Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se konkreettisesti vaikuttaa, jos tuistasi leikataan vaikka 40€/kk?

Vierailija
23.03.2024 |

Mitä tapahtuu ihan oikeasti?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tätä maata. Vanhat ykät ja kokoomuslaiset päättämässä meidän asioista ja tässä on tulos. En tajua millainen idiootti edes kokoomuslaista äänestää, kun he ajavat vain rikkaiden etuja, jota on pieni prosentti tässä maassa. Ja aivan varmasti nuo politiikkokalkkunat saavat jotain korruptiorahoja omiin taskuihinsa. Sitten tavalliselta kansalaiselta ollaan heti perimässä jokaikinen sentti mikä on jäänyt veroista. Että työnteko kannattaa, juu u.

Oon sitä mieltä, että kaikki osa-aikaiset vois vaan lopettaa osa-aikatyöt ja nostaa toimeentulotukea, ihan vaan näyttääkseen Orpolle että miten TYPERÄ tämä uudistus oli. Ja jengi voisi lopettaa "mene töihin" huutelut. Olen itse opiskelija, osa minun ryhmästä valmistui viime vuonna ja etsii VIELÄKIN töitä. Eräs opiskelukaverini ei saanut opiskelun ohelle edes siivoojan töitä. Miettikää niitä, joilla ei ole edes opiskelupaikkaa. Aivan sama vaikka tämä pas kaläävä menisikin konkurssiin, kun se on PILATTU. Itse olen aloittanut norjan kielen opiskelun, koska halusin, että on "Plan B", mutta alkaa näyttää siltä, että tuo Plan B saattaakin toteutua.

Vierailija
62/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sosiaaliturva ja hintataso on jo valmiina sillä tasolla, että tuille päätyneistä tulee pikkuhiljaa haisevia "elukoita".

Tuon toivottoman köyhyyden takia degeneroituneiden lauman pitäisi saada sitten tulevaisuudessa se kasvu aikaan.

Täällä leikataan niitä viimeisiä viisikymppisiä, jotka menee lasten viimeisiin mielekkäisiin harrastuksiin ja viimeisiin terveellisiin ruokiin. Samaan aikaan tuplamäärä (700000) "koulutettuja" naisia extraktoi verorahaa julkisella keskimäärin 3000€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku tarvitsee toimeentulotukea? Miksi ei se joka tukea tarvitsee voisi mennä töihin tai muuttaa halvempaan asuntoon tai jotain. Miksi jotkut ihmiset ovat niin saamattomia että eivät pärjää omillaan? Ymmärrän sen että jos jää työttömäksi niin hetkellisesti tarvitsee ja saa tarvitakin apua mutta normi ihminen kyllä työllistyy muutamassa kuukaudessa. Miksi on ihmisiä jotka elävät vuodesta toiseen vain ja ainoastaan tukien varassa? Ihan rehellisesti en ymmärrä.

"normi ihminen kyllä työllistyy muutamassa kuukaudessa."

Kannattaa palata maan pinnalle. Meillä on käynnissä globaali lama.

Jos muistat mitä viime eduskuntavaaleissakin joka ainoan politiikon (persuja lukuunottamatta) suusta kuului että Suomi tarvitsee työperäistämaahanmuuttoa, meillä on työvoimapula. Lisäksi kun AY liike lakkoilee nyt niin meillä mitään lamaa ole. Tai sitten politiikot valehtelee ja AY liike sahaa jäsennistönsä oksaa lakoillaan.

Vierailija
64/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku tarvitsee toimeentulotukea? Miksi ei se joka tukea tarvitsee voisi mennä töihin tai muuttaa halvempaan asuntoon tai jotain. Miksi jotkut ihmiset ovat niin saamattomia että eivät pärjää omillaan? Ymmärrän sen että jos jää työttömäksi niin hetkellisesti tarvitsee ja saa tarvitakin apua mutta normi ihminen kyllä työllistyy muutamassa kuukaudessa. Miksi on ihmisiä jotka elävät vuodesta toiseen vain ja ainoastaan tukien varassa? Ihan rehellisesti en ymmärrä.

Työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä. Silloin on matemaattisesti mahdotonta, että jokainen menisi töihin.

Asuminen Suomessa maksaa. Harva antaa tappiolla asuntoa vuokralle, no ehkä joku säätiö. Antaisitko sinä? 

Kulut ovat nousset. Ruoka maksaa tuplasti ja sähkö, joka ennen oli 30 e on nyt 150.

Vierailija
65/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan tätä maata. Vanhat ykät ja kokoomuslaiset päättämässä meidän asioista ja tässä on tulos. En tajua millainen idiootti edes kokoomuslaista äänestää, kun he ajavat vain rikkaiden etuja, jota on pieni prosentti tässä maassa. Ja aivan varmasti nuo politiikkokalkkunat saavat jotain korruptiorahoja omiin taskuihinsa. Sitten tavalliselta kansalaiselta ollaan heti perimässä jokaikinen sentti mikä on jäänyt veroista. Että työnteko kannattaa, juu u.

Oon sitä mieltä, että kaikki osa-aikaiset vois vaan lopettaa osa-aikatyöt ja nostaa toimeentulotukea, ihan vaan näyttääkseen Orpolle että miten TYPERÄ tämä uudistus oli. Ja jengi voisi lopettaa "mene töihin" huutelut. Olen itse opiskelija, osa minun ryhmästä valmistui viime vuonna ja etsii VIELÄKIN töitä. Eräs opiskelukaverini ei saanut opiskelun ohelle edes siivoojan töitä. Miettikää niitä, joilla ei ole edes opiskelupaikkaa. Aivan sama vaikka tämä pas kaläävä menisikin konkurssi

jos vihaat tätä maata ja se tarjoo liijan vähän rahaa kotona sohvalla makoilusta muuta jonnekkin muualle makoilemaan.

Vierailija
66/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sairas ihminen ei niin vaan työllisty. Pitää olla kevyt työ. Ikää on 50 +.

Mitä olet tehnyt että olet sairastunut? Syönyt epäterveellisesti että olet lihava? Et ole harrastanut liikuntaa ja pitänyt omasta fyysisestä ja/tai henkisestä hyvinvoinnistasi huolta ja siksi sairastunut.

Elämä on valintoja täynnä jotka vaikuttavat pitkälle omaan elämään. Myös sairastumisiin.

Vierailija
67/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska niitä ei oteta töihin, siksi ne ei mene töihin. Luulisi sinun sen tietävän jos olet aikuinen ihminen.

Meillä on työvoimapula ja siksi tänne otetaan ulkomaista työvoimaa. Kyllä täällä töitä on jos ne työt vaan kelpaisi.

Vierailija
68/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään kun en ole mikään puli. Ihminen joka ei säästä ja on koko ajan velkaa on orja.

Vierailija
69/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taika sana työ.firma laittaa noin 2000e kahden viikon välein tilille kun teen työtä.ni ei tartte itkeä kuinka pieniä on sosiaalituet.mut tietty jos ei perse nouse sohvalta niiin.

Vierailija
70/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki saa toimeentulotukea. Sitä paitsi sitä ei leikata, ainoastaan asumistukea ja asumistukea saa monet pienipalkkaiset työssä käyvätkin. 

Miksi palkka on niin pieni ettei sillä tule toimeen? Tai miksi kulut ovat niin suuret että palkalla ei tule toimeen? Miksi veronmaksajien pitää kustantaa joidenkin yrittäjien yritystoimia niin että työntekijä joutuu hakemaan yhteiskunnalta tukia että pärjää vaikka tekee töitä?

Vierailija
71/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kok/nykypersut lleikkaavat "vaikka 40" niin se ei todennäköisesti tarkoita 40 vaan rutkasti enemmän.

Vierailija
72/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska niitä ei oteta töihin, siksi ne ei mene töihin. Luulisi sinun sen tietävän jos olet aikuinen ihminen.

Meillä on työvoimapula ja siksi tänne otetaan ulkomaista työvoimaa. Kyllä täällä töitä on jos ne työt vaan kelpaisi.

ei oikein natsaa satojen hakemusten kanssa?

Vierailija
73/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 euroa? Keneltä muka niin vähän leikataan? 

Minä olen alalleni koulutettu, kokopäivätyössä oleva yhteishuoltaja, joka on tähän asti pärjännyt palkalla ja pienellä asumistuella ihan ok. Työ on työvoimapula-alalla pk-seudulla, jonne koko ajan itketään mediassa lisää työntekijöitä.

Nyt meiltä viedään asumistuki kesällä ihan kokonaan. Olen juuri irtisanonut aso-asuntoni ja odottelen, että nappaako kaupunki minusta ja lapsista kopin ja majoittaa jonnekin ja vai lähdemmekö suosiolla muualle Suomeen asumaan ja töihin. Ikävää viedä sitten lapset kauemmaksi isästään, mutta minkä tälle voi. Ikävää myös, että minun työpaikkani jää täyttämättä jos/kun siitä lähden. Ennen minun tuloani siinä ei ollut kahteen vuoteen ketään.

Mutta tätä halutaan.

Vierailija
74/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta paskapuhe. Tiedät hyvin itsekin, että JOKAISEEN halpatyöhönkin on monivaiheinen rekryprosessi ja vain onnekkain saa työn. Muut jäävät ilman.

Omat lapseni kumpikin ovat nyt työssä pyörityksessä: toinen väsää videovastauksia hakemukseen, toinen yrittää kerätä voimia jälleen uuteen hakuprosessiin, Onneksi sain hänelle puoliväkisin suhteilla viikon pestin, onpahan edes jotain cv:ssä.

Aikalailla toivotonta on monen nuoren elämässä Suomessa vuonna 2024.

Vierailija
75/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sairas ihminen ei niin vaan työllisty. Pitää olla kevyt työ. Ikää on 50 +.

Mitä olet tehnyt että olet sairastunut? Syönyt epäterveellisesti että olet lihava? Et ole harrastanut liikuntaa ja pitänyt omasta fyysisestä ja/tai henkisestä hyvinvoinnistasi huolta ja siksi sairastunut.

Elämä on valintoja täynnä jotka vaikuttavat pitkälle omaan elämään. Myös sairastumisiin.

Työperäinen fyysinen sairaus joka alentaa huomattavasti työkykyä. Siinä normaalipaino ei auta. Mulla ei ole lääkitystä. Olen aina harrastanut liikuntaa. 

Vierailija
76/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen toisiamme syyttely ja sormella osoittelu, sen me osaamme.

Vierailija
77/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen toisiamme syyttely ja sormella osoittelu, sen me osaamme.

Jotkut osaavat. Ei mene niillä hyvin jotka noin tekevät.

Vierailija
78/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tuista leikata 40:-, vaan melkein 500:-. Emme tule enää toimeen. Jäljelle jäävä raha riittää tuskin yhtiövastikkeeseen. On kaksi lasta. 

Vierailija
79/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, tyhjästä on paha nyhjästä.

Ei tukia, ei vähennyksiä.

Mun mielestä hemmetin reilu juttu.

M40

Mistä sinä oikeasti tiedät miten reilu juttu kaikki leikkaukset on? En saa mitään tukia, mutta kyllä minua huolestuttaa esim. lapsiköyhyyden lisääntyminen ja köyhyydessä kamppailevien ihmisten jaksaminen maassamme. 

Olen todella isosta lapsiperheestä lähtöisin, jossa kaikki kynnelle kykenevät tekivät palkkatyötä heti, kun se laillisesti oli mahdollista. Olen myös elänyt aikoinaan perheellisenä 1990-luvun lama-ajan ahdingossa ja tiedän todellakin omasta kokemuksestani mitä köyhyys on. Kyseinen lama-aika näytti viimeistään karusti sen, että korkeasta koulutuksesta ja kovasta yrittämisestäkin huolimatta hyväosainenkin voi pudota yhteiskunnan kelkasta. Puhumattakaan niistä, jotka ovat jo syntymästään lähtien saaneet vähäiset  eväät elämäänsä.

Kaikki elämässä ei ole aina kiinni pelkästä yrittämisestä ja ahkeruudesta, vaan usein tarvitaan myös onnea matkaan. Tämän väittämän todisti muun muassa perheemme ko. lamasta selviytyminen. Yhtenä osana lamasta selviytymiseemme vaikutti lisäksi yhteiskuntamme tukiverkot. En usko, että perheemme olisi laman jäljiltä tänä päivänä todella korkeiden verojen maksaja, jos emme olisi tuolloin saaneet esim. asumistukea. 

En halua Suomesta maata, jossa kaltaiseni hyväosaiset omakotitalossa asuvat suojaavat omaisuuttaan korkeilla metalliaidoilla. Enkä halua Suomesta Amerikan malliin maata, jossa köyhät köyhtyvät entisestään ja rikkaat vaurastuvat entisestään muiden selkänahasta. Haluan elää mahdollisuuksien yhteiskunnassa.

Leikkauksia on pakko tehdä ja se on tosiasia. Asia erikseen on se, keneltä leikataan ja miten leikkaukset toteutetaan. Esim. yhteen perheeseen kohdistetut monet samanaikaiset leikkaukset tulevat saamaan aikaiseksi katastrofaalista jälkeä. Kovien leikkausten hehkuttajien kannattaa tiedostaa, että leikkaukset kohdistuvat jopa kokopäivätyötä tekeviin  pienituloisiin työntekijöihin.

Nykyisen hallituksen toiminnasta oma perheeni hyötyy, mutta siitä huolimatta ja sen vuoksi en hyväksy hallituksen toimia vähäosaisille siinä mittakaavassa kuin ne toteutetaan. Nykyinen hallitus aikoo todellakin pistää köyhät ja vähäosaiset kyykkyyn seurauksista välittämättä.

Vierailija
80/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kymppi harvan taloutta kaataa mutta osalle on tulossa useiden satojen eurojen leikkaukset/kk. Ei ole oikeudenmukaista.

Rahat on loppumassa. Oikeudenmukaista on säästää veronmaksajien rahoja. Ei valtiolla mitään rahaa ole.

Sillä on väliä kehen se osuu. Joku parempituloisten lisäoprosentti vertouksessa ei näillä ihmisillä tuntuisi missään.Köyhemmillä voi tuntua jo 20 € pudotus. (Leipä, halpa margariini, pyykinpesuaine, kaksi maitoa, porkkanapussi, kauraryynipaketti, kahvipaketti ja pari hammasharjaa).

Joo jos mun veroja nostetaan 20€:lla kuukaudessa niin ei ihan hirveästi tunnu tässä 42% verossa. Mutta luuletko, että he nostavat veroa 20 euroa? Voin sanoa, että kun se veron nosto taas tapahtuu niin ei puhuta 20€:sta. Alan olemaan korviani myöten täynnä sitä, että meiltä vain viedään, viedään ja viedään.

Olen kouluttautunut 12-vuotta ulkomailla. Olen sen lisäksi tehnyt erilaisia tutkimuksia ja kouluttanut muita ihmisiä. Palannut Suomeen, vienyt tämän maan nimeä ja osaamista eteenpäin maailmalle. Mulla on opintolainaa yksistään noin puolimiljoonaa euroa, asuntolainaa noin 100 000 (asunto on kerrostalokaksio kaukolämmityksellä). Asun alueella, jossa pystyn tukemaan hyvin yrittäjiä ja käyttämään eri valtion palveluita. Mun lapsi on yksityisessä päivähoidossa ja harrastuksissa, etten veisi jonkun köyhän lapsen päivähoitopaikkaa tai harrastusmahdollisuutta. Sijoitan Suomalaisiin yrityksiin ja asuntoihin. Laitan rahaa hyväntekeväisyyteen useita tuhansia vuodessa.

Mitä saan vastineeksi? Vero-% korotetaan, että saadaan katettua ihmisten eläminen, kun he ovat tottuneet elämään yli varojensa tai pitävät itseään yksikertaisesti liian hyvänä ihmisenä tekemään edes kahta työtä. Teille ei riitä se, että maksan lähes puolet mun tuloista pelkkää veroa eli siirrän rahaa automaattisesti heikompiosaisten taskuun joko suoraan tai välillisesti? Minulle 0,5% korotus veroihin on useampi satanen vuodessa. Minulle 1% korotus on tuhansissa. Luuletko ihan oikeasti, että nämä eivät tunnu? Tuo kaikki on pois esimerkiksi palveluiden ja muiden käytöstä. Miksi minun pitää harrastaa rahan taskusta toiseen laittamista jos toiset eivät ole valmiita ottamaan vastuuta omasta elämästään?

En ole eronnut miehestäni, vaikka välillä on hyvinkin haastavaa. Jätin lapsilukuni yhteen, koska enempää ei ole resursseja. En ole hankkinut hienoa, isoa sähkölämmitteistä asuntoa, koska sen ylläpitokustannukset ovat järkyttävät. Mieheni kanssa nukumme olohuoneessa ja lapsellamme oma huone. En ole hankkinut autoa, koska se on ehkä typerin investointi ikinä, jos busseja menee edes kerran tunnissa niihin kohteisiin mihin pitää useamman kerran viikossa päästä. Silti mielestäsi mun pitäisi maksaa lisää veroja, että joku joka on tehnyt päätöksen erota, ostaa kalliin asunnon tai asua vuokralla ylikalliissa asunnossa saisi ylläpidettyä oman elintason?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan