Riitaan tarvitaan aina kaksi - oletko samaa mieltä?
Mies käyttäytyy todella monesti huonosti ja arvaamattomasti, on pahalla tuulella, huutaa ja mekastaa. Kun huomautan tästä, tai pahoitan mieleni ja alan itkemään, asiasta tulee hänen mielestään riita. Kertoo sukulaisilleen ja kavereileen, miten meillä on taas vaikeaa ja elämä pelkkää riitelyä.
Sukulaiset sitten tähän tietysti kommentoivat aina, että ei se ole pelkästään sinun vikasi, kyllä riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta. Että älä alistu ja pidä puolesi! Olen siis miehen sukulaisen mielestä osasyyllinen näihin tapahtumiin vain siksi, koska satun olemaan paikalla kun mies saa näitä kohtauksiaan ihan minun mielestäni tyhjästä. Sitten kun erehdyn sanomaan vaikkapa hei kannattaa nyt vähän rauhoittua. ja miehen huuto vaan yltyy, niin olen riidan osapuoli joka otti osaa riitaan.
Miten tämä homma nyt oikein menee?
Kommentit (65)
Rajojen veto ja tunteiden säätely on miehellä pahasti vinksallaan ja jos jäät tuohon, niin hajoat (pahemmin) itsekin.
Tuo on taas yksi noista ihme sanonnoista, joilla ei ole mitään perää, mutta jotka on jostain syystä vakiintuneet käyttöön ja joita jotkut käyttävät toisten syyllistämiseen tai oman kilven kiillottamiseen.
Nojoo, periaattessahan riitaan tarvitaan vähintään kaksi, koska yksin on vaikea riidellä. Mutta ei se silti tarkoita sitä, että molemmissa olisi jotain syytä riitaan. Voi hyvin olla tuollaisia tilanteita että toinen rupeaa riitelemään ja itse vaan vastailee asiallisesti, pysyy rauhallisena ja neutraalina, eikä siis tee mitään muuta riidan eteen kun vain sattuu olemaan paikalla ja vian uhri.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on taas yksi noista ihme sanonnoista, joilla ei ole mitään perää, mutta jotka on jostain syystä vakiintuneet käyttöön ja joita jotkut käyttävät toisten syyllistämiseen tai oman kilven kiillottamiseen.
Nojoo, periaattessahan riitaan tarvitaan vähintään kaksi, koska yksin on vaikea riidellä. Mutta ei se silti tarkoita sitä, että molemmissa olisi jotain syytä riitaan. Voi hyvin olla tuollaisia tilanteita että toinen rupeaa riitelemään ja itse vaan vastailee asiallisesti, pysyy rauhallisena ja neutraalina, eikä siis tee mitään muuta riidan eteen kun vain sattuu olemaan paikalla ja vian uhri.
Vähän sama kuin r aiskaukseen tarvitaan kaksi: toinen uhriksi ja toinen tekijäksi. Ei sitä yksin voi itselleen tehdä. Ei siinä uhri silti mitenkään ole osallinen tai syyllinen eikä itse voinut valita osaansa tapahtumassa.
Miksi haluat edes olla vielä miehesi kanssa? Kuulostaa todelliselta juustopäältä.
Ihan miehenä kyselen
Ei riitaan tarvita yleensä kuin yksi hapan äm mä. Kyllä ne aina syyn keksii. Jättäisit sinäkin jo sen mies polon rauhaan välillä.
Kyllä riitaan tarvii kaksi. Tuo itku ja mielen pahoittaminen on vastaus miehen mekastukseen. Molemmat riitelee. Erotkaa, jos tuo on toistuvaa.
Kuulostaa siltä että parisuhteessanne on kaksi joukkuetta: sinä vs. mies + hänen sukulaisensa.
Olen ollut vastaavanlaisessa tilanteessa enkä ole onneksi enää.
Riitaan tarvitaan vain yksi mutta sopuun kaksi. Mies on riitapukari eikä siihen pidä jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitaan tarvita yleensä kuin yksi hapan äm mä. Kyllä ne aina syyn keksii. Jättäisit sinäkin jo sen mies polon rauhaan välillä.
Ap:n mulkku mies paikalla 😳?
Vierailija kirjoitti:
Jos ap poistuisi paikalta miehen kiehahtaessa eikä osallistuisi kieltelemällä tai rauhoittamalla tai peräti itkemällä, niin mitään riitaa ei olisi. Olisi vain mies, joka kiukuttelee itsekseen. Ap:n kannattaisi kokeilla: kun mies seuraavan kerran räyhähtää, niin ei puutu asiaan mitenkään, ei kuuntele, ei kummastele, vaan poistuu, jos voi ja jos ei voi, niin on kuin ei kuulisi. Silloin ei osallistu riitaan.
Seurustelin vuosia persoonallishäiriöisen kanssa. Kyllä hän sai riidan aikaan melkein yksinäänkin ja missä ja koska tahansa. Hän löysi minusta vaikka mitä vikaa. Mykkäkoulu saattoi kestää viikkoja.
Nykyisessä parisuhteessa on täysin erilaista, hyvin harvoin tulee riitaa ja asiat saadaan sovittua ja selviteltyä. Suuttuneena ei ole tarvinnut mennä nukkumaan.
Elämä on nyt niin paljon parempaa. Ja olisi jo yksin parempaa kuin epäterveen riitelijän kanssa, siinä oli mennä omakin mielenterveys.
Riitaan ei todellakaan tarvita kahta. Minä uskoin noin 20 vuotta, ja siksi olin niin pitkään henkisesti väkivaltaisessa avioliitossa. Vieläkin ihmetyttää, miksi aina vain katsoin peliliin.
Nyt 10 vuotta uudessa avioliitossa. Tässä liitossa riiidassa on aina kaksi.
Veikkaan ainakin, ettei asia ole näin mustavalkoinen kuin haluat esittää.
Sinä haluat tosiaan uskoa, että vain mies on syyssä kaikkeen? Aina? Haloo. Ei ole varmasti noin.
Jos sinä haluat uskoa tuohon, voit niin tehdä. Realistista se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Meillä muija ottaa kauheat pultit siitä kun se aloittaa kiukuttelun ja motkottelun jostain ja en vastaa sille yhtään mitään enkä osallistu lainkaan hänen riitelyynsä. Viimeksi kun kerroin hänen huutamisestaan naapurille joka tuli kylään niin avokki kehui että ei hän mitään huuda. Hän vaan selittää minulle selkeällä äänellä että olen väärässä ja hän on oikeassa. Naapuri siihen, että hän kuuli kyllä seinän läpi tämän yksipuolisen keskustelun,ei hänelle tarvitse selittää asiaa uudelleen.
Ja siitäkin tämä nainen päätti sitten aloittaa riitelyn keskenään minun läsnäollessani. En vaivautunut taaskaan sanomaan sanaakaan. Hymyilin vain ja taisin parikertaa ääneenkin hörähtää. 😂 Hyvin ne naiset yksinkin riitelee
Vierailija kirjoitti:
Menee niin, että sä otat eron, koska ette sovi toisillenne. Miehelle ero tulee puskista, koska hän ei näe oman käytöksensä merkitystä sulle.
Ikävää, että teillä on noin, mutta pelastaudu oman mielen- ja muun terveytesi takia.
Sit taas seuraavassa suhteessa tulee samat ongelmat ja vaan miehessä syy.
Nakkaat senkin pihalle..
Sama toistuu ja toistuu.. Aina mies vaan syyssä. Kumma juttu!
Lopulta istut yksin katkeroituneena kotona ja mietit mikä miehiä vaivaa. Peiliin et ole katsonut vuosikymmeniin.
Ei pidä paikkaansa.
Riittää, että yksi hyökkää jonkun ihan viattomankin kimppuun.
Naiset riitelee aina kun niillä on se aika viikosta.
Ei tarvita. Jotkut ihmiset tappelee ihan yksinään ja pahoittaa mielensä omista ajatuksistaan mitä keksii muiden ihmisten ajattelevan.
Menee niin, että sä otat eron, koska ette sovi toisillenne. Miehelle ero tulee puskista, koska hän ei näe oman käytöksensä merkitystä sulle.
Ikävää, että teillä on noin, mutta pelastaudu oman mielen- ja muun terveytesi takia.