Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole palautunut narsistin kanssa parisuhteessa olon jälkeen enää omaksi itsekseni. Olen jäänyt jumiin jonnekin kylmään "todellisuuteen".

Vierailija
24.03.2024 |

Ihan kuin olisin sinkoutunut suhteen aikana elämästä irralliseen todellisuuteen. 

Menetin kaiken, työt, ystävät, talouden, fyysisen ja psyykkisen terveyden hiljalleen suhteen myötä. 

Opiskelin kyllä uuden alan, erosimme usein ja yritin pitää itseni järjissä. Sitten vain jokin naksahti ja aivoni sanoivat itsensä irti ja sekosin tavallaan. 

Menin niin huonoon kuntoon, että luovutin. Lakkasin enää näkemästä elämässä mitään kaunista tai tavoiteltavaa. Menetin luoton itseeni kaikista voimakkaimmin ja uskon siihen, että pärjään elämässä millään mittakaavalla. 

Vaikka jo asiasta on reilu vuosi aikaa niin edelleen olen tuntemattomilla teillä.  En ole toipunut vaan todella huonossa kunnossa kaiken kaikkiaan. 

Mies porskuttaa onnellisena rikkaana ja uudessa aviossa jo nopeasti kun meidän juttu päättyi. 

Minä vain hajosin enkä tiedä miksi en ole saanut sirpaleita vieläkään kasattua edes jotenkin tyydyttävään kuntoon. Kuolema on minulla alituiseen ajatuksissa enkä siedä elää tässä omassa ahtaassa pelossa ja kylmyydessä. 

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mistä yritän kertoa? :(

Vierailija
2/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehkä on onnellinen, jos persoonallisuushäiriöinen voi ikinä olla, mutta kylle sen puoliso pian on yhtä onneton kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä terapiaan. Sellaiseen joka on erikoistunut narsistin uhreihin.

Vierailija
4/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus täällä kuin sinulla AP.

Muista kuitenkin ettei narsisti voi ikinä olla aidosti onnelinen. 

Vierailija
5/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen oikeasti että haet itsellesi apua. Älä anna jonkun kus#pään pilata sun elämää tuon enempää. Terapian avulla pääset siihen pisteeseen että exäsi ja hänen tekemisensä ei kiinnosta sinua enää mitenkään ja itsekin pääset siten elämässäsi eteenpäin.

Exälläsi ei todennäköisesti tunteita ole ja varsinkin jos on narsisti. Hän on nyt uudessa suhteessa ja koittaa uuden puilison avulla täyttää sitä omaa tyhjiötä jota aiemmin yritti täyttää sinun kanssasi. Ei tule onnistumaan tuossakaan suhteessa ja jos oikeasti on narsisti niin tiedät varmaan itsekin ettei siellä kulissin takana kovin onnellinen pariskunta elele.

Mutta tärkeintä on että pääset yli tuosta exästä etkä ajattele hänen elämää mutenkään. Se on paras kosto että kokoat itsesi, voimistut ja saat elåmänvoimasi takaisin ja menet eteenpäin. Jos joskus törmäätte niin oikein iloisesti tervehdit ja pää pystyssä eteenpän. Tuo on se paras kosto.

Vierailija
6/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selviytynyt myöskään. 

Vierailija
7/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vaan, se tulee vielä 30 vuoden päästäkin yllättäen häiritsemään elämääsi kun vähiten odotat.

Vierailija
8/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuutta tuollainen, että monta kertaa erotaan. Mistä siis syytät exäsi? Miten hän on fyysisen terveyden vienyt ja aiheuttanut kaiken pahan? 

Vierailija
9/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kyllä vieläkään ymmärtänyt yhtään mitään ja lopeta minun vainoaminen.

Vierailija
10/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis pääse eteenpäin? Mitä jos vaikka hyväksyisit elämäsi ja itsesi, lopettaisit tuon ruikutuksesi ja eläisit nyt vain elämääsi eteenpäin? Kaikkien elämä ei ole mennyt pilalle narsistien takia joten sinullakin on mahdollisuus erittäin hyvään elämään. Se mikä ei tapa se vahvistaa sinua. Hyvää vointia sinulle. 

Vierailija
11/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En selviytynyt myöskään. 

Todella noloa nostella noin omaa ketjua.

Vierailija
12/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä terapiaan. Sellaiseen joka on erikoistunut narsistin uhreihin.

Tai sitten jatkaa vain elämäänsä.

Vierailija
13/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus täällä kuin sinulla AP.

Muista kuitenkin ettei narsisti voi ikinä olla aidosti onnelinen. 

Kyllä voi olla!

Vierailija
14/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistijankkaaja vauhdissa

Vierailija
15/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis pääse eteenpäin? Mitä jos vaikka hyväksyisit elämäsi ja itsesi, lopettaisit tuon ruikutuksesi ja eläisit nyt vain elämääsi eteenpäin? Kaikkien elämä ei ole mennyt pilalle narsistien takia joten sinullakin on mahdollisuus erittäin hyvään elämään. Se mikä ei tapa se vahvistaa sinua. Hyvää vointia sinulle. 

Bad bot.

Vierailija
16/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selvisin terapian avulla. Ja uusien ystävien ja työpaikan avulla. Opiskelin paljon ja noin 1,5 vuoden päästä erosta olin ihan ok. Ja siis itse otin sen eron, mies ei halunnut ja kiusasi monta vuotta. Ei kuin tsemppiä sulle ja hae apua ja haaveile paremmasta!

Vierailija
17/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän auttaa tietoinen oma sisäisen maailman muokkaaminen. Nämä auttavat itsellä: 

- luonto-ohjelmat

- kaunis musiikki

- yritän ulkona kävellessä kiinnittää huomiota lintuihin, luontoon, iloisiin ihmisiin

- omien lapsuuden kuvien katselu

- iloisten kirjojen lukeminen, viattomuuden palauttaminen

Vierailija
18/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarvinnut terapiaa ja aika monta narsistia takana eikä edes kevyimmästä päästä. Working on it.

Vierailija
19/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaminen on myös eheyttävää. Itse en aviossa voinut edes kirjoittaa, kun vainoharhainen kontrolloi kaikkea. Sen jälkeen olen kirjoittanut ihan työksenikin. Vapauta itsesi ja hae apua.

Vierailija
20/71 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, mitä kommentteja. Tsemppiä todellakin ja mene ihmeessä puhumaan asiasta terapiaan/olisko jotain vertaistukea saatavilla? Jos exä ollut myös juoppo niin al-anonin ryhmät on hyvä paikka käydä ainakin katsomassa. Toivon että saat taas elämästä kiinni, mutta aikaa siihen menee, älä syytä itseäsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme