Etikkaa vanulappuun ja sillä kainaloiden pyyhintä. Lähti hienhaju kokonaan, eikä ole vieläkään palannut!
Minulla on aina ollut herkästi hienhajua kainaloissa. Aikoinaan testasin kaikki dödöt, mikään ei pitänyt hajua kokonaan poissa.
Sitten löysin Bats-merkkisen dödön, joka on pitänyt noin viimeiset 7 vuotta hienhajun poissa ja ollut pelastukseni.
Nyt muutamia viikkoja sitten havahduin siihen, että sekin on alkanut pettää, eli lievää hienhajua on hyvästä pesusta ja Bats dödöstä huolimatta.
Muutama päivä sitten luin täältä vinkin, että pyyhi etikalla kainalot. En ollut ikinä kuullutkaan tuosta. Niinpä eilen pyyhin perusteellisesti etikkaan kastetulla vanulapulla kainalot. Ensin olin ollut suihkussa, sheivannut kainalot muutamaa päivää aiemmin, pesin kainalot perusteellisesti Lactolinella (kuten aina). Tämän jälkeen siis vanulappuetikka. En pistänyt dödöä tämän jälkeen. Ei haise vieläkään yhtään hiki kainaloissa! Nyt alkoi kiinnostamaan, miten tämä etikka oikein tehoaa?!
Etikka on ihan S-Marketin ruokahyllystä poimittu Xtran halpisetikka, maksaa kai alle euron pullo.
Kommentit (14)
"miten tämä etikka oikein tehoaa?!"
Haju tulee kai bakteereista. Mulla toimii käsidesi.
Hyvä neuvo. Jääkö siitä etikasta yhtään hajua?
Vierailija kirjoitti:
Et ole siis koskaan kuullut aiemmin etikasta ja kuinka happo tappaa bakteereja?! Etikkaahan säilötään kasviksia juuri tästä syystä.
En ollut kuullut etikasta hienhajuun.
Olen käyttänyt jo vuosia kyllä etikkaa huuhteluaineena pyykinpesussa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä neuvo. Jääkö siitä etikasta yhtään hajua?
Alussa tietenkin haisee voimakas etikka, mutta hetken kuluttua ei haise miltään. Ja minulla on äärettömän tarkka hajuaisti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei auttanut käsidesi. Käsidesillä (sellaisella geelimäisellä) olen vedellyt silloin tällöin kainalot eikä ole auttanut yhtään.
Nyt tosiaan olen eilisen etikkakäsittelyn jälkeen ollut tarkoituksella ilman dödöä ja kainaloni ei haise yhtään millekään, ei millekään!
ap
Ajattelin jakaa tämän muillekin, sillä en usko, että kaikki tästä ovat kuulleet. Enhän mäkään ollut koskaan kuullut, vaikka mielestäni olin jo kokeillut kaiken. Kuten just Lactolinella pesu joka päivä ja sen jälkeen heti dödö puhtaaseen kainaloon, puhdas paita joka päivä, kainalokarvojen sheivaus jne. jne. jopa se käsidesi kainaloon.
Vuosikymmenten jälkeen löytyy ratkaisu - etikka!
Mulla ei etikka toiminut, mutta akkuhappo toimi hyvin.
Kiitos vinkistä Ap. Etikka lähti testiin.
Kengän kiilloke ajaa saman asian kuin botoksi, pysyy otsanahka ojennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jakaa tämän muillekin, sillä en usko, että kaikki tästä ovat kuulleet. Enhän mäkään ollut koskaan kuullut, vaikka mielestäni olin jo kokeillut kaiken. Kuten just Lactolinella pesu joka päivä ja sen jälkeen heti dödö puhtaaseen kainaloon, puhdas paita joka päivä, kainalokarvojen sheivaus jne. jne. jopa se käsidesi kainaloon.
Vuosikymmenten jälkeen löytyy ratkaisu - etikka!
Ja se, että dödömerkkejä piti vaihtaa koko ajan. Ehkä hetken toimivat, mutta sitten kaikesta huolimatta hien haju puski läpi.
Bats dödö toimi todella pitkään päästämättä hikeä läpi, kuten sanoin, noin seitsemän vuoden ajan. Mutta se tosiaan vaati tarkan pesun ja heti Bats dödön levityksen kainaloon. Jos jonain kotipäivänä vain pesin kainalot ja olin kotona hikoilematta, heti tuli pistävän hien haju kainaloihin. Ja nyt tosiaan tämä Bats alkoi päästämään hienhajua läpi.
Vierailija kirjoitti:
Käsidesi varsinkin sellainen apteekin jossa on etanolin lisäksi jotain bakteereja tappavaa kemikaalia toimii yleensä yhdellä käsittelyllä suihkun jälkeen.
Kerran vain toiseen (höh?) kainaloon pinttyi todella pistävää hajua tuottava bakteerikanta varmaankin jostain vanhasta keinokuitupaidasta jonka olin kaivanut kaapista kesähelteille ja jouduin levittämään ohuen kerroksen reseptivapaata Basibact-voidetta (apteekista) kainaloon. Onneksi tuo auttoi kerrasta.
Pitää muistaa että jos kainaloon on kerran pesiytynyt pistävää hajua tuottava bakteerikanta niin kaikki ihoa vasten olevat vaatteet joita on käyttänyt, pitäisi pestä vähintään 60 asteessa koska muuten sama bakteerikanta tarttuu niistä takaisin kainaloon jonka on saanut hajuttomaksi.
Täsmälleen sama juttu jos on saanut jalkasienen, tai jonkin hiivan/sienen/bakteerin jalkoväliin sukupuolesta riippumatta. Hoito on hyödytön ellei kaikkia ihoa vasten olevia sukkia ja alusvaatteita pese 60 asteessa tai käy mielellään läpi höyrysilitysraudalla.
Ellei käsidesi riitä tappamaan hajuja tuottavaa bakteerikantaa niin apteekista reseptivapaa Terracort ja/tai basibact. Molemmat antibioottisia voiteita.
Ainakin minulla lähtevät hajut kertakäsittelyllä suihkun jälkeen mutta varmuuden vuoksi voi käyttää pari kolme päivää jos on oikein pistävä haju. Toimivat myös alushousujen sisäpuolella...
Elleivät nämäkään auta niin sitten pitää hakea lääkäriltä tehokkaampia antibiootteja. Hiki ei haise miltään, haju tulee ihan täysin bakteereista jotka hajottavat ihon rasvoja ja kuona-aineita.
En ymmärrä mitä järkeä on lotrata etikan kanssa kun apteekista saa ilman reseptiä useampaakin nimenomaan iholle turvalliseksi testattua antibioottivoidetta jotka oikeasti tappavat ne kainalon hajua tuottavat bakteerikannat. Nämä on taas näitä marttojen reseptejä joissa on aina etikkaa ja ruokasoodaa..
Et ole siis koskaan kuullut aiemmin etikasta ja kuinka happo tappaa bakteereja?! Etikkaahan säilötään kasviksia juuri tästä syystä.