Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?

Vierailija
24.03.2024 |

Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua. 

Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt? 

Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.

Kommentit (841)

Vierailija
101/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodelta 2015 Finsex-tutkimuksessa 45 - 54-vuotiaiden ikäryhmässä oli avo- tai avioliitossa olevilla ollut ainakin kaksi eri seksikumppania kuluneen vuoden aikana miehistä 9 prosentilla ja naisista 5 prosentilla.

Kuka sitten määrittelee, onko se paljon vai vähän. Miehistä joka kymmenes, naisista joka kahdeskymmenes. Eli jokainen tuntee tällaisia useamman, vaikkei sitä ehkä tiedäkään.

Vierailija
102/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma, itse seurustelen yksinhuoltajan kanssa mutta petän häntä seläntakana enkä näe sitä ongelmana.

M30

Eihän tuossa olekaan ongelmaa, koska sinun aikasi on sinun omaa aikaasi eikä hänen.

Noloa vastata itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimessa suhteessa on suuri riski saada sukupuolitauteja .Edes kortsu ei suojaa aina.

Usein luonto/elämä opettaa, jos itsellään ei ole moraalia.Kuten esim apinarutto, AIDS...

Vaimo saa. Ukko taas on munahäkkiin lukittu joten sitä riskiä ei ole. Nämä avoimet suhteet ovat yleensä niitä että vain naisella on oikeus seksiin ja ukko alistetaan orjaksi.

Vierailija
104/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodelta 2015 Finsex-tutkimuksessa 45 - 54-vuotiaiden ikäryhmässä oli avo- tai avioliitossa olevilla ollut ainakin kaksi eri seksikumppania kuluneen vuoden aikana miehistä 9 prosentilla ja naisista 5 prosentilla.

Kuka sitten määrittelee, onko se paljon vai vähän. Miehistä joka kymmenes, naisista joka kahdeskymmenes. Eli jokainen tuntee tällaisia useamman, vaikkei sitä ehkä tiedäkään.

Niin. Personallisuushäiriöiden esiintyvyyden kanssa samaa tasoa. Ei mulla muuta.

Vierailija
105/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä sanoo, että ei tunne ketään, joka tuota haluaisi tai ei minun tuttavapiirissä. Onko teillä koskaan edes vilahtanut mielessä, että teidän tuttavapiiri tuntee teidän tuomitsevan asenteen ja siksi eivät kerro? Kas kun se tuomitseva asenne suorastaan huokuu näistä kommenteista jo ruudunkin läpi. Kuka haluaisi tuota kasvoilleen hierottavan?

Mulla ei ole tuomitseva asenne. Olen aika lailla suvaitsevainen. :D

Älä sä ala  kuvittelemaan asioita ihmisistä joita et tunne.

Vierailija
106/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoimessa suhteessa on suuri riski saada sukupuolitauteja .Edes kortsu ei suojaa aina.

Usein luonto/elämä opettaa, jos itsellään ei ole moraalia.Kuten esim apinarutto, AIDS...

Vaimo saa. Ukko taas on munahäkkiin lukittu joten sitä riskiä ei ole. Nämä avoimet suhteet ovat yleensä niitä että vain naisella on oikeus seksiin ja ukko alistetaan orjaksi.

Pöljä. 

Vierailija
107/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on taudeitta selvinnyt tänne asti (olen 46) ja rypyittä, niin mitä noita enää hankkimaankaan vanhuuden riesaksi!

Lapsetkin aikuisia. Käytän aikani vaikka muuhun ihanaan harrastukseen ja kivaan. Luontoon, lukemiseen, matkailuun. Mutta syljenvaihto ja typerä alhainen nsinta kiinnostaa ku kilo pask.

ja hauskinta tässä on, että olen ikäluokassani erittäin hyvin säilynyt ja kaunis..joten minua yritetään mutta turha vaiva.

Vierailija
108/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+45 vuotiaiden naisten parasta ennen päivä on jo mennyt. Eihän tommoisia rupsahtaneita akkoja kukaan edes halua.

T. Saamaton. 

Vierailija
109/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä sanoo, että ei tunne ketään, joka tuota haluaisi tai ei minun tuttavapiirissä. Onko teillä koskaan edes vilahtanut mielessä, että teidän tuttavapiiri tuntee teidän tuomitsevan asenteen ja siksi eivät kerro? Kas kun se tuomitseva asenne suorastaan huokuu näistä kommenteista jo ruudunkin läpi. Kuka haluaisi tuota kasvoilleen hierottavan?

Niin se asioiden kuvittelu pitää jättää teille, avoimet suhteet tuomiseville.

Vierailija
110/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla tööttää sun kavereita.

Vierailija
111/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole huomannut moista. En itsekään kuulu tuohon koulukuntaan vaan olen yhden miehen nainen. Sitä tosin on paljonkin ollut havaittavissa että eron jälkeen ollaan mieluummin ilman ketään tai mitään. Itsekin olisin voinut hyvin olla yksin mutta menin rakastumaan niin se siitä sitten. 

Asun yksin, muttei se tarkoita selibaattia.

Vierailija
112/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olet aika lailla suvaitsevainen, mutta mennet tullen halveeraat ja nimittelet avoimessa suhteessa olevia :D

Vierailija
113/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mitä? Miksi muiden (mahdollisesti täysin kuvitellut) tuominnat noin pelottaa? Olisko silloin niin että ei ollakaan ihan niin sinut asian kanssa kuin yritetään antaa ymmärtää? 

Vierailija
114/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mitä? Miksi muiden (mahdollisesti täysin kuvitellut) tuominnat noin pelottaa? Olisko silloin niin että ei ollakaan ihan niin sinut asian kanssa kuin yritetään antaa ymmärtää? 

Tämäpä juuri. Miksi ihminen joka antaa ymmärtää olevansa täysin sinut asian kanssa kiinnittää huomiota mahdolliseen tuomitsemiseen? Mistä tämä kumpuaa?

Vierailija
115/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma, itse seurustelen yksinhuoltajan kanssa mutta petän häntä seläntakana enkä näe sitä ongelmana.

M30

Eihän tuossa olekaan mitään ongelmaa. Täysin ok ja hyväksyttävää. Koska ketään ei voi omistaa.

No sitten ei voi pettääkään, vaikka kyseinen urpo saakin siitä kiksinsä.

Yh:kin voi tehdä samaa ja olla hiljaa.

Vierailija
116/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 49 vuotias ja mieheni on 61 vuotias. Kun seksi loppui parisuhteessani niin sanoin miehelle että voi valita; joko erotaan tai laitetaan suhde avoimeksi. Mies valitsi jälkimmäisen. Yhdessä ollaan oltu yli 20 vuotta. Mitään riitoja ei ole ollut. Ja meillä homma toimii. Mieheni kehuu minua päivittäin kauniiksi ja seksikkääksi ja minuun on myös ihastuttu moneen kertaan. Rakastan yhä miestäni mutta seksin haen muualta. 

Olen itsestäni huoltapitävä, miehiä olisi tarjolla niin paljon kuin jaksaisin nähdä, useat haluavat suhteen mutta en voi ja näin olemme mieheni kanssa sopineet. Seksi on vain seksiä, ei enempää. 

Miksi seksi loppui, ainakaan iästä se ei ole voinut olla kiinni. Jokin sairaus kenties? Itse pystyn naimaan kymmenkunta kertaa vuorokaudessa.

Joka kerta eri sormen kanssa?

Vaimon kanssa. Hän kun ei ole frigidi.

Vierailija
117/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Eihän tuossa olekaan mitään ongelmaa. Täysin ok ja hyväksyttävää. Koska ketään ei voi omistaa.

Niihä se tekeeki kuten muutki naiset.

Vierailija
118/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Olet oikeassa että urpot saavat kiksinsä elämässään toisten pettämisestä.

Vierailija
119/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laaja on kaveripiiri minullakin ja kaikesta juttelemme, mutta tiedän 100% varmasti ettei kukaan tuollaisesta haaveile. Hyvin uskollisia kaikki omassa kaveripiirissä. Ja olen myös samaa ikäluokkaa.

Ei kukaan meidänkään kaveripiirissä uskoisi. Tällainen on Suomessa erikoisen tuomittua, eikä ymmärretä eri ajattelutapoja. Homous sentään on melko suvaittua, mutta tämä ei.

Vierailija
120/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo suvaitsevaisuutesi on vain oma näkemys itsestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi