Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?

Vierailija
24.03.2024 |

Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua. 

Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt? 

Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.

Kommentit (841)

Vierailija
121/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on taudeitta selvinnyt tänne asti (olen 46) ja rypyittä, niin mitä noita enää hankkimaankaan vanhuuden riesaksi!

Lapsetkin aikuisia. Käytän aikani vaikka muuhun ihanaan harrastukseen ja kivaan. Luontoon, lukemiseen, matkailuun. Mutta syljenvaihto ja typerä alhainen nsinta kiinnostaa ku kilo pask.

ja hauskinta tässä on, että olen ikäluokassani erittäin hyvin säilynyt ja kaunis..joten minua yritetään mutta turha vaiva.

Ihan hyvä. Nimittäin minä en ole noin hyvännäköinen ja haluaisin seksiä ikäisiltäni miehiltä. On sitten paremmat mahdollisuudet siihen ehkä, jos nuorempia ja kauniimpia ei seksi kiinnosta yhtään ja aiheesta puhuminenkin näköjään heitä ärsyttää.

N50+

Vierailija
122/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laaja on kaveripiiri minullakin ja kaikesta juttelemme, mutta tiedän 100% varmasti ettei kukaan tuollaisesta haaveile. Hyvin uskollisia kaikki omassa kaveripiirissä. Ja olen myös samaa ikäluokkaa.

Ei kukaan meidänkään kaveripiirissä uskoisi. Tällainen on Suomessa erikoisen tuomittua, eikä ymmärretä eri ajattelutapoja. Homous sentään on melko suvaittua, mutta tämä ei.

Taitaa vaan nämä avoimet suhteet olla cuck-suhteita jossa nainen saa mutta mies pakotetaan munahäkkiin ja selibaattiin. Ei kai muuten naiset näitä niin paljoa kannattaisi. Insinöörimies saa elättää vaimonsa ja Jamal hoitelee tyydytyksen koska sossumasseilla ei makseta loma-matkoja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä parempaa etsitä.  Vaihtelua vaan.  Seksissä ns paremmuus on henkimaailman asioita ja pääkopan sisällä.

Se on juuri noin. Minulla on erittäin hyvä sukupuolielämä mieheni kanssa, mutta silti vaihtelu piristää paljon myös omaa suhdetta.

Mitä muilta muka saa, mitä ei oma mies pysty tekemään? Samat seksivehkeet muillakin miehillä on.

Vierailija
124/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä sanoo, että ei tunne ketään, joka tuota haluaisi tai ei minun tuttavapiirissä. Onko teillä koskaan edes vilahtanut mielessä, että teidän tuttavapiiri tuntee teidän tuomitsevan asenteen ja siksi eivät kerro? Kas kun se tuomitseva asenne suorastaan huokuu näistä kommenteista jo ruudunkin läpi. Kuka haluaisi tuota kasvoilleen hierottavan?

Mitä mitä? Miksi muiden (mahdollisesti täysin kuvitellut) tuominnat noin pelottaa? Olisko silloin niin että ei ollakaan ihan niin sinut asian kanssa kuin yritetään antaa ymmärtää? 

Täysin kuvitellut? Luepa 5 sivua taaksepäin. Ei meidän tuttavapiirissä tuollaisia ole, mökille kutsut voisi lakata, en haluaisi olla tuollaisen ystävä jne. Kuvittelua? Millainen "ystävä" hylkää esim. oman ystävänsä vain seksuaalisen suuntauksen vuoksi. Onko homot hyväksyttyjä, mutta avoimet ei? Onko lesbot kiellettyjä, nehän voivat tuosta vaan käydä käsiksi. Hui.

Vierailija
125/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua papilloomaa, en pusutautia, en herpestä, kuppaa, hiviä, hiivaa, tulehdusta enkä syyhyä.

Likasakki touhutkoon keskenään.

Vierailija
126/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä parempaa etsitä.  Vaihtelua vaan.  Seksissä ns paremmuus on henkimaailman asioita ja pääkopan sisällä.

Se on juuri noin. Minulla on erittäin hyvä sukupuolielämä mieheni kanssa, mutta silti vaihtelu piristää paljon myös omaa suhdetta.

Mitä muilta muka saa, mitä ei oma mies pysty tekemään? Samat seksivehkeet muillakin miehillä on.

Ehkä uusia bakteereja ym.

Vierailija
127/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vehkeet ovat seksissä täysin sivujuttu. Kaikki muu on siinä tärkeämpää. 

N

Vierailija
128/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

124lle. No niin. Paljastuihan tuo ajattelutapasi. Elämä on valintoja.

Vierailija
129/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Kyllä pi llu ja pylly on tärkeitä, tissit myös.

Vierailija
130/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei taida olla kovinkaan paljon kokemusta miehistä? Seksivehkeet on teoriassa samat (mitä nyt koko ja muoto vaihtelee hyvinkin runsaasti), mutta niiden käyttötapoja on lukematon määrä erilaisia 😘

Vierailija
131/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua papilloomaa, en pusutautia, en herpestä, kuppaa, hiviä, hiivaa, tulehdusta enkä syyhyä.

Voit silti saada vaikka nuo kaikki, jos miehesi pettää, vaikket sitä itse hyväksyisikään.

Vierailija
132/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Ihan samaa olisi siis pysyä vaan ystävänä.

Vierailija
133/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä tuomita :D

Vierailija
134/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit silti saada vaikka nuo kaikki, jos miehesi pettää, vaikket sitä itse hyväksyisikään.

Monesti avoimeen suhteeseen haikalevillla pettäjillä on pitkäaikaisia mt-ongelmia

Vierailija
135/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit silti saada vaikka nuo kaikki, jos miehesi pettää, vaikket sitä itse hyväksyisikään.eip

Eipä ole semmoista vaaraa! 

Vierailija
136/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti avoimeen suhteeseen haikalevillla pettäjillä on pitkäaikaisia mt-ongelmia

Ei täällä tuomita:D

Vierailija
137/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laaja on kaveripiiri minullakin ja kaikesta juttelemme, mutta tiedän 100% varmasti ettei kukaan tuollaisesta haaveile. Hyvin uskollisia kaikki omassa kaveripiirissä. Ja olen myös samaa ikäluokkaa.

Ei kukaan meidänkään kaveripiirissä uskoisi. Tällainen on Suomessa erikoisen tuomittua, eikä ymmärretä eri ajattelutapoja. Homous sentään on melko suvaittua, mutta tämä ei.

Taitaa vaan nämä avoimet suhteet olla cuck-suhteita jossa nainen saa mutta mies pakotetaan munahäkkiin ja selibaattiin. Ei kai muuten naiset näitä niin paljoa kannattaisi. Insinöörimies saa elättää vaimonsa ja Jamal hoitelee tyydytyksen koska sossumasseilla ei makseta loma-matkoja yms.

Joo, eihän tällaiset kuviot sovi heikkoegoisille miehille, jotka pelkäävät jäävänsä kakkoseksi.

Meillä on niin luja suhde, ettei sen väliin tule ketään eikä tätä ole kumpikaan kyseenalaistanut 18 vuoden suhteen ajan. Puolisolla on aina poikkeuksetta veto-oikeus sanoa ei toisen kumppanille. Hyvin harvoin on ketään muita kuvioissa, koska olemme nirsoja. Haluttavia miehiä tai naisia on niin vähän. Tasaisella jaolla kuitenkin mennään.

Jokaiselle jotain. Monogaminen suhde on tietysti yksinkertaisempi ja uskottavasti monelle turvallisemman tuntuinen. Ei siinä ole mitään väärää, eikä meidänkään elämässä koska kaikki tapahtuu aikuisten ihmisten hyväksynnässä. Ulkopuolisten paheksunta ei muuta sitä mitenkään, mitä teemme. 

Vierailija
138/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täysin kuvitellut? Luepa 5 sivua taaksepäin. Ei meidän tuttavapiirissä tuollaisia ole, mökille kutsut voisi lakata, en haluaisi olla tuollaisen ystävä jne. Kuvittelua? Millainen "ystävä" hylkää esim. oman ystävänsä vain seksuaalisen suuntauksen vuoksi. Onko homot hyväksyttyjä, mutta avoimet ei? Onko lesbot kiellettyjä, nehän voivat tuosta vaan käydä käsiksi. Hui."

Et kuitenkaan vastaa kysymykseen, miksi ne muiden mahdolliset tuominnat pelottaa? Ja sitä paitsi onko ne sitten pitämisen arvoisia ystäviä jos eivät hyväksy sinua sellaisena kuin olet? Eikö olisi parempi hankkia parempia ystäviä, mahdollisesti sitten niistä piireistä joissa elämäntapasi on yleisempi? Homot ja lesbot ja monet muutkin vähemmistöt ovat jo raivanneet tietä, etkö uskalla itse tulla kaapista ja miksi et? 

Vierailija
139/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Täysin kuvitellut? Luepa 5 sivua taaksepäin. Ei meidän tuttavapiirissä tuollaisia ole, mökille kutsut voisi lakata, en haluaisi olla tuollaisen ystävä jne. Kuvittelua? Millainen "ystävä" hylkää esim. oman ystävänsä vain seksuaalisen suuntauksen vuoksi. Onko homot hyväksyttyjä, mutta avoimet ei? Onko lesbot kiellettyjä, nehän voivat tuosta vaan käydä käsiksi. Hui."

Et kuitenkaan vastaa kysymykseen, miksi ne muiden mahdolliset tuominnat pelottaa? Ja sitä paitsi onko ne sitten pitämisen arvoisia ystäviä jos eivät hyväksy sinua sellaisena kuin olet? Eikö olisi parempi hankkia parempia ystäviä, mahdollisesti sitten niistä piireistä joissa elämäntapasi on yleisempi? Homot ja lesbot ja monet muutkin vähemmistöt ovat jo raivanneet tietä, etkö uskalla itse tulla kaapista ja miksi et? 

Olen tullut kaapista ulos kahden homon edessä, ja molemmat tuomitsivat polyamorian :D

Vierailija
140/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei taida olla kovinkaan paljon kokemusta miehistä? Seksivehkeet on teoriassa samat (mitä nyt koko ja muoto vaihtelee hyvinkin runsaasti), mutta niiden käyttötapoja on lukematon määrä erilaisia 😘

Niin ja kaikkia niitä tapoja voi kokeilla oman puolison kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi