Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti

Vierailija
21.03.2024 |

Kaikki rajan alle mahtuvat asunnot ovat kombinaatio seuraavia:

-20neliötä

-nistialue

-yli50v-vanha

-kaameassa kunnossa

-Erittäin huonolla alueella

-Ei parveketta

-Ei hissiä (huonot polvet)

-Ei autopaikkaa

-Äänieristys olematon

Minä olen super kunnollisesti elänyt tässä asunnossa jo 6 vuotta, ja sain palkinnonkin vuokranantajalta "häiriöttämästä asumisesta". En rellestä, ryyppää, polta tai aiheuta pahennusta. Tilaa on sopivasti normaaliin elämiseen

Vaatiiko kela muka oikeasti minua muuttamaan johonkin kanankoppiin, huonolle alueelle nistien naapuriin? Myös hissittömyys on ongelma huonojen polvieni takia...Ja entä auto? Mihin sen laitan jos ei autopaikkaa ole tarjolla uudessa asunnossa?

Tämä on ihan hirveä stressin aihe nyt minulle...Kohta ei ole enää varaa ruokaan jos en yritä hakeutua asuntoon joka huonontaa elämänlaatuani kriittisesti.

Mikä avuksi? Yhteys diakoniaan tai sosiaalitoimistoon?

Kommentit (194)

Vierailija
61/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mää vuokraan asuntoa turun keskustassa. Siisti. Iso parveke. Uusittu kylppäri, ikkunat ovet, koko parveke hiljattain, samoin koko julkisivu.. Parvekelasit. 2 hissiä talossa. Jokinäkymä. On autopaikkoja ja hallipaikkoja. Yksi sekaisin oleva talossa ehkä asuu. Muut vaikuttaa rauhallislta ja supisuomalaislta. 

Uudet hissit ja hissiaula. Ollaan aloittamassa sauna- ja pesutuparemonttia, vaikka edellisestä ei ole kauaa aikaa. 

36 neliötä. Hintaan 620. 

Missä noin kalliita on.

PK-seudulla asun...

ap

Muuta takas sinne mistä oot tullutkin. Ei aidot pk-seutulaiset ole noin laiskoja valittajia. 

Täällä olen syntynyt, ja koko elämäni asunut.

ap

Sitten muutat takas vanhemmillesi. 

Vierailija
62/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanot asunnon ja takuuvuokrarahoilla ajelet sillä autolla Italian lämpöön Sikken naapuriin tai teltta vuorille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kela ei vaaaaadi mitään. voi esittää taulukkoon sopivampaa asuntoa. Kaiki tuntemani ihmiset maksaa itsekin erotuksen, saavat x määrän asumistukea,loput itse, jopa t-t tuesta!!! yleensä 100.150 monilla. en ole ikinä kuullut, että kela maksaa koko vuokran. samoin vain kohtuulliset sähkömenot,loput itse.  vain vuokranantaj voi irtisano, häätää lakituvan kautta jne. kela ei jakele irtisanomisia. ala itse  maksamaan erotusta tai jos priorisoit muuhun elämiseen, matkustus, ruoka harrastus,,sitten et sijoita asumiseen roposia. Kela esittää korkeintaan aikaa hnakkia asunto x hinnalla, jos et hanki mitä sitten, asut siinä ja maksat erituksen, se vaan,että kelalta lopuu 3kk jälkeen x summa ja si pienenee

Mitä aineita sä olet ottantu?

Vierailija
64/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Häiriöttämästä asumisesta" sait vuokranantajalta palkinnon, mitäs sait? 🤪

no mun tutulla on sillai palkinnut vuokranantaja , että ei ole nostanut vuokraa 12 vuoteen!!! joka ihan huipuua, juuri siksi asunto kuin pakasta vedetty, häiriötön elämä jne. Vuokrat ajoissa. Vuokralinen saa t-t tuen sekä asumistuen, siitä ei vuokranantaja teidä,miksi teitäisi, kela asiakkuus on salasspidettävä jo sinällään. Kela maksaa ensin asiakkaalle rahat siitä asiakas itse vuokranantajlleen. En ymmärrä edes miksi joktu ohjaavat as tuen suoraan vuokranantjalleen, tietosuojankin vuoksi.

Vierailija
65/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy nyt ensin se autos, voit jäädä asuntoosi pidemmäksi aikaa. Auto on kallis ylläpitää.

Auto on minulle välttämätön huonon terveyden takia jotta pääsen liikkumaan...saman rahan se bussikuukausikorttikin tulisi maksamaan, ja olisi erittäin paljon hankalampaa.

ap

Kyllä auton ylläpito maksaa enemmän kuin se bussin kuukausikortti. Vai maksaako sinulle Kela ne auton vakuutuksetkin ym. kulut.

Vierailija
66/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy nyt ensin se autos, voit jäädä asuntoosi pidemmäksi aikaa. Auto on kallis ylläpitää.

Auto on minulle välttämätön huonon terveyden takia jotta pääsen liikkumaan...saman rahan se bussikuukausikorttikin tulisi maksamaan, ja olisi erittäin paljon hankalampaa.

ap

Ja mihin sä menet sillä autolla? Pk-seudulla voi hoitaa päivittäisasiat kävellen ja mulla on tosiaan koko kroppa paskana, ei vain polvet. T. Reuma since -87

Ja asun muuten hissittömässä talossa yläkerroksessa. 

Vierailija
67/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Häiriöttämästä asumisesta" sait vuokranantajalta palkinnon, mitäs sait? 🤪

no mun tutulla on sillai palkinnut vuokranantaja , että ei ole nostanut vuokraa 12 vuoteen!!! joka ihan huipuua, juuri siksi asunto kuin pakasta vedetty, häiriötön elämä jne. Vuokrat ajoissa. Vuokralinen saa t-t tuen sekä asumistuen, siitä ei vuokranantaja teidä,miksi teitäisi, kela asiakkuus on salasspidettävä jo sinällään. Kela maksaa ensin asiakkaalle rahat siitä asiakas itse vuokranantajlleen. En ymmärrä edes miksi joktu ohjaavat as tuen suoraan vuokranantjalleen, tietosuojankin vuoksi.

Mee nyt helvetti jo töihin luuseri 

Vierailija
68/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin ydinkeskustassa ei ole pakko asua. Reunemmaltakin löytyy hyviä, asiallisia asuinalueita.

Vierailija
69/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kenenkään ei kuulu asua ludekämpässä.

Vierailija
70/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat oman asunnon, niin silloin voit valuta mieleisesi.

Vierailija
71/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtävieroksuvat ulos ruuhkasuomesta.

Vierailija
72/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä muuttaa vaikka Vantaalle tai Espoon. Pääkaupunkiseutua nekin, mutta hieman halvempia. Esim Espoossa on raja 715e, voithan vuokrata siellä vaikka n. 760 euron kämppää, maksat sitten sen pienen erotuksen itse. Vältät sillä ne nistialueet. Jos muutat vielä noita hieman pidemälle eli joku Tuusula tai Kirkkonummi, niin saattaisit saada paremman kämpän halvemalla, esim oma sauna+lasitettu parveke. Löytyy kaksioitakin.

Vierailija
73/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on päässyt elämässään liian helpolla.

Vierailija
74/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, muuta Lieksaan

Vierailija
75/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaupat ja apteekit voivat olla noista paikoista vielä kaukana. Ymmärrän hyvin aloittajaa.

Vierailija
76/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jos vuokranantaja tulee vastaan. Mutta sillä on kyllä lähinnä kortuspaineita.  

Vierailija
77/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan pakota. Mutta tukea saat vain sen oikeutetun määrän. Pitää omasta pussista laittaa se erotus. 

EI ole varaa laittaa!

Sitten jää ruokaa ostamatta!

Tai vaatteet!!

ap

pärjäät vähemmällä jos ei käy muutat, ikinä kuullut että koko vuokraa kela maksaa vaan osan siitä,loput vaikka t-t tuesta

Vierailija
78/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mää vuokraan asuntoa turun keskustassa. Siisti. Iso parveke. Uusittu kylppäri, ikkunat ovet, koko parveke hiljattain, samoin koko julkisivu.. Parvekelasit. 2 hissiä talossa. Jokinäkymä. On autopaikkoja ja hallipaikkoja. Yksi sekaisin oleva talossa ehkä asuu. Muut vaikuttaa rauhallislta ja supisuomalaislta. 

Uudet hissit ja hissiaula. Ollaan aloittamassa sauna- ja pesutuparemonttia, vaikka edellisestä ei ole kauaa aikaa. 

36 neliötä. Hintaan 620. 

Missä noin kalliita on.

PK-seudulla asun...

ap

Muuta takas sinne mistä oot tullutkin. Ei aidot pk-seutulaiset ole noin laiskoja valittajia. 

Täällä olen syntynyt, ja koko elämäni asunut.

ap

Asun noin 2500km päässä sieltä missä synnyin. Olen muuttanut opiskelun ja töiden perässä yhteensä 5 kertaa eri kaupunkeihin ja maihin. Ei heru täältä ymmärrystä sille ettei voisi muka muuttaa.

Vierailija
79/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä muuttaa vaikka Vantaalle tai Espoon. Pääkaupunkiseutua nekin, mutta hieman halvempia. Esim Espoossa on raja 715e, voithan vuokrata siellä vaikka n. 760 euron kämppää, maksat sitten sen pienen erotuksen itse. Vältät sillä ne nistialueet. Jos muutat vielä noita hieman pidemälle eli joku Tuusula tai Kirkkonummi, niin saattaisit saada paremman kämpän halvemalla, esim oma sauna+lasitettu parveke. Löytyy kaksioitakin.

Eikä pitäis olla ongelmaa liikkumisessa kun autokin löytyy.

Vierailija
80/194 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pakuun asumaan.