Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?

Vierailija
24.03.2024 |

Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua. 

Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt? 

Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.

Kommentit (841)

Vierailija
61/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän naisen käydä ottamassa pidempää virveliä välillä. Oma mies kun ei pysty tyydyttämään . Tästä se johtuu . 

Vierailija
62/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tästä asiasta provosoitua, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä tuollaista harrastavat saavat tuosta järjestelystä? Itse olen ehkä vanhanaikainen, mutta jotenkin tuntuu että omasta parisuhteesta puuttuu jotain, jos on tarve tuollaiselle?

No ainakin meille se on tuonut todella paljon jännitystä ja ekstrapotkua omaan suhteeseen. Olen tosi ylpeä, että minulla on vaimo, jota muutkin miehet haluavat. 

Mitä ylpeilyn aihetta sinulla siinä on, ethän sinä vaimoasi ole tehnyt, eli ei sinulla ole osaa eikä arpaa hänen haluttavuudessaan?

Jos tuo on sun mielestä aihe ylpeyteen, niin eikö se samalla tavalla ole sulle häpeä, että vaimo kunnioittaa sua niin vähän, että pitää muiden petiin hyppiä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tämän ketjun tuomitsevaa ja paheksuvaa sävyä. Miksi se suututtaa joitakin noin kovasti, että keski-ikäinen nainen haluaa vielä seksiä?

Kyllä tällaista siis on, tunnen ainakin yhden pariskunnan ja itsekin haluaisin, mutta mies ei suostu (muttei siis suostu seksiinkään). 

Jos ap on toimittaja, niin yhä parempi. Toivon enemmän artikkeleita siitä, että nainwn haluaa seksiä, mutta mies ei.

N50+

Eihän aloituksen kritisoiminen ollenkaan ole sitä, että suututtaisiin keski-ikäisten naisten seksihaluista. Se on vallan normaalia, että haluja on, joillakin tuossa iässä jopa enemmän kuin nuorena.

Mutta se suututtaa, että taas tällaista seksipakotusta ja oikein muka se olisi yleistäkin, että parisuhdetta halutaan lähteä avaamaan. No ei se ole. En tunne yhtään oikeaa ihmistä joka noin tekisi. Olen vain lukenut mediasta tästä "ilmiöstä" jonka en usko edes olevan todellinen. Joillakin varmasti joo, mutta se on harvinaista.

Seksin loppuminen parisuhteessa on tietysti kriisi, mutta minä mieluummin eroasin siinä kohdassa kuin alkaisin vehtaamaan kimppakivoja tai parinvaihtoja. Yöks.

Vierailija
64/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tuollaista. Tosin sinkku. Piikitön ei ota piikillistä myös, entä toisinpäin.

Piikki sulla on aivoissas. Kukaan järkevä ei jätä rokotuksia ottamatta.

Vierailija
65/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua. Ei ihme että Suomi romahtaa sekä henkisesti että taloudellisesti. Olemme rappion tiellä kun perusarvoja ei enää kunnioiteta.

Vierailija
66/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kirjoitettu ihmisen biologiaan. Eri aikoina asia vain hoidetaan eri tavoin. Usein ollaan oltu jo leskiä tuossa vaiheessa, ja "riiattu" kevyesti, ts. oltu seksisuhteessa.

Vierailija
67/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#63, mistä tiedät, jos et pyöri piireissä? Ihan hyvin kuka tahansa voi harrastaa mitä tahansa. 

Vierailija
68/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tämän ketjun tuomitsevaa ja paheksuvaa sävyä. Miksi se suututtaa joitakin noin kovasti, että keski-ikäinen nainen haluaa vielä seksiä?

Kyllä tällaista siis on, tunnen ainakin yhden pariskunnan ja itsekin haluaisin, mutta mies ei suostu (muttei siis suostu seksiinkään). 

Jos ap on toimittaja, niin yhä parempi. Toivon enemmän artikkeleita siitä, että nainwn haluaa seksiä, mutta mies ei.

N50+

Ei oo mahollista että vaimoihminen haluaa seksiä muttei saa. Kyllä se on aina niin että mies haluaa ja vaimo pihtaa.

Käypä kertomassa tuo miehelleni.

N50+

Vierailija
69/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomiakat uhkailee erolla, jos mies ei suostu siihen, että nainen pet... harrastaa avointa suhdetta.

Nyt kun avoimet suhteet on normaali asia, niin suomiakat voivat käyttää sitä kiristääkseen miehiä. M25

Vierailija
70/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomiakat uhkailee erolla, jos mies ei suostu siihen, että nainen pet... harrastaa avointa suhdetta.

Nyt kun avoimet suhteet on normaali asia, niin suomiakat voivat käyttää sitä kiristääkseen miehiä. M25

Pahimmassa tapauksessa mies painostetaan vielä pitämään munahäkkiä ja maksamaan vaimon seksiloman jonne myös Jamal lähtee mukaan. Miehen rooliksi jää palvelijan rooli eikä edea käteen saa vetää.

Vierailija
71/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tästä asiasta provosoitua, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä tuollaista harrastavat saavat tuosta järjestelystä? Itse olen ehkä vanhanaikainen, mutta jotenkin tuntuu että omasta parisuhteesta puuttuu jotain, jos on tarve tuollaiselle?

No ainakin meille se on tuonut todella paljon jännitystä ja ekstrapotkua omaan suhteeseen. Olen tosi ylpeä, että minulla on vaimo, jota muutkin miehet haluavat. 

Jokaiselle naiselle on rivi ottajia seksiin. Enemmän ylpeä voisi olla vaimosi, jos sinäkin kelpaat toisille.

Vierailija
72/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmassa tapauksessa mies painostetaan vielä pitämään munahäkkiä ja maksamaan vaimon seksiloman jonne myös Jamal lähtee mukaan. Miehen rooliksi jää palvelijan rooli eikä edea käteen saa vetää.

Niinpä. Avioehtoon tullaan me nuoremmat laittamaan naisille kielto avoimen suhteen aloittamisesta tai sen ehdottamisesta. Jos me edes halutaan alistua avioliittoon, kun olemme vapaaehtoisesti sinkkuja. Mutta tuo suomiakkojen sairas miesten kiristäminen loppuu seuraavan sukupolven aikana. M25

Vierailija
73/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinatrollin avaus. Häntä ottaa päähän Iltalehden Ukkolan taannoinen kolumni aiheesta. Siksi tosiasioita ja mielikuvia pitää tulla tänne kommenttipalstalle muovailemaan.

Vierailija
74/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Avioehtoon tullaan me nuoremmat laittamaan naisille kielto avoimen suhteen aloittamisesta tai sen ehdottamisesta. Jos me edes halutaan alistua avioliittoon, kun olemme vapaaehtoisesti sinkkuja. Mutta tuo suomiakkojen sairas miesten kiristäminen loppuu seuraavan sukupolven aikana. M25

Suomipojalle jää suhteessa joka tapauksessa maksajan rooli. Jamal ja vaimo korjaa potin.

Vierailija
75/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 49 vuotias ja mieheni on 61 vuotias. Kun seksi loppui parisuhteessani niin sanoin miehelle että voi valita; joko erotaan tai laitetaan suhde avoimeksi. Mies valitsi jälkimmäisen. Yhdessä ollaan oltu yli 20 vuotta. Mitään riitoja ei ole ollut. Ja meillä homma toimii. Mieheni kehuu minua päivittäin kauniiksi ja seksikkääksi ja minuun on myös ihastuttu moneen kertaan. Rakastan yhä miestäni mutta seksin haen muualta. 

Olen itsestäni huoltapitävä, miehiä olisi tarjolla niin paljon kuin jaksaisin nähdä, useat haluavat suhteen mutta en voi ja näin olemme mieheni kanssa sopineet. Seksi on vain seksiä, ei enempää. 

No tottakai seksi loppu kun aloit pihtaamaan. Miksei sulle kelvannu seksi oman miehen kanssa?

Olen hoikka ja sporttinen, olen erittäin siro ja DD-kupin kiinteät rinnat. Olemme mieheni kanssa toistemme parhaat kaverit. 

Mieheni lihoi avioliiton aikana 30 kg ja on tupakoinut yli 40 vuotta ja viikonloppuna kalja maistuu, eikä urheile ollenkaan. Meillä loppui seksi miehen heikkoon libidoon vanhemmiten minulla tekisi mieli vaikka joka päivä ja olen myös kokeiöunhaluinen, peppuleikit kiinnostaa myös, samoin seksilelut ja seksihepenet

Vierailija
76/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinatrollin avaus. Häntä ottaa päähän Iltalehden Ukkolan taannoinen kolumni aiheesta. Siksi tosiasioita ja mielikuvia pitää tulla tänne kommenttipalstalle muovailemaan.

On kyllä outoa lukea tuollaista kommenttia, niin vieraalta se minusta kuulostaa. Et tosiaan pysty ymmärtämään, että ihmiset ovat erilaisia. Jotkut meistä todella haluaisivat avoimen suhteen, jotta saisimme seksiä.

N50+

Vierailija
77/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä outoa lukea tuollaista kommenttia, niin vieraalta se minusta kuulostaa. Et tosiaan pysty ymmärtämään, että ihmiset ovat erilaisia. Jotkut meistä todella haluaisivat avoimen suhteen, jotta saisimme seksiä.

N50+

Erittäin marginaalinen kiintymyssuhdevauroinen porukka:

Vierailija
78/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi laittaa lähteen otsikkonsa väitteille.

Vierailija
79/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy yleistymiseen on että 2000-luvulla Suomeen saapui Jamaleita. Tulevaisuuden Suomessa suomipojan rooli avioliitossa on orjan rooli ja seksi on vaimon ja Jamalin keskinäistä. Tämä pk-seudulla. Onneksi pohjanmaalla on vielä perusarvot voimissaan eikä vihreä mädätys.

Vierailija
80/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskalla suoraan lähteä hyökkämään julkisesti Ukkolan kirjoituksessaan esittämiä väitteitä vastaan koska tietää olevansa heikoilla. Siksi avauksia täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän