Käytätkö ruuanlaitossa aitoa kuohukermaa?
Kommentit (150)
Jos tarvitaan kermaa, se on ruuasta riippumatta aina kuohukermaa eikä mitään korviketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pilaa ruokaani kermalla tai ruokakermalla.
Kaikki hyvät kokit käyttää kermaa ja voita.
Kaukoitä on hyviä kokkeja pullollaan, eikä puoletkaan käytä kumpaakaan. Ranskalaisten höpsötyksiä.
Tuolla suunnalla on aika mausteista ruokaa ja käy järkeen, etteivät käytä kermaa ja voita. Ja monesti myös aivan eri raaka-aineits käyttävät kuin eurooppalaiset.
Joo, voi ja kerma korostaa itse ruuan ja ainesten makua, mikä on eurooppalaisessa keittiössä olennaista. Itämaisessa keittiössä varsinaisen ainesosien maku (joka tietty historiallisesti ennen kylmälaitteita oli jo lämpimässä pilaantunut) häivytetään voimakkailla mausteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaikista maailman parhaimmista tuossa menettää ehkä noin 90%:ia. Miksi noin suppea ruokavalio? Itse arvostan hyvää ruokaa aivan liian paljon. Jos ei kermaa, voita ja juustoja voisi käyttää, niin tilanne olisi ihan karmea!"
Mistä arvelet mulla olevan suppea ruokavalio? Teen tosi paljon eri maiden ruokia eikä niissä kermaa tarvita. Aasialaista ruokaa tulee kokattua paljon.
Menetät kuitenkin kokonaan esim. ranskalaisen ja italialaisen keittiön, ison on meksikolaisesta keittiöstä jne
Seurustelin italialaisen kanssa eikä heidän kotonaan käytetty koskaan kermaa ruoanlaittoon. Todella paljon syötiin kasviksia ja siihen päälle kalaa tai lihaa. Todella vähän söivät myös pastaa ja pitsaa. Pastaa saattoi olla joskus alkuruokana pieni lautasellinen. Joskus, mutta hyvin harvoin oli sitten pasta pääru
Henkilö sanoi, ettei käytä mitään maitotuotteita. Et syönyt Italiassa koskaan juustoa ruuassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkaan lähes päivittäin mutta en käytä kermaa koskaan. Jos jotain vastaavaa kaipaan, käytän mieluummin smetanaa kerman sijaan enkä koe menettäväni mitään.
Smetana eli vuolukerma
Kun ruokalistassa lukee vuolukerma, se tarkoittaa vähintään 10% lisähintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä kermaa tarvitaan. Teen ruokaa päivittäin enkä käytä koskaan mitään kermaa.
Miten teet vaikka lohikeiton?
Onko lohikeitto muka jotenkin tavallinen ruoka? Olen yli 40v enkä koskaan ole tehnyt lohikeittoa, en muista moista ikinä edes syöneeni. Lohen syön lohena, esim kasvisten kanssa.
Niin mitä nyt oikeastaan jokaisen suomalaisen ruokaravintolan listalla, jos ei pitsakebabkiinalaisia lasketa. Suurimmassa osassa lounasravintoloita myös pari kertaa kuussa lohikeittoa, osassa viikottain!
En ole ikinä törmännyt edes työpaikkaruokaloissa. Muutenkin luulin että tällaiset "boomer"ruoat olisi jo jääneet sinne 80-luvulle, mielenkiintoista että niitä vielä jotkut tekevät! En aidosti tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaikista maailman parhaimmista tuossa menettää ehkä noin 90%:ia. Miksi noin suppea ruokavalio? Itse arvostan hyvää ruokaa aivan liian paljon. Jos ei kermaa, voita ja juustoja voisi käyttää, niin tilanne olisi ihan karmea!"
Mistä arvelet mulla olevan suppea ruokavalio? Teen tosi paljon eri maiden ruokia eikä niissä kermaa tarvita. Aasialaista ruokaa tulee kokattua paljon.
Menetät kuitenkin kokonaan esim. ranskalaisen ja italialaisen keittiön, ison on meksikolaisesta keittiöstä jne
Pajon tulee italialaista kokattua, enkä juuri koskaan ole italialaiseen sapuskaan kermaa käyttänyt. Enkä usein voitakaan. Enkä ole Italian reissuillakaan juuri törmännyt kuin jossain vuoristossa.
Henkilö jolle tuo viesti kirjoitettiin sanoi, ettei käytä mitään maitotuotteita. Et käytä pitsaan, lasagneen tai pastoihin koskaan juustoja?
"Henkilö sanoi, ettei käytä mitään maitotuotteita. Et syönyt Italiassa koskaan juustoa ruuassa?"
No enpä muista juuri syöneeni. Juustoa saattoi olla erikseen tarjolla, mutta ei sitä ruokaan laitettu.
Vierailija kirjoitti:
"Henkilö sanoi, ettei käytä mitään maitotuotteita. Et syönyt Italiassa koskaan juustoa ruuassa?"
No enpä muista juuri syöneeni. Juustoa saattoi olla erikseen tarjolla, mutta ei sitä ruokaan laitettu.
Siis itse sai laittaa vaikka siihen alkupastaan, jos halusi, mutta ei sitä juustoa sinänsä käytetty ruoanlaittoon.
Käytän aitoa luomukermaa. Se tavallinen kuohukerma pilattiin karrageenillä, niin sitä ei voi enää käyttää.
Ruokakermat ovat myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis itse sai laittaa vaikka siihen alkupastaan, jos halusi, mutta ei sitä juustoa sinänsä käytetty ruoanlaittoon.
Ei pitsaan, ei lasagneen? En usko, että olet italiassa käynytkään, jos et ole ruuassa juustoa syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä kermaa tarvitaan. Teen ruokaa päivittäin enkä käytä koskaan mitään kermaa.
Onko lohikeitto muka jotenkin tavallinen ruoka? Olen yli 40v enkä koskaan ole tehnyt lohikeittoa, en muista moista ikinä edes syöneeni. Lohen syön lohena, esim kasvisten kanssa.
Niin mitä nyt oikeastaan jokaisen suomalaisen ruokaravintolan listalla, jos ei pitsakebabkiinalaisia lasketa. Suurimmassa osassa lounasravintoloita myös pari kertaa kuussa lohikeittoa, osassa viikottain!
En ole ikinä törmännyt edes työpaikkaruokaloissa. Muutenkin luulin että tällaiset "boomer"ruoat olisi jo jääneet sinne 80-luvulle, mielenkiintoista että niitä vi
Laitapa youtubeen hakusanoiksi vaikkapa visit finland niin taitaa tulla tsiljoona turistivideota joissa syödään lohikeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitsaan, ei lasagneen? En usko, että olet italiassa käynytkään, jos et ole ruuassa juustoa syönyt.
Ei Italiassa juuri noita kumpaakaan syödä. Kouluruokajuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuten koskaan syönyt siellä lasagnea, siinä perheessä sitä ei tehty. Joo pitsaan laitettiin tietenkin, mutta unohdin kokonaan, kun niin harvoin sitä pitsaa tekivät. Ja tosiaan pastaan laitettiin parmesaania, mutta sitäkin tehtiin harvoin ainakin minun käydessä siellä. Italiassa olen käynyt yli 30 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pilaa ruokaani kermalla tai ruokakermalla.
Kaikki hyvät kokit käyttää kermaa ja voita.
Kaukoitä on hyviä kokkeja pullollaan, eikä puoletkaan käytä kumpaakaan. Ranskalaisten höpsötyksiä.
Tuolla suunnalla on aika mausteista ruokaa ja käy järkeen, etteivät käytä kermaa ja voita. Ja monesti myös aivan eri raaka-aineits käyttävät kuin eurooppalaiset.
Joo, voi ja kerma korostaa itse ruuan ja ainesten makua, mikä on eurooppalaisessa keittiössä olennaista. Itämaisessa keittiössä varsinaisen ainesosien maku (joka tietty historiallisesti ennen kylmälaitteita oli jo lämpimässä pilaantunut) häivytetään voimakka
Höpöhöpö.
En voi jostain syystä sietää kermaa. Mutta kookosmaito ja -kerma käyvät.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakerma on keksitty.
Sillä ei saa yhtä hyvää kuin aidolla kuohukermalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä törmännyt edes työpaikkaruokaloissa. Muutenkin luulin että tällaiset "boomer"ruoat olisi jo jäänee
Joo ja varmasti tulee poroajeluita ja kuksasta juomista revontulien loisteessa, mutta ei se tarkoita että kyseessä olisi normisuomalaisten jokapäiväistä elämää, sen enemmän kuin ranskalaisetkaan kiipeävät päivittäin Eiffeltorniin patonki kainalossa miimikkoasussa :D.
Rupean kohta tekemään marry me chickeniä ja perunamuussia. Todellakin on kuohukermaa jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakerma on keksitty.
Sillä ei saa yhtä hyvää kuin aidolla kuohukermalla.
Valmista ruokaa syödessäsi et taatusti erota, onko käytetty ruoka- vai kuohukermaa.
Seurustelin italialaisen kanssa eikä heidän kotonaan käytetty koskaan kermaa ruoanlaittoon. Todella paljon syötiin kasviksia ja siihen päälle kalaa tai lihaa. Todella vähän söivät myös pastaa ja pitsaa. Pastaa saattoi olla joskus alkuruokana pieni lautasellinen. Joskus, mutta hyvin harvoin oli sitten pasta pääruokana. Heillä oli ulkona pitsauuni, mutta sitäkin käytettiin hyvin harvoin lopulta.