Mitä se konkreettisesti vaikuttaa, jos tuistasi leikataan vaikka 40€/kk?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
40€ tuista pois ja vuokra nousee 60€. Se on jo -100€/kk.
Valitettavaa vaan, että tuista ei lähde 40€ vaan 280€. Vuokra nousee 60€. Mulla on siis 340€/kk vähemmän rahaa käytettävissä. Se vaikuttaa ihan konkreettisesti jo mm. ruokakuluihin (ennen meni 400€ kolmelle) ja lasten harrastukset (halvat) jää pois. Sitä vähääkään joustoa mitä ennen oli, ei enää ole (rahaa sukanvarteen tai vaikka joskus käynti museossa, leffassa tms).
t. Työssäkäyvä yh
Kun työt loppuu, niin saan vain perus työmarkkinatuen ilman lapsikorotusta ja yleistä asumistukea miinus verot, jotain 580 kai jää. Lisäksi lapsilisän yh-korotuksella ja elatustuen, yhteensä noin 300.
Noin 500 lähtee työttömyysajan tuloista, eli koko se osuus, joka jää asumiskulujen jälkeen ja jolla on ostettu ruokaa ja vessapaperia.
jouto porukkaa itkettää ja pelottaa kun ilmainen raha vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu hieman vähentää oluesta ja kantsusta, muuten ei mitään vaikutusta. SDP korottaa ne takaisin joka tapauksessa ensi hallituskaudella.
eikun me työtä tekevät äänestetään kokoomusta jatkossakin ja meitä on enemmän kuin teitä paska luusereita ketkä elää meijän rahoilla.joko lähdet töihin tai elät tosi pienellä rahalla ja sulle nauraa kaikki kun olet niin perseauki.
Höpöhöpö.
Orpon lainsäädäntö kojauttaa kiinteistö/pankkisektorin ja tappaa puhtaasti suomalaiset firmat (jotka ei saa muualta rahoitusta) kansainvälisiä suuryrityksiä häiritsemästä.
Koska irtisanominen ei maksa yhtään suomifirmat laittaa ovet säppiin ja koska sullakaan ei ole enää mitään irtisanomissuojaa sun duunit on pysyvässä huutokaupassa ja ihan varmasti ennemmin tai myöhemmin löytyy nuorempi, kokeneempi, nopeampi, sopivampi ja halvempi sun tilalle tai ainakin sulla on kokoajan joku, jota vasten sua pitataan.
Miksi joku tarvitsee toimeentulotukea? Miksi ei se joka tukea tarvitsee voisi mennä töihin tai muuttaa halvempaan asuntoon tai jotain. Miksi jotkut ihmiset ovat niin saamattomia että eivät pärjää omillaan? Ymmärrän sen että jos jää työttömäksi niin hetkellisesti tarvitsee ja saa tarvitakin apua mutta normi ihminen kyllä työllistyy muutamassa kuukaudessa. Miksi on ihmisiä jotka elävät vuodesta toiseen vain ja ainoastaan tukien varassa? Ihan rehellisesti en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku tarvitsee toimeentulotukea? Miksi ei se joka tukea tarvitsee voisi mennä töihin tai muuttaa halvempaan asuntoon tai jotain. Miksi jotkut ihmiset ovat niin saamattomia että eivät pärjää omillaan? Ymmärrän sen että jos jää työttömäksi niin hetkellisesti tarvitsee ja saa tarvitakin apua mutta normi ihminen kyllä työllistyy muutamassa kuukaudessa. Miksi on ihmisiä jotka elävät vuodesta toiseen vain ja ainoastaan tukien varassa? Ihan rehellisesti en ymmärrä.
"normi ihminen kyllä työllistyy muutamassa kuukaudessa."
Kannattaa palata maan pinnalle. Meillä on käynnissä globaali lama.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työhistoriaa 30v. takanapäin. Nyt on määräaikainen työpaikka. Vuokra on edullinen.
Mutta sairas ihminen ei niin vaan työllisty. Pitää olla kevyt työ. Ikää on 50 +.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu hieman vähentää oluesta ja kantsusta, muuten ei mitään vaikutusta. SDP korottaa ne takaisin joka tapauksessa ensi hallituskaudella.
eikun me työtä tekevät äänestetään kokoomusta jatkossakin ja meitä on enemmän kuin teitä paska luusereita ketkä elää meijän rahoilla.joko lähdet töihin tai elät tosi pienellä rahalla ja sulle nauraa kaikki kun olet niin perseauki.
Höpöhöpö.
Orpon lainsäädäntö kojauttaa kiinteistö/pankkisektorin ja tappaa puhtaasti suomalaiset firmat (jotka ei saa muualta rahoitusta) kansainvälisiä suuryrityksiä häiritsemästä.
Koska irtisanominen ei maksa yhtään suomifirmat laittaa ovet säppiin ja koska sullakaan ei ole enää mitään irtisanomissuojaa sun duunit on pysyvässä huutokaupassa ja ihan varmasti ennemmin tai myöhemmin löytyy nuorempi, ko
höpö höpö ei me kaikki elellä sosiaalituilla sairaalassa kyllä töitä on.hyvä kun tukia leikataan.onko kiva olla rahaton???
Jää pari askia tupakkaa ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä ei oteta töihin, siksi ne ei mene töihin. Luulisi sinun sen tietävän jos olet aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ettei se rahan väheneminen vaikuta sun rahoihin mitenkään?
Kunhan irtisanomislaki menee läpi, niin sullakin on sitten koko ajan nuorempi, nopeampi, komeampi ja koulutetumpi rinnalla valmiina ottamaan sun paikan heti, jos ote herpaantuu tai työnantaja päättää, että olet jo vanha.
Taloudellinen kaaos. Kasvikset jäävät puoleksi kuukaudeksi pois ruokavaliosta. Ruoka-apua haen ja olen kiitollinen aina kassista. Mutta kassi sisältää pääasiassa pullaa, makeisia, leipää ja prosessoituja elintarvikkeita.
En käytä alkoholia enkä tupakoi, mutta minulla on auto. Autolla pääsen sairauden huonommassa vaiheessa kulkemaan helpommin liikuntaharrastuksiin ja auto helpottaa muutenkin elämää.
Osatyökykyisenä en esim jaksaisi marjastaa, jos pitäisi bussipysäkiltä lähteä marjametsään. Autolla pääsee lähelle ämpärin ja jakkaran kanssa.
Se olis niin 20% mun kuukausittaisesta kulutuksesta. Mutta hallitus aikoo leikata 40%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ettei se rahan väheneminen vaikuta sun rahoihin mitenkään?
Kunhan irtisanomislaki menee läpi, niin sullakin on sitten koko ajan nuorempi, nopeampi, komeampi ja koulutetumpi rinnalla valmiina ottamaan sun paikan heti, jos ote herpaantuu tai työnantaja päättää, että olet jo vanha.
ei vaikuta olen alalla missä töitä on.viime viikolla kysyttiin ihan ruokatunnilla haluutko vaihtaa työtä.joten tunge noi tuki jutut perseeseen.hyvä et tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Se olis niin 20% mun kuukausittaisesta kulutuksesta. Mutta hallitus aikoo leikata 40%.
hyvä: suunta on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki saa toimeentulotukea. Sitä paitsi sitä ei leikata, ainoastaan asumistukea ja asumistukea saa monet pienipalkkaiset työssä käyvätkin.
Selittäkää minulle, että mikä säästö nämä leikkaukset on kun ihmiset joutuu oikeesti sitten toimeentulotuelle..eli käytännössä tuki vaan vaihtuu..
Vierailija kirjoitti:
Taloudellinen kaaos. Kasvikset jäävät puoleksi kuukaudeksi pois ruokavaliosta. Ruoka-apua haen ja olen kiitollinen aina kassista. Mutta kassi sisältää pääasiassa pullaa, makeisia, leipää ja prosessoituja elintarvikkeita.
En käytä alkoholia enkä tupakoi, mutta minulla on auto. Autolla pääsen sairauden huonommassa vaiheessa kulkemaan helpommin liikuntaharrastuksiin ja auto helpottaa muutenkin elämää.
Osatyökykyisenä en esim jaksaisi marjastaa, jos pitäisi bussipysäkiltä lähteä marjametsään. Autolla pääsee lähelle ämpärin ja jakkaran kanssa.
Olen tämä henkilö...
Ei jää neljäänkymppiin.
Olen tehnyt satunnaisia keikkoja so-te alalle. Nyt ei ole enää varaa. On ollut isi raha tuökkärin päälle tuo palkka 100 - 300 euroa. Työpäivästä yoiumieen mene aina muutama päivä fyysisesti, mutta on ollut mielen virkeyttä käydä välillä töissä.