mukaan, ei kai haittaa'
Ap
Eli kaikki tosiaankin viittaa siihen, että miehelle on sovittu tapaamiset lapsen kanssa joka toinen viikonloppu (vaikka ap:lle muuta väittikin ja jätti aluksi tapaamiset väliin). Nyt ex vaatii miestä ottamaan lapset vuorollaan ja mies syyttää exäänsä ja ottaa m
Voi olla trolli, mutta kyllä näitä on. Minulla on yksi kaveri, jonka miehen ystävä tuli pienen lapsensa kanssa tämän miehen luokse viikonlopuksi kylään, ja olisi halunnut viettää " äijien aikaa" mm kaljoitellen, grillaten ja kuulumisia vaihtaen, ja hän automaattisesti oletti, että tämä ystäväni olisi hoitanut hänen lapsensa sillä välin, eli ruokkinut, pitänyt seuraa yms. No, kaverilleni ei tämä sopinut. Että lapsen isä.sai ihan itse pitää omasta lapsestaan huolta, ja kännäämiset ja yms jäi siihen. Miehet kyllä yrittää käyttää naisia hyväkseen , ja jättää hoito ja huoltovastuun naisille, jos mahdollista. Sillä tuo ap:niin tapauksessa kuulostaa olevan, jos on totta, eikä ole trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei osta lapsensa ja omia ruokiaan. 😲 Ihme systeemiin olet alkanut.
Ei lapsi saa kinuta kylässä mitään. Pitää olle omat herkut tai sitten tyytyä siihen jos jotain tarjotaan mutta ei kerjätä eikä kylässä mennä kaapeille.
Niinpä. Ihmeelliseen kotileikkiin on ap lähtenyt 3 kuukauden tuttavuuden perusteella.
Nää tilanteet on tulleet yllättäen etukäteen suunnittelematta ja multa kysymättä 'Ville tulinkin tänään mukaan, ei kai haittaa'
Ap
Tätä sanotaan:" Ovi päin naamaa" - neuvottelutaktiikaksi. Kertoo kyllä kaiken miehestä. Eli hyväksikäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi sen tulla isä viikonloppuna sun luokse, kun sinä tiskaat, kokkaat yms. Muuten mies joutuisi itse kotonaan tiskaamaan myös lapsensa sotkemat astiat yms.
Just. Ja vielä maksat ruuat, ja pidät lapselle seuraa. Mies istuu sohvalla, ja katsoo urheilua 👍👍👍
Kerro nyt mikä tässä miehessä nyt sinua oikein viehättää? Ei heti alusta kertonut totuutta perhetilanteestaan, on valmis jättämään väliin lasten tapaamisia, jos ne ei sulle käy, maksattaa sulla myös lasten osuuksia jne..
Onpa mies löytänyt sinusta ehtoisan emännän. Ostaa ruokaa ja ruokkii muksunkin. Hyvä piika sinusta tuli. Loistava hyväksikäyttökohde.
Eiköhän ap ole se mies josta puhutaan.
Kunhan tuli kokeilemaan millaiset jutut uppoaa muihin kun muuten voisi olla mahdotonta toisten ihmisten (myös lapsensa) kustannuksella lokkeilu.
Lapsen äiti ei välttämättä edes tiedä että miehellä on suhde. Voi myös olla ettei tiedä olevansa exä.
Tyhmä/sairas täytyy kuitenkin olla jos ei tajua olla yhteydessä siihen lapsen äitiin tai viranomaisiin jos tapailumies toistuvasti tuo sen lapsensa ruokittavaksi ym toisen nurkkiin kun kotona on niin sotkuista. Rahatkin varmaan loppu kun exää täytyy elättää 🙄
Oikeesti. Mies on varmaan tosi ihgu kun ei haottaa ettei raukka osaa huolehtia itsestään ja vielä valehteleekin.
Ksikesta muustahan toki puhuu totta. Ensimmäisen ja viimeisen kerran valehti tai jätti kertomatta että sattuu olemasn yksi alaikäinen lapsi..
Ei s aatana mikä suhde! Ap on puusilmä ja katselee kaikkia miehen valheita läpi sormien!
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt mikä tässä miehessä nyt sinua oikein viehättää? Ei heti alusta kertonut totuutta perhetilanteestaan, on valmis jättämään väliin lasten tapaamisia, jos ne ei sulle käy, maksattaa sulla myös lasten osuuksia jne..
Ja seurustelua takana vain kolme kuukautta. Jos aloiutus on totta, niin on kyllä hyväksikäytön mestari tämä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkään sortin perhe-elämä ei ole suunnitelmissa, vaan kahden aikuisen suhde. Ihan sama vaikka miehellä olis 10 lasta, mutta en halua heitä elämääni. Mies ei maininnut tätä nuorempaa lasta aikaisemmin, kun hänellä ei ollut juurikaan velvoitteita tätä tavata tai hoitaa muutoin kuin silloin tällöin kun hänelle itselle sopi. Nyt tilanne näyttää muuttuneen, ja suuntaan johon minä en halua lähteä. Mies todennäköisesti lakkaa taas tapaamasta lastaan, jos minä en ole siinä mukana.
Ap
Minkä ikäisestä lapsesta tässä oikein on kyse? Puhetulva mainittu, mistä itselle tulee mieleen joku leikki-ikäinen. Miten voit sanoa, ettei miehellä ole ollut velvotteita tavata tätä lasta? Kyllähän isän pitää lastaan tavata, vaikka ei olisi vielä lastenvalvojalla sopimusta tehty! Tai pikemminkin niin, että kyllähän isän kuuluu haluta tavata omaa las
Ehkä nainen (ex) hankkiutunut ilman miehen suostumusta raskaaksi? Silloin ymmärrän täysin ettei mies ole halunnut tavata lasta tasapuolisesti äidin kanssa. Kyllä ihmetyttää sekin että miten äidit oikein vaatimalla vaativat tasan samaa aikaa vapaata lapsistaan. Ompa aitoa äidinrakkautta..Itse olisin kuollut ikävää ja suruun jos exäni olisi vaatinut lapsia esim joka toinen vko hänen luokseen. No onneksi ei näin tehnyt ja lapset nyt jo aikuisia. Välit isäänsä ihan huiput silti
Kohta se jättää lapsen yksinään sun hoidettavaksi
Lasta ei oikein voi olla antamatta isälleen, koska lapsella on oikeus tavata isäänsä. Valvotut tapaamiset saa vain aivan ääritapauksille.