Minkä ikäisenä kerroit lapsille, että joulupukki ei ole totta?
Poika menee armeijaan ensi vuonna. Ajattelin kertoa kun pääsee pois.
Kommentit (20)
Kolmekymppisenä. Lapseni olivat silloin tarhaikäisiä. Ilmoitin heille ettei meille tule enää (saatanan kallista ja tyhmää maksullista) joulupukkia, vaan että he saavat olla tonttuja ja jakaa lahjat jotka me olemme toinen toisillemme hankkineet.
Olen nyt 60, enkä ole vieläkään kertonut. Olisiko jo aika?
Joulupukki on todellinen. Ei saa valheita syöttää.
Meidä 10-vuotias kertoi 5-vuotiaalle kuopukselle. Voi sitä poraamista.
kun oli vatsassa huutelin sille tosiasioita.
Entäs jumala? Minkä ikäisenä se pitäisi kertoa?
En ole kertonut koskaan. Ovat aikuisia. Ehkä eivät enää usko. Kyllä sen lapsenuskon voi pilata joku muukin, ei se ole äidin tehtävä.
En ole kertonut.
Kuulivat koulussa kavereilta. Sen jälkeen loppui usko.
T: Tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisenä. Lapseni olivat silloin tarhaikäisiä. Ilmoitin heille ettei meille tule enää (saatanan kallista ja tyhmää maksullista) joulupukkia, vaan että he saavat olla tonttuja ja jakaa lahjat jotka me olemme toinen toisillemme hankkineet.
Taidatte olla varsinaisia tonttuja koko sakki.
Noin 15v kerroin että isänne on oikea pukki.
Ei mitään traumoja heille.
Vierailija kirjoitti:
Noin 15v kerroin että isänne on oikea pukki.
Ei mitään traumoja heille.
Nyt oli puhe joulupukista.
Taisi joku kaveri kertoa, muistan kun puhui valepukista. Jouluumme kuuluu vielä joulupukki koska nuorin osallistuja on 8v. Vietämme siskon ja jälkipolvensa kanssa aaton.
En ole vielä kertonut, poika on jo 46 vuotias. Ajattelen että kirjoitan kirjeen joka hänelle annetaan kuoltuani ja siinä kerron että joulupukki ei ole totta.
En ole vielä saavuttanut, tuskin saavutankaan ikää jolloin alkaisin valehdella Joulupukista. Sitäpaitti tontut kertoisi sen Jolupukille ja enää saisin jouluaattona vain vinon pinon risuja, en villasukkia ja välihousuja ollenkaan.
Itselleni tarhakaverit kertoivat aikoinaan. Kotona sitten kysyin äidiltä pitääkö nämä väitteet paikkansa ja äiti myönsi totuuden.
Oma lapsi on nyt 7 ja uskoo yhä. Ajattelin että olisi tähän mennessä jo saanut jostain kuulla ettei joulupukkia ole.. ehkä tämän joulun jälkeen sitten. Typerää valehtelemista mun mielestä.
Siis mitä?! Totta kai pukki on olemassa! Onhan?
Olin 27 vuotias.