Mitä se konkreettisesti vaikuttaa, jos tuistasi leikataan vaikka 40€/kk?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
40 ei vaikuta mitenkään. Multa leikataan 500/kk. Se on paljon ja ajaa mut nostamaan toimeentulotukea, vaikka käyn töissä.
No ei taatusti leikata! :D
Ei ole tukia, joten ei voi leikata.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeestä ei lähde mitään.
Toistaiseksi! Katsotaanpa, mitä tapahtuu esimerkiksi eläkkeensaajien veroprosenteille tai asumistuille. Leikkaushaluja oli ainakin hallitusneuvotteluiden aikana koskien kansaneläketta ja takuueläkettä. Ja Orpohan sanoi, ettei mitään säästökeinoja ole suljettu pois. Pienituloisena eläkeläisenä olisin hyvin peloissani, "empatia ei kuulu politiikkaan".
Täytyy entisestään lisästä sen ruuan määrää mikä on itse kerättyä/ kasvatettua. Nyt jo ruokakustannukset ovat kyllä aika minimissä.
Tk- eläkettä ei leikata. Saan eläkkeen vakuutusyhtiöstä vielä indeksikorotus kalenterivuosittain.
Sepä se kun oliskin 40e mutta kun on 400e, jos käyn edelleen töissä. Jos en käy niin pudotus on 200e. Jälkimmäisessä tapauksessa saan sentään edelleen ruuat, sähkön ja lääkkeet, töissä käydessä en saisi edes vuokraa kokonaan maksettua saati muuta. Ja mielellään otan sen kokoaikatyön ja edullisemman asunnon, toistaiseksi ei ole löytynyt.
Elän elämääni ihan omilla tuloillani, joten ei vaikuta mitenkään.
Viiko ruoat! Mitä jos sulta vietäisiin joka kuukausi viikon ruoat?
Saan työmarkkinatukea 590 euroa ( netto) viiden viikon välein. Neljänkympin vähennys tarkoittaisi, että söisin vain joka toinen viikko.
Päivittäinen muistutus kaikille jotka aikovat hakea toimeentulotuen jälkeen:
- Auton omistaminen on rahanpesua ja johtaa 4 vuoden ehdottomaan tuomioon törkeästä rahanpesusta
- Kaiken omaisuuden paitsi omistusasunnon jossa asuu jättäminen realisoimatta ennen ensimmäistä hakemusta johtaa 4 vuoden ehdottomaan tuomioon törkeästä rahanpesusta
- Yli 50€ tuloja tekemisen jostain muusta paitsi ennalta sovistusta työstä johtaa 2-4 vuoden tuomioon rahanpesusta / törkeästä rahanpesusta
Muistutus myös että Suomen vankilat vakavilla rikoksille ei ole niitä mitä mediassa näkee. Samanlaisia ne on kuin ulkomaalaisetkin, metallisellejä, sellikavereita ja koti-lomia on todella vähän.
Tunnen myötätuntoa niitä kohtaan jotka joutuvat ruuasta tinkimään! Tarkoitan että pitää olla syömättä tms.
Voi olla joillakin että lääkkeistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen myötätuntoa niitä kohtaan jotka joutuvat ruuasta tinkimään! Tarkoitan että pitää olla syömättä tms.
Minäkin tunnen myötätuntoa. Noin.
Nyt menenkin jatkamaan yltäkylläistä elämääni.
Itse olen yh ja 2 lasta. Asumistuki laskee, lapsikorotukset pois -160, vuokra nousi 30. Ei enää ihan pieni pudotus. Vähennetään syömistä mistä ei olisi syytä enää vähentää.
Saan nykyisin Kelalta tukea ainoastaan lääkekorvauksiin ja jos 3 kk. välein niitä alennetaan se 40 euroa, niin sillä ei ole suurta merkitystä talouteeni.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yh ja 2 lasta. Asumistuki laskee, lapsikorotukset pois -160, vuokra nousi 30. Ei enää ihan pieni pudotus. Vähennetään syömistä mistä ei olisi syytä enää vähentää.
Jos sulla on lapsia huollettavana, niin ei ole tullut mieleen aloittaa työntekoa?
Ei tarvitsisi miettiä asumistukien, tai muidenkaan tukien laskua.
Itsellä nettotulot n. 4000€/kk, ei paljon tukia tule, vaan kaikki on maksettava itse 3 lapsen + 2 aikuisen taloudessa.
Toki toinen myös töissä, tietenkin. Hällä nettotulot n. 2300€/kk.
Ikää on jo 51. Terveys ei enää parhaimmasta päästä eikä eläkkeelle pääse. Kohdallani jo ikäsyrjintää. Kuinka kuvittelet että töihin noin vaan mennään ja kaikki kykenee kokopäivä työhön? Sinua vaivaa näköalattomuus ja tuomitset tietämättä.
Tähän mennessä luku on 260e vähemmän kuussa. Luultavasti pakko mennä toimeentulotuelle. Vaikka käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Minusta on ihan sairasta, että ihmisiä kehotetaan jopa viranomaisia myöten säästämään ruoasta. Ruoasta. Josta ei kuitenkaan vielä ole pula.
Syökaa kaalia ja juokaa viruvalgeeta päälle.
Saan työmarkkinatukea noin 650/ kk.ssa josta maksan osan (esimerkiksi kuluvassa kuussa 113€) asumisnenoistani (=vuokra. sähkä ja vesi) loput asumismenostani maksan asumistuella. eli tässä kuussa minulle jäi 537 € muihin menoihini. - jos ensikuussa olisi yhtä suuret tai pienet menot ja tukiani leikattaisiin 40€ niin minulle jäsi muihin menoihini 537€-40€ = 497€ Kyllähän tuolla pärjää mutta enpä haluaisi sairastaa kun lääkekattoon on vielä matkaa ja mieluummin perusin tulevan vuokrakorotuksen, jos voisin vaan eipä siitä minulta kysytä.