Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä ujuttaa pikkuhiljaa lastaan mun hoidettavaksi

Vierailija
25.03.2024 |

En periaatteessa edes olisi halunnut alkaa seurustella pikkulapsen isän kanssa, mutta jotenkin siinä vaan niin kävi. Mies ei kertonut lapsesta heti, enkä älynnyt kysyä, mies kun on jo yli 50v.

Nyt 3kk seurusteltu ja lapsi minulle esitelty. Ei asuta miehen kanssa, mutta vietetään paljon aikaa yhdessä ja pääsääntöisesti mun luona. Lastakin on nyt muutaman kerran tuonut mun luo. Kaupassa ollaan vuorotellen ostettu viikonlopun ruuat ja musta tuntuu hassulta, että mun pitäisi ruokkia myös tämä lapsi. En halua olla nipo, mutta en halua että minua käytetään maksumiehenä, lapsenvahtina, viihdyttäjänä. En. Yhtään. Isänsä ei jaksa kokoaikaa kuunnella lapsensa jatkuvaa puhetulvaa, joten lapsi kinuaa huomiota sitten minulta. Ja kaupassa ja mun kotons kinuaa ties mitä herkkuja, minulta. Miten saisin fiksusti tähän stopin? Yötä lapsi ei mun luona ole, eikä tule, sen olen saanut pidettyä.

Kommentit (229)

Vierailija
181/229 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuliko ap  löytäneensä 5kymppisen neitsyen?

Ihme, ettei ole enempää lapsia.

Viisikymppisenä kuuluu olla jo se tilanne, että "lapset lentäneet pesästä". Miks ihmeessä se mies halusi lapsen niin vanhana.

Sille on tullut joku keski-iän kriisi ja on lähtenyt nuoremman matkaan. Tai sitten eronnut ilman keski-iän kriisiä ja löytänyt nuoremman, joka on halunnut lapsen. Kyllähän Niinistökin suostui. Se on ihan inhimillistä suostua yhteen lapseen, jos uusi vaimo on lapseton ja sellaista kovasti toivoo. 

Vierailija
182/229 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei osta lapsensa ja omia ruokiaan. 😲 Ihme systeemiin olet alkanut.

Ei lapsi saa kinuta kylässä mitään. Pitää olle omat herkut tai sitten tyytyä siihen jos jotain tarjotaan mutta ei kerjätä eikä kylässä mennä kaapeille.

Niinpä. Ihmeelliseen kotileikkiin on ap lähtenyt 3 kuukauden tuttavuuden perusteella.

Nää tilanteet on tulleet yllättäen etukäteen suunnittelematta ja multa kysymättä 'Ville tulinkin tänään mukaan, ei kai haittaa'

Ap

Tätä sanotaan:" Ovi päin naamaa" - neuvottelutaktiikaksi. Kertoo kyllä kaiken miehestä. Eli hyväksikäyttäjä.

Tuossa tilanteessa pitää olla yhtä röyhkeä,kuin mies,ja sanoa, että kyllä haittaa,ja sanoa sitten sanoa, että seuraavalla kerralla tavataan ihan vaan kahdestaan tai ei tavata ollenkaan. Jos mies ei tätä usko, niin miehelle voi sanoa, että tuossa on ovi, Heippa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti kertomatta lapsesta? Minulle olisi riittänyt jo tuo.

Pidän lapsista enkä vastusta kumppanin lapsen olemista osa minunkin elämääni, mutta on minusta asia, joka pitää kertoa heti. 

Vierailija
184/229 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuliko ap  löytäneensä 5kymppisen neitsyen?

Ihme, ettei ole enempää lapsia.

Viisikymppisenä kuuluu olla jo se tilanne, että "lapset lentäneet pesästä". Miks ihmeessä se mies halusi lapsen niin vanhana.

Sille on tullut joku keski-iän kriisi ja on lähtenyt nuoremman matkaan. Tai sitten eronnut ilman keski-iän kriisiä ja löytänyt nuoremman, joka on halunnut lapsen. Kyllähän Niinistökin suostui. Se on ihan inhimillistä suostua yhteen lapseen, jos uusi vaimo on lapseton ja sellaista kovasti toivoo. 

Ei olisi saanut sitä nuorempaa ilman, että olisi suostunut tekemään sen lapsen. Se on se hinta,jonka mies joutuu maksamaan siitä nuoremmasta naisesta. Sitten ei ole tajunnut, että miten raskasta se pikkulapsivaihe onkaan tai nainen on tajunnut että miten raskasta on olla vanhan patun kansaa,ja ero on tullut. Ja vanhalle patulle on tullut hätä löytää piika,pillu, ja lastenhoitaja joka jakaa lastenhoitotaakan niinä viikonloppuina,jolloin hän joutuu sitä.lastaan hoitamaan. 

Sanoisin ap:lle, että JSS, etsi mies,jolla on aikuiset lapset

Vierailija
185/229 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailkaa vain miehen luona silloin, kun lapsi on hänellä. Ei ole mitään järkeä, että lapsi joutuisi kyläilemään jatkuvasti luonasi.

Vierailija
186/229 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöt selviksi, mies maksaa kaiken lapseen liittyvän ja voit myös ehdottaa että tapaatte vain lapsivapaana hetkenä, jos aiot jatkaa tapailua. Mutta on kyllä varoitusmerkki, jos ei kertonut lapsesta heti.

Ja se että mies säntää heti esittelemään lapsensa uudelle naiselle. 

3kk jälkeen esittely säntäämistä? Aika moni yh-äiti esittelee miehet lapsille melkein heti

Minulla on siiltä osin samantyylinen tilanne kuin AP:lla että olen tapaillut kolmisen kuukautta noin viisikymppistä miestä, jolla on edellisestä suhteesta nuori lapsi. En tiennyt treffeille lähtiessä lapsesta, tosin mies toi sen itse esille parien treffien jälkeen. Itselleni ei tulisi mieleenkään vielä tässä välissä alkaa tutustua lapseen, eikä onneksi tässä tapauksessa myöskään mies oli ehdottanut tai yrittänyt häntä esitellä.

Vierailija
187/229 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totanoin. Miksi se mies ei kutsu sinua kotiinsa vierailulle kun lapsi on hänen hoidossa, vaan punkee sun kotiin muksunsa kanssa?

Vähän outoa.

Vierailija
188/229 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En periaatteessa edes olisi halunnut.. "

Höpö höpö. Jos et halunnut niin miksi nuriset siitä että mies koittaa ujuttaa yhtä sun toista kontollesi? 

Katsos kun sulla ei olisi tuota ongelmaa jos sulla olisi ollut jokin periaate ja oma tahto. 

Siinä vaiheessa kun totuus paljastui niin sulla oli muitakin vaihtoehtoja. Heitit oman tahtosi nurkkaan ja kävi niin kuin kävi. 

Jostain kumman syystä et koe olevasi mitenkään osallinen asioiden kulkuun ja sotket vieläpä jonkun miehen exän omaan soppaasi. Ei hänellä ole osaa eikä arpaa sun suhdesekoiluihin.

Oot ihan itse valinnut jatkaa epärehellisen miehen kanssa suhdetta. Sitä päätöstä ei ole tehnyt kukaan muu kuin sinä itse. 

Vierailija
189/229 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa oikeaa kohtaamista vaikka.

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Sinä et ole mikään mies vaan papukaija.

Vierailija
190/229 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta se jättää lapsen yksinään sun hoidettavaksi  

Ovikello soi, lapsi on oven takana ja miehen juoksuaskeleet kuuluvat katoavan kaukaisuuteen

Vierailija
191/229 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, älä edes pienessä mielessä yritä sotkea tätämitenkään miehen exän syyksi. Normaali äiti toivoo lapsensa saavan hyvän isäsuhteen ja on tyytyväinen, jos isä kykenee ja haluaa tavata lastaan säännöllisesti ja sovitusti. Asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko miehellä uutta kumppania vai ei. Toive on sama molemmissa tapauksissa.

Mies tässä on se idiootti, vastuutaan pakeneva ja valehteleva luuseri.

Eniten säälittää tuon miehen lapsi. 

Vierailija
192/229 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei osta lapsensa ja omia ruokiaan. 😲 Ihme systeemiin olet alkanut.

Ei lapsi saa kinuta kylässä mitään. Pitää olle omat herkut tai sitten tyytyä siihen jos jotain tarjotaan mutta ei kerjätä eikä kylässä mennä kaapeille.

Niinpä. Ihmeelliseen kotileikkiin on ap lähtenyt 3 kuukauden tuttavuuden perusteella.

Nää tilanteet on tulleet yllättäen etukäteen suunnittelematta ja multa kysymättä 'Ville tulinkin tänään mukaan, ei kai haittaa'

Ap

auts.  nyt selkeät säännöt miehen kanssa. 

Vierailija
193/229 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, älä edes pienessä mielessä yritä sotkea tätämitenkään miehen exän syyksi. Normaali äiti toivoo lapsensa saavan hyvän isäsuhteen ja on tyytyväinen, jos isä kykenee ja haluaa tavata lastaan säännöllisesti ja sovitusti. Asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko miehellä uutta kumppania vai ei. Toive on sama molemmissa tapauksissa.

Mies tässä on se idiootti, vastuutaan pakeneva ja valehteleva luuseri.

Eniten säälittää tuon miehen lapsi. 

Tuossahan isukki ei sitä suhdettaan lapseen kunnolla rakenna. Jos ukolla olisi yhtään selkärankaa, niin keskittyisi omaan lapseensa noilla tapaamisviikonlopuilla ja antaisi aikansa omalle lapselleen. Mutta ei. Pitää lapsi kiikuttaa jonkun randomin luo kylään ja hoidatuttaa lastaan hänellä. Väpelö ukko. 

Vierailija
194/229 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä tässä onkin kun ne miehen lapsen hoitovuorot tulee aina tosi lyhyellä varoitusajalla. Ihan miten se exä milloinkin haluaa. Ei kiva, kun ihan koti-ilta sovittu ja ovelle ilmestyykin mies lapsensa kanssa. Aika tyly saa olla, että potkaisen siinä tilanteessa ulos. Viimeksi kyllä miehelle sanoin, että jatkossa tällaisesta on sovittava etukäteen. Pelkään vaan, että mies välttelee etukäteen ilmoittamista, koska sitten peruisin tapaamisen, mutta en kehtaisi olla päästämättä sisälle jos ovat jo ovella =(

Ap

Sinun pitää sanoa, että haluat nähdä vain silloin, kun pystytte olla kaksin. Ja etukäteen kysyä monta kerta, että tulethan yksin? Saammehan olla kaksistaan?

Aika outo saa olla, jos silti tulee lapsen kanssa.

Vierailija
195/229 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies todennäköisesti lakkaa taas tapaamasta lastaan, jos minä en ole siinä mukana.

Ap"

Miksi ihmeessä haluat tapailla tällaista miestä, joka on valmis jättämään lapsen tapaamisen sinun takiasi? Ihan hirveä ukko. 

Mies, joka on valmis jättämään lapsen tapaamisen väliin on ihminen, jolla ei ole tunnesuhdetta omaan lapseen. Oma lapsi on kuinka kuka tahansa sukulaislapsi. Miksi kukaan on innostunut tapaamaan lasta, joka on vain joku, jota ei ymmärrä, jonka kanssa ei ole mitään keskusteltavaa, joka on rasittava?Syy, miksi lasta ei tunne, on tietty se, ettei tämän kanssa ole viettänyt tarpeeksi aikaa.

Minä ymmärrän tuon kuvion, koska noin kävi veljelleni. Nainen halusi lapsia, ja erossa hän omi ne itselleen. Pyysi jopa, että isä luopuu isyydestään virallisesti. Ei antanut veljelkeni kuin 2 h viikossa tavata heitä. Kun äiti uupui, niin yhtäkkiä alkoikin työntämään lapsia isälleen. Kun isällä oli valmis elämä, niin aika vaikea siihen on yhtäkkiä työntää lapsia. 

Vierailija
196/229 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela tässä, hei kaikille.

Kertokaa eronneet äidit, antaisitteko 4-vuotiaan lapsenne ex-miehelle hoitoon jos mies ei hoida lastaan tasaisin väliajoin ja tiedätte, ettei mies oikein hallitse hommaa? Eikö teitä pelottaisi tunkea lasta miehelle tietäen, että lapsi päätyy jonkun teille täysin tuntemattoman naisen käsiin? 4-vuotias osaa jo puhua ja toivottavasti osaa kertoa äidilleen, mitä isin kanssa on päivän aikana tapahtunut, mutta silti. 

En usko ap:n tarinaa. Ap luulottelee, että exä ihan tahallaan käyttää välikäsien kautta häntä ilmaisena lastenhoitajana, vaikkei exä tunne ap:ta (ja päinvastoin) ja tiedä minkälainen hirviö ap saattaa olla.

Pakko antaa, jos on tapaamissopimus.

Vierailija
197/229 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta mies huomaa, että tämähän on näppärää, kun uus hoitaa lapsen ja osallistuu kustannuksiin. Kohta on mies ehdottamassa yhteen muuttamista ja sen jälkeen viikko-viikkosysteemiä lapsen asumisessa, että ei tartteis maksaa elareita. Ja sinä idioottina tietenkin suostut.

Ja mies nauttii olostaan. On uusi piika/lastenhoitaja/ lapsen elämisen maksaja kotona eikä itse tarvitse ottaa vastuusta mistään. Voi vaan käydä töissä ja harrastaa kaikkea mukavaa. Toki välillä vähän pitää leikkiä pikkuperhettä ja olla extramukava nyxälle, että saa pidettyä tilanteen itselleen kaikkein opitimaalisimpana. 

Kaikkeen te akat suostuttekin. 

Vierailija
198/229 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap menee nyt?

199/229 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa oikeaa kohtaamista vaikka.

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

S

Hyvä idea!

Vierailija
200/229 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hei