Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?

Vierailija
24.03.2024 |

Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua. 

Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt? 

Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.

Kommentit (841)

Vierailija
141/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun täytätte 55, niin kiinnostus miehiin ylipäätään lakkaa. 

Vierailija
142/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä mikään muu ole kuin ei ole nuorena tehnyt sitä, niin nyt kiinnostaa. Itse taas tein kaikenlaista nuorena, niin nyt olen evvk 

N 53

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunha pääsee panee paljo.

Vierailija
144/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi selkeämmin paistaa läpi, että ei  tätä nainen ole kirjoittanut. Kirjoitustyylistä huomaa, ja eihän tätä olisi mitään järkeä miettiä, jos ajatuksesta olisi jo omakohtaista kokemusta ja siitä keskusteltaisiin ystäväpiirissä. Miten ne syyt eivät ole tulleet keskustelussa ilmi? Ja oko itselläsi jokin mikrosiru, joka estää tietämästä omia näkemyksiä?

Vähän sama kuin kyselisi jotain "Äänestän puoluetta x, ihan varmasti äänestän! Mietin kuitenkin, että mikähän tässä voisi olla taustalla? Sanokaa, että minkä takia naiset - kuten minä, olenhan nainen! - aikovat äänestää heitä?" tai vaikka "Miksi leikkasin/värjäsin hiukseni, kertokaa!"

Vierailija
145/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi selkeämmin paistaa läpi, että ei  tätä nainen ole kirjoittanut. Kirjoitustyylistä huomaa, ja eihän tätä olisi mitään järkeä miettiä, jos ajatuksesta olisi jo omakohtaista kokemusta ja siitä keskusteltaisiin ystäväpiirissä. Miten ne syyt eivät ole tulleet keskustelussa ilmi? Ja oko itselläsi jokin mikrosiru, joka estää tietämästä omia näkemyksiä?

Vähän sama kuin kyselisi jotain "Äänestän puoluetta x, ihan varmasti äänestän! Mietin kuitenkin, että mikähän tässä voisi olla taustalla? Sanokaa, että minkä takia naiset - kuten minä, olenhan nainen! - aikovat äänestää heitä?" tai vaikka "Miksi leikkasin/värjäsin hiukseni, kertokaa!"

Ap on mies

Vierailija
146/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se asioiden kuvittelu pitää jättää teille, avoimet suhteet tuomiseville.

En ole tuominnut sitä. En vain tunne ketään sitä haluavaa. Mua ei haittaa avoimet suhteet.

Vierailija
147/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun täytätte 55, niin kiinnostus miehiin ylipäätään lakkaa. 

Ai kauheeta! Mitä mä nyt teen! Olen 55v. ensi vuonna. 😱 Voi mun mies raukkaa!

Vierailija
148/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siinä mikään muu ole kuin ei ole nuorena tehnyt sitä, niin nyt kiinnostaa. Itse taas tein kaikenlaista nuorena, niin nyt olen evvk 

N 53

Just niin! Mulla on ihan sama! Oli niin railakas nuoruus, että nyt ei kiinnosta muu kuin oma rakas mies. Mutta jos oltais oltu yhdessä 20v, niin varmasti oltais niin kyllästytty puolin ja toisin toisiimme, että avoin suhde olisi ok. Sitähän tuo on. Ei enää välitetä, mutta ei viitsi erotakaan. Huono puoli on se, että väkisinkin tunteet tulevat peliin ennemmin tai myöhemmin jonkun kanssa.

Vierailija
149/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Minä katsoin otsikosta että jaahas, siellä taas joku mies on keksinyt tilastotietoja omasta päästään. "Yllätyin" kun kirjoittaja kertoikin olevansa "nainen".

Nämä ovat samaan tapaan hassuja kuin palstan misogyyniuhriutujamiesten tarinat, joissa he livenä aina kohtelevat naisia niin perusteellisen kauniisti ja kunnioittavasti, joten ei voi olla mitenkään se oma misogynia syynä saamattomuuteen. Eivät tajua ettei omaa persoonallisuutta ole niin helppo piilottaa muilta.

Vierailija
150/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavirtaa emme ole mutta kyllä meitä on eikä meidän tekemisistä tarvitse ahdistua. Meitä on kaikenikäisiä aikuisia.

Harrastamme pääasiassa pariskuntien kanssa kimppaseksiä. Pettämisestä ei ole tietenkään kyse kun molemmat nautimme samassa tilassa FWB:n kesken, monet heistä viisikymppisiä kuten mekin. Terveitä, hyvin toimeentulevia, koulutettuja ns. tavallisia ihmisiä, useat biseksuaaleja.

Seksiä meillä on kahdestaan monta kertaa viikossa,  puutetta ei ole eikä ollut silloinkaan kun lähdettiin kokeilemaan tätä fantasian toteuttamista käytännössä. Nyt se on yksi harrastus josta ei puhuta ns normikaverien kanssa, ei se niihin ihmissuhteisiin kuulu.  

Vierailija
151/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Minä katsoin otsikosta että jaahas, siellä taas joku mies on keksinyt tilastotietoja omasta päästään. "Yllätyin" kun kirjoittaja kertoikin olevansa "nainen".

Nämä ovat samaan tapaan has

Jonkin sortin rajatilatapaus varmaan.

Vierailija
152/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut pitkästä liitosta, lapset tehty ja ihan tarpeeksi saanut elää perhe-elämää, niin enpä oikein näe mitään järkevää syytä miksi sitoisin itseni enää yhteen mieheen. Eihän siinä ole mitään etuja, pelkkiä rajoituksia omaan elämään. En ymmärrä enää koko konseptia. Lasten kasvuympäristönä perheellä on pointtinsa, mutta näin aikuisen elämässä sitoutuminen on aika omituinen päätös. Rajata nyt vapaaehtoisesti omaa elämäänsä ja tekemisiään. 

Vierailija
153/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut pitkästä liitosta, lapset tehty ja ihan tarpeeksi saanut elää perhe-elämää, niin enpä oikein näe mitään järkevää syytä miksi sitoisin itseni enää yhteen mieheen. Eihän siinä ole mitään etuja, pelkkiä rajoituksia omaan elämään. En ymmärrä enää koko konseptia. Lasten kasvuympäristönä perheellä on pointtinsa, mutta näin aikuisen elämässä sitoutuminen on aika omituinen päätös. Rajata nyt vapaaehtoisesti omaa elämäänsä ja tekemisiään. 

Harva tuomitsee ratkaisuasi kunhan olet rehellinen muille. Kritiikki kohdistuu palstalla näissä asioissa usein, ja täysin aiheesta, sellaisiin tyyppeihin jotka ovat epärehellisiä, epäluotettavia ja valheellisia muita, jopa läheisiään, kohtaan.

Vierailija
154/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytymättömyys ennenaikaisesti ukottunutta, mahdollisesti kyvytöntä miestä kohtaan?

Vierailija
155/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva tuomitsee ratkaisuasi kunhan olet rehellinen muille. Kritiikki kohdistuu palstalla näissä asioissa usein, ja täysin aiheesta, sellaisiin tyyppeihin jotka ovat epärehellisiä, epäluotettavia ja valheellisia muita, jopa läheisiään, kohtaan.

Jep, mutta miehet ei usko tätä. Miehet on niin sisäistäneet sen että naiset etsii aina sitoutuvaa miestä, että se ei meinaa mennä millään perille ettei tämä tästä miksikään idylliksi muutu.

Vierailija
156/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyytymättömyys ennenaikaisesti ukottunutta, mahdollisesti kyvytöntä miestä kohtaan?

Saharamainen kuivuus on aika tylsää. Luomuna on kivempaa.

Vierailija
157/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla syynä juurikin tämä, mieheni on 61 vuotias ja seksi loppui vuosia sitten. Mies lihonut ja impotenssiin vaikutti se, 2 tyypin diabetes ja yli 40 vuoden tupakointi. Miehellä katosi kiinnostus koko seksiä kohtaan. Syöpöttelee kaikki illat. 

Itse olen sporttinen, hoikka, halukas 49 v nainen enkä halua elää seksitöntä elämää

Vierailija
158/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla syynä juurikin tämä, mieheni on 61 vuotias ja seksi loppui vuosia sitten. Mies lihonut ja impotenssiin vaikutti se, 2 tyypin diabetes ja yli 40 vuoden tupakointi. Miehellä katosi kiinnostus koko seksiä kohtaan. Syöpöttelee kaikki illat. 

Itse olen sporttinen, hoikka, halukas 49 v nainen enkä halua elää seksitöntä elämää

Oma valintasi ollut 12 vuoden ikäero. Isäkompleksi?

Vierailija
159/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä parempaa etsitä.  Vaihtelua vaan.  Seksissä ns paremmuus on henkimaailman asioita ja pääkopan sisällä.

Se on juuri noin. Minulla on erittäin hyvä sukupuolielämä mieheni kanssa, mutta silti vaihtelu piristää paljon myös omaa suhdetta.

Mitä muilta muka saa, mitä ei oma mies pysty tekemään? Samat seksivehkeet muillakin miehillä on.

Vehkeet ovat seksissä täysin sivujuttu. Kaikki muu on siinä tärkeämpää. 

N

Ihan samaa olisi siis pysyä vaan ystävänä.

Sinä tosiaan et siis ymmärrä. 

Seksissä on tärkeää kaikki muu kuin vehkeet. Se ei tarkoita keskustelua tai harrastamista vaan seksiä. Siinä tapahtuu kaikenlaista. Jo eri miesten tapa koskettaa on ihan erilainen, samoin se, mitä tekevät seksin aikana. Vehkeillä on hyvin pieni osuus hyvässä seksissä. Seksi on täysin erilaista eri ihmisten kanssa.

Vierailija
160/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä parempaa etsitä.  Vaihtelua vaan.  Seksissä ns paremmuus on henkimaailman asioita ja pääkopan sisällä.

Se on juuri noin. Minulla on erittäin hyvä sukupuolielämä mieheni kanssa, mutta silti vaihtelu piristää paljon myös omaa suhdetta.

Mitä muilta muka saa, mitä ei oma mies pysty tekemään? Samat seksivehkeet muillakin miehillä on.

Vehkeet ovat seksissä täysin sivujuttu. Kaikki muu on siinä tärkeämpää. 

N

Ihan samaa olisi siis pysyä vaan ystävänä.

Sinä tosiaan et siis ymmärrä.

Kuulostaa siltä että haet elävää nukkea, et aitoa ihmistä. Se on ihan ok kunhan kerrot tuon rehellisesti ennen aktia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä