Minne ylempi keskiluokka matkustaa?
Olen nousemassa ylempään keskiluokkaan ja haluaisin olla omieni kaltainen. Nyt saa Kanariansaaret, Bulgarian hiekat ja Fuengirola jäädä ja haluan päästä sellaisiin kohteisiin, jossa varakkaat käyvät. Saa ehdottaa muitakin kuin rantakohteita! Euroopan kiertely kiinnostaa eniten, mutta kyllä kaukomatkat myös.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tietoisesti tai tiedostamatta juuri keskiluokassa ja ehkä siinä vähän paremmin pärjäävässä ylemmässä osassa on erityisen tärkeää matkustaa "oikeisiin" kohteisiin.
Mieti itseäsi: Jos matkustat/matkustaisit Turkkiin, Kanarialle, Fugeen jne. mietitkö mitä ystäväsi, työkaverisi, naapurisi tai sukulaisesi ajattelisi asiasta?
Jos niin, miksi?
En miettisi mitä muut ajattelisivat. En myöskään matkustaisi Turkkiin tai Fugeen, koska ne eivät yksinkertaisesti kiinnosta minua matkakohteina. Kanarialla olen käynytkin, eipä ole kukaan sitä ihmetellyt saati paheksunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylempi keskiluokka ei ole kiinnostunut kotimaan matkailusta, valitettavasti. Eikä mistään Sveitsistä, joka on joo kallis mutta siellä ei muuta nähtävää kuin luonto, tämä on se veropakoilijoiden paikka.
He matkustavat Italiaan, jossa nähtävää ja upea kulttuuri. Laskettelemaan Alpeille ja purjehtimaan jonnekin. Muut aktiivilomat ovat hieman juntteja heidän mielestään. Kaukomatkoja tekevät tällä hetkellä harkitusti, mutta kun lähtevät, on loma sitäkin pidempi ja upeampi.
Italiaan pääsee halpalennoilla.
Pointti ei olekaan halvat lennot, vaan kaikki se mitä Italialla on tarjottavanaan: pitkä kulttuurihistoria, josta riittää ammennettavaa, kuten museot, arkkitehtuuri, ooppera, ruoka. Upeat kaupungit, ihana maaseu
Koska olet nähnyt Suomessa kenenkään pesevän katua esim kauppojen edessä?
Jep. Italiassa tämä tehdään (lähes ) päivittäin! Ei ole sätkiä, räkää, kusta eikä oksennusta kaduilla kuten Suomessa.
Lähiruoka on fantastista, aina tuoretta ja maukasta. Vai söisitkö Atrian jauhelihaa raakana kuten Italiassa voi syödä?? Niinpä... Tuhansia upeita muitakin ruokia.
Kannattaa ensin ottaa selvää asioista ja vi kua vasta sitten🤣
Terkut Italiasta!
Eikö matkustaminen ole junttien harrastus nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tietoisesti tai tiedostamatta juuri keskiluokassa ja ehkä siinä vähän paremmin pärjäävässä ylemmässä osassa on erityisen tärkeää matkustaa "oikeisiin" kohteisiin.
Mieti itseäsi: Jos matkustat/matkustaisit Turkkiin, Kanarialle, Fugeen jne. mietitkö mitä ystäväsi, työkaverisi, naapurisi tai sukulaisesi ajattelisi asiasta?
Jos niin, miksi?
Missä on Fuge?
En mä tiedä mitä ihmiset meidän matkoista on ajatelleet, mutta meitä ei kumpaakaan kiinnosta grillata nahkaa rannalla, Turkki ei kiinnosta maana. Mieluummin käydään kulttuurikohteissa, konserteissa, museoissa, vanhoissa linnoissa. Mutta emme siis kuulu mihinkään ylempääm mihinkään luokkaan. MIeluummin satsataan harvoihin matkoihin, kun mennään johkin halpaan rantahotelliin loikoilemaan uima-altaalle.
Vierailija kirjoitti:
Karibia. (Ei kuitenkaan risteily.)
Mikä vika risteilyissä.on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niin, miksi?
Missä on Fuge?
En mä tiedä mitä ihmiset meidän matkoista on ajatelleet, mutta meitä ei kumpaakaan kiinnosta grillata nahkaa rannalla, Turkki ei kiinnosta maana. Mieluummin käydään kulttuurikohteissa, konserteissa, museoissa, vanhoissa linnoissa. Mutta emme siis kuulu mihinkään ylempääm mihinkään luokkaan. MIeluummin satsataan harvoihin matkoihin, kun mennään johkin halpaan rantahotelliin loikoilemaan uima-altaalle.
Espanjan Aurinkorannikolla Fuengirola.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu käy Alpeilla laskettelemassa ja nyt lähtee Gualaloupeen kahdeksi viikoksi.
Det är nuförtiden mindre dyrt på alperna än i Lappland. Tillägg sol, värme, internationell stämning, bra mat, god dryck och mycket bättre pister så är valet gjort. Efter kanske 25 gånger i Lappland har det nu varit adjö för en tid.
Man vet inte riktigt till vilken klass man hör enligt ert sätt att kategorisera. Mitt val är Finland. Sommaren i skären är unika och dem vill man fortsätta med. Snart börjar det igen.
Joku moitti Italiaa epäsiistiksi. Milloin hän on siellä käynyt?
Olin joulukuussa Roomassa, Venetsiassa ja Milanossa. Kaduilla ei ollut roskan roskaa, kauppojen ja hotellien edustat pestiin aamuisin. Ei tietoakaan tungoksista kaduilla tai nähtävyyksissä. Hotelleissa tarjoushintoja, kun varasi hyvissä ajoin.
Olen matkustanut viime vuosina:
-Fuengirolaan
-Kanarialle
-Tallinnaan
-Turkkiin
T. Ylempi keskiluokka/eliitti
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut viime vuosina:
-Fuengirolaan
-Kanarialle
-Tallinnaan
-Turkkiin
T. Ylempi keskiluokka/eliitti
En usko. Nuo just alemman luokan vakiokohteita!
Kulttuuritapahtumat eri maissa. Omaan harrastukseen liittyvät matkat omatoimimatkana tai matkatoimiston räätälöimänä matkana. Mikään valtio ei ole juntti tai vain köyhille matkailijoille sopiva vaan kaikki riippuu siitä mitä sinne menee katsomaan tai tekemään.
En mielelläni puhu mistään luokista, mutta luulin ylempään keskiluokkaan ellen yläluokkaan taustani ja varallisuuteni ansioista. Matkustan aika paljon. Minulla on asunto Alpeilla sekä Nizzan lähellä. En tarkemmin paljasta sijaintia, ettei tunnisteta. Kaukomatkoilla käyn harvemmin, koska rakastan Euroopan matkailua, mutta Singaporessa olin viimeiksi ja nyt lähden keväällä Yhdysvaltoihin.
Sveitsin upeassa Grindelwaldissa olin juuri laskettelemassa ja seuraavaksi keväistä Roomaa katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku moitti Italiaa epäsiistiksi. Milloin hän on siellä käynyt?
Olin joulukuussa Roomassa, Venetsiassa ja Milanossa. Kaduilla ei ollut roskan roskaa, kauppojen ja hotellien edustat pestiin aamuisin. Ei tietoakaan tungoksista kaduilla tai nähtävyyksissä. Hotelleissa tarjoushintoja, kun varasi hyvissä ajoin.
Napoli on ollut ainoa italialainen kaupunki, jonka likaisuus pisti silmään. Muualla on todella puhdasta, paljon siistimpää kuin Suomessa, vaikka väkeä ja turisteja on paljon enemmän. Milanon ja Firenzen historialliset keskustat voisivat olla ulkoilmamuseoita.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsin upeassa Grindelwaldissa olin juuri laskettelemassa ja seuraavaksi keväistä Roomaa katsomaan.
Tuo Gringelwald on muuten tosi kaunis! Näin sivusta kommentoin :)
Minulla vakiokohteita on Pariisin ooppera, Deutsche Oper Berliinissä ja Elokuussa Bayreuth.
Wienissä käyn kuuntelemassa klassista, monesti lyhyellä viikonloppulomalla.
Hieno luonto, muuten resorttilomailua. Aika pystyynkuollutta pönötystä. Toki luksuspuitteissa.