Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistin välit poikki isääni kuusi vuotta sitten, nyt hän on saattohoidossa. Pitäisikö mennä katsomaan?

Vierailija
24.03.2024 |

Ensin en edes harkinnut meneväni, mutta sitten siskoni alkoi puhua että pitäisi. Välit on laitettu poikki hyvästä syystä, enkä ole antanut lasteni olla missään tekemisissä hänen kanssaan. Sisko syyllistää, sanoo että kadun jos en mene edes kerran. Se ihminen on ollut minulle kuollut jo vuosia, miksi muka menisin? Isä on kuulemma ainakin vielä tajuissaan, mutta aikaa ei ole enää kuin ehkä muutamasta päivästä muutamaan viikkoon. Jopa äitini oli sitä mieltä että pitäisi, vaikka hän on eronnut isästä eikä halua enää tavata. Haluaisin vain antaa olla, en menisi hautajaisiinkaan, perittävää ei onneksi jää.

Kommentit (296)

Vierailija
41/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä vaivaamaan jos et mene, kokemuksesta tiedän. 

Vierailija
42/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Saat osuutesi perinnöstä kyllä kun jätät pesänhoitajalle tilinumerosi sinä kylmä tunteeton ihminen.

Nämä on yleensä näitä jotka ensimmäisinä ovat ruumista ryöstämässä, se on totta.

Tuskin ehtii oma isä kylmetä kun tämä on jo käsi pitkänä isänsä lompakkoa penkomassa. Tyypillinen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti olette sitä mieltä että pitäisi mennä? Tämä isähän voi olla hyväksikäyttäjä, pahoinpitelijä tms.

Aapee on vaan turha kitisijä ja itsekäs paska.

Vierailija
44/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan. Kun ihminen elää elämänsä viimeisiä päiviä, siis jos on vielä tajuissaan ja puhe toimii, asioita pystyy antamaan ja saamaan anteeksi puolin ja toisin.

On asioita joita ei vaan anneta anteeksi. 

Itse pistin välit poikki siihen ihmiseen joka minut synnytti vuosia ennen hänen kuolemaansa, ja pistinkin sitten totaalisesti. Siivosin koko ihmisen elämästäni, vaikka psyykeen on jättänyt ikuiset parantumattomat haavat.  Niitä ei mikään anteeksipyyntö paranna.

Yhdessä vaiheessa kyllä "pyysi anteeksi" sanoen että JOS nyt jotain olen tehnyt väärin niin pyydän anteeksi. Pelkkaa tyhjää sanahelinää jonka takana ei ollut yhtään mitään. Sitten kun katkaisin välit oli ulissut että tytär hylkäsi, yhyyyyyyyyyyy.

Vierailija
45/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syy välien poikki menemiseen ei ole ollut joku ihan todella kamala, kuten seksuaalinen hyväksikäyttö tai vastaava, niin kannustaisin käymään.

Vierailija
46/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kannustajat, entä jos kyseessä on pedofiili ja välit katkaissut insestin uhri? Tai toisen vanhemman tappanut? On tilanteita, jolloin ei tarvitse olla suurempi ihminen ja se voi jopa olla haitallista itselle. Ajatus on kaunis, ja samaa mieltä tiettyyn pisteeseen saakka. Mutta on myös olemassa paha maailma siitä pisteestä eteenpäin.

Sinne voi mennä omahyväisesti nauramaan miten heikossa kunnossa kyseinen pedofiili on ja saanut ansionsa mukaan, ei siis ääneen vaan sisäisesti. Siinä tilanteessa voi viimein itse päästää irti kun näkee, että toinen todellakin tekee kuolemaa.

Vierailija
47/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene. 

Kuolema on kaiken loppu. Ikinä ei tule enää mahdollisuutta, vaikka itse eläisit 150 vuotta.

Vierailija
48/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistat hänet erilaisena kun hän on nyt. Ei se ole pakollista, mutta voi olla vaikeampaa hyväksyä kuolemaa. Sinun oma mieli tekee tepposia kun hän on menehtynyt. Et koskaan unohda riitoja, mutta et anna anteeksikaan. Jos menet nyt niin hyväksyt kuoleman ennen kuin se on tapahtunut. Uskon, että kuolleet tulevat vierailemaan kerran sinun luona. Ei tapahdu heti, eikä hautajaisissa vaan myöhemmin.

Herranjestas mitä sekoilua!

Vierailija
49/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen tilanne, en tosin tiedä oliko samasta syystä. Välit olivat täysin poikki parikymmentä vuotta. En käynyt sairaalassa enkä hautajaisissa enkä ole katunut. Kuolemasta on nyt parikymmentä vuotta

Vierailija
50/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te kannustajat, entä jos kyseessä on pedofiili ja välit katkaissut insestin uhri? Tai toisen vanhemman tappanut? On tilanteita, jolloin ei tarvitse olla suurempi ihminen ja se voi jopa olla haitallista itselle. Ajatus on kaunis, ja samaa mieltä tiettyyn pisteeseen saakka. Mutta on myös olemassa paha maailma siitä pisteestä eteenpäin.

Sinne voi mennä omahyväisesti nauramaan miten heikossa kunnossa kyseinen pedofiili on ja saanut ansionsa mukaan, ei siis ääneen vaan sisäisesti. Siinä tilanteessa voi viimein itse päästää irti kun näkee, että toinen todellakin tekee kuolemaa.

Sairas ajatus. Ei auttaisi minua ollenkaan, en ole kuten sinä.

Vierailija
51/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä menetettävää sinulla on, jos käyt lyhyesti katsomassa? Parhaassa tapauksessa tuo voi olla edes osittain korjaava kokemus. Huonoimmassakaan tapauksessa tilanne tuskin pahenee nykyisestä.

Vierailija
52/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluaisin vain antaa olla, en menisi hautajaisiinkaan, perittävää ei onneksi jää."

Tulihan se syy sieltä miksi ei huvita mennä. Ei ole perintöä tulossa .

Kerro vielä , että olet yyhhoo niin saat minulta täyden ymmärryksen. Minuakin hävettäisi mennä isäni eteen jos olisin yyhhoo. Onneksi olen mies enkä voi koskaan vajota niin alas.

Vierailija
53/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan. Kun ihminen elää elämänsä viimeisiä päiviä, siis jos on vielä tajuissaan ja puhe toimii, asioita pystyy antamaan ja saamaan anteeksi puolin ja toisin.

On asioita joita ei vaan anneta anteeksi. 

Itse pistin välit poikki siihen ihmiseen joka minut synnytti vuosia ennen hänen kuolemaansa, ja pistinkin sitten totaalisesti. Siivosin koko ihmisen elämästäni, vaikka psyykeen on jättänyt ikuiset parantumattomat haavat.  Niitä ei mikään anteeksipyyntö paranna.

Yhdessä vaiheessa kyllä "pyysi anteeksi" sanoen että JOS nyt jotain olen tehnyt väärin niin pyydän anteeksi. Pelkkaa tyhjää sanahelinää jonka takana ei ollut yhtään mitään. Sitten kun katkaisin välit oli ulissut että tytär hylkäsi, yhyyyyyyyyyyy.

Sielläkin yksi itsekäs kitisijäpaska lisää. Äiti oli ilkeä, ei ostanut barbieta. YHYYYYYY!

Vierailija
54/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, ei tarvitse tehdä muodollisuutta. En mennyt itsekään, ja katunut en koskaan ole. 

Vierailija
55/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se käynti on tärkeä sille saattohoidossa olijalle. Näkee vielä viimeisen kerran lapsensa. Joskus voi tehdä asioita myös toisten vuoksi. 

Joo. Niitä asioita toisten vuoksi kannattaa tehdä ihan joka päivä. Niiden tekemistä kannattaa myös miettiä ajoissa. Kaikki eivät nimittäin kuole vuoteessa viruen, vaan lähtö voi tulla koska vain.

On törkeää kiristää ihmisiä sillä verukkeella että nyt tarttis mennä kuolinvuoteen ääreen antamaan anteeksi. 

Vierailija
56/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

J, mene pois tästä keskustelusta. Käy vaikka kävelyllä ulkona.

Vierailija
57/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha.

Vierailija
58/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ulisijat. Paljonko tärvelit terapiaan? 

Vierailija
59/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heillä meni välit poikki kun ap meni naimisiin serkkunsa kanssa ja sai kolme hieman erilaista lasta? Ehkä kyse ei olekaan isän tekemisistä lainkaan, vaan tämän naisen ,joka ei kykene katsomaan isäänsä silmiin häpeänsä vuoksi.

On hyvin hyvin typerää olettaa automaattisesti , että kuolemaa tekevässä olisi vikaa.

Vierailija
60/296 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä. Se ei ole julmuutta, sillä veri ei ole vettä sakeampaa. Voit sivuuttaa sinua syyllistävät lauseet. Sinulla on täysi oikeus tuntea niinkuin tunnet.

Itsekin olen katkaissut välit isääni. Koko lapsuus ja nuoruus henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Kerran myös kouri jalkoväliäni kädellään. Ja rintaanikin yritti hieroa. Kuvottaa kun asia tulee ajatuksiin..

Jos vanhempi on ollut kamala, niin on oikeus jättää tuo ihmissuhde taakseen. Siinä ei ole mitään väärää. Meillä huonojen isien lapsilla on oikeus tunteisiimme!

En minäkään aio isääni hautaan saattaa. Hän ei ansaitse sitä minulta. Hän oli minua kohtaan julma ja sadistinen, ja aiheutti sellaiset traumat, että en ole koskaan kyennyt esimerkiksi muodostamaan normaaleja parisuhteita. Olen traumojeni vankina ollut koko elämäni. En ole hänelle mitään velkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi