Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne ylempi keskiluokka matkustaa?

Vierailija
23.03.2024 |

Olen nousemassa ylempään keskiluokkaan ja haluaisin olla omieni kaltainen. Nyt saa Kanariansaaret, Bulgarian hiekat ja Fuengirola jäädä ja haluan päästä sellaisiin kohteisiin, jossa varakkaat käyvät. Saa ehdottaa muitakin kuin rantakohteita! Euroopan kiertely kiinnostaa eniten, mutta kyllä kaukomatkat myös. 

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karibia. (Ei kuitenkaan risteily.)

Mikä vika risteilyissä.on?

Se on epäekologista! On kyllä huvikseenympäriinsälentelykin.

Vierailija
102/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vakiokohteita on Pariisin ooppera, Deutsche Oper Berliinissä ja Elokuussa Bayreuth. 

LOL Niin varmaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustanut viime  vuosina:

-Fuengirolaan

-Kanarialle

-Tallinnaan

-Turkkiin

T. Ylempi keskiluokka/eliitti

En usko. Nuo just alemman luokan vakiokohteita! 

Voit vapaasti olla uskomatta. Matkustan omien mieltymysteni mukaan, eikä minua kiinnosta, mitä joku muu ko. matkakohteista ajattelee. Ei ole tarvetta päteä sellaisella.

T. Ylempi keskiluokka/eliitti

Vierailija
104/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää menoa, jos pitää valita matkakohteensakin jonkin luokkamielikuvan perusteella. Melkein kaikista kohteista löytyy sekä ruuhkaisempiä rellestysalueita että rauhallisempia ja eksklusiivisempia kolkkia. Kanarian saaretkaan eivät ole yhtä kuin Playa del Ingles ja Los Americanos. Muutakin on. Itse taas en matkusta esim. Turkkiin ja Thaimaahan, koska haluan boikotoida Erdoganin hallintoa ja maat, jossa on avointa lapsiprostituutiota.

Vierailija
105/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsin upeassa Grindelwaldissa olin juuri laskettelemassa ja seuraavaksi keväistä Roomaa katsomaan. 

Grindelwald on ihana myös kesällä, olin siellä 93 kesällä ja 13 talvella. Harmi että meidän laskettelureissulla oli todella sumuista eikä ihania maisemia juuri näkynyt. Ympäristössä myös muita upeita kohteita vierailtavaksi 

Vierailija
106/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vakiokohteita on Pariisin ooppera, Deutsche Oper Berliinissä ja Elokuussa Bayreuth. 

Suosittelen Veronan ulkoilmaoopperaa! Unohtumaton kokemus

Vierailija
107/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vitsi miten pateettinen tapaus. kiertäisin kaukaa noin epävarmat tuttavuudet. matkusta minne huvittaa. voi luoja. 

Vierailija
108/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bora Bora ja Malediivit on väkisinkin sellaisia kohteita joissa ei kahta viikkoa rentouduta ilman isoa kukkaroa. Hotellit maksaa lähemmäs 1000€ per yö ja jos oikein tyylikkäästi haluaa matkustaa niin lento Bora Boralle business luokassa maksaa yli 7000€. 

Vierailija
109/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi vitsi miten pateettinen tapaus. kiertäisin kaukaa noin epävarmat tuttavuudet. matkusta minne huvittaa. voi luoja. 

Suomeksi sanotaan säälittävä.Pathetic englanniksi ei ole pateettinen suomeksi.

Vierailija
110/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys tämä on :)

Samat paikat minua kiinnostaa nyt, kuin huonommassa tuloluokassa. Ero näkyy matkojen ja majoituksen tasossa.

Tämän vuoden matkakohteet on Dublin, Tallinna ja Costa del sol (useampi kohde).

Vierailija
111/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku moitti Italiaa epäsiistiksi. Milloin hän on siellä käynyt?

Olin joulukuussa Roomassa, Venetsiassa ja Milanossa. Kaduilla ei ollut roskan roskaa, kauppojen ja hotellien edustat pestiin aamuisin. Ei tietoakaan tungoksista kaduilla tai nähtävyyksissä. Hotelleissa tarjoushintoja, kun varasi hyvissä ajoin.

Napoli on ollut ainoa italialainen kaupunki, jonka likaisuus pisti silmään. Muualla on todella puhdasta, paljon siistimpää kuin Suomessa, vaikka väkeä ja turisteja on paljon enemmän. Milanon ja Firenzen historialliset keskustat voisivat olla ulkoilmamuseoita. 

Milano ei  niinkään mutta Rooma. 

Vierailija
112/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on aina siellä missä mansikat ovat juuri kypsiä, on asiat hyvin.

Vierailija
113/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen kysymys ja vielä kummallisempia vastauksia. Me kuulumme ylempään keskiluokkaan, samoin molempien lapsuuden perheet ja suurin osa ystävistämme, eikä meillä ole mitään yhteisiä listoja, joista poimitaan sopivat matkakohteet. Kukin matkustaa missä tykkää.

Me käymme pääosin Euroopan kaupunkikohteissa ja Aasiassa. Suosikkejamme ovat esimerkiksi Madrid, Budapest, Singapore ja Tokio. Matkustamme usein erilaisten kulttuuritapahtumien, kuten taideviikkojen tai oopperafestivaalien perässä. Olemme kuitenkin käyneet myös viikonloppulomilla Tallinnassa ja safarilla Tansaniassa, ja pari vuotta sitten kävimme Turkissa rantalomalla.

Ystävissämme on Välimeren rantalomista nauttijoita ja Thaimaa-faneja, Australian kiertäjiä ja kotimaan laskettelulomille suuntaavia. Ehkä ainoa yhdistävä tekijä on se, että kukaan meistä ei käy pakettimatkoilla, paitsi aivan pienten lasten vanhemmat. 

Minun vanhempani ovat aina tykänneet matkailla lähinnä kotimaassa, koska heitä kiinnostaa pohjoisen luonto, vaeltaminen ja luontokuvaus. Pohjois-Norja on kotimaan ohella heille tärkeä paikka. 

Ei meillä ylemmän keskiluokan ihmisillä siis todellakaan ole mitään tiettyjä paikkoja, joissa kaikki matkailevat.

Vierailija
114/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tietoisesti tai tiedostamatta juuri keskiluokassa ja ehkä siinä vähän paremmin pärjäävässä ylemmässä osassa on erityisen tärkeää matkustaa "oikeisiin" kohteisiin.

Mieti itseäsi: Jos matkustat/matkustaisit Turkkiin, Kanarialle, Fugeen jne. mietitkö mitä ystäväsi, työkaverisi, naapurisi tai sukulaisesi ajattelisi asiasta?

Jos niin, miksi?

En miettisi mitä muut ajattelisivat. En myöskään matkustaisi Turkkiin tai Fugeen, koska ne eivät yksinkertaisesti kiinnosta minua matkakohteina. Kanarialla olen käynytkin, eipä ole kukaan sitä ihmetellyt saati paheksunut.

Turkki on yksi hienoimmista matkakohteista, joissa olen ollut, ja Istanbul on yksi suosikkikaupungeistani Kuala Lumpurin, New Yorkin ja Tokion ohella. Uskomattoman rikas historia ja mieletön ruokakulttuuri. 

Tästäkin näkee, että ei kannata kysellä mielipiteitä muilta, koska jokainen hakee lomaltaan ihan eri asioita. 

Vierailija
115/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä luokkaa olemme.  Varallisuutta on, sen puolesta voisimme matkustaa ihan minne vaan.Lapset ovat koulussa joten sopivia yhteisiä loma-aikojaan ei vaan ole rajattomasti. 

Olemme käyneet vuosia sitten lasten kanssa Japanissa, New Yorkissa, Lontoossa, Saksassa, Sveitsissä, Pariiisissa. Aiemmin nuorempana kävimme aina helmikuussa Thaimaassa ja sittemmin syyslomilla Gran Canarialla kun lasten kanssa lento sinne ei ole nin tuskastuttavan pitkä ja aikaerokaan ei häiritse.

Viimeksi kävimme Italiassa.

Olemme lasketelleet hiihtolomilla paljon Åressa ja viime vuosina enimmäkseen Lapissa.

Nyt kun lennot ovat sodan takia pidentyneet ja mutkistuneet, en oikein jaksa lentää enää Aasiaan ja lentohäpeäkin vähän vaivaa. 

Yritämme ilmastosyistä vähentää lentämistä ja ajamme sähköautolla. Ensi kesänä ajelemme todennäköisesti sähköautolla Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Käymme myös ehkä taas Savonlinnassa oopperajuhlilla ja Pori Jazzeilla.

Vierailija
116/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä nyt on vitsi. Ei kai joku valitse matkakohdetta sen mukaan, että mihin luokkaan mielestään kuuluu. Kuten joku jo ehdottikin, että kannattaa elää sellaista elämää mistä itse on oikeasti kiinnostunut.

En ole koskaan ymmärtänyt, mitä tarkoittaa "ylempi" keskiluokka.

Vierailija
117/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tietoisesti tai tiedostamatta juuri keskiluokassa ja ehkä siinä vähän paremmin pärjäävässä ylemmässä osassa on erityisen tärkeää matkustaa "oikeisiin" kohteisiin.

Mieti itseäsi: Jos matkustat/matkustaisit Turkkiin, Kanarialle, Fugeen jne. mietitkö mitä ystäväsi, työkaverisi, naapurisi tai sukulaisesi ajattelisi asiasta?

Jos niin, miksi?

En miettisi mitä muut ajattelisivat. En myöskään matkustaisi Turkkiin tai Fugeen, koska ne eivät yksinkertaisesti kiinnosta minua matkakohteina. Kanarialla olen käynytkin, eipä ole kukaan sitä ihmetellyt saati paheksunut.

Turkki on yksi hienoimmista matkakohteista, joissa olen ollut, ja Istanbul on yksi suosikkikaupungeistani Kuala Lumpurin, New Yorkin ja Tokion ohella. Uskomattoman rikas historia ja mieletön ruokakulttuuri. 

Eikös Istabulissa joudu heräämään joka aamyö rukouskutsuun?

Vierailija
118/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP luokat nyt vähän sekaisin. Suomalaiset vähävaraiset käy Kanarialla, Fugessa ja Bulgariassa. Alemman keskiluokan paikkoja ovat sitten Alpit, muut euroopan kaupunkikohteet kesälläkin. Italian Comojärvellä, Ranskan Rivieralla, Monaco...

Korkeampi keskiluokka sitten taas tekee kotimaan matkoja ja yhden pidemmän reissun Japaniin tai Koreaan. Brasilia on myös nostamassa päätään ja keskinen Afrikka.

vai että vähävaraiset käy fugessa ? Nykyään hyvin kallis paikka . Vähävaraiset ei käy ees lähikaupassa . 

olin juuri fugessa viikon ja hintaa tuli melkein 2000€ / henkilö + ruoat . Ei toi halpa paikka ole . Ravintoloissa pienet annokset alkaen 15-20€ joten suomen hinnat . 

Vierailija
119/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että ympäristö on tässä jamassa, kun jonkun kuvitteellisen luokka-aseman takia pitää keksiä kulutustottumuksia.

Vierailija
120/237 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmän keskiluokan autoiksi sanottiin Ford Sierraa ja Nissan primeraa