Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Artikkeli: Ravitsemusterapeutin mukaan terveellinen ruoka ei ole kallista, kaalilaatikko on halpaa ja porkkanan voi rouskuttaa sellaisenaan

Vierailija
24.03.2024 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010258645.html

Jutun mukaan kaalisalaattia voi laittaa alkuviikosta marinoitumaan jääkaappiin ja on moneksi päivää terveellinen ja halpa salaatti. 

Tai linsseistä tehdä halpa ja hyvä ruoka.

Onko tossa perää? Voiko terveellistä ruokaa syödä halvalla?

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään että 'ravitsemusterapeutti' ei tiedä ihmisen ravitsemuksesta eikä fysiologiasta hevon helvettiä. Nykyihminen on luontojaan lihan ja rasvan syöjä eli ainoa luotettava terapeutti suosittelee lihan ja eläinrasvan syömistä. Sama kuin kissan 'ravitsemusterapeutti' suosittelisi kissalle kuituja ja porkkanaa - olisi varmasti terve katti.

Vierailija
122/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linssit, juurekset, pavut, puurot, herneet. Halpaa ja terveellistä. Vaatii ehkä vähän vaivaa mutta jos aikaa on, ei sekään ole ongelma. 

Aika on rahaa. Jokaiselle tunnille mitä menee ruoan laittamiseen pitää laskea tuntipalkka mitä tienaisit jos olisi töissä. Eipä olekkaan kovin halpaa enää

Joo, nukkuminenkin on ihan perhanan kallista. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OlliPolli kirjoitti:

Tekee kerralla isompia satseja perusruokaa, niin säästyy rahaa. Näin tein opiskelijana. Makaronilaatikkoa, nakkikeittoa, kalakeittoa, hernekeittoa, broileripastaa yms. kun tekee ison satsin kerralla, niin pääsee halvalla.

Välillä ärsyttää kun joku valittaa ruoan hinnasta ja samalla tyyppi ostelee jotain kalliita pakastepizzoja ja mikroruokia josta ei aikuinen ihminen tule edes täyteen. Ja kaljaa pitää tietenkin ostaa joka viikonloppu, sillähän tienaa kun saa panteilla ostella yhden pakastepizzan viikossa.

Täysin mahdotonta. Ensinnäkin aikuinen mies syö niin paljon ruokaa että tuota ei tule mitään. Jotain keittoa menee litratolkulla päivässä yhdellä miehellä.

Jotain pastaa menee useita kiloja päivässä. En tiedä minkälainen hehtaari jääkaappi sinulla on mutta ei tavalliselle ihmiselle edes mahdu ruokaa moneksi päiväksi.

taidat olla paksu

Vierailija
124/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikherneet, linssit jne. Edullista, voi idättää, herneet

Vaivaa pitää nähdä, mutta edullista se on

Aika on rahaa! Aika on ainoa asia mitä ihminen ei voi saada lisää.

ruuanlaitto on kivaa

Vierailija
125/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo juttu triggeröi mua ja syömishäiriötaipumuksiani aivan nollasta sataan. Jo nyt on p*rkele, kun jokin tavallinen pastavuokakin pitäisi korottaa joskus ja jouluna syötäväksi erikoisherkuksi, eihän sellaista nyt arkena sentään!

Ei se terveelliseksi muutu, vaikka sä kuinka triggeröityisit.

Täysjyväpasta on terveellinen tuote. Voit vaikka katsoa Finelistä mitä kaikkea se sisältää. On hivenaineta ja muuta.

Kyllä on ravintotieto joillakin tosi hukassa kun pastaakin pitää terveellisenä :D

Mikä siitä tekee epäterveellistä? Täysjyväpastassa on monia kivennäisaineita enemmän kuin vaikkapa naudanlihassa, mutta vähemmän suolaa ja natriumia. Ja ruoka ei ole epäterveellistä vain siksi että siinä on hiilihydraatteja.

Vierailija
126/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo juttu triggeröi mua ja syömishäiriötaipumuksiani aivan nollasta sataan. Jo nyt on p*rkele, kun jokin tavallinen pastavuokakin pitäisi korottaa joskus ja jouluna syötäväksi erikoisherkuksi, eihän sellaista nyt arkena sentään!

Täysjyväpasta on terveellinen tuote. Voit vaikka katsoa Finelistä mitä kaikkea se sisältää. On hivenaineta ja muuta.

Kyllä on ravintotieto joillakin tosi hukassa kun pastaakin pitää terveellisenä :D

Mikä siitä tekee epäterveellistä? Täysjyväpastassa on monia kivennäisaineita enemmän kuin vaikkapa naudanlihassa, mutta vähemmän suolaa ja natriumia. Ja ruoka ei ole

Hiilihydraattimössöä, huonosti imeytyviä kasvisperäisiä ravintoaineita ja antiravinteita.

Vierailija
127/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä tekee epäterveellistä? Täysjyväpastassa on monia kivennäisaineita enemmän kuin vaikkapa naudanlihassa, m

Sori, et ole ravitsemusasiantuntija.

Vierailija
128/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, lihanmättäjät taas linjoilla. On tuskin sattumaa että suolistosyöpiä on eniten maissa joissa syödään paljon lihaa, ja vähiten maissa joissa syödään vähiten lihaa.

Vierailija
129/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiravinteet lähtevät tai vähenevät liottamalla ja/tai keittämällä, joten ne eivät ole ongelma kasviperäisessä ruoassa.

Vierailija
130/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä tekee epäterveellistä? Täysjyväpastassa on monia kivennäisaineita enemmän kuin vaikkapa naudanlihassa, mutta vähemmän suolaa ja natriumia. Ja ruoka ei ole

Älä nyt viitsi.

Vierailija
131/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antiravinteet lähtevät tai vähenevät liottamalla ja/tai keittämällä, joten ne eivät ole ongelma kasviperäisessä ruoassa.

Ja sinun koulutuksesi ja ammattisi oli ?

Vierailija
132/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun koulutuksesi ja ammattisi oli ?

Olen työtön kansakoulun siistijä. Mutta olen lukenut netistä...

Vierailija
133/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä tekee epäterveellistä? Täysjyväpastassa on monia kivennäisaineita enemmän kuin vaikkapa naudanlihassa, m

Avaa Finelistä vaikka rasvainen naudanliha ja täysjyväpasta ja vertaile. Katso kivennäis- ja hivenaineosio. 

Vierailija
134/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaisin syödä "terveellisesti" olisin kohta alipainoinen. Jotain rajaa. Olen aina ollut normaalipainon alarajoilla.

Vierailija
135/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaisin syödä "terveellisesti" olisin kohta alipainoinen. Jotain rajaa. Olen aina ollut normaalipainon alarajoilla.

Syö lihaa ja eläinrasvaa niin pysyy hormonitasot kunnossa ja lihaksetkin saa proteiinia kasvaakseen.

Vierailija
136/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas nähdään että 'ravitsemusterapeutti' ei tiedä ihmisen ravitsemuksesta eikä fysiologiasta hevon helvettiä. Nykyihminen on luontojaan lihan ja rasvan syöjä eli ainoa luotettava terapeutti suosittelee lihan ja eläinrasvan syömistä. Sama kuin kissan 'ravitsemusterapeutti' suosittelisi kissalle kuituja ja porkkanaa - olisi varmasti terve katti.

Kissa ja apina (eli ihmiset) on ihan eri eläimet. Toisella on pedon hampaat ja pedon suolisto. Toisella on sekasyöjän hampaat ja sekasyöjän suolisto. Ihminen ei ole kasvissyöjä, mutta ei myöskään pelkästään lihansyöjä. 

Vierailija
137/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vegaani. Terve kuin mikä, veriarvot erinomaiset. Syön halvalla, eli linssejä, papuja, täysjyvätuotteita ja halpoja kasviksia. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa ja lenkillä 2-5 kertaa viikossa. Kesäisin jätän salin vähän vähemmälle ja harrastan enemmän maantiepyöräilyä. Mulla on ikäisekseni (olen yli 40) mukavasti lihasmassaa ja hyvä kunto, vaikka onkin viitisen kiloa ylipainoa. En oikein tiiä että miten ihmeessä mä vielä tämän paremmin voisin voida, kun nuo lihansyöjät kuitenkin väittää, että vain syömällä paljon lihaa pysyy ihminen kunnossa. Enkä mä usko että mä automaattisesti laihtuisinkaan, kun mulla on ongelmana se, että mä tykkään syödä isoja annoksia ja se on enemmän sellanen henkisen puolen juttu kuin mikään fyysinen tarve.

Vierailija
138/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä tekee epäterveellistä? Täysjyväpastassa on monia kiven

Per 100 g pastassa enemmän kaikkea paitsi seleeniä ja natriumia

Vierailija
139/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oon laihtunut runsaassa kuukaudessa 8kg syömällä papuja ja linssejä! Ei oo ollut nälkä.

Vierailija
140/177 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin huonot hampaat, että porkkanan rouskuttaminen ei onnistu. Porkkanan pitää olla raastettu tai keitetty, että syöminen onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi