Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ystävyys onnistuu uskovaisen ja ei-uskovaisen välillä?

Vierailija
22.06.2023 |

Onko paljon riitoja?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut, minä ja muslimi.

Vierailija
2/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan uskovainen pitää mölyt mahassaan eikä ala tuputtamaan ja tuomaan uskoaan esiin joka paikassa.

Vierailija
4/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan uskovainen pitää mölyt mahassaan eikä ala tuputtamaan ja tuomaan uskoaan esiin joka paikassa.

Eikä ateisti ateismiaan.

Vierailija
5/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistuu, kunhan uskovainen myöntää olevansa herkkäuskoinen hölmö ja ei-uskovainen suostuu olevansa suvaitsevainen kumppaninsa typeryydelle.

Vierailija
6/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja ystävälläni on onnistunut hyvin. Hän kunnioittaa minun ateismiani ja minä taas en ala kyseenalaistamaan hänen uskoaan. Hän ei ole koskaan tuputtanut minulle uskoaan, oikeastaan monesti on sanonut, että minun elämäni on helpompaa ja loogisempaa ilman uskontoa.

Kun äitini sairastui vakavasti, ystäväni kertoi rukoilleensa jumalaltaan voimia minulle ja äidilleni. Hän oli vilpitön ja se oli hänen tapansa yrittää auttaa. En loukkaantunut, vaan arvostin hänen elettään.

Vierailija
7/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ensimmäisenähän kannattaa ottaa nämä uskon asiat pöytään ja tehdä niistä kaiken keskipiste.

Seuraavaksi kannattaa aloittaa molemminpuolinen aivopesu ja ehdollistaa kaikki sen varaan.

Siitä tulee aivan mahtavaa :D

Vierailija
8/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..mitä usko tarkoittaakaan.

Vierailija
9/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmaa, jos ei ole päivi räsänen.

Vierailija
10/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Usko on lujaa luottamusta, ojentautumista sen mukaan mikä ei näy."

Vierailija
11/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, jos kumpikin kunnioittaa toisen elämänkatsomusta, eikä tyrkytä omaansa.

Vierailija
12/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi toimia. Esim. sellaisella järjestelyllä, että uskovainen osapuoli ei itse ota uskon sisältöön liittyviä asioita esiin jos ei-uskovainen osapuoli ei aiheesta kysy, mutta ei-uskovainen osapuoli sietää sen että erilaisten arkipäivän kuulumisten joukossa esiintyy seurakuntajuttuja silloin tällöin.

Vierailija
13/13 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi hyvin toimia. Molempien täytyy hyväksyä toistensa elämänkatsomukset. Näiden elämänalueiden piilotteleminen konfliktien pelossa ei vielä ole kovin syvällistä ystävyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi