Käytätkö ruuanlaitossa aitoa kuohukermaa?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni määrä kuohukermaa tai useammin ranskankermaa ruoassa on ihanaa. Käytän usein.
Kuulostaa tosi pahalta. Ihan alkaa yököttää.
Mene hoitoon, olet sairas.
Mistä lähtien se on sairaus, jos ei pidä maitotuotteista?
Tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni määrä kuohukermaa tai useammin ranskankermaa ruoassa on ihanaa. Käytän usein.
Kuulostaa tosi pahalta. Ihan alkaa yököttää.
Mene hoitoon, olet sairas.
Mistä lähtien se on sairaus, jos ei pidä maitotuotteista?
Tästä.
No sulla on sitten joku sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä kermaa tarvitaan. Teen ruokaa päivittäin enkä käytä koskaan mitään kermaa.
Miten teet vaikka lohikeiton?
Ei tarvitse kermaa. Kokeilepa. Keitä ensin ruodoista kunnon liemi pohjaksi. Ja tarjoiluun reilu ruokalusikallinen smetanaa jos välttämättä sitä samaa vaikutusta haluaa.
No voi sen smetanalla korvata. Kai tiedät mitä smetana on? Se on hapatettua kermaa!
Oi. Saimme ketjuun ihan aidon yleisneron! 3x Huraa!
Vierailija kirjoitti:
Kokkaan lähes päivittäin mutta en käytä kermaa koskaan. Jos jotain vastaavaa kaipaan, käytän mieluummin smetanaa kerman sijaan enkä koe menettäväni mitään.
Smetana eli vuolukerma
En käytä mitään maitotuotteita ruoanlaitossa. Ei vaan maistu omaan suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pilaa ruokaani kermalla tai ruokakermalla.
Kaikki hyvät kokit käyttää kermaa ja voita.
Kaukoitä on hyviä kokkeja pullollaan, eikä puoletkaan käytä kumpaakaan. Ranskalaisten höpsötyksiä.
Tuolla suunnalla on aika mausteista ruokaa ja käy järkeen, etteivät käytä kermaa ja voita. Ja monesti myös aivan eri raaka-aineits käyttävät kuin eurooppalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä kermaa tarvitaan. Teen ruokaa päivittäin enkä käytä koskaan mitään kermaa.
Onko lohikeitto muka jotenkin tavallinen ruoka? Olen yli 40v enkä koskaan ole tehnyt lohikeittoa, en muista moista ikinä edes syöneeni. Lohen syön lohena, esim kasvisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkaan lähes päivittäin mutta en käytä kermaa koskaan. Jos jotain vastaavaa kaipaan, käytän mieluummin smetanaa kerman sijaan enkä koe menettäväni mitään.
Smetana eli vuolukerma
Ooh! Jo kaksi yleisneroa samassa ketjussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lohikeitto muka jotenkin tavallinen ruoka? Olen yli 40v enkä koskaan ole tehnyt lohikeittoa, en muista moista ikinä edes syöneeni. Lohen syön lohena, esim kasvisten kanssa.
Missäköhän ihmeessä olet asunut, jos et ole muka lohikeittoa syönyt? Yksi tavallisimmista arkiruuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bibimbap on myös ihan tavallinen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikista maailman parhaimmista tuossa menettää ehkä noin 90%:ia. Miksi noin suppea ruokavalio? Itse arvostan hyvää ruokaa aivan liian paljon. Jos ei kermaa, voita ja juustoja voisi käyttää, niin tilanne olisi ihan karmea!"
Mistä arvelet mulla olevan suppea ruokavalio? Teen tosi paljon eri maiden ruokia eikä niissä kermaa tarvita. Aasialaista ruokaa tulee kokattua paljon.
Hah, teet siis pelkille mausteille mauistuvia ruokia, koska käytät kumminkin kotimaisia elintarvikkeita etkä itämaisia. Syöt esim kalaruokaa, jossa kala ei maistu ollenkaan vaan vain se maustemössö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaikista maailman parhaimmista tuossa menettää ehkä noin 90%:ia. Miksi noin suppea ruokavalio? Itse arvostan hyvää ruokaa aivan liian paljon. Jos ei kermaa, voita ja juustoja voisi käyttää, niin tilanne olisi ihan karmea!"
Mistä arvelet mulla olevan suppea ruokavalio? Teen tosi paljon eri maiden ruokia eikä niissä kermaa tarvita. Aasialaista ruokaa tulee kokattua paljon.
Hah, teet siis pelkille mausteille mauistuvia ruokia, koska käytät kumminkin kotimaisia elintarvikkeita etkä itämaisia. Syöt esim kalaruokaa, jossa kala ei maistu ollenkaan vaan vain se maustemössö.
Nyt on mahtavaa logiikkaa :D
Jauhen liha keitossa kouhu kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Menetät kuitenkin kokonaan esim. ranskalaisen ja italialaisen keittiön, ison on meksikolaisesta keittiöstä jne
Tietysti! Ruokakerma on prosessoitua lirua. Kiusaukset ja kastikkeet ilman muuta aitoon kermaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä nyt oikeastaan jokaisen suomalaisen ruokaravintolan listalla, jos ei pitsakebabkiinalaisia lasketa. Suurimmassa osassa lounasravintoloita myös pari kertaa kuussa lohikeittoa, osassa viikottain!
Kyllä. Kermakkeet jätän kauppaan. Harvoin käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetät kuitenkin kokonaan esim. ranskalaisen ja italialaisen keittiön, ison on meksikolaisesta keittiöstä jne
Pajon tulee italialaista kokattua, enkä juuri koskaan ole italialaiseen sapuskaan kermaa käyttänyt. Enkä usein voitakaan. Enkä ole Italian reissuillakaan juuri törmännyt kuin jossain vuoristossa.
Käytän kuohukermaa 0-2 krt kuukaudessa. Esim. kinkkukiusaukseen.