Mitä tarkoittaa lääkärin kirjoituksessa "asiallisen oloinen"
Kommentit (52)
Sitä että osaat normaalit käytöstavat, et mesoa tai hauku lääkäriä/hoitajaa etkä ole selkeä päihteiden pitkäaikaiskäyttäjä. Voi sinusta olla outo kirjaus, mutta oikeasti kaltaisesi ovat melko harvinaisia nykypäivinä. Iso osa päivystykseen tulevista on sekaisin kuin seinäkello jollain tapaa, ei edes katso työstatusta, sukupuolta, ikää
-Ensihoidossa työskentelevä
Minullakin luki kerran, kun kävin vatsalaukun ja ohutsuolen tähystyksessä. Mitään ei löytynyt, mutta asiallisen oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitten hullu, kun ei ole koskaan tuota mainintaa ollut.
tuo mua ihmetytti että eikö asiallisuus ole ihan perus :D?
Ent. Töölön tapaturma-asemalla tuo tarkoitti että sen ihmisen sanaan voi luottaa eikä se käyttäydy arvaamattomasti tai uhkaavasti. Kunpa tietäisit kuinka moni 'tavallinen kansalainenkin' on ihan täysi sosiopaatti kun vähän sattuu haaveria tai sattuu johonkin ja pitäisi apua saada.
Meillä vanhemmilla ihmisillä se on kai aika tavallinen, kertoo seuraavalle lukijalle että.mummeli on ajassa ja paikassa ja kykenee järkevään keskusteluun ja käyttäytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On viimeksi ollut joskus 50-70-luvuilla. Nykyihmisistä monet on ihan persläpiä jotka eivät edes arvosta sitä avun antajaa vaan uhkaavat jopa tämän henkeä, eikä näillä edes ole selittävänä tekijänä mitään paranoidia skitsofreniaa tai sairautta, ovat vaan tuollaisia ihmisenä.
Etenkin moni ikäihminen on ihan mielettömän vihamielinen, uhkaava ja penseä henkilökuntaa kohtaan. Voisi luulla että kun puhutaan jenginuorista tms. niin nuoret olisivat uhkaavampia... Ei suinkaan.
Toinen on toki huumeiden käyttäjät mutta harvemmin nämä edes hakeutuvat hoitoon, pelkäävät että esim. etsintäkuulutus käy ilmi.
Asiallinen vs. dementoitunut.
On toi mustakin outo kommentti. Kansalaisille pitäisi jakaa kotiin lääkärikielen sanakirja.
Lisäksi olisi kiva jos lääkärit kertoisivat vastaanotolla potilaallekin tekemistään kummallisista havainnoista eivätkä vain kirjoittaisi niitä Kantaan. Sinne ne nimittäin sitten jäävät ikuisiksi ajoiksi, ja seuraavat lääkärit ja hoitajat lukevat niitä uskoen kuin pyhään kirjaan. Ihan sama mitä potilas kertoo. Kanta on tuonut paljon virheitä ja väärinkäytöksen mahdollisuuksia sairaanhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vanhemmilla ihmisillä se on kai aika tavallinen, kertoo seuraavalle lukijalle että.mummeli on ajassa ja paikassa ja kykenee järkevään keskusteluun ja käyttäytymiseen.
Olen itse 68v eli kai "mummeli". Siellä odotushuoneessa oli joku minua oletettavasti jokusen vuoden nuorempi mummokokelas joka vaati että häntä pitää hoitaa juuri nyt eikä hän aio odotella mitään vuoronumeroita. Yritti myös väkisin kammeta itsensä yhteen toimenpidehuoneista. Ei näyttänyt mitenkään erityisen raihnaiselta, ihan vaan kunnon vanhan ajan pissapää.
Ikä ei tuo kaikille viisautta päähän ja eipä se nuori typerys yleensä vanhempana ole muuta kuin vanha typerys...
Vierailija kirjoitti:
Sitä että osaat normaalit käytöstavat, et mesoa tai hauku lääkäriä/hoitajaa etkä ole selkeä päihteiden pitkäaikaiskäyttäjä. Voi sinusta olla outo kirjaus, mutta oikeasti kaltaisesi ovat melko harvinaisia nykypäivinä. Iso osa päivystykseen tulevista on sekaisin kuin seinäkello jollain tapaa, ei edes katso työstatusta, sukupuolta, ikää
Onpas sulla kiva asenne. Taidat olla ihan väärällä alalla. Jääkö sulta käsittämättä, että ensihoitoon ei pääse kuin tilanteessa, jossa on todella kipeä? Silloin ihminen voi esim. huutaa kivusta eikä käytöstavatkaan ole ehkä päällimmäisenä mielessä.
Mitä tulee päihteisiin, niin niiden käyttäjiä löytyy selvä yliedustus sairaanhoitoalan ihmisistä. Ilmeisesti heitä kiinnostaa kovasti pään sekoittaminen kemiallisesti.
Kerran hoitaja mainitsi ohimennen, että terveyskeskuksen järjestelmään oli kirjattu minulle ikään kuin diagnoosi, jota ei oltu kuitenkaan minulle itselleni kerrottu. Oli aika ikävä tapa saada se selville, varsinkin kun diagnoosi oli mielestäni väärä ja perustui täysin jonkun lääkärin subjektiiviseen näkemykseen, eikä esimerkiksi laboratoriotestien tuloksiin.
Lähinnä solvaukselta minusta kuullostaa. Mielestäni ihmiset ainakin käyttävät tuota kun eivä positiivisempaakaan pysty sanomaan. "Joo, olihan se ihan asiallisen oloinen, jooo..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas sulla kiva asenne. Taidat olla ihan väärällä alalla. Jääkö sulta käsittämättä, että ensihoitoon ei pääse kuin tilanteessa, jossa on todella kipeä? Silloin ihminen voi esim. huutaa kivusta eikä käytöstavatkaan ole ehkä päällimmäisenä mielessä.
Mitä tulee päihteisiin, niin niiden käyttäjiä löytyy selvä yliedustus sairaanhoitoalan ihmisistä. Ilmeisesti heitä kiinnostaa kovasti pään sekoittaminen kemiallisesti.
No aika lailla on tämänkin asenteessa korjattavaa 😬
t:Eri
Entä asiallinen ja orientoitunut? En ole vanhus eikä epäillä muistisairautta. Tuo sanapari on ollut mulla lääkärin kirjauksista monestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla harhainen, aggressiinen, paranoidi Onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi asiallinen-merkintää tuolle kommentoijalle. Sivusta
Eikö tuo nyt ole päivänselvää? Ihan oikeastiko et tiedä mitä tarkoittaa asiallinen? Tyhmyyttäsi lääkäri ei ilmeisesti ehtinyt huomata.
Selväjärkinen