Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?
Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua.
Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt?
Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.
Kommentit (841)
+45 vuotiaiden naisten parasta ennen päivä on jo mennyt. Eihän tommoisia rupsahtaneita akkoja kukaan edes halua.
Vierailija kirjoitti:
+45 vuotiaiden naisten parasta ennen päivä on jo mennyt. Eihän tommoisia rupsahtaneita akkoja kukaan edes halua.
Jamalille kelpaa aina.
Itse en ole huomannut moista. En itsekään kuulu tuohon koulukuntaan vaan olen yhden miehen nainen. Sitä tosin on paljonkin ollut havaittavissa että eron jälkeen ollaan mieluummin ilman ketään tai mitään. Itsekin olisin voinut hyvin olla yksin mutta menin rakastumaan niin se siitä sitten.
Mikä ongelma, itse seurustelen yksinhuoltajan kanssa mutta petän häntä seläntakana enkä näe sitä ongelmana.
M30
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma, itse seurustelen yksinhuoltajan kanssa mutta petän häntä seläntakana enkä näe sitä ongelmana.
M30
Eihän tuossa olekaan mitään ongelmaa. Täysin ok ja hyväksyttävää. Koska ketään ei voi omistaa.
Vierailija kirjoitti:
M30
Avoin suhdehan se teillä on ja vielä "yhdessä sovittu"🥰
Luin nyt tämän ketjun innoittamana Ukkolan kolumnin. En oikein päässyt siihen kiinni, enkä pystynyt samaistumaan. Miksi jotakuta häiritsee niin kovasti se, millaisen seksielämän jotkut muut ihmiset haluaisivat? Eihän kenenkään ole pakko kokeilla sellaista, mitä ei halua. Lisäksi avoin suhde poikkeaa pettämisestä siinä, että pettäminen tapahtuu selän takana ilman yhteistä sopimusta, toisen tietämättä. Pettäminen on niin yleistä, että on Ukkolalta vähän optimistista väittää, että lähes kaikki ihmiset haluaisivat elää yksiavioisesti. Tosielämä ei näytä siltä.
Vierailija kirjoitti:
M30
Eikö se kuule sitä pettämistä jos olette selän takana?
Vierailija kirjoitti:
M30
Koska olet epärehellinen ihminen. Miksi et uskalla sopia hänen kanssaan avoimesta suhteesta? Miehuutesi ei kestäisi ajatusta, että hänkin panee muita, et vain sinä.
Arvaan että juttu oli naistoimittajan näpäimistä
Vierailija kirjoitti:
Luin nyt tämän ketjun innoittamana Ukkolan kolumnin. En oikein päässyt siihen kiinni, enkä pystynyt samaistumaan. Miksi jotakuta häiritsee niin kovasti se, millaisen seksielämän jotkut muut ihmiset haluaisivat? Eihän kenenkään ole pakko kokeilla sellaista, mitä ei halua. Lisäksi avoin suhde poikkeaa pettämisestä siinä, että pettäminen tapahtuu selän takana ilman yhteistä sopimusta, toisen tietämättä. Pettäminen on niin yleistä, että on Ukkolalta vähän optimistista väittää, että lähes kaikki ihmiset haluaisivat elää yksiavioisesti. Tosielämä ei näytä siltä.
Laitatko lähteen väitteellesi tosielämästä. Ukkolan kirjoituksessa oli linkkejä aihetta koskevaan tutkimukseen.
Moni täällä sanoo, että ei tunne ketään, joka tuota haluaisi tai ei minun tuttavapiirissä. Onko teillä koskaan edes vilahtanut mielessä, että teidän tuttavapiiri tuntee teidän tuomitsevan asenteen ja siksi eivät kerro? Kas kun se tuomitseva asenne suorastaan huokuu näistä kommenteista jo ruudunkin läpi. Kuka haluaisi tuota kasvoilleen hierottavan?
Avoimessa suhteessa on suuri riski saada sukupuolitauteja .Edes kortsu ei suojaa aina.
Usein luonto/elämä opettaa, jos itsellään ei ole moraalia.Kuten esim apinarutto, AIDS...
En oo kuullut tällaisesta. Olen 55. Kaverit samaa ikäluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko lähteen väitteellesi tosielämästä. Ukkolan kirjoituksessa oli linkkejä aihetta koskevaan tutkimukseen.
Tarvitset lähteen sille, että pettäminen on suht yleistä?
Vierailija kirjoitti:
Avoimessa suhteessa on suuri riski saada sukupuolitauteja .Edes kortsu ei suojaa aina.
Usein luonto/elämä opettaa, jos itsellään ei ole moraalia.Kuten esim apinarutto, AIDS...
Syyhy leviää nyt noissa marginaali-ihmisten piireissä.
Taas yksi osoitus siitä kuinka paljon alttiimpia naiset on median vaikutukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset lähteen sille, että pettäminen on suht yleistä?
Niin. Onko sinulla kotimasta lähdettä joka tulkisi väitettäsi tuossa otsikon mukaisessa viiteryhmässä?
Vierailija kirjoitti:
M30
Eihän tuossa olekaan ongelmaa, koska sinun aikasi on sinun omaa aikaasi eikä hänen.
Joka kerta eri sormen kanssa?