Hesari kertoo kovasta kohtalosta, perheenäiti joutui muuttamaan halvempaan asuntoon
Onko hallitus julma? Vai. Onko ihmisoikeus asua kämpässä, mihin ei olisi varaa ja me muut sitten kustannamme verorahoin tätä asumista?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se työllisyysvaikutus tässä muutossa halvempaan oli?
Veronmaksajat maksavat vuodessa 1 700 000 000 euroa tulonsiirtoina asumistukia. Siitä kivasta, että on ihmisoikeus asua keskustassa, kämpässä johon ei olisi varaa.
Kumminkin vuokranantaja saa periä sellaista vuokraa kuin haluaa. Tulisiko sitä rajoittaa? Esim. verottamalla 40% tietyn vuokratulon ylittävältä osalta? Tietenkin vähentäen vastikkeen osuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se työllisyysvaikutus tässä muutossa halvempaan oli?
Veronmaksajat maksavat vuodessa 1 700 000 000 euroa tulonsiirtoina asumistukia. Siitä kivasta, että on ihmisoikeus asua keskustassa, kämpässä johon ei olisi varaa.
Näiden veronmaksajien rahoista Li Andersson ei välitä pätkääkään.
Kuka tai kekä antoivat vuokrien ja asumiskustannusten nousta pilviin?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voi aivan vapaasti muuttaa venäjälle, jos ei halua asua maassa, jossa verovaroin autetaan heikommassa asemassa olevia. Itse taas osallistun tähän mielelläni.
Itsekkyyden ruma pää alkaa nousta surkean oikeistohallituksemme ideologian mukana. Jälki on sen mukaista.
Kukaan ei kiellä tai estä sinua tukemasta toisten asumista jos kerran mielelläsi siihen osallistut. Voit helposti esimerkiksi ostaa asunnon ja vuokrata sitä sitten vastikkeen hinnalla jollekin vähävaraiselle. Itse tein noin kun vähävarainn ystäväni tarvitsi asuntoa. Vai estääko oma itsekkyytesi toimimasta noin?
Tuon jutun kärki oli se, että asumistukileikkausten myötä juuri pienet ja vaatimattomat asunnot tulevat kallistumaan. Vuokranantajat kokeilevat, miten paljon voivat vielä asunnoista pyytää, ja sitten hilaavat vuokraa ylöspäin. Eli hallituksen toimet saattavat aiheuttaa vuokra-asuntojen kallistumista samaan aikaan, kun ihmisiltä leikataan tukia. Lopulta moni on mahdottomassa tilanteessa, että vuokranormeihin sopivia asuntoja ei enää löydy, mutta tuillakaan ei tule toimeen.
Jossain kohtaa se halvempaan ja samalla pienempään/ahtaampaan muuttaminen ei vain tule kyseeseen. Kasvaessaan muksut tarvitsevat enemmän tilaa ja vähän enemmän yksityisyyttäkin. Itse olen 5 henkisestä perheestä. Asuimme kerrostalo-osakkeessa jonka koko oli 76 neliötä. 70- ja vielä 80- luvullakin oli tavallista asua ahtaammin.
Vanhemmat nukkuivat ensin pikkumakkarissa ja pikkuveljen ollessa vauva hänen sänkynsä mahtui sinne. Isompi makuuhuone oli jaettu väliseinällä. Minä asuin toisella puolella ja pikkuveljet toisella puolella. Myöhemmin minä muutin pikkumakkariin ja vanhemmat olohuoneeseen. 15-vuotiaana manasin olohuoneen ovettomuutta, sillä näin sen mitä ei teini todellakaan halua nähdä. Myöhemmin kun olin jo muuttanut pois, oli olkkarissa jo ovikin.
Asuntojen hinnat ja vuokrat ovat pahuksen korkeita. Ja mokomat vielä tekevät pohjaratkaisuiltaan ihan pazcaa shaissea. Hyvällä suunnittelulla olisi tuohon 76 neliöönkin saatu yksi pikkuhuone lisää.