Onko puukengät hillittömän painavat?
Kommentit (114)
Ei paina liikaa ja on yllättävän mukavat kunhan tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on noi landet. Sisältä hieman muotoillut, aika kapea lestiset.
https://www.talla.fi/fi/tuoteryhma/289373-tuotteet
Mulle noi pinkit!!!
Kirpparilla 7euroa, ostin.
Minulla yhdet mustat ikivanhat hollannikkaat, kotka suunnilleen vain roikkuu jaloissa mukana. Uudemmat omat huomattavasti kevyemmät ja myös hiljaisemmat.
Hirveän epämukavat kengät. Aiheuttaa kaatumisia ja nyrjähtäneitä nilkkoja.
Siis onko kysymys puusuutarin vai nahkasuutarin tekemistä kengistä? Johan Nummisuutareissakin asiaa puitiin.
Mistä saa enää aitoja oikeita puukenkiä? Itselläni oli yhdet suutarin tekemät, mielettömän hyvät ja mukavat.
Asuin vuosia sitten Tanskassa ennenkuin muutin tänne missä nyt asun, ja siellä käytin puukenkiä vuoden ympäri.
Asuin Fynillä Odensessa eikä siellä olllut lunta kuin yhtenä vuonna ja silloinkin tosi vähän ja vähän aikaa. Pojallanikin joka oli silloin 4 oli puukengät. Aidot sellaiset, puupohjat nahkapäällys. Sellaisilla kulki kaikki.
Nyt olen kauposta etsinyt mutta aitoja puukenkiä ei missään. Ilmeisesti ei kysyntää. Pitäisi varmaan taas mennä suutarille teettämään.
Suomesta ei tunnu saavan mistään myymälästä. Omani tilasin zalandosta. Onko ne sitten aidot, niin en tiedä. Pohja on puuta ja päällinen mokkanahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla yhdet mustat ikivanhat hollannikkaat, jotka suunnilleen vain roikkuu jaloissa mukana.
Puukengät parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa enää aitoja oikeita puukenkiä? Itselläni oli yhdet suutarin tekemät, mielettömän hyvät ja mukavat.
Asuin vuosia sitten Tanskassa ennenkuin muutin tänne missä nyt asun, ja siellä käytin puukenkiä vuoden ympäri.
Asuin Fynillä Odensessa eikä siellä olllut lunta kuin yhtenä vuonna ja silloinkin tosi vähän ja vähän aikaa. Pojallanikin joka oli silloin 4 oli puukengät. Aidot sellaiset, puupohjat nahkapäällys. Sellaisilla kulki kaikki.
Nyt olen kauposta etsinyt mutta aitoja puukenkiä ei missään. Ilmeisesti ei kysyntää. Pitäisi varmaan taas mennä suutarille teettämään.
Oikeastikko suutari voi tehdä kengät alusta loppuun? Olen aina kuvitellut, että vain korjaavat kenkiä
Vierailija kirjoitti:
www.talla.fi osoitteesta saa aitoja oikeita puukenkiä.
Ihan mielenkiinnosta, mitä sitten ei ole oikeat puukengät?
Vierailija kirjoitti:
Hirveän epämukavat kengät. Aiheuttaa kaatumisia ja nyrjähtäneitä nilkkoja.
:D:D tuskimpa nyt kengät mitään aiheuttaa.
Eivät ole mielestäni mitenkään poikkeuksellisen painavat. Riippuu, mihin vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kätevä tyyppi nikkaroi sellaiset itse vaikkapa höylätystä kakkosnelosesta.
Ja onpa niillä lystikin kloksutella menemään kerrostalossa keskellä yötä 😁
Häädön saat, jos öisin klonksuttelet.
Kakkos neloset jesarilla jalkoihin, on kevyet ja kestävät, paljon kulutuspintaa.
Hillittömän painava puukenkä sanayhdistelmän kääntäminen toisinpäin voi olla haastavaa. Kokeiles.
Kannattaa joltain rekkalesbo-foorumilta kysellä. Ne kyllä tietää, eikä niitä muut edes käytäkään. Etkä edes saa rekkaa ajaa jos et omista puukenkiä. Lesbo ei ole pakko olla, mutta se auttaa. Samoin kuin ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Kakkos neloset jesarilla jalkoihin, on kevyet ja kestävät, paljon kulutuspintaa.
suksiksi kutsutaan tuollaisia
Vierailija kirjoitti:
Ennen sitä puukengissä kulkee, kuin selkäsaunan ottaa
Jos kilometri käveltävä niin joudun ottamaan selkäsaunan. Tuskin niin vahvoja särkylääkkeitä löytyy että selkäkivulta onnistuisi. Miten lienee muutenkin pitemmän päälle selkäystävälliset.
Mulle noi pinkit!!!