Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?
Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua.
Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt?
Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.
Kommentit (841)
Eikö todella ole tuohon ikään mennessä muka muuta mielessä kuin panot?
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on ainoa mikä on mielessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tästä asiasta provosoitua, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä tuollaista harrastavat saavat tuosta järjestelystä? Itse olen ehkä vanhanaikainen, mutta jotenkin tuntuu että omasta parisuhteesta puuttuu jotain, jos on tarve tuollaiselle?
Tietenkin omasta parisuhteesta puuttuu jotain tällaisessa tilanteessa.
Minä olen miettinyt vastaavia ja ehdottanutkin miehelle avointa suhdetta, mutta hän ei suostunut.
Mies on ollut haluton jo muutaman vuoden eli hänen takiaan olen ollut ilman seksiä jo vuosia. Sellainen asia meidän parisuhteesta siis tosiaan puuttuu.
N50+
Kyllä viiskymppisen pitäisi kyetä kevyesti ainakin viisi kertaa päivässä rakastelemaan.
Onko sinulta jotenkin pois, että moni 50+ nainen vielä haluaisi seksiä? Nimittäin siltä vähän kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on ainoa mikä on mielessä
Se on mielessä, jos sitä ei saa.
Oletko sinä se haluton osapuoli omassa suhteessasi ja sitten ahdistaa ja suututtaa, kun joku muu nainen haluaisi seksiä?
Kokemukseni omasta kaveripiiristä (7 henkeä):
-Kolme ei voisi koskaan kuvitella tuollaista järjestelyä
-Yksi harrastaa
-Kolme harkitsee aloittamista.
Joten tuntuuhan tuo melko yleistä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tästä asiasta provosoitua, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä tuollaista harrastavat saavat tuosta järjestelystä? Itse olen ehkä vanhanaikainen, mutta jotenkin tuntuu että omasta parisuhteesta puuttuu jotain, jos on tarve tuollaiselle?
Tietenkin omasta parisuhteesta puuttuu jotain tällaisessa tilanteessa.
Minä olen miettinyt vastaavia ja ehdottanutkin miehelle avointa suhdetta, mutta hän ei suostunut.
Mies on ollut haluton jo muutaman vuoden eli hänen takiaan olen ollut ilman seksiä jo vuosia. Sellainen asia meidän parisuhteesta siis tosiaan puuttuu.
N50+
Kyllä viiskymppisen pitäisi kyetä kevyesti ainakin viisi kertaa päivässä rakastelemaan.
Onko sinulta jotenkin p
Kommentoitko väärää paikkaan?
Se mikä on jännä tätä keskustelua lukiessa on se, että monet sotkee uskottomuuden ja avoimet suhteet keskenään. Eihän se mitään uskottomuutta ole, jos asiasta on yhdessä sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni omasta kaveripiiristä (7 henkeä):
-Kolme ei voisi koskaan kuvitella tuollaista järjestelyä
-Yksi harrastaa
-Kolme harkitsee aloittamista.
Joten tuntuuhan tuo melko yleistä olevan.
En tunne ketään joka lähtis tuohon eli ei oo yleistä.
Eihän siinä parempaa etsitä. Vaihtelua vaan. Seksissä ns paremmuus on henkimaailman asioita ja pääkopan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vain oma näkökulmani, kaikilla muilla on oikeus ajatella miten haluaa ja minkä kokee omien arvojen mukaiseksi. Itse haluan saada huomiota myös muilta miehiltä, koska se tuntuu hyvältä ja buustaa naiseuttani. Ja koska sattuu olemaan niin hyvä tuuri, että tämä järjestely miellyttää kovasti myös miestäni, koemme että saamme tästä paljon enemmän kuin perinteisestä parisuhteesta. Ja jotta tämä asettuu johonkin mittakaavaan, emmd suinkaan irstaile jatkuvasti, vaan ehkä 2-3 kertaa vuodessa teemme jotakin.
Heikoissa kantimissa on naiseus, jota pitää miesten kuolaamisella buustata.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on jännä tätä keskustelua lukiessa on se, että monet sotkee uskottomuuden ja avoimet suhteet keskenään. Eihän se mitään uskottomuutta ole, jos asiasta on yhdessä sovittu.
Aa se on "yhdessä sovittu" kun eukko sanoo että ero tai avoin suhde. Vähän sama kuin että se ei ole ryöstö vaan "yhdessä sovittu" kun toinen antaa valita rahat tai hengen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä parempaa etsitä. Vaihtelua vaan. Seksissä ns paremmuus on henkimaailman asioita ja pääkopan sisällä.
Se on juuri noin. Minulla on erittäin hyvä sukupuolielämä mieheni kanssa, mutta silti vaihtelu piristää paljon myös omaa suhdetta.
Ihmettelen tämän ketjun tuomitsevaa ja paheksuvaa sävyä. Miksi se suututtaa joitakin noin kovasti, että keski-ikäinen nainen haluaa vielä seksiä?
Kyllä tällaista siis on, tunnen ainakin yhden pariskunnan ja itsekin haluaisin, mutta mies ei suostu (muttei siis suostu seksiinkään).
Jos ap on toimittaja, niin yhä parempi. Toivon enemmän artikkeleita siitä, että nainwn haluaa seksiä, mutta mies ei.
N50+
Ei tätä matalalibidoiset keski-ikäiset ymmärrä. "Elämässä on niin paljon muita tärkeämpiäkin asioita kuin seksi". Näille voisi painattaa t-paidat, niin voisivat tätä ilosanomaa levittää.
Tosin en ymmärrä miksi ja miten vaikka 110% omistautuminen perheelle ja työlle tai vaikka maailman kulkukoirien pelastamiselle estäisi seksistä nauttimisen, myös perinteisestä monogamiasta poikkeavallakin tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin meille se on tuonut todella paljon jännitystä ja ekstrapotkua omaan suhteeseen. Olen tosi ylpeä, että minulla on vaimo, jota muutkin miehet haluavat.
Melko surkea itseluottamus pitää olla, että tuollaista tarvitsee sitä buustaakseen. Että "on vaimo jota muutkin haluavat"? Jestas sentään.
Kun oma puoliso alkaa kyllästyttää, muttei halua erota ihan hyvästä suhteesta alkaa suhteen avaaminen kiinnostamaan eikä tule pettäneeksi kumppaniaan. Silloin saa ihan luvalla käydä vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Olin 15v naimisissa pihtarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tämän ketjun tuomitsevaa ja paheksuvaa sävyä. Miksi se suututtaa joitakin noin kovasti, että keski-ikäinen nainen haluaa vielä seksiä?
Kyllä tällaista siis on, tunnen ainakin yhden pariskunnan ja itsekin haluaisin, mutta mies ei suostu (muttei siis suostu seksiinkään).
Jos ap on toimittaja, niin yhä parempi. Toivon enemmän artikkeleita siitä, että nainwn haluaa seksiä, mutta mies ei.
N50+
Ei oo mahollista että vaimoihminen haluaa seksiä muttei saa. Kyllä se on aina niin että mies haluaa ja vaimo pihtaa.
Mulla ei ole tuollaista. Tosin sinkku. Piikitön ei ota piikillistä myös, entä toisinpäin.