Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se konkreettisesti vaikuttaa, jos tuistasi leikataan vaikka 40€/kk?

Vierailija
23.03.2024 |

Mitä tapahtuu ihan oikeasti?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 40 euroa minulle vaikuttaa paljon. Minulla on useampi tutkinto (ei silti töitä) ja minulla on paljon opintolainaa + kirjatilin velka lyhennettävä. Sen lisäksi noussut vuokra ja muut kulut (puhelin, netti ym.) Ruokaa pitäisi saada, vaatteet kuluvat, kengät rikki, jne. Lista on pitkä mikä kaikki on rikki ja pitäisi saada korjattua.Yleensä parin kympin vähennys tarkoittaa sitä, että en saa shampoota, suihkugeeliä, hoitoainetta jne. En käytä meikkejä, en hiusvärejä, en hiuskiintitä tai muotoiluvaahtoja lainkaan. Haluaisin silti shampoon, hoitoaineen ja suihkugeelin erikseen. Hiukseni ovat ohuet ja kuivat ja menevät kaameaan kuntoon, jos yritän pärjätä pelkällä shampoolla. Joskus olen joutunut olemaan ilman noita ja kyllä tämä kuiva karahkakin 3 viikossa menee ällöksi ilman shampoota ja hoitoainetta. Joudun välillä olemaan ilman hammaslankaa, mutta hammastahnan pidän viimeiseen asti.

Vierailija
82/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku tarvitsee toimeentulotukea? Miksi ei se joka tukea tarvitsee voisi mennä töihin tai muuttaa halvempaan asuntoon tai jotain. Miksi jotkut ihmiset ovat niin saamattomia että eivät pärjää omillaan? Ymmärrän sen että jos jää työttömäksi niin hetkellisesti tarvitsee ja saa tarvitakin apua mutta normi ihminen kyllä työllistyy muutamassa kuukaudessa. Miksi on ihmisiä jotka elävät vuodesta toiseen vain ja ainoastaan tukien varassa? Ihan rehellisesti en ymmärrä.

Ei kaikki saa toimeentulotukea. Sitä paitsi sitä ei leikata, ainoastaan asumistukea ja asumistukea saa monet pienipalkkaiset työssä käyvätkin. 

Miksi palkka on niin pieni ettei sillä tule toimeen? Tai miksi kulut ovat niin suuret että palkalla ei tule toimeen? Miksi veronmaksajien pitää kustantaa joidenkin yrittäjien yritystoimia niin

Aika harva nyt saakaan toimeentulotukea, mutta jatkossa on pakko turvautua siihen, kun muut kevyemmät ja halvemmat tuet leikataan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kouluttautunut 12-vuotta ulkomailla. Olen sen lisäksi tehnyt erilaisia tutkimuksia ja kouluttanut muita ihmisiä. Palannut Suomeen, vienyt tämän maan nimeä ja osaamista eteenpäin maailmalle. Mulla on opintolainaa yksistään noin puolimiljoonaa euroa, asuntolainaa noin 100 000 (asunto on kerrostalokaksio kaukolämmityksellä). Asun alueella, jossa pystyn tukemaan hyvin yrittäjiä ja käyttämään eri valtion palveluita. Mun lapsi on yksityisessä päivähoidossa ja harrastuksissa, etten veisi jonkun köyhän lapsen päivähoitopaikkaa tai harrastusmahdollisuutta. Sijoitan Suomalaisiin yrityksiin ja asuntoihin. Laitan rahaa hyväntekeväisyyteen useita tuhansia vuodessa."

Erittäin harvalla on sellainen palkka, että kannattaisi ottaa noin paljon opintolainaa. Työsi kuulostaa kevyeltä, siistiltä ja vähän vastuuta sisältävältä puuhastelulta, jossa on mukavat työajat ja joka on melko hyödytöntä. Toki onhan hyvinkin moni työ hyödytöntä tai haitallista.

Yksityisellä on varsin moni hoidossa, ja yksityinen hoito voi rikkaalle olla halvempi vaihtoehto kuin kunnallinen. Kaupalliset päiväkodit ovat olemassa lähinnä omistajansa rikastumiseksi, lapsista ja työntekijöistä ei piitata. Kunnallisia harrastuksia on olemassa melko vähän, lähinnä koulun kerhoja.

Jos voi laittaa tuhansia hyväntekeväisyyteen, niin on aivan turha itkeä verojen nostoa. Ennemmin kannattaa kysyä, menevätkö verot vanhusten hoitoon vai kansanedustajien sopeutumisrahoihin, hoitajamäärien lisäämiseen vai tunnin junaan. 

Vierailija
84/88 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voi laittaa tuhansia hyväntekeväisyyteen, niin on aivan turha itkeä verojen nostoa. Ennemmin kannattaa kysyä, menevätkö verot vanhusten hoitoon vai kansanedustajien sopeutumisrahoihin, hoitajamäärien lisäämiseen vai tunnin junaan. 

Suomella on edessä valinta. Paapotaanko vanhuksia vai pidetäänkö työvoimareservi toimintakakyisenä ja niiden lapset yhteiskunnan oikealla vai väärällä puolella.

Eli sijoitetaanko kuoleviin vai tulevaisuuteen.

Vierailija
85/88 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomella on edessä valinta. Paapotaanko vanhuksia vai pidetäänkö työvoimareservi toimintakakyisenä ja niiden lapset yhteiskunnan oikealla vai väärällä puolella.

Eli sijoitetaanko kuoleviin vai tulevaisuuteen.

Kyllä rahaa menee kaikkeen turhempaan. Haluatko mieluummin konserttisalin vai että vanhukset eivät näänny nälkään? Valintoja. Kaikkea kivaa ei voi saada, vaikka kaverin rakennusfirma tarvitsee rahakkaita urakoita. 

Vierailija
86/88 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 euroa on viikon ruoat. 

Vierailija
87/88 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuki tippui 400 e/kk. Laske siitä

Vierailija
88/88 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vaikuttaa, jos käteen jää 20 % vähemmän. Tiukkoina kuukausina, kun kaikki laskut kasaantuvat niin voi olla, että syödään vain joka toinen päivä. Tai että pitää myydä omaisuutta pois, jotta saa laskut maksettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan