Minne ylempi keskiluokka matkustaa?
Olen nousemassa ylempään keskiluokkaan ja haluaisin olla omieni kaltainen. Nyt saa Kanariansaaret, Bulgarian hiekat ja Fuengirola jäädä ja haluan päästä sellaisiin kohteisiin, jossa varakkaat käyvät. Saa ehdottaa muitakin kuin rantakohteita! Euroopan kiertely kiinnostaa eniten, mutta kyllä kaukomatkat myös.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku moitti Italiaa epäsiistiksi. Milloin hän on siellä käynyt?
Olin joulukuussa Roomassa, Venetsiassa ja Milanossa. Kaduilla ei ollut roskan roskaa, kauppojen ja hotellien edustat pestiin aamuisin. Ei tietoakaan tungoksista kaduilla tai nähtävyyksissä. Hotelleissa tarjoushintoja, kun varasi hyvissä ajoin.
Napoli on ollut ainoa italialainen kaupunki, jonka likaisuus pisti silmään. Muualla on todella puhdasta, paljon siistimpää kuin Suomessa, vaikka väkeä ja turisteja on paljon enemmän. Milanon ja Firenzen historialliset keskustat voisivat olla ulkoilmamuseoita.
Milano ei niinkään mutta Rooma.
Totta. Milano on kierretty päivässä. Rumaa 60-70-lukujen arkkitehtuuria suurin osa kaupungista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tietoisesti tai tiedostamatta juuri keskiluokassa ja ehkä siinä vähän paremmin pärjäävässä ylemmässä osassa on erityisen tärkeää matkustaa "oikeisiin" kohteisiin.
Mieti itseäsi: Jos matkustat/matkustaisit Turkkiin, Kanarialle, Fugeen jne. mietitkö mitä ystäväsi, työkaverisi, naapurisi tai sukulaisesi ajattelisi asiasta?
Jos niin, miksi?
En miettisi mitä muut ajattelisivat. En myöskään matkustaisi Turkkiin tai Fugeen, koska ne eivät yksinkertaisesti kiinnosta minua matkakohteina. Kanarialla olen käynytkin, eipä ole kukaan sitä ihmetellyt saati paheksunut.
Turkki on yksi hienoimmista matkakohteista, joissa olen ollut, ja Istanbul on yksi suosikkikaupungeistani Kuala Lumpurin, New Yorkin ja Tokion ohella. Uskomattoman rikas historia ja mieletön ruokakulttuuri.
Istanbul on myös mun nbr 1 maailman kaupungeista.
Periaatteen vuoksi en nyt käy siellä mutta toivottavasti pääsen vielä joskus uudelleen.
Rakastan myös Turkin ruokakulttuuria, hamameja, kulttuuria, historiaa ja katson turkkilaisia sarjoja.
Turistikohteissa käynyt pari kertaa n 30v sitten
Kysyt miten, et minne. Eli vastaus kysymykseen miten: viiden tähden hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt miten, et minne. Eli vastaus kysymykseen miten: viiden tähden hotelli.
sori, minulla lienee lukihäiriö.
uusi vastaus: minne vain, mutta tyylillä.
Meidän nelihenkinen perhe on tilastollisten mittareiden mukaan ylempää keskiluokkaa, mutta kyllä kaikki reissut on sen verran kalliita, että perus kreikan lomilla mennään. Tietysti on asuntolainat ym.
Mauritus, Seyschellit, Malediivit, Singapore, Meksiko, Bahama, Barbados...
Euroopasta riviera, Pariisi, Milano
Singapore (+ Kuala Lumpur samalla lomalla), Tokio, New York, Malediivit, Peking,
Euroopassa Pariisi, Lontoo, Madrid, Firenze, Wien, Zurich, Alpit, Ranskan maaseutu.
Vierailija kirjoitti:
Mauritus, Seyschellit, Malediivit, Singapore, Meksiko, Bahama, Barbados...
Euroopasta riviera, Pariisi, Milano
Pariisi on niiiiin tyly ja Milano tutto zero. Päivässä nähty.
Ranskan Rivieralla on muutama ok (ylihinnoiteltu) kohde mutta oikeasti suurin osa rantaa on pikkukiveä ja junarata menee ihan rannassa.
Singapore noista ainoa ok kohde.
Kolme T-kirjainta, joihin voi luottaa
- Turku
- Tampere
- Tallinna
Alpit, Afrikan safarit ja kiertomatkat eri maissa.
Kyllä se ylempi luokka matkustaa kesähuvilalleen jonnekin päin Suomea tai/ja loma-asunnolleen Espanjaan/Ranskaan/Italiaan.
Wannabeet matkustaa Dubaihin.
Tässä meidän talossa taitavat kaikki kuulua nk ylempään keskiluokkaan. Yksi perhe suuntaa aina maalle vapaa-aikoinaan, en ainakaan muista, että matkustaisivat lomallaan minnekään. Seinänaapuri on myös mökkityyppi, sillä on kimppamökki Rukalla ja oma Raaseporissa. Alakerran lapsiperhe oli just Lanzarotella.
Me ollaan jo eläkkeellä ja ollaan koko kesä mökillä, talvella viihdytään Las Palmasissa.
Alpit, Ranskan Rivieralla huvila
Vierailija kirjoitti:
Tässä meidän talossa taitavat kaikki kuulua nk ylempään keskiluokkaan. Yksi perhe suuntaa aina maalle vapaa-aikoinaan, en ainakaan muista, että matkustaisivat lomallaan minnekään. Seinänaapuri on myös mökkityyppi, sillä on kimppamökki Rukalla ja oma Raaseporissa. Alakerran lapsiperhe oli just Lanzarotella.
Me ollaan jo eläkkeellä ja ollaan koko kesä mökillä, talvella viihdytään Las Palmasissa.
Jatkan. Useimmat naapurit joutuvat työn takia matkustamaan riittävästi, eivät välitä omien sanojensa mukaan lomalla enää pahemmin matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan. Useimmat naapurit joutuvat työn takia matkustamaan riittävästi, eivät välitä omien sanojensa mukaan lomalla enää pahemmin matkustella.
Ymmärrän hyvin jos 200pv vuodessa on työmatkoilla mutta omalla (ja läheisten) kohdalla ei kyllä vaikuta. Työmatkat kun on ihan eri kuin lomat.
Ilmeisesti se on tuo lentäminen mikä rasittaa, mulle on ihan sama istunko lentokoneessa vai autossa sen muutaman tunnin. Meillä matka ovelta ovelle etelä-Eurooppaan vie 8h (ilman matkatavaroita 6h), kaverilla asunto Lapissa eikä selviä 12 tunnissa perille, hän kun kulkee autolla tai juna/auto. Kaikki on suhteellista.
Vain juntit matkustavat tänä päivänä.
Islanti
Uusi-Seelanti
Yhdysvallat
Kanada
Kyllä siellä Kanariallakin on ylemmän keskiluokan alueita ja hotelleja. Ne bilepaikat kyllä ovat lähinnä alaluokalle.
Etelä-Ranskassa on paljon hyvätuloisia.
Sama täällä. Vaikka olisi rahaa kuin roskaa, joku Karibia, Malediivit, Dubai tai Bali eivät voisi juuri vähempää kiinnostaa. Ikävystyisin kuoliaaksi.