Miesystävä ujuttaa pikkuhiljaa lastaan mun hoidettavaksi
En periaatteessa edes olisi halunnut alkaa seurustella pikkulapsen isän kanssa, mutta jotenkin siinä vaan niin kävi. Mies ei kertonut lapsesta heti, enkä älynnyt kysyä, mies kun on jo yli 50v.
Nyt 3kk seurusteltu ja lapsi minulle esitelty. Ei asuta miehen kanssa, mutta vietetään paljon aikaa yhdessä ja pääsääntöisesti mun luona. Lastakin on nyt muutaman kerran tuonut mun luo. Kaupassa ollaan vuorotellen ostettu viikonlopun ruuat ja musta tuntuu hassulta, että mun pitäisi ruokkia myös tämä lapsi. En halua olla nipo, mutta en halua että minua käytetään maksumiehenä, lapsenvahtina, viihdyttäjänä. En. Yhtään. Isänsä ei jaksa kokoaikaa kuunnella lapsensa jatkuvaa puhetulvaa, joten lapsi kinuaa huomiota sitten minulta. Ja kaupassa ja mun kotons kinuaa ties mitä herkkuja, minulta. Miten saisin fiksusti tähän stopin? Yötä lapsi ei mun luona ole, eikä tule, sen olen saanut pidettyä.
Kommentit (229)
Jos seurustelet 50-vuotiaan miehen kanssa, eiköhän ole aika oppia olemaan lapsen seurassa.
Ei yllätä yhtään, että mies, etenkin vanhana lapsen hankkinut, haluaa että nainen hoitaa lasta.
Mitä odotat parisuhteelta?
Halusitko siis seurustella vanhan miehen kanssa olettaen, ettei miehellä enää tai ollenkaan olisi pieniä lapsia?
Sepä tässä onkin kun ne miehen lapsen hoitovuorot tulee aina tosi lyhyellä varoitusajalla. Ihan miten se exä milloinkin haluaa. Ei kiva, kun ihan koti-ilta sovittu ja ovelle ilmestyykin mies lapsensa kanssa. Aika tyly saa olla, että potkaisen siinä tilanteessa ulos. Viimeksi kyllä miehelle sanoin, että jatkossa tällaisesta on sovittava etukäteen. Pelkään vaan, että mies välttelee etukäteen ilmoittamista, koska sitten peruisin tapaamisen, mutta en kehtaisi olla päästämättä sisälle jos ovat jo ovella =(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko teillä on ikäeroa? Mies käyttää apta hyväksi, ja yleensä nämä sankarit tähtäävät nuorempiin eli naivinpeihin naisiin.
Täällä on jo kerottu, että ap:llä on aikuiset lapset ja mies n.50v.
Että ei ap kovin nuori voi olla, ja ellei ole ollut parin lapsen teiniäiti, niin ikäeroakaan tuskin mainittavasti.
No on vaan epätavallista, että aikuisikäinen nainen enää suostuu tuollaiseen. Ap kuulostaa max 30-vuotiaalta, kun edes miettii mitä tekisi. Vaikea uskoa että kukaan 40+ ikäinen olisi edes päästänyt yllätyslasta kynnyksen yli.
Päinvastoin. Vanha lapseton nainen kävisi hyvin äitipuoleksi mutta usein kai lapset olisivat vanhempia? Eikö mies muuten ottaisi uudeksikin puolisoksi hedelmällisyysikäisen, jos olisi saanut lapsen nuoremman kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Sepä tässä onkin kun ne miehen lapsen hoitovuorot tulee aina tosi lyhyellä varoitusajalla. Ihan miten se exä milloinkin haluaa. Ei kiva, kun ihan koti-ilta sovittu ja ovelle ilmestyykin mies lapsensa kanssa. Aika tyly saa olla, että potkaisen siinä tilanteessa ulos. Viimeksi kyllä miehelle sanoin, että jatkossa tällaisesta on sovittava etukäteen. Pelkään vaan, että mies välttelee etukäteen ilmoittamista, koska sitten peruisin tapaamisen, mutta en kehtaisi olla päästämättä sisälle jos ovat jo ovella =(
Ap
Eli hän jatkaisi sinulle valehtelua, kun ei kertoisi että lapsi on mukana vaikka käytännössä olette sopineet, että pitää kertoa etukäteen. Miksi olet valehtelevan miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Lähde.
On paljon sellaisia viisikymppisiä miehiä, joilla ei ole lapsia, tai "lapset lentäneet pesästä".
Ja miesten laatu on...? Voi olla mukaviakin mutta usein kai lapsia saaneet ovat menestyneet paremmin parisuhdemarkkinoilla. Parhaiten jos lapset ovat jo kasvaneet tai mies johtavassa asemassa tms, mikä selittäisi lapsettomuutta.
Mä en osta omille lapsilleni herkkuja kaupasta kuin tiettyinä päivinä. Naisystävän lapsille en lainkaan. Miksi ihmeessä edes tekisin niin? Odottaako mies ja lapsi että jatkuvasti ostellaan jotain ylimääräistä?
Kokeilkaa oikeaa kohtaamista vaikka.
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Ei sinun tarvitse alkaa hoitaa, viihdyttää ja elättää toisen lasta.
Annat ukolles tilaa hoitaa lapsen omalla vuorollaan. Näette, kun lapsi on äidillä.
Itse kykenisin välillä viettämään aikaa toisen lapsen kanssa. Ja voisin myös ostella hänelle välillä jotain. Myös valmistaa ruokaa, josta hän pitää.
Jos et halua lasta elämääsi, älä seurustele semmosen kanssa jolla on lapsia. Ei siinä oikein mikään muu auta. Ei se mies voi lastaan jättää vain jonnekin sun takiasi. Voisitte tietysti nähdä vain silloin kun hänellä on lapsivapaa viikko tms. Mutta sittenkin on paras keskustella siitä, että onko suhteella mitään tulevaisuutta. Lapsi kun on siinä tulevaisuudessa mukana halusit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, se on pitkä ja komea. Ja paksu.
On sillä paksu.
Sanoisin miehelle suoraan etta olet jo omat lapset hoitanut aikuisiksi etka aio ryhtya toiselle kierrokselle miehen lapsen kanssa. Mies saa tasta lahtien tulla luoksesi vain ilman lasta. Kun lapsi on isansa luona niin silloin isa viettaa aikaa sen oman lapsen kanssa eika pullauta hoitovastuuta naisystavalleen. Jos lapsi tuodaan isalle yllattaen niin se on voi voi, silloin mies jaa kotiinsa sen lapsen kanssa. Voit lupautua ohimennen poikkeamaan miehen luona tunniksi kun lapsi on hanen luonaan, silloin on helppo kontrolloida paljonko aikaa vietat heidan seurassaan. Kun et enaa jaksa, lahdet kotiin.
Jos tuo on miehelle ongelma niin suhteen voi saman tien lopettaa. Parempi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Sama satutäti taas, ettekö tunnista tyyliä?
Kyllä tunnistan, on jopa pitkästä aikaa ihan viihdyttävä näitten persepanotrullien hölinöitten jälkeen.
Leikitään mukana vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jos jatkossa sovitte ne koti-illat suoraan miehen luo. Sitten jos lapsi onkin siellä niin voit kääntyä ovelta joko suoraan tai hetken kuluttua takaisin omaan kotiin, se vaatii vähemmän kehtaamista kuin vieraiden karkottaminen sun ovelta.
Miksi vietätte pääosan ajasta sun luona? Käännä se toisin päin niin suuri osa ongelmastasi ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama satutäti taas, ettekö tunnista tyyliä?
Kyllä tunnistan, on jopa pitkästä aikaa ihan viihdyttävä näitten persepanotrullien hölinöitten jälkeen.
Leikitään mukana vaan.
On noloa vastailla itse omiin kommentteihin.
Vierailija kirjoitti:
lastenhoito on naisten hommia. hoida tehtäväsi äläkä ulise
Uliuliuli vaan. Hoida ite muksus vastuunvälttelijä.
Älä kosta tilannetta lapselle.
Tuollaisen miehen kanssa ei kannata seurustella, olet hänelle hyödyke, et rakas ihminen.
JSSSAP
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo miehen ex voi tehdä tuota ihan kiusallaan. Usein lasta enemmän tuollaisessa suhteessa hiertääkin lapsen äiti.
Teet selväksi, että tapaatte vain, kun lapsi on äidillään ja ettei mies voi antaa exän hyppyyttää miten milloinkin haluaa. Hoitovuoropäivät on sovittava kiinteiksi ja niistä pidetään kiinni. Onko mies päässyt exästä yli vai miksi suostuu tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi mies änkee sun luo? Mene sinä vuorostasi miehen luokse koti-iltoina. Jos tenavan läsnäolo häiritsee tai mies aikoo häipyä menoihinsa, voit palata kotiisi. So simple.
Mulla olisi mennyt luotto mieheen heti, jos noin isosta asiasta ei heti kertonut. Suhde olsii loppunut jo tuossa vaiheessa. Siellä saattaa olla monta muutakin asiaa mitä pimittää.
Lapsikulta, ihana, että luottaa vieraaseen ihmiseen. Ja toisaalta harmi, koska joutuu vastenmielisyyden kohteeksi.
Suhde poikki tai tapaamiset lapsivapaisiin aikoihin.