Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?

Vierailija
24.03.2024 |

Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua. 

Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt? 

Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.

Kommentit (841)

Vierailija
21/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onk siellä joku íltapaskàn toimittaja viikon törkypläjäystä väsäämässä, ja palstahulluț saisivat tehdä työt? 

Tämä voi pitää hyvin paikkansa. Hieman tarkoituksenhakuista journalismia. 

Vierailija
22/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut vastaan tuollaista minun alempi keskiluokka - keskiluokka - ylempi keskiluokka piireissä. Mutta ainahan noita moraalittomia rietastelijoita jossain on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kaveripiiri sulla. Ei kyllä tulis ekana mieleen alkaa haaveilemaan tuollaisista meidän porukoissa, alkaisi aika pian kutsut kavereiden mökeille vähenemään...

Vierailija
24/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä keski-ikäisten naisten mustamaalaamista. 

Vierailija
25/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tästä asiasta provosoitua, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä tuollaista harrastavat saavat tuosta järjestelystä? Itse olen ehkä vanhanaikainen, mutta jotenkin tuntuu että omasta parisuhteesta puuttuu jotain, jos on tarve tuollaiselle?

No ainakin meille se on tuonut todella paljon jännitystä ja ekstrapotkua omaan suhteeseen. Olen tosi ylpeä, että minulla on vaimo, jota muutkin miehet haluavat. 

Taidat olla vähän tyhmä. Kaikkien vaimoja muutkin haluaa.

Enemmän ylpeyden aihetta olisi naisella jonka miestä muut naiset haluaa mutta eivät saa.

Vierailija
26/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En innostuisi siitä, että joku pitäisi psoani haluttavana. Siis objektina. Psoni on fiksu ja meillä onneksi synkkaa hyvin. Mitä ollaan kateltu dokkareita aiheesta, niin aivan säälittäviä ja kaikilla samat repliikit, ettei yksi voi kaikkia tarpeita täyttää. Meillä on ystäviä ja harrastuksia; se niistä tarpeista.

Vierailija
27/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en pidä itseäni parempana kuin muita, mutta näitä kommentteja lukiessa tulee kyllä mieleen että varmaan jotakin meidän parisuhteessa on vahvemmalla pohjalla kuin valtaosalla muista. Ja kyllä, olen avoimessa suhteessa ja minulla on maailman ihanin mies, jonka kanssa aion olla loppuikäni.

Vierailija
28/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en pidä itseäni parempana kuin muita, mutta näitä kommentteja lukiessa tulee kyllä mieleen että varmaan jotakin meidän parisuhteessa on vahvemmalla pohjalla kuin valtaosalla muista. Ja kyllä, olen avoimessa suhteessa ja minulla on maailman ihanin mies, jonka kanssa aion olla loppuikäni.

Sinä olet toimittaja, ja luultavasti sinulla ei edes ole mitään miestä. 

Vierailija
29/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on ite mies

Vierailija
30/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanpaskat, kunhan kuvittelet.

Vierailija
31/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on ite mies

Ja luultavasti homomíes. 

Vierailija
32/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toimittaja tällaisia kirjoittaisi?

Vierailija
33/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vain oma näkökulmani, kaikilla muilla on oikeus ajatella miten haluaa ja minkä kokee omien arvojen mukaiseksi. Itse haluan saada huomiota myös muilta miehiltä, koska se tuntuu hyvältä ja buustaa naiseuttani. Ja koska sattuu olemaan niin hyvä tuuri, että tämä järjestely miellyttää kovasti myös miestäni, koemme että saamme tästä paljon enemmän kuin perinteisestä parisuhteesta. Ja jotta tämä asettuu johonkin mittakaavaan, emmd suinkaan irstaile  jatkuvasti, vaan ehkä 2-3 kertaa vuodessa teemme jotakin.

Vierailija
34/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin suhde ei tee ketään paremmaksi. Meillä on vahva parisuhde. Vaikka ei ole avoin. :D

Vierailija
35/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo!

Vierailija
36/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 49 vuotias ja mieheni on 61 vuotias. Kun seksi loppui parisuhteessani niin sanoin miehelle että voi valita; joko erotaan tai laitetaan suhde avoimeksi. Mies valitsi jälkimmäisen. Yhdessä ollaan oltu yli 20 vuotta. Mitään riitoja ei ole ollut. Ja meillä homma toimii. Mieheni kehuu minua päivittäin kauniiksi ja seksikkääksi ja minuun on myös ihastuttu moneen kertaan. Rakastan yhä miestäni mutta seksin haen muualta. 

Olen itsestäni huoltapitävä, miehiä olisi tarjolla niin paljon kuin jaksaisin nähdä, useat haluavat suhteen mutta en voi ja näin olemme mieheni kanssa sopineet. Seksi on vain seksiä, ei enempää. 

Miksi seksi loppui, ainakaan iästä se ei ole voinut olla kiinni. Jokin sairaus kenties? Itse pystyn naimaan kymmenkunta kertaa vuorokaudessa.

Vierailija
37/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tästä asiasta provosoitua, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä tuollaista harrastavat saavat tuosta järjestelystä? Itse olen ehkä vanhanaikainen, mutta jotenkin tuntuu että omasta parisuhteesta puuttuu jotain, jos on tarve tuollaiselle?

Tietenkin omasta parisuhteesta puuttuu jotain tällaisessa tilanteessa. 

Minä olen miettinyt vastaavia ja ehdottanutkin miehelle avointa suhdetta, mutta hän ei suostunut.

Mies on ollut haluton jo muutaman vuoden eli hänen takiaan olen ollut ilman seksiä jo vuosia. Sellainen asia meidän parisuhteesta siis tosiaan puuttuu.

N50+

Vierailija
38/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen yli 45v nainen kysyntä on varmasti huipussa :)

Vierailija
39/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ystäviä ja harrastuksia; se niistä tarpeista.

No, jos tuo riittää seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen, niin asia on ihan OK. Ehkä jollakulla muulla ei välttämättä riitä.

Vierailija
40/841 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 49 vuotias ja mieheni on 61 vuotias. Kun seksi loppui parisuhteessani niin sanoin miehelle että voi valita; joko erotaan tai laitetaan suhde avoimeksi. Mies valitsi jälkimmäisen. Yhdessä ollaan oltu yli 20 vuotta. Mitään riitoja ei ole ollut. Ja meillä homma toimii. Mieheni kehuu minua päivittäin kauniiksi ja seksikkääksi ja minuun on myös ihastuttu moneen kertaan. Rakastan yhä miestäni mutta seksin haen muualta. 

Olen itsestäni huoltapitävä, miehiä olisi tarjolla niin paljon kuin jaksaisin nähdä, useat haluavat suhteen mutta en voi ja näin olemme mieheni kanssa sopineet. Seksi on vain seksiä, ei enempää. 

No tottakai seksi loppu kun aloit pihtaamaan. Miksei sulle kelvannu seksi oman miehen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme